Следете не

Автомобили

Toyota GR DKR Hilux T1 + за рели Дакар

Објавено пред

на

Toyota Gazoo Racing го претстави Toyota GR DKR Hilux T1 + сосема нов тркачки автомобил за релито Дакар 2022. Сосема нов дизајн сега излезе од фазата на прототип, но ќе продолжи да се развива и усовршува во неделите пред релито Дакар коe започнува на почетокот на јануари следната година во Саудиска Арабија.

Придвижуван од 3,5-литарски твин-турбо V6 мотор (V35A Production Engine) добиен од новиот Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, новиот GR DKR Hilux T1 + има повеќе вртежен момент при ниски вртежи од неговиот претходник, иако вкупната тежина на автомобилот според прописите е зголемена на 2000 кг. Перформансите на новиот мотор се регулирани со правилата поставени од FIA и како таков нуди моќност од 298 kW (405 КС) и приближно 660 Nm. Менувачот е 6-брзински секвенцијален на Садев, погон на сите тркала со три диференцијали и 215 mm Ceramic Twin Plate куплунгот, пренесува Tportal.hr.

Благодарение на најсовремената производствена верзија на твин турбо моторот Land Cruiser 300 V6, тимот можеше да работи со серискиот мотор. Се користат стандардни турбополначи на Тојота, како и стандарден интеркулер. Ориентацијата на интеркулерот мораше да се измени за тркачки автомобил, но самиот дел останува стандарден, бидејќи е исклучително ефикасен.
Toyota GR DKR Hilux T1 +

Автомобилот има и зголемен систем на патна суспензија од 280 mm на 350 mm, што му овозможува на возачот максимално да ги искористи новите гуми од 37 инчи (940 mm). Ширината на гумата исто така е зголемена од 245 mm на 320 mm. Гумите се BF Goodrich All-terrain T / A KDR2.

Новите 17-инчни алуминиумски тркала Method Race Wheels ќе ги истакнат поголемите гуми на новиот автомобил. Овие тркала беа составен дел од развојот на T1 + и тимот одлучи да ги остави тркалата во нивната природна алуминиумска завршница, бидејќи нуди предност во однос на топлинското зрачење, односно ладењето.

Димензиите на новиот GR DKR Hilux T1 + се следните: должина 4810 mm, ширина 2300 mm, висина 1890 mm и меѓуоскино растојание 3140 mm.

Под каросеријата, Hilux го задржа истиот распоред со централно монтиран мотор кој се користи од Дакар 2016 година. Автомобилот сега носи само две резервни гуми наместо трите што се користеа во минатото, поради промена во прописите за категоријата Т1 +.

Новиот автомобил има најнов надворешен дизајн кога станува збор за боите, што е во склад со оној што се користи во WEC и WRC. Како таква, новата Toyota GR DKR Hilux, која исто така ќе се натпреварува во 2022 FIA World Rally-Raid шампионат, е очигледно дел од линијата на тркачки автомобили на Toyota Gazoo Racing за Светскиот шампионат. Иконскиот натпис GR сега е прифатен од сите три тима на Светскиот шампионат, иако Дакар Хилукс е дел од семејството Газо Рејсинг долги години. Овој натпис служи и за зајакнување на врската помеѓу тркачките автомобили на Тојота и возбудливите друмски автомобили кои го носат истиот натпис.

За Дакар 2022, тимот ќе понуди четири целосно нови GR DKR T1 + верзии на Hilux, со Катарецот Насер Ал-Атијах и Французинот совозач Матје Баумел кои ќе го предводат Toyota Gazoo Racing. Победниците на релито Дакар 2019 повторно ќе го имаат Жиниел де Вилиер (победник на Дакар 2009) за тимски колега, а Јужноафриканецот ќе биде во партнерство со совозачот Денис Марфи за изданието на трката во 2022 година.

Јужноафриканците Хенк Латеган и Брет Камингс ќе се вратат на релито Дакар, со цел да ја покажат својата брзина по откажувањето во текот на 5-тата фаза од релито Дакар 2021 година. Последниот болид во составот ќе го возат Шамер Варијава и совозачот Дани Стасен, од Јужна Африка.

Тимот ќе спроведе последен тест во Јужна Африка додека ги подготвува автомобилите за транспорт во Саудиска Арабија на почетокот на декември. Конечната рута за Дакар 2022 допрва треба да биде објавена, но се очекува теренот да биде сличен на оној од 2020 и 2021 година.

/tportal.hr/
Фото: Toyota Gazoo Racing

Автомобили

Потрошени милијарди долари, Apple се откажува од развојот на линија на електрични автомобили

Објавено пред

на

Apple се откажа од плановите за влез на пазарот на електрични автомобили, а менаџментот на компанијата стави крај на таен развоен проект на кој досега се потрошени милијарди долари. Челниците на компанијата ја соопштија ненадејната одлука на интерен состанок. Многумина кои работеа на проектот ќе бидат префрлени да работат на развој на генеративна вештачка интелигенција.

Се верува дека Apple потрошил милијарди долари на проектот Titan, обидувајќи се да развие полуавтономно електрично возило. Одлуката за прекин на програмата многумина ја коментираат како голема промена во стратегијата.

Иако компанијата никогаш официјално не ги објави своите планови да вклучи електрични возила во линијата, проектот подигна многу терен во автомобилската и високотехнолошката индустрија.

Apple претходно ангажираше луѓе и директори од „Lamborghini“ и „Tesla“ да управуваат со развојот, а во 2019 година го купи стартапот „Drive.ai“ кој развиваше автономни возила.

Блумберг објави дека најавата за повлекување била големо изненадување и дека стотици вработени во проектот сега се соочуваат со можни отпуштања.

Компанијата уште во 2014 година почна да доделува значителни ресурси за проектот, но оттогаш постојано наидува на пречки. Десетици луѓе поврзани со проектот беа отпуштени во 2016 година, а највисокиот извршен директор пребегна во Форд во 2021 година.

/Rts

Прочитај повеќе...

Автомобили

Стигна целосната црвена линија на патиштата: Што значи тоа за возачите?

Објавено пред

на

Важен чекор за подобрување на безбедноста на патиштата.

Владата на Андалузија неодамна за прв пат означи црвена линија каде што претходно имаше двојна солидна бела линија на државниот пат А-355 во Малага, еден од најопасните во Шпанија.

Оваа црвена линија беше поставена како важен чекор во подобрувањето на безбедноста на патиштата, бидејќи двојната бела линија очигледно не се покажа како доволно ефикасна. Шпанските власти се надеваат дека црвената линија ќе биде јасно предупредување за возачите да останат на нивната лента и дека престигнувањето е забрането. Целта на оваа мерка е да се намали бројот на сообраќајни незгоди и да се зголеми безбедноста на сите учесници во сообраќајот.

Покрај црвената линија, предвидено е долж патот да се постават и четири едукативни радари или дигитални знаци. Овие уреди ќе ги информираат возачите за нивната моментална брзина и ќе ги потсетуваат на максималната дозволена брзина, што дополнително ќе придонесе за безбедноста на патиштата. Доколку црвената линија не е доволна за да ги спречи возачите да прават прекршоци, надлежните како последна мерка најавуваат воведување камери и радари на критичните точки.

Овие иницијативи произлегуваат од високата стапка на сообраќајни несреќи во текот на претходната година, кога на тој дел од патот животот го загубија десет лица. Дополнително, патот што беше отворен во 2014 година со предвидена дневна фреквенција од 7.000 возила, сега речиси го удвојува тој број, со речиси 20.000 возила дневно, вклучително и голем број товарни возила.

/SD

Прочитај повеќе...

Автомобили

Се тресе воланот? Бидете внимателни, ова може да бидат причините

Објавено пред

на

Има многу причини за тресење на воланот. Клучот за дијагностицирање на проблемот е да се одреди кога се случува тресењето: додека возите со мала, средна или голема брзина, при сопирање, вртење или забрзување или комбинација од овие дејства.

Доколку истите вибрации се појават под исти околности или се влошат, време е да го однесете вашето возило кај професионалците. Неизбалансираните гуми, искривените дискови на сопирачките и оштетените или истрошените делови на системот за потпирање се најверојатните причини за тресење на воланот.

Гуми и тркала

Гумите и тркалата мора да бидат избалансирани за да се спречат вибрациите. Балансирањето на тркалата е процес на изедначување на комбинираната тежина на склопот на гумата и тркалата, овозможувајќи им да се вртат непречено со голема брзина. Ако тркалото е надвор од рамнотежа, тоа предизвикува гумата и тркалото да вибрираат нагоре и надолу или од страна на страна при одредени брзини.

Оваа вибрација обично се шири низ воланот што предизвикува негово тресење. Невообичаеното абење на гумата, оштетувањето на тркалото од судир (удирање во дупка, тротоарите или учество во несреќа), нерамномерно истрошени гуми или дури и закрпена гума исто така може да предизвикаат нерамнотежа.

Балансирањето на гумите и тркалата обично го решава овој проблем. Ова вклучува вртење на склопот на гумата и тркалата со помош на специјална опрема наречена балансирач на тркала (ова е работа за професионалци, а не за оние кои го прават тоа сами). Користејќи софистициран софтвер и сензори, балансерите на тркалата ги идентификуваат тврдите точки на гумата.

Тежините на тркалата се додаваат спроти тешката област за да се спречи нерамнотежа, што ги елиминира вибрациите.

Кочници

Искривен или оштетен ротор на диск сопирачката или барабанот на сопирачката може да предизвика тресење на воланот. Искривен диск значи дека дебелината на површината на роторот е различна. Додека перничињата на сопирачките се движат преку потенкиот дел на роторот кога запираат, педалата на сопирачката ќе се движи нагоре и надолу.

Како што варијациите во дебелината на роторот се зголемуваат со абењето или како што роторите се загреваат, пулсирањата се зголемуваат и патуваат низ системот за потпирање до воланот. Роторите и барабаните на сопирачките можат повторно да се изградат, но нашиот совет е да ги замените. Најдобро е да се заменат двете страни во исто време.

Суспензија

Системот за суспензија што не е усогласен обично нема да предизвика вибрира на воланот. Сепак, ова ќе предизвика ненормално абење на гумите, предизвикувајќи вибрации на гумите. Лабавите или истрошените делови од суспензијата (топчиња, крајници, чаури…) може да предизвикаат вибрации на воланот, обично при мала брзина, а веројатно ќе бидат поизразени при вртење во патека или при паркирање.

Други причини

Снегот заглавен на задниот дел од тркалото, катран на патот или пластична кеса обвиткана околу погонското вратило може да предизвика вибрирање на воланот. Може да паднат и тегови на тркалата. Паметно е вашата работилница да ги провери вашите гуми, тркала, сопирачки и суспензија за време на редовните сервиси за да избегнете идни проблеми.

Тресењето на воланот најверојатно е предизвикано од проблем кој само ќе се влоши. Без разлика дали ќе го прегледате вашиот автомобил сами или ќе го однесете кај механичар, поправете го проблемот со вибрациите пред да предизвика дополнителни проблеми со вашиот автомобил.

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Македонија2 часа

Намалена видливост поради магла патен правец према Стража, Лисец – Попова Шапка

АМСМ известува дека следните патни правци се под густа магла со намалена видливост од 25м. на пат Лисец – Попова...

Хороскоп3 часа

Месечен Хороскоп (март)

ОВЕН Покажувате подготвеност да се посветите на започнувањето нов проект кој ќе ви биде многу значаен за работата. Свесни сте...

Кичево8 часа

„CableCall“ – Кичево со одлична ТВ и Интернет понуда, од сега со одлични брзини и стабилна оптичка мрежа која ќе ги задоволи вашите интернет потреби!

Регионалниот интернет и телевизиски оператор со седиште во Кичево „Cable Call“ како што најавивме, го прошири оптичкиот мрежен систем за...

Спорт9 часа

Денес со „ждрепка“ извлечени паровите за четвртфиналето во „Куп на Македонија“ за младински категории во фудбал

Денеска во просториите на Фудбалската федерација на Македонија се одржа ждрепка на која беа извлечени паровите за четвртфинале во рамките...

Магазин14 часа

Дали знаете зошто швајцарските сирења имаат дупчиња?

Швајцарското сирење секогаш се опишува како сирење со дупчиња. Има цврсто тело и орев, но сладок вкус. Исто така, има...

Магазин15 часа

TikTok под истрага во Европската унија

TikTok е цел на ЕУ за потенцијални прекршувања на Законот за дигитални услуги поврзани со безбедноста на малолетниците и други...

Магазин15 часа

Netflix повторно ги зголемува цените?

Netflix најверојатно ќе ги зголеми цените на пакетите за претплата повторно оваа година, што би можело да го забрза растот...

Магазин15 часа

Велика Британија е чекор поблиску до исфрлање на телефоните од училиштата

Поседувањето мобилен телефон стана стандард за луѓето од повеќето возрасти, и иако постои аргумент за погодност, експертите и регулаторите исто...

На денешен ден1 ден

29 февруари – На денешен ден

1720.- Шведската кралица Улрика абдицирала во корист на нејзиниот сопруг, принцот Фредерик I (Фредерик). 1792.- Роден е италијанскиот композитор Џоакино...

Литература1 ден

Излезе од печат новото литературно дело „Само птиците се враќаат назад“ на Христијан Аџиоски, каде прикажана е историска хроника и голготата на Егејска Македонија

Излезе од печат и петтата книга на проф. по Македонски јазик, Христијан Аџиоски, под наслов „Само птиците се враќаат назад“...

НАЈЧИТАНИ