Автомобили
Вечната дилема: Дали треба да се загрее моторот пред возење?

Моторот со внатрешно согорување се состои од повеќе од 1.000 делови кои се направени од различни материјали. Ова значи дека компонентите се шират со различни стапки додека се загреваат.
Многу производители на автомобили наведуваат дека моторот со внатрешно согорување повеќе не треба да се загрева до работната температура.
Ова тврдење е оправдано со високите стандарди за производство на современи мотори, како и со изборот на материјали. Но, ако сакате да уживате во вашето возило долго време, не треба да ги слушате, според германскиот Auto Bild .
Секој мотор треба да се загрее, велат тие, за да се намали абењето. Ладното моторно масло обично е многу погусто и повискозно од моторното масло кое е на работна температура.
За време на ладно палење, потребно е повеќе време да се испумпува маслото до лежиштата и местата за подмачкување на моторот и турбополначот.
Ако ненадејно забрзате веднаш по палењето на моторот, ризикувате недоволно подмачкување на важните делови, а потоа поголемо абење и, во најлош случај, дури и оштетување на моторот.
Ова важи и за студениот почеток во лето, а особено на зимските температури.
Што советува Auto Bild? Прво вклучете го моторот, а потоа врзете го појасот. Секој што го следи ова мало правило прави многу добро за моторот.
Сепак, дури и ако маслото ги достигнало сите важни точки за подмачкување во моторот или во турбополначот, моторот не треба веднаш да се запали.
Моторот со внатрешно согорување се состои од повеќе од 1.000 делови кои се направени од различни материјали. Ова значи дека компонентите се шират со различни стапки додека се загреваат.
На пример, клиповите се загреваат многу брзо со согорувањето што се случува во цилиндерот, што предизвикува нивно побрзо проширување.
На ѕидовите на цилиндерот, кои се дел од блокот на моторот, им треба повеќе време. Јазот, односно растојанието помеѓу клиповите и ѕидовите на цилиндерот станува премногу мало, што доведува до дополнително абење.
Главата на цилиндерот, исто така, често е направена од различен материјал од блокот на моторот. Ако компонентите не се шират рамномерно, може да дојде до истекување во близина на заптивката на главата на цилиндерот.
Пукнатини од стрес може да се појават и во главата на цилиндерот. Додека моторот не ја достигне работната температура, вртежите во минута треба да останат во долната третина од опсегот на тахометарот.
Се препорачува да не се дава полн „гас“.
Загревањето на моторот, од друга страна, не е добро ако автомобилот е во мирување.
Тогаш сите компоненти не можат да се загреат толку брзо и ефикасно како што треба. Значи, продолжи, но не го форсирај моторот додека не се загрее.
Автомобили
(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.
Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“
Автомобили
(ВИДЕО) Toyota најавува надградена верзија на GR „Corolla“, премиерата закажана на есен
Toyota најавува надградена верзија на GR Corolla чија премиера е закажана за наесен. Дотогаш Јапонците прикажуваат камуфлиран развоен прототип. Сепак, направени се некои значајни промени во споредба со обичниот модел. Сега има отвори на хаубата и предните браници, а има и поголемо задно крило.
Се издвојуваат 18-инчните мат црни ковани тркала BBS со гуми 245/40 ZR18 (Michelin Pilot Sport Cup 2 наместо Pilot Sport 4). Тојота забележува дека работела и на 1,6 литарскиот бензински турбо мотор за да извлече поголем вртежен момент, но не открива детали.
Трицилиндричниот мотор има и „уникатно подесување“, иако не се споменуваат дополнителни коњски сили над стандардните 300 КС.
Сè уште нема слика од внатрешноста.
Извор: AutoBlog.rs
Автомобили
„Шкода“ го претстави својот освежен и подобрен модел на „Ениак“

Škoda претстави подобрени и освежени варијанти на моделот Škoda Enyaq. Според чешкиот производител, тоа е значително подобрување на постоечкиот модел, со помодерен дизајн и напредни технологии.
Овој SUV комбинира карактеристични карактеристики со подобрени аеродинамички решенија, што резултира со подобри перформанси и поефикасно возење. Моделот е базиран на модуларната MEB платформа на Volkswagen Group, која овозможува оптимална распределба на тежината и подобрени карактеристики на возење.
Подобрени перформанси и опсег Надградениот модел доаѓа со повеќе варијанти на батерии, при што најмоќната верзија обезбедува опсег до 500 километри со едно полнење.
Погонската група вклучува различни опции за електрични мотори, давајќи им на клиентите избор помеѓу стандарден и погон на сите тркала. Верзијата Enyaq iV 80 сега нуди 204 КС, додека спортската RS верзија достигнува дури 299 КС, што го прави најмоќниот модел во гамата. Подобрената аеродинамика дополнително ја намалува потрошувачката на енергија и ја зголемува ефикасноста на возењето.
Покрај стандардниот SUV модел, надградената серија го вклучува и Enyaq Coupe, кој се одликува со поелегантна силуета и оптимизирана каросерија. Купе варијантата нуди подолг опсег благодарение на подобрата аеродинамика, додека спортскиот RS модел носи поагресивен дизајн и подобрени перформанси. Со спуштен покрив и динамични линии, Coupe верзијата обезбедува поатрактивна алтернатива на класичниот модел Enyaq.
Напредна дигитализација и внатрешност Кабината на возилото е дополнително подобрена следејќи ги најновите трендови на дигитализација.
Големиот централен екран од 13 инчи овозможува интуитивна контрола на сите функции на возилото, додека таблата со инструменти и инфозабавниот систем сега се уште понапредни.
Внатрешноста користи еколошки материјали, вклучувајќи рециклирани ткаенини и одржливо обработена кожа, со можност за персонализација преку различни дизајнерски пакети.
Škoda Enyaq доаѓа со напредни безбедносни системи, вклучувајќи адаптивна контрола на патувањето, помош за задржување лента и автоматско итно сопирање.
Новите сензори и камери ја подобруваат безбедноста на сите учесници во сообраќајот. Има и напредни системи како автоматско паркирање, head-up дисплеј со зголемена реалност и систем за препознавање сообраќајни знаци.
Системот на батерии поддржува брзо полнење на брзи полначи, при што 80% капацитет може да се наполни за околу 30 минути. Регенеративното сопирање дополнително ја зголемува енергетската ефикасност, додека обновливата енергија се користи во производството на возила, намалувајќи го еколошкиот отпечаток.
Извор: b92.net
-
Кичево1 час
Сообраќајна несреќа предмалку се случила на магистрален пат Кичево-Гостивар во близина на с.Зајас
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (17 април)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за петок (18 април)
-
Култура11 часа
„Велики Петок“, најстрог пост, на денот на христијанската жалост не се работи по дома, ниту на поле..
-
Кичево1 ден
Св.Петар и Павле – Кичево, распоред на богослужби за Страсната и Светлата седмица (Велигден)
-
Македонија10 часа
Возел мотор без возачка и со сообраќајна од друг мотор со измината важност
-
Хроника1 ден
Уште еден пациент на 24 години подлегна на повредите од кочанската катастрофа
-
Култура2 дена
„Велики Четврток“, традиции и обичаи за овој наш голем ден