Автомобили
Volkswagen ќе го интегрира ChatGPT во своите нови возила
Вештачката интелигенција е насекаде.
ChatGPT ќе биде „стандардна карактеристика“
На овогодинешниот CES, VW најавува интеграција на вештачка интелигенција во своите автомобили. Вештачката интелигенција е буквално насекаде, па не е големо изненадување што Volkswagen планира да го интегрира ChatGPT во своите возила. Како дел од своите планови, производителот на автомобили вели дека неговиот постоечки гласовен асистент IDA ќе работи со ChatGPT на широк спектар на нови модели. VW не е првиот што го проба ова. Mercedes-Benz ја најави интеграцијата на ChatGPT во јуни минатата година. Изгледа дека сите ние дефинитивно треба полека да се навикнуваме на овие работи.
Од VW велат дека ChatGPT ќе биде интегриран во одредени модели со најновата генерација на системи за забава. Некои од споменатите модели се: ID.7, ID.4, ID.5, ID.3, новиот Volkswagen Tiguan, новиот Passat и новиот Golf. ChatGPT ќе биде воведен како „стандардна карактеристика“ во „многу“ возила во вториот квартал од 2024 година. Компанијата не прецизираше во кои региони точно ќе биде воведена оваа функција, но се истакнува дека моментално се „смета“ само за американскиот пазар.
ChatGPT носи повеќе интеракција
ChatGPT ќе се користи за подобрување на постоечките можности на гласовниот асистент на VW и ќе понуди некои нови опции за време на разговорите. VW забележува дека неговиот асистент веќе може да прави работи како контрола на системот за забава, навигација, контрола на климата и други слични функции. Со интегрирање на ChatGPT, VW предвидува поголема интеракција или двонасочна комуникација. Гледаме слични работи со компании како Google и Amazon. Овие компании се обидуваат да го подобрат Google Assistant или Alexa. Во соопштението за печатот на VW конкретно се наведени „збогатувачки разговори, разјаснување прашања, интеракција на интуитивен начин, добивање информации специфични за возилото“ како работи што ChatGPT може да ги овозможи.
Добрата работа е што сето ова ќе биде вградено во автомобилот без возачот да мора да прилагоди нешто. Како што е сега, корисниците ќе го активираат гласовниот асистент и ако стандардниот систем на автомобилот не може соодветно да одговори на барањето, тие анонимно ќе го испратат до ChatGPT. Од компанијата истакнуваат дека ChatGPT не добива никакви информации за возилото и прашањата и одговорите веднаш се бришат.
VW не соопшти дали ќе покаже како всушност функционира оваа нова технологија на CES оваа година.
Извор: Engadget
Автомобили
Најпродаваниот нов автомобил во Европа станува електричен
Потврда од врвот на компанијата потврдува дека следната генерација на популарниот компактен модел, Dacia Sandero, кој беше најпродаван автомобил во Европа во 2024 година, ќе добие целосно електрична варијанта до крајот на 2027 година. Потврдата дојде од извршниот директор на Dacia, Денис Ле Вот, а информацијата ја пренесува Automotive News Europe.
Во моментов, Dacia нуди само еден целосно електричен модел, „Spring“, а компанијата се надева дека ценовната стратегија и електричната понуда на брендот ќе ја направат силна конкуренција, особено во однос на растечката кинеска офанзива на европскиот пазар.
Ако Sandero сака да го задржи статусот на најпродаван модел во Европа, ќе мора да понуди повеќе, но и да стане еден од најевтините автомобили на пазарот. Ова важи и за понудата на електрични автомобили, каде што кинеските марки се сериозна закана. Најавите велат дека комбинацијата од прозорецот на Renault со моќен мотор од 95 КС и батерија од 40 kWh за автономија од 300 километри ќе биде најверојатната опција за новиот електричен Sandero.
Во рамките на Renault, Dacia ја презема клучната улога во конкуренцијата на најприфатливите модели, како во понудата на автомобили со фосилни горива, така и на електрични автомобили. Доделувањето на титулата Европски автомобил на годината за моделот Renault 5 дополнително ќе ја зајакне оваа стратегија.
Наскоро, Sandero ќе добие и Hybrid 140 верзија, што ќе го направи моделот попосакуван кај купувачите кои бараат минимална потрошувачка на гориво и сите предности на автоматски менувач. Ова беше очекувано, имајќи предвид дека моделот Jogger веќе го нуди истиот погон, а технолошки е идентичен со Sandero. Претходно, Ле Вот ја потврди хибридната верзија за британскиот AutoExpress, но без да потврди можни модификации.
Извор: Index
Автомобили
Клучна година за електричните возила: Инвестиции, предизвици и иднина
Електричните возила (EV) се наоѓаат на крстопат во 2024 година, со мешани резултати и очекувања за значајни промени во индустријата.
Политички и пазарни предизвици
Со промената на администрацијата, ставот кон електричните возила се соочува со нови предизвици. Даночниот кредит од 7.500 долари за купување на електрично возило би можел да биде укинат. Басем Амури, извршен директор на EV Connect, изјави дека и покрај можните краткорочни потешкотии, електричните возила веќе достигнаа критична маса на прифаќање.
„Електричните возила сега се реална опција за сè поголем број потрошувачи,“ изјави Амури.
EV Connect, основана во 2009 година, нуди решенија за полнење електрични возила и станици за полнење. Компанијата во 2022 година беше преземена од Schneider Electric.
Мешани резултати за EV индустријата
Некои производители, како General Motors (GM), ги намалија инвестициите во EV технологијата. GM ја продаде речиси целата фабрика за батерии во Мичиген на својот партнер LG Energy Solutions, фокусирајќи се на фабриките во Охајо и Тенеси.
И покрај ова, продажбата на EV возила на GM во четвртиот квартал двојно се зголеми, достигнувајќи 43.982 единици. На годишно ниво, испораките скокнаа за 50%, достигнувајќи 114.432 возила.
Мери Бара, извршна директорка на GM, останува оптимист: „Електричните возила се подобри, но достапноста на станиците за полнење сè уште е предизвик.“
Инвестиции и иднина
Извршниот директор на Toyota, Дејвид Крист, изјави дека инвестициските трендови нема да се променат поради политичките промени. Toyota најави нови EV и plug-in хибридни модели, како и изградба на фабрика за батерии во Северна Каролина, која ќе започне со работа во 2025 година.
Спојувања и консолидација
Амури предвидува дека индустријата за електрични возила ќе се соочи со спојувања и преземања во базата на добавувачи. „Ќе има победници и губитници, а тоа ќе биде појасно до 2025 година,“ рече тој.
Оваа година ветува да биде клучна за иднината на електричните возила, со иновации, адаптација и решавање на предизвиците пред оваа растечка индустрија.
Извор: Forbes
Автомобили
(ВИДЕО) „Mazda CX-80“ е прогласен за најдобар голем „SUV“ во својата класа од „Euro NCAP“
Целосно новата Mazda CX-80 е прогласена за најдобар голем SUV во својата класа од страна на Euro NCAP во својата најнова серија тестови. Ова престижно признание ја потврдува посветеноста на Mazda за безбедност и иновативност…
Во 2024 година, Euro NCAP тестираше вкупно 44 автомобили, при што Mazda CX-80 стана најдобар автомобил во категоријата големи SUV, тесно победувајќи го Audi Q6 e-tron. Ова признание е доказ за посветеноста на Mazda да обезбеди највисоко ниво на безбедност на своите клиенти.
Mazda CX-80 постигна извонреден резултат од 92% во категоријата за заштита на возрасни патници, со максимални оценки во тестовите за страничен и заден удар. Во категоријата за заштита на децата, тој постигна импресивни 88%, обезбедувајќи највисоко ниво на заштита за помладите патници. Автомобилот постигна резултат од 84% за заштита на ранливите учесници во сообраќајот, што ја истакнува посветеноста на Mazda за безбедноста на пешаците и велосипедистите. Дополнително, тој постигна резултат од 79% во категоријата системи за помош на возачот, што ја истакнува посветеноста на Mazda да ги опреми своите возила со најновите безбедносни технологии.
Супериорните безбедносни перформанси на Mazda CX-80 ја надополнуваат неговата удобност, практичност и разноврсност, со што се истакнува во сегментот SUV со седум седишта. Направен во Јапонија, овој предводник на Mazda го отелотворува дизајнот и инженерската извонредност на Mazda. Извонредните безбедносни оценки ја одразуваат посветеноста на Mazda за безбедноста на клиентите. Оценката за пет ѕвезди е поддржана од модуларната флексибилна архитектура на Mazda (Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), која ги подобрува карактеристиките на возењето со мотор поставен напред, погон на задните тркала и погон на сите тркала со акцент на погонот на задните тркала. Со три реда седишта, CX-80 е најпространото возило во европската гама на Mazda, кое нуди удобност, разновидност, напредна технологија и Mazda возни перформанси.
Основана во 1996 година со цел да ја подобри безбедноста на возилата, Euro NCAP годишно ја доделува титулата „Најдобар во класата“ на автомобилите со највисоки оценки, помагајќи им на потрошувачите да ги изберат најбезбедните возила за нивните потреби. За да го одреди рејтингот „Најдобар во класата“, Euro NCAP пресметува пондериран збир на бодови во четири области за проценка на безбедноста: заштита на возрасни патници, заштита на деца, заштита на пешаци и системи за помош на возачот. Овој вкупен резултат се користи за споредба на автомобилите. Автомобилите се квалификуваат за „Најдобри во класата“ врз основа на оценките што ги добиваат за моделите со основна безбедносна опрема.
Извор: Mazda Press
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за среда (22 јануари)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (21 јануари)
-
Спорт9 часа
(ВИДЕО) ФФМ истакна видео од затекнатата состојба на Академијата, секој талент заслужува подобри услови за фудбал
-
Временска прогноза14 часа
Котлините под густа магла и многу ладно време, на другите места значително потопло
-
Автомобили8 часа
Најпродаваниот нов автомобил во Европа станува електричен
-
Lifestyle8 часа
Чај од ѓумбир: Ефикасен природен лек за болки во грлото и упорна кашлица
-
Македонија6 часа
На гранична линија со Грција приведен 23-годишник од Бангладеш, фатен бил со група од осум мигранти од Непал
-
Спорт1 ден
Младата футсал репрезентација на Македонија ќе учествува на претквалификациски турнир во Естонија