Автомобили
Volkswagen ќе го интегрира ChatGPT во своите нови возила

Вештачката интелигенција е насекаде.
ChatGPT ќе биде „стандардна карактеристика“
На овогодинешниот CES, VW најавува интеграција на вештачка интелигенција во своите автомобили. Вештачката интелигенција е буквално насекаде, па не е големо изненадување што Volkswagen планира да го интегрира ChatGPT во своите возила. Како дел од своите планови, производителот на автомобили вели дека неговиот постоечки гласовен асистент IDA ќе работи со ChatGPT на широк спектар на нови модели. VW не е првиот што го проба ова. Mercedes-Benz ја најави интеграцијата на ChatGPT во јуни минатата година. Изгледа дека сите ние дефинитивно треба полека да се навикнуваме на овие работи.
Од VW велат дека ChatGPT ќе биде интегриран во одредени модели со најновата генерација на системи за забава. Некои од споменатите модели се: ID.7, ID.4, ID.5, ID.3, новиот Volkswagen Tiguan, новиот Passat и новиот Golf. ChatGPT ќе биде воведен како „стандардна карактеристика“ во „многу“ возила во вториот квартал од 2024 година. Компанијата не прецизираше во кои региони точно ќе биде воведена оваа функција, но се истакнува дека моментално се „смета“ само за американскиот пазар.
ChatGPT носи повеќе интеракција
ChatGPT ќе се користи за подобрување на постоечките можности на гласовниот асистент на VW и ќе понуди некои нови опции за време на разговорите. VW забележува дека неговиот асистент веќе може да прави работи како контрола на системот за забава, навигација, контрола на климата и други слични функции. Со интегрирање на ChatGPT, VW предвидува поголема интеракција или двонасочна комуникација. Гледаме слични работи со компании како Google и Amazon. Овие компании се обидуваат да го подобрат Google Assistant или Alexa. Во соопштението за печатот на VW конкретно се наведени „збогатувачки разговори, разјаснување прашања, интеракција на интуитивен начин, добивање информации специфични за возилото“ како работи што ChatGPT може да ги овозможи.
Добрата работа е што сето ова ќе биде вградено во автомобилот без возачот да мора да прилагоди нешто. Како што е сега, корисниците ќе го активираат гласовниот асистент и ако стандардниот систем на автомобилот не може соодветно да одговори на барањето, тие анонимно ќе го испратат до ChatGPT. Од компанијата истакнуваат дека ChatGPT не добива никакви информации за возилото и прашањата и одговорите веднаш се бришат.
VW не соопшти дали ќе покаже како всушност функционира оваа нова технологија на CES оваа година.
Извор: Engadget
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника15 часа
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево16 часа
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Временска прогноза1 ден
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Хороскоп5 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Македонија11 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар