Автомобили
„Volvo“ од серијата 200 денес слави 50 години постоење!
Првиот Volvo од серијата 200 беше претставен во есента 1974 година и до ден денес е синоним за безбедност, квалитет, доверливост и издржливост. Кога дојде време да се заменат моделите од серијата 100 што Volvo ги произведуваше од средината на шеесетите на дваесеттиот век, дизајнерите и инженерите во шведската автомобилска компанија кои ја подготвуваа новата серија 200 не сакаа големо отстапување од концептот на претходната серија, но се потрудија новите модели да одат уште подалеку во сегментот поврзан со безбедноста на патниците, па, меѓу другото, пристигнаа и подобрени програмирани зони за деформација на каросеријата и ремени со три точки на прицврстување.
Јан Вилсгард, кој ја „потпиша“ серијата 100, стоеше и зад дизајнот на новата серија 200, која на купувачите во европските земји од 1974 до средината на 1993 година им беше понудена во неколку каросериски стилови, вклучувајќи ги и другите пазари каде што се продаваше. , го најде својот пат до повеќе од 2,86 милиони клиенти, пишува Klix.ba.
Моделите што се кријат зад ознаките 242, 244 и 245 се напојуваа со сигурни четирицилиндрични бензински мотори со работен волумен од 1,8 до 2,3 литри, а бројот на цилиндри беше откриен со вториот број во трицифрената ознака. Наскоро пристигнаа турбополначи со некои мотори. Третиот број се однесуваше на обликот на телото, па така 242 беше седан со две врати, 244 седан со четири врати, а 245 вагон со пет врати. Од 1983 година, сите верзии ја носеа ознаката 240.
Во комбинација со 2,7-литарски шестцилиндричен мотор развиен од Volvo во соработка со Peugeot и Renault, моделите од серијата 200 се криеја зад ознаките 262, 264 и 265, работниот волумен на споменатиот V6 мотор подоцна беше зголемен на 2,8 литри. Приказната вклучуваше и линиски дизел мотори со пет (D20) и шест цилиндри (D24) кои Volvo ги „позајми“ од Volkswagen.
Без оглед на моторот под долгиот преден капак, силата секогаш се распределувала само на задната оска. Volvo користеше мануелни менувачи со четири и пет брзини, а автоматските менувачи со три и четири брзини беа опционални.
Колку серијата 200 беше популарна ширум светот најдобро потврдува фактот дека таа не престана да се произведува дури и откако Volvo ја претстави новата серија 700 во средината на осумдесеттите, со која требаше да ја испрати серијата 200 во историјата , некои модели од серијата 200 завршија да останат во производство подолго од моделите од серијата 700 кои беа произведени од 1982 до 1992 година, бидејќи последниот темносин вагон од серијата 200 што заврши во Музејот на шведската компанија беше изграден на 14 мај 1993 година. .
Во прилог на квалитетот, доверливоста и издржливоста на серијата 200, на кои многу љубители на шведската компанија помислуваат кога го спомнуваат Volvo, е фактот што тие и денес се на патиштата.
Извор: Klix.ba / Motor1.com
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
Автомобили
(ВИДЕО) Кинескиот електричен теренец „Deepal S07“ доби пет ѕвезди на тестот „Euro NCAPв“
Новитетот на европските патишта, уште еден во низата електрични теренци од Кина, се покажа на стандардизираниот тест на Euro NCAP и доби повисоки оценки дури и од некои етаблирани конкуренти. Релативно нов бренд на европскиот пазар, кинескиот Deepal, со својот електричен SUV S07 ќе се обиде да го направи она што го прават сите други кинески марки – да стане сериозен конкурент на европските производители. Deepal е подружница на Changan Automobile, додека овој модел е развиен во соработка со Huawei и CATL.
Се произведува од мај минатата година, а во Европа ќе биде дистрибуиран од Stellantis, по засега непозната цена. Во Кина, почетниот модел чини 22.000 евра, што е многу пристојна цена за теренец од среден сегмент, пренесуваат колегите од Autonet.hr.
Пред почетокот на продажбата во Европа, Deepal S07 помина низ рацете на Euro NCAP, кој го оцени со максимални пет ѕвездички. Резултатите за безбедноста на возрасните патници и децата во возилото се високи 95% и 87%, соодветно.
Заработи нешто пониски оценки во заштитата на ранливите учесници во сообраќајот (74%), што се очекува за теренец поради повисоките А-столбови и опасноста пред се за велосипедистите. Системите за активна безбедност и помош на возачот постигнаа 77%, што беше доволно за севкупен рејтинг од максималните пет ѕвезди.
Извор: Autonet.hr
Автомобили
Вистина или мит: Дали е штетно полнењето гориво додека работи моторот на автомобилот?
Кога температурите се ниски, може да се почувствува искушение да оставите моторот на автомобилот да работи додека полните гориво. Но, дали ова е безбедно или штетно?
Краток одговор:
Може да биде опасно, и затоа е препорачливо да го исклучите моторот пред да наполните гориво.
Опасност од пожар
Иако шансите за пожар се минимални, оставен мотор ја зголемува можноста за запалување на гасовите од горивото. Ова може да се случи ако испарувањата дојдат во контакт со статички електрицитет.
- Испарувањата, а не самото гориво, се запаливи. Тие може да предизвикаат експлозија доколку дојдат во близок контакт со искра.
Може ли моторот да се оштети?
Ризикот од оштетување на моторот е минимален во споредба со ризикот од пожар. Меѓутоа, тоа не значи дека нема да има потенцијални проблеми:
- Оставен мотор може да активира светло за „Check Engine“ поради детекција на истекување на пареа.
- Отворањето на капачето за гориво овозможува испарување на бензинот, што возилото го регистрира како аномалија.
Безбедносни совети при полнење гориво
- Исклучете го моторот.
- Не пушете. Очигледна, но важна мерка за безбедност.
- Избегнувајте користење на мобилен телефон. Иако ретко, мобилните уреди теоретски може да предизвикаат статички електрицитет.
- Избегнувајте создавање статички електрицитет. На пример, избегнувајте триење облека или скокање во и од возилото за време на полнењето.
Иако може да изгледа како мала непријатност, исклучувањето на моторот при полнење гориво е едноставен начин да се избегнат сериозни ризици.
Извор: B92
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за петок (13 декември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (12 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Викенд метео вести: Доаѓа нов ладен и влажен бран кој ни носи дожд, силен ветер и снег на места под 1000 н.м.в, што значи превој „Стража“ би можел повторно да биде под снег
-
Магазин1 ден
Не секој iPhone е ист: Како да дознаете од каде доаѓа вашиот уред
-
Спорт10 часа
Македонија во група со Белгија, Велс, Казахстан и Лихтенштајн за квалификации за СП 2026
-
Магазин1 ден
iOS 18.2: Вештачката интелигенција го прави iPhone попаметен
-
Магазин1 ден
Threads тестира напредни функции за пребарување
-
Технологија1 час
(ВИДЕО) Што може најмоќната „Google AI“ – „Gemini 2.0“ ?