Автомобили
Враќање на легендата: Како изгледа новиот Renault 5 (ФОТО)

Популарната „петка“ сега има електричен погон.
На социјалните мрежи се појавија првите фотографии од новиот Renault 5, еден од најочекуваните електрични автомобили во Европа. Светската премиера и официјалното претставување ќе се одржи на салонот за автомобили во Женева.
На прв поглед речиси и да нема разлика во однос на концептот од 2021 година, што значи дека станува збор за атрактивен автомобил и можеби првиот мал градски електричен автомобил кој ќе се продава во големи серии во Европа. Се ќе зависи секако од цената, а претходно беше споменато дека ќе стартува од 25.000 евра.
🇫🇷 The new Renault 5 is (officially) here! 🇫🇷
This retro hatch is the latest arrival in the growing electric city car sector.
🔌 249-mile range
😉 ‘Winking’ headlights
🔋 Choice of 40kWh or 52kWh battery
💨 93mph top speed
💷 Price from £25,000 (est.)Are you a fan? pic.twitter.com/ESDsLQUtHf
— Auto Express (@AutoExpress) February 26, 2024
Дизајнот е почит на оригиналната „петка“, еден од најважните автомобили во историјата на француската марка.
Една од најистакнатите карактеристики е дигиталниот индикатор за полнење на батеријата поставен на врвот на хаубата. Дизајнерите на Renault го искористија овој простор за дигитален панел кој светнува секогаш кога возилото е поврзано на полнач, покажувајќи го моменталното ниво на полнење.
Кога батеријата ќе достигне полн капацитет, LED дисплејот го прикажува бројот 5.
REVEALED: All-new Renault 5!
🔥 Renault’s retro-inspired hatchback is here!
🔥 Design is almost identical to the concept (!!!)
🔥 Retro touches both inside & out!
🔥 Will cost less than £25,000!
🔥 Up to 249 miles of range!
🤔 Comes with a built-in baguette holder?! 🥖We… pic.twitter.com/OiR5TZ7QWI
— carwow (@carwowuk) February 26, 2024
Внатрешноста очекувано е главно без ретро содржина, бидејќи денес не можете без два екрани.
Со должина од 3,92 метри, овој градски автомобил ќе биде првиот базиран на новата механичка платформа AmpR Small, опремена со задна мултилинк суспензија.
Renault официјално потврди две опции за батерии, кои нудат капацитети од 40 kWh или 52 kWh.
RENAULT 5 IS HERE! First photos of the production ready 5 leaked days before introduction. What do we think, a worhty successor to two generations of Renault 5? pic.twitter.com/bafZNQHHdu
— Mr. Car Facts (@MrCarFacts) February 24, 2024
Поголема батерија ќе биде достапна од лансирањето, обезбедувајќи опсег на WLTP до 400 километри. Во иднина ќе ја поддржува технологијата V2G (vehicle-to-grid), што ќе им овозможи на сопствениците да продаваат енергија назад на мрежата.
/B92
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп1 ден
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за недела (3 август)
-
Кичево11 часа
(ФОТО) Вчера официјално заврши дводневниот музички настан во Кичево, каде домашните музички имиња беа дел од одличните гала вечери!
-
Култура1 ден
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Македонија17 часа
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице
-
Мобилни уреди1 ден
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна