Автомобили
Зошто префрлањето на електрични возила во 2035 година е утопија

Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и дека ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година.
Многу контрадикторни вести доаѓаат од светот на електричните автомобили. Од една страна, Renault воспоставува бренд само за „електричари“, Kia најавува храбри производствени стратегии во милиони, а бројни нови EV модели дебитираат секој месец.
Сепак, од друга страна, вестите се многу помалку оптимистички. Во септември, Volkswagen објави крај на производството на моделите VW ID.3 и Seat Born, а сега објави крај на производството на уште четири модели: ID.4 и ID.5 на Volkswagen и Q4 E-Tron и Q4 на Audi. Sportback E-Tron, пишува Index.
Сепак, VW не е единствениот во неволја. Fiat го прекина производството на електричниот Fiat 500 во фабриката во Мирафиори, а проблеми имаат и другите производители на автомобили. Сето ова ја доведува во прашање стратегијата на Европската унија, според која во 2035 година целосно би била забранета продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување (SUS мотори), а сите новопроизведени автомобили треба да бидат електрични (или со водородни горивни ќелии).
Се повеќе и повеќе се чини дека е утопија. Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година, но прашање е дали оваа стратегија може да се спроведе и тогаш. Постојат најмалку пет причини зошто тоа е тешко да се направи.
5. Цената е сè уште енормно висока, а изборот е ограничен
Најевтиниот EV е Dacia Spring, чија цена одговара, на пример, со класа поголем и луксузен бензински мотор Nissan Juke со солидна опрема.
И покрај фактот што се чини дека има изобилство на електрични автомобили, всушност нивниот избор е доста ограничен. Од речиси 2500 верзии на различни марки и модели, само 120 од нив се електрични.
Купувачите на автомобили научија да избираат возила речиси до последниот детаљ: затоа имаме љубители на дизелот, поддржувачи на послаби, но добро опремени автомобили или, обратно, оние кои сакаат најмоќниот мотор во понудата…
Потоа се караваните, лимузините, теренците… Сето тоа е многу ограничено кај електричните возила.
4. Електричните возила се уште се прилично непознати
Колку ќе вреди мојот електричен автомобил за пет години? Дали ЕВ може да помине 200.000 километри без проблем како дизелот? Што ако батеријата ми откажа или изгуби капацитет? Во случај на судир, што ако некој од виталните делови на системот се оштети и дали осигурувањето ќе го покрие? Колку чини одржување на постар EV?
Сето тоа се прашања на кои пошироката јавност се уште нема одговор. Дури и оние кои треба да финансираат, осигуруваат и поправаат вакви автомобили го немаат, па тешко е да се создаде доверба кај клиентите.
3. Инфраструктура
Несомнено е дека инфраструктурата за поддршка на поголем број електрични возила на патиштата е далеку од оптимална. Јавната некако го покрива сегашниот, многу мал број „електрични“ по патиштата, но што би се случило ако тој број се зголеми неколкукратно
Исто така, како тие што имаат стан во зградата, а немаат гаража, ќе го решат проблемот со сопствената инфраструктура? Дали локалната електрична инфраструктура има доволен капацитет да го поддржи полнењето на голем број возила?
Има илјадници прашања и многу малку одговори.
2. Практичност
Тука доаѓаме до можеби основниот проблем со електричните возила, а тоа е прашање на практичност. Луксузот од петминутната посета на бензинската пумпа, по која може да се поминат 600, 700 па и повеќе од илјада километри, (засега) не постои во светот на електричните возила.
Пресметка на достапната електрична енергија во батеријата во однос на километражата до саканата дестинација, притисокот да се паркира возилото каде што е можно да се наполни батеријата, неизвесноста дали саканата станица за полнење е преполна… Сето ова е нешто што ги плаши потенцијалните сопственици на ЕВ.
Единствената надеж е развојот на технологијата за батерии. И тоа трае.
1. Малкумина навистина сакаат EV
Кога ќе ги собереме сите горенаведени, доаѓаме до крајниот проблем: малку луѓе навистина сакаат EV. Што се однесува до Европа, податоците на Electromaps покажуваат дека во третиот квартал од оваа година пазарниот удел на електрични возила во Германија изнесувал добри 22,5%, во Велика Британија 17%, во Франција 16,7%, а во Шпанија само 5,2%.
Италијанците премногу го сакаат мирисот на бензинот, па уделот таму е само 3,9%.
Додека полнењето на електричните автомобили на јавните станици за полнење беше бесплатно и државите се натпреваруваа да им дадат повеќе бенефиции на сопствениците на електрични возила – со тоа ослободувајќи ги од даноци, патарини и бројни други трошоци – потрошувачите имаа економски интерес да купуваат електрични автомобили.
Меѓутоа, сега, кога пресметките велат дека е поевтино да се наполни резервоарот со дизел отколку да се наполни батеријата со струја (на јавните полначи), пропаѓа и тој ултимативен аргумент во корист на електричните возила.
Сепак, тоа е штета, бидејќи модерните електрични автомобили се навистина нешто посебно. Но, останува фактот дека тие сè уште не се широко прифатени.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Хороскоп2 дена
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп15 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура14 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди21 час
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна
-
Македонија3 часа
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице