Автомобили
Зошто префрлањето на електрични возила во 2035 година е утопија

Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и дека ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година.
Многу контрадикторни вести доаѓаат од светот на електричните автомобили. Од една страна, Renault воспоставува бренд само за „електричари“, Kia најавува храбри производствени стратегии во милиони, а бројни нови EV модели дебитираат секој месец.
Сепак, од друга страна, вестите се многу помалку оптимистички. Во септември, Volkswagen објави крај на производството на моделите VW ID.3 и Seat Born, а сега објави крај на производството на уште четири модели: ID.4 и ID.5 на Volkswagen и Q4 E-Tron и Q4 на Audi. Sportback E-Tron, пишува Index.
Сепак, VW не е единствениот во неволја. Fiat го прекина производството на електричниот Fiat 500 во фабриката во Мирафиори, а проблеми имаат и другите производители на автомобили. Сето ова ја доведува во прашање стратегијата на Европската унија, според која во 2035 година целосно би била забранета продажбата на возила со мотори со внатрешно согорување (SUS мотори), а сите новопроизведени автомобили треба да бидат електрични (или со водородни горивни ќелии).
Се повеќе и повеќе се чини дека е утопија. Некои експерти тврдат дека ЕУ разумила и ќе го помести рокот за целосна електрификација на возниот парк до 2050 година, но прашање е дали оваа стратегија може да се спроведе и тогаш. Постојат најмалку пет причини зошто тоа е тешко да се направи.
5. Цената е сè уште енормно висока, а изборот е ограничен
Најевтиниот EV е Dacia Spring, чија цена одговара, на пример, со класа поголем и луксузен бензински мотор Nissan Juke со солидна опрема.
И покрај фактот што се чини дека има изобилство на електрични автомобили, всушност нивниот избор е доста ограничен. Од речиси 2500 верзии на различни марки и модели, само 120 од нив се електрични.
Купувачите на автомобили научија да избираат возила речиси до последниот детаљ: затоа имаме љубители на дизелот, поддржувачи на послаби, но добро опремени автомобили или, обратно, оние кои сакаат најмоќниот мотор во понудата…
Потоа се караваните, лимузините, теренците… Сето тоа е многу ограничено кај електричните возила.
4. Електричните возила се уште се прилично непознати
Колку ќе вреди мојот електричен автомобил за пет години? Дали ЕВ може да помине 200.000 километри без проблем како дизелот? Што ако батеријата ми откажа или изгуби капацитет? Во случај на судир, што ако некој од виталните делови на системот се оштети и дали осигурувањето ќе го покрие? Колку чини одржување на постар EV?
Сето тоа се прашања на кои пошироката јавност се уште нема одговор. Дури и оние кои треба да финансираат, осигуруваат и поправаат вакви автомобили го немаат, па тешко е да се создаде доверба кај клиентите.
3. Инфраструктура
Несомнено е дека инфраструктурата за поддршка на поголем број електрични возила на патиштата е далеку од оптимална. Јавната некако го покрива сегашниот, многу мал број „електрични“ по патиштата, но што би се случило ако тој број се зголеми неколкукратно
Исто така, како тие што имаат стан во зградата, а немаат гаража, ќе го решат проблемот со сопствената инфраструктура? Дали локалната електрична инфраструктура има доволен капацитет да го поддржи полнењето на голем број возила?
Има илјадници прашања и многу малку одговори.
2. Практичност
Тука доаѓаме до можеби основниот проблем со електричните возила, а тоа е прашање на практичност. Луксузот од петминутната посета на бензинската пумпа, по која може да се поминат 600, 700 па и повеќе од илјада километри, (засега) не постои во светот на електричните возила.
Пресметка на достапната електрична енергија во батеријата во однос на километражата до саканата дестинација, притисокот да се паркира возилото каде што е можно да се наполни батеријата, неизвесноста дали саканата станица за полнење е преполна… Сето ова е нешто што ги плаши потенцијалните сопственици на ЕВ.
Единствената надеж е развојот на технологијата за батерии. И тоа трае.
1. Малкумина навистина сакаат EV
Кога ќе ги собереме сите горенаведени, доаѓаме до крајниот проблем: малку луѓе навистина сакаат EV. Што се однесува до Европа, податоците на Electromaps покажуваат дека во третиот квартал од оваа година пазарниот удел на електрични возила во Германија изнесувал добри 22,5%, во Велика Британија 17%, во Франција 16,7%, а во Шпанија само 5,2%.
Италијанците премногу го сакаат мирисот на бензинот, па уделот таму е само 3,9%.
Додека полнењето на електричните автомобили на јавните станици за полнење беше бесплатно и државите се натпреваруваа да им дадат повеќе бенефиции на сопствениците на електрични возила – со тоа ослободувајќи ги од даноци, патарини и бројни други трошоци – потрошувачите имаа економски интерес да купуваат електрични автомобили.
Меѓутоа, сега, кога пресметките велат дека е поевтино да се наполни резервоарот со дизел отколку да се наполни батеријата со струја (на јавните полначи), пропаѓа и тој ултимативен аргумент во корист на електричните возила.
Сепак, тоа е штета, бидејќи модерните електрични автомобили се навистина нешто посебно. Но, останува фактот дека тие сè уште не се широко прифатени.
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (13 септември)
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за недела (14 септември)
-
Хроника2 дена
Комбе со работници паднало од експресниот пат Штип – Радовиш, неофицијално има жртви и повредени
-
Свет2 дена
Денес во Киргистан беше регистриран силен земјотрес
-
Скопје2 дена
СВР Скопје: Кривична пријава против двајца скопјани, одгледувале канабис во нивните дворови
-
Автомобили2 дена
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“
-
Магазин2 дена
Промената што ја чекавме со години пристигна на Spotify
-
Lifestyle2 дена
Работи што генерацијата Z не сака да ги работи