Автомобили
Новиот автомобил на Тесла – „Roadster SpaceX“ ќе биде од 0-100 км/ч за 1,1 секунда?!

Roadster ќе биде нов додаток на понудата на Tesla откако ќе влезе во производство, воскреснувајќи ја плочата со името што ја носеше првата генерација уште во 2008 година.
Се чини дека втората генерација не е на врвот на листата на приоритети на Маск, имајќи предвид дека е закажана за оваа година, но од 2017 година не сме чуле ништо. Ова се очекува со оглед на тоа дека станува збор за специјален модел на калифорниска компанија со висока цена, кој не се продава толку многу како што се мејнстрим колегите, како што е моделот 3, пишува хрватскиот портал „Јутарњи“
Имено, како што го нарекуваат – „убиецот“ на супер и хипер автомобили беше откриен уште во 2017 година заедно со пакетот на SpaceX за подобрено управување. Сепак, ракетната технологија има уште една предност – луди перформанси. Очекувавме забрзување од 0 до 100 км на час за околу 1,9 секунди, сепак, никој од Тесла не даде бројка по веста за пакетот Спејс Икс. Се чини дека втората генерација на Roadster, покрај ракетната технологија, ќе има и ракетно забрзување.
Точното време на забрзување беше откриено без многу мака, имено, едно лице, кое го посетило автомобилскиот музеј Петерсен во Калифорнија, пред неколку дена, направило неколку фотографии од прототипот „Роудстер“, со следниот опис во рамката: „(…) време од 0-100 км на час за 1,1 секунда ‘.
За да добиеме „поголема слика“, ќе наведеме дека Rimac C_Two ќе достигне стотка за 1,85 секунди, додека Lotus Evia ќе го стори истото за помалку од 3 секунди. Втората генерација на Roadster не вреди да се споредува со хипер автомобили со внатрешно согорување.
Како и да е, се повеќе изгледа дека очекуваме патен автомобил со најбрзо забрзување на светот.
Дознаваме дека основниот модел ќе започне од 200 000 долари, додека верзијата на Founder’s Series ќе биде поскапа за 50 000 долари. Сепак, веројатно сите 1.000 примероци ќе бидат продадени со пакетот SpaceX, за кој цената сè уште не е позната, но ова ни кажува дека вреди за секој долар.
Извор: Jutarnji.hr
Фото: Tesla
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Хроника1 ден
Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско
-
Кичево1 ден
Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (6 октомври)
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за вторник (7 октомври)
-
Временска прогноза2 дена
Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег
-
Македонија24 часа
Од вечерва горивата со намалена цена за литар
-
Македонија8 часа
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хроника2 часа
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ