Автомобили
Alexa пристигнува со возила Jaguar и Land Rover

Jaguar и Land Rover оваа недела објави ажурирање на софтверот што нуди интеграција на Alexa за поновите модели на возила, според извештајот на Bloomberg.
Софтверот мора да се ажурира и активира
Ажурирањето е достапно за над 200.000 возила на Jaguar и Land Rover опремени со Pivi Pro 3.0 или понов систем за инфо и забава на компанијата, ажуриран преку безжична мрежа.
Ова ажурирање доаѓа по напорот на Амазон на почетокот од минатата година да открие некои од АИ на Alexa за да им овозможи на производителите на автомобили подобро да ги интегрираат во нивните возила.
Alexa во Jaguar и Land Rovers ќе може да се користи без потреба од паметен телефон и ќе може да им помогне на возачите без раце да пуштаат музика и да ја прилагодуваат навигацијата. Можете да ја вклучите климатизацијата и да го заклучите/отклучите возилото користејќи ги новите вештини за далечинско со Alexa од вашиот дом.
Многу производители сè уште бараат од клиентите да ги однесат своите возила до застапништвото за да го ажурираат софтверот, но Jaguar и Land Rover им се придружи на неколку кои можат да ги испорачаат преку Интернет.
Иако Jaguar и Land Rover велат дека Alexa доаѓа како бесплатно ажурирање на софтверот OTA, има некои предупредувања. Потребна е платена претплата за поврзување, компатибилен пакет за конфигурација, а некои автомобили можеби ќе треба да посетат застапништво во секој случај.
Во извештајот на компанијата се вели:
„Потребна е претплата од 12 месеци. Достапно само на сродни пазари. Онлајн пакет за пакети со спецификација S и пакети погоре. Возилото мора да има инфо и забавен систем Pivi Pro и валидна претплата на онлајн пакетот, а софтверот мора да се ажурира на OS3.0 или понова верзија за да се овозможи Alexa.
Постојните возила може да бараат повеќе ажурирања за да стигнат до OS3.0, а за некои сопственици ова може да бара посета на продавачот. Софтверот на возилото мора да се ажурира и „активира“ за да се овозможи Alexa. Корисникот мора да има валидна сметка на Амазон.
Активирањето на Alexa ќе бара скенирање на QR-кодот на екранот што го поврзува системот Jaguar и Land Rover InControl со вашата сметка на Amazon.
Извршниот директор на Alexa Automotive International, Кристијан Менц, ја истакна важноста од тесна соработка со Jaguar и Land Rover:
„Клиентите ширум светот комуницираат со Alexa милијарди пати неделно, правејќи го животот полесен, попродуктивен и позабавен. Возбудени сме што можеме да го обезбедиме истото прекрасно, практично искуство на клиентите на Jaguar и Land Rover. Alexa секогаш станува попаметна, нови функции и способности ќе се додаваат со текот на времето и автоматски ќе се доставуваат до возилата.
Со Google Assistant на Android Automotive достапен за многу нови возила на Volvo и Polestar. Исто така за GMC Hummer EV, Lucid Air. Конкуренцијата е веќе жестока за Amazon во автомобилскиот простор.
Претходно, Alexa беше достапна само во некои автомобили како секундарна гласовна опција покрај дигиталните асистенти. Во некои модели на BMW или како апликација за контролна табла што се поврзува со телефон со Sync кај некои Fords.
Партнерствата на производителот, како на пример со Jaguar Land Rover, претставуваат можност за Amazon да биде сериозен конкурент на другите компании.
/The Verge/
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
-
Кичево1 ден
Кичевските бербери на состанок одлучија да ги поскапат нивните услуги
-
Кичево20 часа
Ноќеска „ТППЕ Кичево“ со полни раце работа, спречен поголем пожар во населба „Девеана“
-
Македонија18 часа
Прилеп: Традицијата продолжува, на 11-ти октомври на „Авто слалом“, кичевчанецот Кристијан Бојоски во нов поход кон пиедесталот на награди!
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (8 октомври)
-
Хроника2 дена
По долга и тешка болест почина познатиот пејач – Халид Бешлиќ
-
Македонија2 дена
Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за четврток (9 октомври)
-
Технологија2 дена
„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони