Автомобили
Автомобилите на Tesla конечно се подготвени за македонските патишта, ја добија опцијата за откривање дупки

Компанијата Tesla започна со испорачување на нова софтверска надградба која, барем теоретски, би можела значително да го подобри квалитетот и удобноста на возењето, како и долговечноста на самото возило. Имено, според информациите на порталот TheVerge, станува збор за напреден систем кој ги користи постоечките системи присутни во автомобилите на Tesla со цел откривање на дупки на патот и прилагодување на суспензијата.
Како работи оваа функција?
Новото ажурирање на софтверот за автомобилите на Tesla, верзија 2022.20, носи функционалност што им овозможува на автомобилите на компанијата да детектираат дупки на патот и соодветно да реагираат на моменталната ситуација во сообраќајот, користејќи ги постоечките системи. Оваа компанија работи на развојот на оваа технологија од 2020 година, но како и сè што е поврзано со Tesla, секогаш е потребно малку (или многу) повеќе време од почетокот на една идеја или презентација пред публиката до нејзината реализација. Ајде само да погледнеме што се случува со Cybertruck.
Овој систем работи така што автомобилот презема информации за дупките од достапните мапи. Со ова, возилото знае дали се приближува до нерамнина, дупка или друг вид на опасност. Покрај тоа, самото возило користи камери за да го скенира патот напред и да ги открие постоечките дупки. После тоа, таа нова информација се додава на дигиталната мапа и се споделува со други возила за и таа да има податоци за локациите на дупките на патот.
Инаку, идејата за ваков систем е првично од Google, кој поднел патент во 2015 година. Самата идеја за функционирање беше многу слична и беше сведена на користење на GPS локација и дополнителни сензори на автомобилот. Седум години подоцна, постои и Tesla, која имплементирала таков систем во своите возила преку надградба на софтверот.
Сепак, важно е да се нагласи дека функционирањето на овој систем бара присуство на системот за адаптивна суспензија на возилото на Tesla, па така автомобилите кои ќе можат да ја користат оваа функција се Model S и Model X.
Што носи сè?
За да ја активирате оваа опција, треба да изберете режим на возење „Comfort“ или „Auto“ во поставката „Adaptive Suspension Damping“ во менито. После тоа, возилото само ќе го скенира патот и ќе ги споредува податоците со достапните на мапите.
Што треба теоретски да добијат возачите од овој систем? На прво место, има поудобно и побезбедно возење. Дополнително, адаптивното прилагодување на суспензијата додека возите во ситуации кога автомобилот треба да помине преку дупка на патот ќе го намали негативниот ефект врз самиот автомобил и штетата што може да настане.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево16 часа
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Кичево1 ден
Ќе имаме по свежо време, но во Кичево вечерва епицентарот ќе биде на градскиот плоштад!
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (31 јули)
-
Хороскоп20 часа
Месечен Хороскоп (август)
-
Мобилни уреди2 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна