Автомобили
Автомобилскиот бренд „Мазда“ подготвува електричен модел со нова платформа и батерии од „Panasonic“
Mazda ги засилува напорите на полето на електрификацијата. Јапонската компанија ги објави плановите за изградба на нов производствен погон во Јапонија фокусиран исклучиво на производство на батерии за нивниот нов електричен модел.
Овој потег претставува голем чекор напред во стратегијата за електрификација на Mazda, при што фабриката треба да произведува батериски модули за првиот EV на компанијата дизајниран на посебна платформа за електрични возила.
Објектот ќе биде лоциран во градот Ивакуни, во јапонската префектура Јамагучи, а ќе има Panasonic Energy како примарен снабдувач за неговите цилиндрични батериски модули.
Во новиот модел ќе се користат цилиндрични батерии, кои ќе ја користат првата архитектура на Mazda посветена на електричните возила. Компанијата не го прецизираше датумот на премиерата на тој модел и не откри никакви технички детали. Сепак, претходните изјави на извршниот директор Масахиро Моро сугерираат дека развојот на архитектурата на ЕВ ќе биде завршен до 2027 година.
Mazda ветува дека оваа нова основа ќе резултира со автомобил со „напреден дизајн, супериорна практичност и продолжен опсег на возење“.
Во меѓувреме, Mazda веќе нуди целосно електрични модели, вклучувајќи го и кросоверот MX-30, кој првпат беше лансиран во 2019 година (иако оттогаш е прекинат на некои пазари). Изграден на модифицирана верзија на платформата SkyActiv – првично дизајнирана за модели со погон на SUS – MX-30 ги претставува почетните чекори на Mazda кон електрификацијата.
Неодамна, Mazda, исто така, го лансираше EZ-6 во Кина, достапен во целосно електрични и варијанти со проширување на опсегот. Седанот со средна големина е базиран на Changan. Истиот пристап за споделување на платформата се очекува и за сериската верзија на концептот Mazda Arata EV, која се очекува во 2025 година.
Извор: newsroom.mazda.com
Автомобили
Греење и ладење на седиштата: Корисно, но претерувањето може сериозно да го загрози здравјето
Греење и ладење на седиштата: Корисно, но претерувањето може сериозно да го загрози здравјето
Самото седење во автомобил, особено за мажите, претставува неповолна положба за простатата, која е многу чувствителна на хипотермија и хронично воспаление на мочниот меур.
Кожните седишта често имаат функција за греење, што е особено корисно во зима, овозможувајќи побрзо загревање отколку кабината на возилото. Некои автомобили, главно од повисоките класи, нудат и вентилација или ладење на седиштата, што е пријатно во летните месеци.
Иако овие карактеристики обезбедуваат значителна удобност, прекумерната и долготрајна употреба може да доведе до здравствени проблеми што се тешки за лекување. Урологот е тој што често ги среќава последиците од ваквите навики кај мажи и жени.
На пример, ако патувате на подолги релации, како од Белград до Германија, веројатно ќе сакате минимални застои. Многу возачи ќе одат во тоалет само кога немаат друг избор, што е штетно за мочниот меур. Дополнително, постојаното изложување на ладен воздух од вентилацијата може да ја влоши ситуацијата.
Покрај тоа, седиштата со функции за греење и ладење може да предизвикаат хронични здравствени проблеми при прекумерна употреба. На пример, ладењето на седиштата може да предизвика состојби како простатитис, што е болно и непријатно. Лицата кои веќе имаат проблеми со простатата или мочниот меур треба да бидат внимателни со ладењето и изложувањето на ладен воздух.
Од друга страна, греењето на седиштата може да биде корисно, бидејќи ги штити простатата и мочниот меур од хипотермија. Сепак, претераното греење може негативно да влијае на машките тестиси, бидејќи високите температури ја нарушуваат нивната функција.
Потењето како резултат на топлината, особено во комбинација со влажноста, создава услови за развој на габични инфекции. Жените кои носат здолништа се изложени на иритации и црвенило од триење на бутовите, што се влошува со потење и може да предизвика инфекции.
За време на подолги патувања, уролозите препорачуваат паузи на секои два часа за задоволување на физиолошките потреби и за одмор на телото – ‘рбетот, нозете и вратот. Продолженото задржување на урината може да доведе до проблеми како одложено мокрење или итна потреба за празнење на мочниот меур.
Заклучокот е дека функциите за греење и ладење на седиштата треба да се користат умерено за да се избегнат здравствени проблеми. Разумната употреба овозможува удобност при возење без несакани последици за здравјето.
Извор: B92
Автомобили
Tesla го забележа првиот годишен пад на испораките во историјата
Оваа вест предизвика пад на цената на акцијата за околу седум отсто.
Помали бројки и во Европа
Tesla го забележа првиот годишен пад на испораките во историјата. Вкупниот број на испораки за 2024 година изнесува околу 1,78 милиони, додека компанијата испорача 1,81 милиони возила во 2023 година. Акциите на компанијата по објавувањето паднаа за цели седум отсто, но подоцна закрепнаа неколку проценти.
Оваа вест доаѓа по слични вести од првиот квартал на 2024 година, иако тогаш падот беше ограничен на само еден квартал. Четвртиот квартал покажа благ пораст на испораките, со 495.000 оваа година во споредба со 484.000 во 2023 година. Сепак, аналитичарите предвидуваа поцврст финиш на годината, очекувајќи испораки во четвртиот квартал во опсег од 506.000 возила.
Бројките се исто така помали во Европа, која забележа пад од 14 проценти во 2024 година во споредба со претходната година, според Европската асоцијација на производители на автомобили.
Можни причини за падот
Нема конкретна причина зошто Tesla почна да забележува пад на испораките, но постојат голем број на можни фактори:
- Компанијата допрва треба да произведе EV прифатлив за поширок буџет, наместо да се фокусира на често критикуваните амбиции за Cybertruck и роботи за такси.
- Според Патрик Џорџ, главен уредник на InsideEVs, Cybertrucks веќе се натрупуваат на пазарот на половни автомобили.
- Tesla повеќе не се соочува со монопол на пазарот за електрични возила, туку со жестока конкуренција од нови ривали како Rivian, како и од традиционалните производители како BMW, GM, Hyundai и Volkswagen.
- Конечно, тука е и влијанието на Илон Маск, кое предизвикува мешани реакции.
Извор: Engadget
Автомобили
Речиси половина од сите нови автомобили во изминатата 2024 година беа претставени од Кина
Иако 2024 година нема да биде запаметена како особено добра година за автомобилската индустрија, производителите продолжија да пласираат нови производи и да се осигураат дека потрошувачите имаат повеќе избор од кога било досега. До крајот на 2024 година, светските производители претставија дури 162 нови модели на автомобили.
Речиси половина од новите автомобили претставени во 2024 година ќе доаѓаат од кинески производители. Компаниите од оваа земја претставија вкупно 79 модели. Далеку зад нив останаа европските производители кои претставија 47 нови модели.
BYD е најголемиот производител во Кина, па не е чудно што претстави најмногу нови модели од сите кинески компании, поточно 14 автомобили. Сепак, и покрај доминацијата на Кина, групацијата Volkswagen е таа која претстави најмногу нови модели во 2024 година. До крајот на годината беа претставени вкупно 19 нови модели, меѓу кои осум Audi, шест Volkswagen, две Skoda и по една Cupra, Porsche и Lamborghini.
Од друга страна, 13 марки Stellantis претставија само 12 нови модели. Opel се истакна со две нови возила, додека останатите марки претставија по еден модел. Јапонските производители претставија 16 нови модели, а следеа Корејците со осум нови модели. Американските производители претставија седум нови модели, потоа индиски (3), виетнамски (1) и ирански (1).
Теренците ја продолжуваат својата доминација кога се во прашање премиерите. Дури 57 проценти од сите нови модели во светот беа теренци. Лимузините се уште се живи, најмногу благодарение на Кина. Од нив беа претставени 24, а дури 20 во Кина. Трет најпопуларен сегмент беа малите автомобили со 15 нови модели, а потоа следуваат спортските автомобили со 12 нови модели, пренесува autoblog.rs.
Извор: Jutarnji.hr
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за вторник (7 јануари)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за понеделник (6 јануари)
-
Кичево22 часа
(ФОТО+ВИДЕО) Празник за очи, радост за душа, топлина за срце, денес во Кичево се одржа најголемата „Бадникова Поворка 2025“, дечињата во еден глас го најавија Христовото раѓање!
-
Македонија2 дена
Вечерва регистриран земјотрес во Македонија, епицентарот бил северозападно од Скопје
-
Култура2 дена
Дeнот на очекување на радосната вест, денеска е „БАДНИК“, да се помолиме за здравје, среќа, љубов, мир и благосостојба!
-
Култура18 часа
Празникот на љубовта и единството „БОЖИЌ“ – Христос се роди! Навистина се роди, за многу години да ѐ!
-
Временска прогноза20 часа
За викендот кој доаѓа нова најава за снег и на пониските места ширум Македонија?
-
Магазин18 часа
Ова се 15-те најубави „Божиќни“ пораки