Следете не

Автомобили

Дали акумулаторот побрзо се расипува во зима или лето? Еве како да го направите да трае што подолго

Објавено пред

на

Акумулаторите најчесто откажуваат во зима, но излегува дека тоа не е поради ниските температури, туку главно поради негрижата што се случува во текот на летото.

Акумулатор кој не е подготвен за зима престанува да работи на првиот мраз, а експертите објаснуваат што се случува со акумулаторот во лето, и како тој влијае на неговата работа при ниски температури.

Во лето, автомобилите често седат на сонце и стануваат толку жешки што не можете ни да ги допрете. Тоа значи дека е жешко не само во кабината, туку и под хаубата.

Повеќето возачи кои имаат лоши искуства со акумулаторите во зима, не можат да замислат дека тоа е последното нешто што ќе пропадне во лето. Како по правило, тоа е точно, бидејќи во лето не треба да „исцедите“ толку енергија од акумулаторот како на ниски температури.

Меѓутоа, за време на високи температури, акумулаторот губи најмногу потенцијална енергија, бидејќи со зголемувањето на температурата, хемиските реакции што се случуваат во акумулаторот се забрзуваат многукратно, што го забрзува процесот на самопразнење – не како резултат на оптоварување, туку како резултат на зголемена температура.

Режим топло-ладно

Разликата помеѓу зимата и летото, односно ниските и високите температури, може да биде фатална за акумулаторот.

Ладната батерија има побавни хемиски процеси, па се чини дека е послаба и често е потребно подолго време да се разбуди. Сепак, благодарение на побавните хемиски процеси внатре, ја задржува својата издржливост подолго.

Оптималната температура за батеријата е приближно 20 степени Целзиусови и со секои 10 степени намалување, овие процеси се забавуваат двапати. Нејзиниот капацитет исто така се намалува, но само теоретски, бидејќи во пракса истата батерија брзо ќе се врати во номиналниот капацитет на оптимална температура, посочуваат експертите.

Во лето батеријата побрзо „старее“.

При високи температури, батеријата е веднаш подготвена за работа, нејзиниот капацитет не се намалува, а хемиските процеси се забрзуваат двапати на секои 10 степени Целзиусови повисоки.

За жал, ова предизвикува и побрзо распаѓање на батеријата, поточно, кородирање на внатрешните решетки.

Затоа, поради високите температури, батеријата „старее“ побрзо отколку во зима, а тоа се случува пред есен-зимскиот период, кога е неопходна најдобрата состојба на батеријата.

Значи, лесно можеме да резимираме дека батеријата во зима се „расипува“ не затоа што е исцрпена од ниските температури, туку затоа што цело лето интензивно работи и се истрошила, а ниските температури само ја изложувале и „тепале“.

Проверете еднаш годишно

Состојбата на батеријата најдобро се проверува во сервис за автомобили или специјализирани продавници, каде што електричарот користи професионален тестер на батерии. Доколку се работи за темелно тестирање, сервисот ќе ја задржи батеријата наполнета 24 часа и дури потоа ќе изврши тест за квалитет, додека ад хок тестовите не се валидни.

Она што можете да го направите сами е да го направите тоа со обичен комерцијално достапен тестер, но на крајот ќе открие само помали дефекти, честопати безопасни кога тестерот ќе покаже помал капацитет, бидејќи автомобилот не бил возен долго време.

Без професионална опрема, тешко е да се открие оштетувањето на ќелијата или да се измери капацитетот на фабриката, па ако се сомневате во здравјето на батеријата, најдобро е барем еднаш годишно да посетувате сервисен центар.

Како да ја заштитите батеријата од топлина, односно забрзано стареење?

Ако го паркираме автомобилот надвор од гаражата и тој постојано е на сонце во текот на летото, а го користиме или многу ретко или многу често, но за кратки протегања – тоа е најлошото можно сценарио за батеријата.

Експертите наведуваат дека идеално решение би било да ја извадите батеријата од автомобилот на топло време кога не е во употреба. Се разбира, тоа би било ризично, честопати премногу комплицирано, па дури и може да предизвика проблеми со автомобилот.

Затоа, единствениот вистински начин да се заштити батеријата е редовно да се полни. Не се работи за полнење еднаш годишно пред зимата, бидејќи тогаш може да биде предоцна. Иако ваквите процеси не се ниту практични ниту секојдневни во возилата од 21 век, експертите предлагаат да се регенерира батеријата барем еднаш годишно.

Повеќето евтини батерии што можете да ги најдете на „aftermarket“ пазарот, а кои имаат две или повеќе години гаранција, бараат „освежување“ по првата година од користењето, за да се продолжи векот и да се исполнат гарантните услови.

/B92

Автомобили

(ФОТО) Официјално најавена Kia „EV6“

Објавено пред

на

Kia подготвува модернизирана верзија на EV6, три години по дебито на овој целосно електричен модел. Официјалното претставување во Јужна Кореја се очекува на крајот на овој месец, а како најава служат неколку тизер слики.

Подигнатиот EV6 ќе го усвои развиениот стилски јазик на производителот, што ќе го направи повеќе во согласност со остатокот од линијата. Како прво, се издвојуваат сосема новите фарови со потенка LED графика за помодерен изглед. Маската има истакната форма на „тигарски нос“, а редизајнираниот преден браник создава посилен 3D ефект. Промените на задниот дел се подискретни, иако се вели дека дизајнерите на Kia ја приспособиле графиката на LED светлата. Се очекува и нов заден браник и различен дизајн на тркалата.

Kia засега не го прикажува ентериерот, но модернизацијата најверојатно ќе опфати подобрен инфозабавен систем, нов волан, како и нови опции за боја и опрема. Дополнително, очекувајте EV6 да има пософистицирани безбедносни карактеристики и најнови опции за поврзување.

EV6 треба да добие нова батерија од 84 kWh, заменувајќи ја единицата од 77,4 kWh. Поголемиот капацитет треба да донесе и мало подобрување во опсегот. Инженерите на Kia треба да направат и модификации на суспензијата, со цел попрефинето возење.

Веројатно ќе се задржат опциите за погон со еден и два електрични мотори, вклучувајќи го и врвниот модел GT.

Kia веќе потврди неодамна дека обновениот EV6 ќе биде претставен во вториот квартал од оваа година, а EV6 GT во четвртиот квартал. Фејслифтираниот EV6 прво ќе се појави на домашниот пазар во Јужна Кореја, пред да дојде во Европа и Северна Америка.

Извор: AutoBlog.rs

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) Уникатниот „Aston Martin“ најави нов надграден „V12“ мотор

Објавено пред

на

„Aston Martin“ објави дека V12 моторот не само што не е мртов, туку компанијата го најави и својот фундаментален редизајн. Иако засега не објавија многу детали, се чини дека речиси секој аспект од твин-турбо моторот е преработен. Резултатот е 835 КС и 1000 Nm вртежен момент. Тоа е повеќе од 770 КС и 900 Nm вртежен момент од 5,2-литарскиот V12 во Aston Martin DBS 770 Ultimate.

Aston Martin потврди дека моторот ќе биде лансиран во нов водечки модел кој ќе биде претставен подоцна оваа година.

Засега не е објавено за кој модел се работи, но според најавата од видеото се претпоставува дека се работи за новиот Vanquish.

Извор: autoblog.rs

Прочитај повеќе...

Автомобили

Расте продажбата на електрични автомобили, но нема каде да се полнат

Објавено пред

на

Продажбата на електрични автомобили во ЕУ пораснала три пати побрзо од инсталирањето на полначи меѓу 2017 и 2023 година, покажува извештајот на ACEA. Гледајќи напред, на ЕУ и требаат осум пати повеќе полначи годишно до 2030 година, според проценките на индустријата.

Нема електрификација без инфраструктура

„Потребно ни е масовно усвојување на електрични автомобили на пазарот во сите земји на ЕУ за да ги постигнеме европските амбициозни цели за намалување на CO2. Ова нема да се случи без широка достапност на јавна инфраструктура за полнење низ целиот регион“, рече генералниот директор на ACEA, Сигрид де Вриес.

„Многу сме загрижени што развојот на инфраструктурата не е во чекор со продажбата на електрични автомобили со батерии во последниве години. Освен тоа, постои опасност овој „инфраструктурен јаз“ да се прошири во иднина – во многу поголема мера отколку што проценува Европската комисија. ”

Изградбата треба да се забрза три пати

Минатата година низ ЕУ беа инсталирани нешто повеќе од 150.000 јавни пумпи за полнење (во просек помалку од 3.000 неделно), достигнувајќи вкупно над 630.000.

Според Европската комисија, до 2030 година треба да се инсталираат 3,5 милиони станици за полнење. Постигнувањето на оваа цел би значело инсталирање на околу 410.000 јавни станици за полнење годишно (или речиси 8.000 неделно) – речиси три пати повеќе од најновата годишна стапка на инсталација.

Сепак, ACEA проценува дека до 2030 година ќе бидат потребни 8,8 милиони полначи. За да се постигне ова, ќе биде неопходно да се инсталираат 1,2 милиони полначи годишно (или повеќе од 22.000 неделно) – осум пати повеќе од последната годишна стапка на инсталација.

„Лесниот пристап до јавните станици за полнење не е „убав да се има“, туку суштински услов за декарбонизација на патниот транспорт со поддршка на пазарот и конкурентна производствена рамка во Европа. Инвестициите во инфраструктурата за јавна наплата мора итно да се зголемат ако сакаме да затворете ја инфраструктурната празнина и пополнете ги климатските цели“, предупреди Де Вриј.

/Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Култура1 час

Радувајте се! Христос Воскресна – Навистина Воскресна !!!

Православните верници денеска го слават најголемиот христијански празник Велигден – Христовото Воскресение, ден кога Исус Христос ја докажал својата божествена...

Хороскоп2 часа

Празничен Хороскоп за недела (5 мај)

ОВЕН Во текот на денот, ќе имате неколку можности да најдете одговори кои ќе ви помогнат подобро да ги разберете...

Македонија6 часа

Апел од Бигорски Манастир до сите гости кои ќе бидат присутни на најсветите мигови на Христовото Воскресение

Во пресрет на најсветите мигови на Христовото Воскресение, и најголемата радост која му се случува на човечкиот род, свештената Бигорска...

Кичево8 часа

(ФОТО) Кичевската полиција реализираше турнир во мал фудбал по повод „7-ми Мај, Ден на Македонската полиција“

Вчера и официјално заврши традиционалниот турнир во мал фудбал по повод ,,7ми мај – Денот на Македонската полиција” организиран од...

Култура12 часа

„Велика Сабота“ – денот меѓу смртта и воскресението, денот што ги спојува распнувањето и радоста, последни подготовки пред најголемиот празник „Велигден“

Сабота, значи покој. Велика Сабота е ден на покојот, ден на Покојникот, ден на Најголемиот покој и на Најголемиот Покојник....

Магазин12 часа

Најновите бета верзии на WhatsApp за Android откриваат две нови функции кои доаѓаат во апликацијата

Новата бета верзија на WhatsApp беше објавена на 24.04, давајќи ни увид на некои нови функции кои доаѓаат во апликацијата....

Магазин12 часа

Кина започна нова мисија на темната страна на Месечината

Кина започна нова мисија на далечната „темна страна“ на Месечината, прва од трите планирани мисии во наредните години со цел...

Магазин12 часа

Steam ќе престане со рефундирање ако играте два часа пред датумот на објавување на играта

Пред осум години, Valve почна да нуди поврат на средства без прашања за која било игра што ја купувате на...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за сабота (4 мај)

ОВЕН Ќе бидете активни во барањето на сродна душа ако сте уште сами. Нема да ви биде тешко да отидете...

Култура1 ден

Денеска е голем ден, „Велики Петок“, најстрог пост, на денот на христијанската жалост не се работи по дома, ниту на поле..

Секој ден од оваа недела која е најтешка од велигденскиот пост има посебно значење и посебни обичаи. Денес е големиот...

НАЈЧИТАНИ