Автомобили
Голема промена од следната година – Volvo се откажува од дизелите

Volvo ќе го прекине производството на автомобили со дизел мотори веќе во 2024 година, како дел од планот да стане целосно електричен бренд до 2030 година. Така, Volvo станува првиот голем производител кој целосно ги напуштил дизел моторите, а пред четири години овие мотори го заземаа најголемиот дел од продажбата на компанијата.
На почетокот на овој месец, Volvo тивко ги исфрли дизел моделите од својата понуда во ОК, а тамошните клиенти можат да избираат помеѓу електрични и хибридни автомобили. Сепак, ситуацијата е непроменета на другите пазари каде шведската компанија сè уште нуди автомобили со дизел погон. Сепак, тоа ќе се промени на почетокот на следната година, што значи дека Volvo ќе стане првиот голем производител кој целосно ќе ги отфрли дизелите.
Моторите со внатрешно согорување немаат иднина
Volvo долго време ја сигнализираше својата намера да ги исфрли дизелите од својата постава, па дури и го отфрли развојот на мотори со внатрешно согорување во компанија наречена Aurobay, заедничко вложување со кинеската мајка Geely.
Шведската компанија го продаде својот удел во Aurobay минатата година, коментирајќи дека повеќе нема да троши „ниту едно евро“ за развој на нови мотори со внатрешно согорување.
Побарувачката за дизели опаѓа
Дека станува збор за радикална трансформација говори и фактот што Volvo го претстави својот прв електричен автомобил дури во 2019 година, кога повеќето од автомобилите што шведската компанија ги продаваше во Европа имаа дизел мотор. Во меѓувреме, побарувачката за дизел автомобили драстично опадна поради еколошките грижи и високите емисии на азотни оксиди на дизел моторите, сериозен проблем во урбаните области.
Директорот на шведската компанија, Џим Роуан, изјави дека „електричните погонски системи се иднината“, додавајќи дека Volvo е „целосно фокусиран на создавање широк спектар на премиум, електрични автомобили кои можат да испорачаат сè што клиентите очекуваат од Volvo“.
Доаѓаат нови електрични модели
Volvo ќе ги понуди новите, целосно електрични SUV модели EX30 и EX90 во наредните месеци. Овие два автомобили се само дел од трансформацијата кон бренд кој ќе произведува исклучиво електрични возила, но и кон пошироката цел Volvo да стане климатски неутрална компанија до 2040 година.
Според извршниот директор на шведскиот бренд, индустриските и политичките лидери мора да испорачаат „значајни политики и акции“ за борба против климатските промени.
/Nova
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево22 часа
(ВИДЕО) Гори големо Црско, ветерот дополнително отежнува и пожарот оди кон с.Цер и Турла – „ТППЕ Кичево“ со апел до мештаните!
-
Хроника1 ден
Утрово во близина на кичевското село Црвивци се случила тешка сообраќајна несреќа каде животот го загуби едно лице
-
Кичево17 часа
„Манастир Пречиста – Кичевска Коњаница“ пристигнува во Кичево, илинденските идеали ќе заживеат во очи на големиот празник „Илинден“
-
Македонија2 дена
(ФОТО) „До вас, за вас“ во Охрид привлече големо внимание помеѓу посетителите, одличен настан за подигнување на јавната свест за зголемување на безбедноста во заедницата
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (27 јули)
-
Хороскоп16 часа
Хороскоп за понеделник (28 јули)
-
Временска прогноза2 дена
Сепак летните температури ќе попуштат, еве кога ќе имаме заладување
-
Кичево33 минути
(ГАЛЕРИЈА) Кичевската Коњаница беше вистинска атракција во центарот на градот, вечна да биде традицијата и среќен патот!