Автомобили
Голема промена од следната година – Volvo се откажува од дизелите
Volvo ќе го прекине производството на автомобили со дизел мотори веќе во 2024 година, како дел од планот да стане целосно електричен бренд до 2030 година. Така, Volvo станува првиот голем производител кој целосно ги напуштил дизел моторите, а пред четири години овие мотори го заземаа најголемиот дел од продажбата на компанијата.
На почетокот на овој месец, Volvo тивко ги исфрли дизел моделите од својата понуда во ОК, а тамошните клиенти можат да избираат помеѓу електрични и хибридни автомобили. Сепак, ситуацијата е непроменета на другите пазари каде шведската компанија сè уште нуди автомобили со дизел погон. Сепак, тоа ќе се промени на почетокот на следната година, што значи дека Volvo ќе стане првиот голем производител кој целосно ќе ги отфрли дизелите.
Моторите со внатрешно согорување немаат иднина
Volvo долго време ја сигнализираше својата намера да ги исфрли дизелите од својата постава, па дури и го отфрли развојот на мотори со внатрешно согорување во компанија наречена Aurobay, заедничко вложување со кинеската мајка Geely.
Шведската компанија го продаде својот удел во Aurobay минатата година, коментирајќи дека повеќе нема да троши „ниту едно евро“ за развој на нови мотори со внатрешно согорување.
Побарувачката за дизели опаѓа
Дека станува збор за радикална трансформација говори и фактот што Volvo го претстави својот прв електричен автомобил дури во 2019 година, кога повеќето од автомобилите што шведската компанија ги продаваше во Европа имаа дизел мотор. Во меѓувреме, побарувачката за дизел автомобили драстично опадна поради еколошките грижи и високите емисии на азотни оксиди на дизел моторите, сериозен проблем во урбаните области.
Директорот на шведската компанија, Џим Роуан, изјави дека „електричните погонски системи се иднината“, додавајќи дека Volvo е „целосно фокусиран на создавање широк спектар на премиум, електрични автомобили кои можат да испорачаат сè што клиентите очекуваат од Volvo“.
Доаѓаат нови електрични модели
Volvo ќе ги понуди новите, целосно електрични SUV модели EX30 и EX90 во наредните месеци. Овие два автомобили се само дел од трансформацијата кон бренд кој ќе произведува исклучиво електрични возила, но и кон пошироката цел Volvo да стане климатски неутрална компанија до 2040 година.
Според извршниот директор на шведскиот бренд, индустриските и политичките лидери мора да испорачаат „значајни политики и акции“ за борба против климатските промени.
/Nova
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
Автомобили
Lamborghini го одложи првиот електричен модел до 2029 година
Иако Lamborghini со ентузијазам го промовира својот хибриден суперспортски автомобил Revuelta, нивниот прв целосно електричен модел, Lanzador, нема да биде подготвен за производство пред 2029 година.
Причини за одложувањето
Се претпоставува дека падот на побарувачката за електрични автомобили е клучната причина за одложувањето. Lamborghini се приклучува на листата на компании кои решија да ги одложат своите електрични модели, поради нестабилноста на пазарот и долгорочните предизвици.
Изјава на извршниот директор
Првиот човек на компанијата, Стефан Винкелман, потврди дека концептот на електричниот GT четирисед Lanzador, претставен минатата година, нема да започне со сериско производство пред 2029 година, што е 12 месеци одложување според првичните планови.
Во изјавата, Винкелман додаде дека компанијата сè повеќе размислува за употреба на синтетички горива, бидејќи верува дека суперспортските автомобили на електричен погон немаат долг рок на одржливост.
Поглед кон иднината
Дополнителна јасност околу иднината на индустријата и стратегијата на Lamborghini се очекува по конечната одлука на Европската унија за забрана на производство и продажба на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Извор: Index
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза19 часа
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Временска прогноза1 ден
Од вечерва започнува вистинската зима, врнежи од дожд и снег ќе зачестат во зависно од регионите ширум Македонија
-
Хороскоп8 часа
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Автомобили2 дена
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
-
Автомобили2 дена
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
-
Lifestyle2 дена
Варениот џин – празничен пијалок што ги загрева душата и сетилата
-
Социјални мрежи15 часа
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година