Свет
Инвестициите во европските технолошки стартапи на рекордно ниво

Новиот извештај покажува дека стартапите во европскиот технолошки сектор се повеќе привлекуваат инвеститори со рекордно ниво на инвестиции оваа година, како и најголем број технолошки компании во вредност од најмалку милијарда долари, кои ја надминаа Кина, пренесува РСЕ.
За прв пат оваа година европскиот технолошки сектор ќе има повеќе од 100 милијарди долари инвестиции годишно, посочува Блумберг во извештајот на лондонската компанија за ризичен капитал Атомико.
Со проекцијата дека годинава ќе се собере три пати повеќе капитал од 2020 година, вкупниот број технолошки компании во Европа вредни повеќе од милијарда долари, таканаречени компании еднорог, сега надминува 320.
Бидејќи постојано заостануваат зад САД, европските технолошки компании се повеќе привлекуваат инвеститори поради пониските вреднувања и стартапите кои работат во области како што се финансиите и е-трговијата.
Според извештајот Атомик, европските стартапи привлекле рекордни 121 милијарда долари оваа година, што е приближно три пати повеќе од 41 милијарда долари капитал собрани во 2020 година.
Фактот дека стартапите во Европа привлекоа повеќе од 100 милијарди долари за прв пат во една година го истакнува ненадејниот интерес на инвеститорите за брзорастечката европска технолошка индустрија, наведува американската телевизија CNBC.
Врз основа на наодите на компанијата за обработка на податоци Дилром, годишниот извештај на Атомик за состојбата на европскиот технолошки сектор покажува дека во 2021 година, вкупната вредност на капиталот на европските технолошки компании на јавниот и приватниот пазар надмина три илјади милијарди долари за прв пат. време.
Том Вемајер од Atomic изјави за CNBC дека биле потребни децении за да се достигне капиталот вреден илјада милијарди долари во технолошкиот сектор во Европа во 2018 година. „И тогаш отидовме од илјада на две илјади милијарди долари за 24 месеци, а потоа оваа година, последните илјада милијарди беа додадени за осум месеци.
Сега во Европа има 321 компанија со еднорог, вредни најмалку милијарда долари, од кои 98 се создадени оваа година, а има 26 компании во вредност од 10 милијарди долари или повеќе. Според Вемајер, технолошките стартапи имаат голема корист од зголеменото прифаќање на онлајн услугите за време на пандемијата Ковид-19.
Сепак, не е сè розово во европскиот технолошки сектор, според CNBC, посочувајќи на податоците од извештајот дека, и покрај рекордните нивоа на капитал собран во европскиот технолошки сектор, компаниите биле потиснати во раните фази – помалку од еден процент од вложувањето Капиталните средства оделе кај компаниите основани годинава, додека претходно изнесувал еден до три отсто.
Различноста, исто така, останува клучно прашање, истакнува CNBC. Само 1,3 отсто од средствата од фондовите за ризичен капитал отишле на компании основани од припадници на етничките малцинства, покажува истражувањето во кое учествувале повеќе од 5.000 професионалци од европскиот технолошки сектор.
Европа ја престигна Кина во создавањето технолошки стартапи вредни милијарда долари, истакнува Волстрит журнал, наведувајќи дека извештајот Атомика укажува на зајакнување на статусот на Европа во технолошкиот сектор и последиците од мерките на Пекинг да го стави приватниот сектор под поголема државна контрола. .
Иако Кина сè уште има многу поголеми технолошки компании од Европа и поголем внатрешен пазар, трендовите се променија во последните години, според истражувањето на Atomic. Оваа година Кина доби дополнителни 26 технолошки компании во вредност од над милијарда долари, со што нивниот вкупен број достигна 300. Од друга страна, Европа – во која се Европската унија, Британија, Норвешка и Швајцарија – со 98 нови еднорози оваа година. вкупно 321.
Инвеститорите, особено од Соединетите Американски Држави, се привлечени од технолошки стартапи во Европа, водени од се поголем број претприемачи, од кои многумина веќе работеле за други технолошки компании, пишува Wall Street Journal. Во последниве години, европските влади и ЕУ се обидоа да го охрабрат започнувањето бизнис и преземањето ризици, особено бидејќи мрежите за социјална заштита се затегнати под економски притисок и демографски промени.
Силните програми за наука и инженерство на европските универзитети долго време ги потхрануваат индустриските компании, но се повеќе дипломирани студенти одат во технолошката индустрија, истакнува американскиот весник, додавајќи дека трансатлантските врски во технолошкиот сектор се продлабочиле како што Кина и другите делови на светот станаа помалку гостопримливи. Американските технолошки компании како Amazon, Alphabet и Meta имаат воспоставено истражувачки центри или партнерства со универзитети за да стигнат до европски таленти.
/Danas/
Свет
(ВИДЕО) Страшна несреќа во САД, автомобил падна од мост

Во Сакраменто, Калифорнија, автомобил падна од надвозник на автопат. За чудо, и покрај тоа што се превртел и слетал на покривот, возачот преживеал и е во стабилна состојба.
– „Сè се случи како во забавена снимка. „Го видов автомобилот како паѓа и само се обидував што побезболно да ја поминам целата ситуација“, изјави за американските медиуми Кајман Јунг, возачот чија камера го сними ова.
Можеби најстрашниот момент, покрај самата несреќа, беше кога возач на Honda Civic за влакно избегна катастрофа.
„Мило ми е што се испадна најдобро што е можно. „Тој автомобил можеше да слета на секого, додаде Јунг. Двајцата возачи од мојата лева страна беа многу поблиску до него. Тие треба да се чувствуваат како да добиле на лотарија“, рече тој.
Извор: vesti-online.com
Свет
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.
Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.
Шокантни податоци и неизбежни последици
Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.
Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.
Подигање на нивото на морето и ризик од поплави
Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.
Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.
Глечерите – индикатор за иднината на планетата
Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.
Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.
„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.
Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите
Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.
Заклучок
Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.
Извор: N1Info
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Култура2 дена
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Македонија21 час
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Македонија4 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Временска прогноза1 час
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Lifestyle1 ден
Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје