Свет
Израел – Вакцина за Pfizer само 64% ефикасна против делта сој на корона вирусот

Пред делтата сојот, фајзер вакцината заштитила скоро 95 проценти од вакцинираните.
Вакцината корона Pfizer-BioNTech во повеќето случаи спречува хоспитализација и сериозни случаи на корона, но е многу помалку ефикасна против ширењето на варијантата Делта на вирусот, објави денес The Times of Israel.
Новите податоци од израелското Министерство за здравство покажуваат дека во текот на минатиот месец вакцината Pfizer, која е скоро единствената што се користи за вакцинирање на населението во Израел, била само околу 64% ефикасна во спречување на инфекција со коронавирус. Податоците покажуваат дека во мај, кога сојот Делта бил далеку помалку застапен, оваа вакцина понудила заштита од 94,3 проценти.
Новите податоци беа објавени во неделата вечерта, на состанокот на тим експерти кои ја советуваа владата како да се бори против пандемијата.
Во меѓувреме, истражувањето на научниците од Хебрејскиот универзитет покажа дека вакцината Pfizer е помеѓу 60 и 80 проценти ефикасна против инфекцијата со Делта корона.
Делта варијантата, за која се верува дека е двојно заразна од оригиналниот вид на коронавирус, е одговорна за околу 90 проценти од новите случаи на корона во Израел во последните две недели.
Министерството за здравство наведува, сепак, дека оваа вакцина е сè уште исклучително ефикасна кога станува збор за спречување на сериозни симптоми на болеста и хоспитализација. Во текот на мај, оваа бројка беше околу 98 проценти, а во јуни околу 93 проценти.
Но, научниците од хебрејскиот универзитет предупредуваат дека е рано да се каже точно колку е ефикасна оваа вакцина во спречување на хоспитализација, кога станува збор за делта сојот.
„Поради доцнење на податоците за морбидитет од околу 10 дена, нема доволно податоци за да се предвиди како ќе се изрази сегашниот бран на инфекции во сериозни случаи“, напишаа научниците.
Тие додадоа дека, иако се очекува бројот на сериозни случаи да се зголеми во наредните недели, податоците од Сингапур и Велика Британија покажуваат дека вакцината Pfizer е сè уште многу ефикасна во спречувањето на најсериозните симптоми.
Тие ја повикаа владата да преземе итни мерки и да го запре моменталниот скок на бројот на случаи, со засилување на контролата врз носењето маска во затворено, засилување на кампањата за вакцинација и враќање на системот „зелена пропусница“, кој овозможува влез во некои настани и само оние кои биле вакцинирани или се заразиле со оваа болест.
Залихите на вакцини Pfizer во Израел истекуваат на крајот на јули, а владата во моментов работи на неколку начини за решавање на ситуацијата. Кабинетот на премиерот во неделата соопшти дека премиерот Нафтали Бенет одржал неколку разговори во изминатите денови со извршниот директор на Pfizer, Алберт Бурл, за да постави датум за следната испорака, или размена со друга земја, за преостанатите дози што ги има Израел. Министерот за здравство Никан Хоровиќ во неделата изјави дека Израел е во напреден договор со друга земја за размена на вакцини.
Армиското радио во понеделникот објави дека Израел се очекува да започне да користи вакцини од залихите Модерна кога ќе истечат вакцините на Pfizer – но само за лица над 18 години. Исто така се смета дека на луѓето кои ја примиле првата доза на Фајзер за втората доза треба да им се даде Модерен, што веќе се прави во Шпанија и Германија.
Израел поради сирената побара и доби одобрение од „Pfizer“ да ја одложи конечната одлука за набавка на уште еден милион вакцини од компанијата.
Кабинетот се очекува да се состане во вторник за да разговара за нови ограничувачки мерки, поради зголемувањето на бројот на заразени. Можни мерки, како што е најавено, се повторно воведување на ограничувања на бројот на луѓе на јавни собири, повторно воведување на „зелениот пас“ и барање вакцинираните родители на заразени деца да бидат во карантин, додека не добијат негативен тест.
Во понеделникот, во Израел имало 2.597 активни случаи на коронавирус, а во неделата дури 343 лица биле позитивни на тестот.
Во болниците има 68 лица со сериозна слика на круната, а 35 се во многу сериозна состојба.
Свет
Научниците предупредуваат: Глобалното топење на глечерите се забрзува

Глечерите низ светот се топат со алармантна брзина, при што годишно се губат околу 273 милијарди тони мраз – еквивалентно на потрошувачката на вода на светската популација во текот на 30 години, предупредуваат научниците.
Во нова студија, истражувачите утврдиле дека топењето значително се забрзало во последната деценија. Според податоците, загубата на мраз во периодот од 2012 до 2023 година била за 36% поголема отколку во периодот од 2000 до 2011 година.
Шокантни податоци и неизбежни последици
Наодите, иако загрижувачки, не се изненадување – глобалните температури продолжуваат да растат како резултат на зголемените емисии на стакленички гасови. Професорот Мајкл Земп од Универзитетот во Цирих, коавтор на студијата објавена во списанието Nature, вели дека глечерите веќе изгубиле околу 5% од својот волумен од почетокот на векот.
Разликите по региони се значителни: додека загубата на мраз на Антарктикот изнесува околу 2%, глечерите во европските Алпи загубиле дури 40% од својот волумен. Помалите глечери се топат најбрзо, а многу од нив нема да го преживеат овој век.
Подигање на нивото на морето и ризик од поплави
Глечерите се вториот најголем фактор за покачување на нивото на морето, веднаш по термичката експанзија на океаните. Од 2000 година досега, нивото на морето се зголемило за речиси два сантиметри поради топењето на глечерите, што значи дека дополнителни четири милиони луѓе во крајбрежните региони стануваат ранливи на поплави.
Истражувањето покажува дека загубата на глечерите во иднина ќе биде дури и побрза отколку што се предвидуваше во последниот извештај на Меѓувладината група за климатски промени на ОН (IPCC). Тоа значи дека до крајот на векот можеме да очекуваме повисоко покачување на нивото на морето отколку што се проценуваше досега.
Глечерите – индикатор за иднината на планетата
Покрај тоа што го подигаат нивото на морето, глечерите се витален извор на слатка вода за многу региони, особено во Централна Азија и Андите. Нивното исчезнување ќе има сериозни последици врз водоснабдувањето и екосистемите.
Според професорот Мартин Зигерт од Универзитетот во Ексетер, кој не учествувал во студијата, загубата на глечерите е особено загрижувачка бидејќи укажува на тоа како масивните ледени плочи на Антарктикот и Гренланд би можеле да реагираат на глобалното затоплување.
„Ледените плочи денес губат маса шест пати побрзо отколку пред 30 години. Кога тие почнуваат да се топат, не зборуваме повеќе за сантиметри, туку за метри покачување на нивото на морето“, вели Зигерт.
Стратегија за преживување: Итна потреба од намалување на емисиите
Според Обединетите нации, заштитата на глечерите е „стратегија за преживување“ за планетата. Решението е јасно – неопходно е драстично намалување на емисиите на стакленички гасови.
„Секоја десетинка степен затоплување што ќе ја спречиме, ни заштедува пари, ни спасува животи и ни ги намалува проблемите“, заклучува Земп.
Заклучок
Глобалното топење на глечерите е алармантен знак за климатските промени и нивното влијание врз светот. Без брзи и ефикасни мерки за намалување на емисиите на штетни гасови, последиците ќе бидат сè потешки – од зголемени поплави до недостиг на слатка вода.
Извор: N1Info
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија

Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
Свет
Санторини не мирува, нов силен земјотрес регистриран пред неполн час, ова се информациите

Земјотрес со јачина од 5,3 степени според Рихтеровата скала е регистриран во понеделник, 10 февруари, во 21 часот и 16 минути во областа Санторини во Грција. Според достапните податоци, епицентарот на земјотресот бил лоциран во областа со географски координати на географска ширина 36,6741 и географска должина 25,6137.
Епицентарот на земјотресот, според податоците на Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар, се наоѓа на длабочина од приближно 14 километри југозападно од областа Камарион, под површината на земјата.

ФОТО: ЕМСЦ
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (21 февруари)
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Култура2 дена
Три децении монашко служење и духовно татковство на Епископ Партениј, Игумен Бигорски
-
Македонија20 часа
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Македонија3 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети
-
Lifestyle1 ден
Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје
-
Автомобили1 ден
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo