Автомобили
Кога може да се очекуваат пониски цени на половни и нови автомобили?

Судејќи според проценките на инвестициската банка JP Morgan, цените на новите и на половните автомобили годинава би требало да бидат нешто пониски. Имено, се очекува дека глобалните проблеми во понудата на полупроводници ќе бидат помали, а инфлацијата ќе се забави, а тоа би требало да влијае на поповолните цени на возилата.
За нов автомобил ќе бидат потребни два до пет отсто помалку пари, додека користените четири тркала би требало да бидат поевтини за 10 до 20 отсто, пренесува Yahoo Finance.
Од „ЈП Морган“ потсетуваат дека цените во 2022 година се зголемија за 6,3 отсто, што доведе до поголема побарувачка за половни автомобили, кои забележаа врвен пораст на цените во септември минатата година за дури 42 отсто.
Со оглед на овие прогнози, неизвесноста се уште е присутна. Економистите не се оптимисти за брзиот пад на инфлацијата, а приходите од производството на чипови се зголемија за нешто повеќе од еден процент минатата година, што укажува на тоа дека потрошувачите се претпазливи или дека нивната куповна моќ опаѓа.
Кога е идеално време за купување автомобил?
Има одредени периоди кога е добро да се купи автомобил, особено понов модел, бидејќи секој попуст е добредојден.
Според US News & World Report, мај е идеален за купување автомобили, бидејќи зимските и пролетните сезони на саеми за автомобили завршија и новите возила кои претходно беа изложени пристигнуваат во дилерите. Тогаш трговците на мало треба да се ослободат од „стариот“ залихи и да понудат длабоки попусти на заинтересираните клиенти на кои можеби нема да им пречи минатогодишниот модел.
Крајот на годината, од октомври до декември, исто така може да биде добро време за купување автомобил. Октомври е време кога новите модели на возила одат во продажните салони и продавачите сакаат да го „исчистат“ постоечкиот залихи, додека ноември на западниот пазар, но во последните години и кај нас, се поврзува со понудите на црниот петок, вклучувајќи ги и автомобилите. Дополнително, декември е време кога продавачите се обидуваат да ги исполнат продажните цели на крајот на годината и можеби се поподготвени да понудат поповолни услови за да го исполнат нивниот репер.
Индексот на обемот на продажбата на половни автомобили во декември растел од месец во месец на европските пазари, освен во Италија и Велика Британија, пишува Autovista24 и додаваат дека цените на половните автомобили и понатаму го надминуваат просекот.
Регистрациите на нови автомобили во Европа забележаа четврти месец по ред на годишен раст во ноември. Зголемувањето од 17,4 отсто го надмина растот од 14,1 отсто забележан во октомври, дури и на повисока споредбена основа. Овие бројки го потврдуваат тековното закрепнување на понудата на нови автомобили, што е ограничено поради недостатокот на чипови, како и дополнителните предизвици од војната во Украина и Ковид-19 во Кина.
Сепак, Autovista24 верува дека кризата во производството на полупроводници нема да заврши само оваа година и дека нема да има големи испораки на автомобили во Европа.
Извор: Biznis.rs
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Спорт1 ден
(ФОТО) Кичевски „ФК Напредок“ ги наполни трибините со љубители на фудбалот, а играчите им возвратија со победа за почеток на сезоната
-
Спорт2 дена
„ФК Напредок“ денес на домашен терен го игра првиот натпревар од новата сезона, ве повикуваме сите на градски како во старите добри времиња
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за понеделник (15 септември)
-
Магазин2 дена
Microsoft потсетува: Остануваат само 30 дена…
-
Магазин2 дена
iOS 26, iPadOS 26, watchOS 26 и macOS 26 пристигнуваат на 15 септември – компатибилни уреди и нов дизајн
-
Хороскоп1 час
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија11 часа
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Временска прогноза15 часа
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно