Автомобили
Кога може да се очекуваат пониски цени на половни и нови автомобили?
Судејќи според проценките на инвестициската банка JP Morgan, цените на новите и на половните автомобили годинава би требало да бидат нешто пониски. Имено, се очекува дека глобалните проблеми во понудата на полупроводници ќе бидат помали, а инфлацијата ќе се забави, а тоа би требало да влијае на поповолните цени на возилата.
За нов автомобил ќе бидат потребни два до пет отсто помалку пари, додека користените четири тркала би требало да бидат поевтини за 10 до 20 отсто, пренесува Yahoo Finance.
Од „ЈП Морган“ потсетуваат дека цените во 2022 година се зголемија за 6,3 отсто, што доведе до поголема побарувачка за половни автомобили, кои забележаа врвен пораст на цените во септември минатата година за дури 42 отсто.
Со оглед на овие прогнози, неизвесноста се уште е присутна. Економистите не се оптимисти за брзиот пад на инфлацијата, а приходите од производството на чипови се зголемија за нешто повеќе од еден процент минатата година, што укажува на тоа дека потрошувачите се претпазливи или дека нивната куповна моќ опаѓа.
Кога е идеално време за купување автомобил?
Има одредени периоди кога е добро да се купи автомобил, особено понов модел, бидејќи секој попуст е добредојден.
Според US News & World Report, мај е идеален за купување автомобили, бидејќи зимските и пролетните сезони на саеми за автомобили завршија и новите возила кои претходно беа изложени пристигнуваат во дилерите. Тогаш трговците на мало треба да се ослободат од „стариот“ залихи и да понудат длабоки попусти на заинтересираните клиенти на кои можеби нема да им пречи минатогодишниот модел.
Крајот на годината, од октомври до декември, исто така може да биде добро време за купување автомобил. Октомври е време кога новите модели на возила одат во продажните салони и продавачите сакаат да го „исчистат“ постоечкиот залихи, додека ноември на западниот пазар, но во последните години и кај нас, се поврзува со понудите на црниот петок, вклучувајќи ги и автомобилите. Дополнително, декември е време кога продавачите се обидуваат да ги исполнат продажните цели на крајот на годината и можеби се поподготвени да понудат поповолни услови за да го исполнат нивниот репер.
Индексот на обемот на продажбата на половни автомобили во декември растел од месец во месец на европските пазари, освен во Италија и Велика Британија, пишува Autovista24 и додаваат дека цените на половните автомобили и понатаму го надминуваат просекот.
Регистрациите на нови автомобили во Европа забележаа четврти месец по ред на годишен раст во ноември. Зголемувањето од 17,4 отсто го надмина растот од 14,1 отсто забележан во октомври, дури и на повисока споредбена основа. Овие бројки го потврдуваат тековното закрепнување на понудата на нови автомобили, што е ограничено поради недостатокот на чипови, како и дополнителните предизвици од војната во Украина и Ковид-19 во Кина.
Сепак, Autovista24 верува дека кризата во производството на полупроводници нема да заврши само оваа година и дека нема да има големи испораки на автомобили во Европа.
Извор: Biznis.rs
Автомобили
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
За 11 месеци од оваа година Европејците регистрирале 522.013 нови автомобили „Дачиа“, два отсто повеќе отколку во истиот период во 2023 година.
Извештајот на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) за бројот на регистрации на нови автомобили во ноември оваа година покажува дека марката Dacia продала 49.352 автомобили, односно 4,8 отсто повеќе отколку во ноември 2023 година.
Благодарение на овој раст, кој се одвива во позадина на општ пазарен пад, пазарниот удел на Dacia се зголеми од 4,4 отсто во ноември 2023 година на 4,7 отсто во 11-тиот месец од 2024 година, според Klix.ba.
Истовремено, растот во последниот месец доведе до зголемување на продажбата на Dacia во периодот јануари – ноември од 511.994 единици во 2023 година на 522.013 во 2024 година. Два процентни поени раст во споредба со првите 11 месеци од оваа година го зголемија годишниот пазарен удел на Dacia на 4,4 проценти.
Благодарение на постојаниот раст, овој пазарен удел на Dacia го надминува оној на брендовите како што се: Opel, Citroen, Fiat, Kia, Hyundai, Ford или Volvo.
Најбарани марки на европскиот пазар за 11 месеци од тековната година се: Volkswagen (1.258.324 продадени автомобили), Toyota (849.628), BMW (707.527), Škoda (700.748) и Renault (626.719).
Извор: ACEA / Klix.ba
Автомобили
Зошто не е добро да се мие автомобилот на ниски температури? Совети од Германскиот автомобилски клуб (ADAC)
Правилното одржување на автомобилот во зимските месеци е клучно за заштита на каросеријата од сол, нечистотија и ниските температури. Германскиот автомобилски клуб ADAC објави неколку важни совети за негата на автомобилите во зима, посебно кога станува збор за миењето.
Термички шок и оштетување на лакот
Кога водата во автопералната, загреана на 10–30 °C, доаѓа во контакт со металните делови на автомобилот изложени на екстремно ниски температури, може да дојде до термички шок. Овој шок може да предизвика оштетување на површината, особено на места каде што лакот е веќе оштетен или надополнет. Иако овие оштетувања може да не бидат веднаш видливи, тие имаат долгорочни последици врз каросеријата.
Ризик од замрзнување
При екстремно ниски температури, зголемен е ризикот од замрзнување на:
- Водата во бравите
- Гумените заптивки, што може да доведе до нивно пукање и загуба на функционалност.
Затоа, ADAC препорачува миење на автомобилите само при поблаги температури или во загреани перални.
Совети за одржување на автомобилот во зима
- Миење на поблаги температури – Избегнувајте миење на автомобилот кога температурите се екстремно ниски.
- Загреани перални – Користете перални кои обезбедуваат затоплена околина за да се спречи термичкиот шок.
- Сушење на критичните делови – По миењето, избришете и исушете ги деловите како што се бравите и гумените заптивки.
- Користење специјални производи за нега – Нанесете гумени производи за одржување за да спречите пукање или замрзнување на заптивките.
Правилната зимска нега може значително да го продолжи векот на автомобилот, зачувувајќи ја неговата функционалност и изглед.
Извор: Phoenix
Автомобили
Volkswagen го заврши производството на легендарниот VR6 мотор по 34 години
Еден од најпознатите мотори во историјата на автомобилската индустрија, VR6, официјално заминува во историјата. На 12 декември, Volkswagen го заврши производството на овој мотор, со што се стави крај на 34 години постоење и употреба во бројни модели на компанијата.
Историја и употреба на VR6
Моторот VR6 првпат беше претставен во 1991 година на саемот за автомобили во Женева. Од тогаш, тој беше вградуван во широк спектар на модели на Volkswagen, меѓу кои:
- Passat, Corrado, Touareg, Phaeton, Transporter, Sharan, CC и Beetle.
- Беше користен и од други брендови во групацијата Volkswagen, како што се Porsche Cayenne, Audi Q7, Seat Leon и Skoda Superb.
- Дури и Mercedes-Benz го користеше VR6 во моделот Vito, прилагодувајќи го за нивните потреби.
За време на своето производство, VR6 моторот беше произведен во импресивни 1,87 милиони единици, станувајќи симбол на иновацијата и технолошката напредност на Volkswagen.
Еколошки стандарди и крајот на VR6
Поради зголемените еколошки барања, производството на VR6 беше прекинато во Европа уште во средината на 2010-тите. Сепак, производството продолжи за северноамериканскиот и кинескиот пазар. Зголемениот притисок за намалување на емисиите на гасови и потребата за поекономични решенија го принудија Volkswagen да се насочи кон мотори со четири цилиндри.
Модерните четирицилиндрични мотори не само што ги исполнуваат строгите еколошки стандарди, туку и се компатибилни со модуларните платформи на компанијата, овозможувајќи нивна широка употреба во различни модели.
Крај на една ера
Завршувањето на производството на VR6 претставува значајна пресвртница за Volkswagen. Компанијата сега се фокусира на развој на поекономични, пофлексибилни технологии и електрични возила. Сепак, за љубителите на класичните автомобили, VR6 останува симбол на иновацијата и моќта на моторите од претходните децении.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Хороскоп17 часа
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза6 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Временска прогноза2 дена
Од вечерва започнува вистинската зима, врнежи од дожд и снег ќе зачестат во зависно од регионите ширум Македонија
-
Автомобили7 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Спорт5 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Социјални мрежи1 ден
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година