Автомобили
Колку навистина се „зелени“ електричните возила?

Кога возите, електричните автомобили не испуштаат штетни гасови во атмосферата и ако го погледневме само тој аспект, навистина немаше да се расправа дали тие се еколошки прифатливо решение. Меѓутоа, што е со самото нивно производство, создавањето на батерии и станици за полнење и кој е конечниот биланс во споредба со традиционалните возила на фосилни горива?
Производство на електрични возила
Како што пренесува порталот TheNextWeb, според истражувањето на Министерството за транспорт во Обединетото Кралство, електричните возила се еколошки поприфатлива опција во текот на нивниот животен век во споредба со традиционалните возила кои се напојуваат со мотори со внатрешно согорување фосилни горива.
За време на анализата на целиот животен циклус на овие два типа возила, опцијата која користи електричен погон ќе ослободи 65% помалку гасови кои произведуваат ефект на стаклена градина во атмосферата од традиционалните возила на бензин и дизел.
Треба да се напомене дека најголемиот дел од емисиите на штетни гасови за електричните возила се јавуваат при самото производство, дури 67%. Исто така, интересно е да се констатира дека при производството на електрични возила, според истражувањата од 2020 година, се произведуваат околу 50% повеќе штетни гасови во споредба со традиционалните возила, главно поради производството на батерии.

Фото: Unsplash
Сепак, треба да се напомене и дека со текот на времето, емисијата на штетни гасови во атмосферата при производство на електрични возила ќе се намалува поради процесот на рециклирање на постоечките батерии. Се проценува дека емисијата на стакленички гасови создадени за време на создавањето на електрични возила ќе биде еднаква на количината испуштена при производство на класични возила до 2050 година. Тогаш електричните автомобили навистина ќе станат најдобра опција за возење.
Нешто се премолчува
Во моментов, пак, не се зборува за мрежата за полнење и за изворите на електрична енергија кои ги напојуваат овие возила. Значи, електричното возило како електрично возило е апсолутно и без сомнение подобар избор за нашата планета ако се гледа како изолиран ентитет и ако не ја земеме предвид неопходноста од неговото напојување.
Но, тоа не би дало реална состојба и не е професионално да се креваат електрични возила до небо без да се истакнат постоечките проблеми за кои недоволно се зборува. Земете ги на пример Соединетите Американски Држави како една од земјите со најразвиена мрежа на станици за полнење на електрични возила. Според истражувањето на Управата за енергетски информации, во оваа земја само 12,2% од потрошената електрична енергија доаѓа од обновливи, еколошки извори. Останатите 87,8%… Можете да погодите.

Фото: Unsplash
Дали во таква ситуација навистина можеме да зборуваме за електричните возила како решение кое ќе ја спаси планетата од нас самите пред природата да реши да го притисне копчето за рестартирање? Не сме сигурни како можеме да го тврдиме тоа. Но, останува фактот дека електричните автомобили ќе стануваат се по „нежни“ за нашата планета како што одминува времето, а ни останува само да се надеваме дека човештвото ќе се сврти кон обновливите извори на енергија.
Која е иднината на електричните возила?
Иднината, барем што се однесува до самите производители на автомобили, никогаш не е подобра. На пример, Volvo планира целосно да го прекине производството на традиционални автомобили до 2030 година. Се развиваат и напредни батерии кои ќе овозможат подолги патувања со едно полнење и подобрена долговечност. Ќе се подобри и мрежата за полнење, станиците ќе станат пораспространети, а животот со електричен автомобил ќе биде многу полесен отколку што е сега.
Но, сето ова е жално доколку енергијата што се користи за напојување на електричните автомобили не престане да се произведува со согорување на јаглен и други тековни методи. Без барем делумна транзиција кон обновливите извори на енергија, нема да има еколошки возила.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево1 ден
(ГАЛЕРИЈА) Музичките имиња од Кичево го исполнија плоштадот до последно место, во првата музичка манифестација, вечерва финале од дводневниот спектакл „Кичевчани пеат за Кичево“
-
Кичево2 дена
Ќе имаме по свежо време, но во Кичево вечерва епицентарот ќе биде на градскиот плоштад!
-
Хороскоп1 ден
Месечен Хороскоп (август)
-
Хороскоп7 часа
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Култура6 часа
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Мобилни уреди13 часа
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна