Автомобили
Колку навистина се „зелени“ електричните возила?
Кога возите, електричните автомобили не испуштаат штетни гасови во атмосферата и ако го погледневме само тој аспект, навистина немаше да се расправа дали тие се еколошки прифатливо решение. Меѓутоа, што е со самото нивно производство, создавањето на батерии и станици за полнење и кој е конечниот биланс во споредба со традиционалните возила на фосилни горива?
Производство на електрични возила
Како што пренесува порталот TheNextWeb, според истражувањето на Министерството за транспорт во Обединетото Кралство, електричните возила се еколошки поприфатлива опција во текот на нивниот животен век во споредба со традиционалните возила кои се напојуваат со мотори со внатрешно согорување фосилни горива.
За време на анализата на целиот животен циклус на овие два типа возила, опцијата која користи електричен погон ќе ослободи 65% помалку гасови кои произведуваат ефект на стаклена градина во атмосферата од традиционалните возила на бензин и дизел.
Треба да се напомене дека најголемиот дел од емисиите на штетни гасови за електричните возила се јавуваат при самото производство, дури 67%. Исто така, интересно е да се констатира дека при производството на електрични возила, според истражувањата од 2020 година, се произведуваат околу 50% повеќе штетни гасови во споредба со традиционалните возила, главно поради производството на батерии.

Фото: Unsplash
Сепак, треба да се напомене и дека со текот на времето, емисијата на штетни гасови во атмосферата при производство на електрични возила ќе се намалува поради процесот на рециклирање на постоечките батерии. Се проценува дека емисијата на стакленички гасови создадени за време на создавањето на електрични возила ќе биде еднаква на количината испуштена при производство на класични возила до 2050 година. Тогаш електричните автомобили навистина ќе станат најдобра опција за возење.
Нешто се премолчува
Во моментов, пак, не се зборува за мрежата за полнење и за изворите на електрична енергија кои ги напојуваат овие возила. Значи, електричното возило како електрично возило е апсолутно и без сомнение подобар избор за нашата планета ако се гледа како изолиран ентитет и ако не ја земеме предвид неопходноста од неговото напојување.
Но, тоа не би дало реална состојба и не е професионално да се креваат електрични возила до небо без да се истакнат постоечките проблеми за кои недоволно се зборува. Земете ги на пример Соединетите Американски Држави како една од земјите со најразвиена мрежа на станици за полнење на електрични возила. Според истражувањето на Управата за енергетски информации, во оваа земја само 12,2% од потрошената електрична енергија доаѓа од обновливи, еколошки извори. Останатите 87,8%… Можете да погодите.

Фото: Unsplash
Дали во таква ситуација навистина можеме да зборуваме за електричните возила како решение кое ќе ја спаси планетата од нас самите пред природата да реши да го притисне копчето за рестартирање? Не сме сигурни како можеме да го тврдиме тоа. Но, останува фактот дека електричните автомобили ќе стануваат се по „нежни“ за нашата планета како што одминува времето, а ни останува само да се надеваме дека човештвото ќе се сврти кон обновливите извори на енергија.
Која е иднината на електричните возила?
Иднината, барем што се однесува до самите производители на автомобили, никогаш не е подобра. На пример, Volvo планира целосно да го прекине производството на традиционални автомобили до 2030 година. Се развиваат и напредни батерии кои ќе овозможат подолги патувања со едно полнење и подобрена долговечност. Ќе се подобри и мрежата за полнење, станиците ќе станат пораспространети, а животот со електричен автомобил ќе биде многу полесен отколку што е сега.
Но, сето ова е жално доколку енергијата што се користи за напојување на електричните автомобили не престане да се произведува со согорување на јаглен и други тековни методи. Без барем делумна транзиција кон обновливите извори на енергија, нема да има еколошки возила.
Автомобили
Подгответе го вашиот автомобил за зима: Пет клучни чекори за безбедно возење во студените месеци
Со доаѓањето на постудените месеци, важно е вашиот автомобил да биде технички подготвен за новите, поопасни услови на патиштата. Правилната подготовка значително ја зголемува вашата безбедност и ја намалува можноста за незгоди.
1. Гуми
-
Заменете ги летните гуми со зимски, бидејќи под 7°C зимските гуми имаат далеку подобро прилепување и пократко растојание на запирање од летните.
-
Размислете за набавка на синџири за гуми, особено доколку патувате на подолги релации или преку планински превои.
-
Синџирите се препорачува да се користат при повеќе од 5 cm снег на коловозот.
2. Батерија
-
Во зима ќе ги користите светлата, грејачите и другата опрема многу повеќе, што дополнително ја оптоварува батеријата.
-
Проверката на акумулаторот пред почетокот на студените денови е клучна; заменете го доколку покажува знаци на слабеење.
-
Интересен податок: 85% од дефектите кај возилата се поврзани со акумулаторот или алтернаторот.
3. Антифриз
-
Антифризот ја намалува точката на замрзнување на течноста во системот за ладење и спречува корозија.
-
Недоволна количина може да доведе до замрзнување на течноста, што може да предизвика сериозни оштетувања како пукање на моторниот блок.
-
Проверете ја концентрацијата и долејте доколку е потребно.
4. Бришачи
-
Во услови на дожд, снег и намалена видливост, исправните бришачи се клучни.
-
Менувајте ги најмалку еднаш годишно и секогаш проверувајте ги пред зимата.
-
Користете зимска течност за миење на шофершајбната, која подобро ги отстранува мразот и солта.
5. Сè друго
-
Ако можете, чувајте го автомобилот во гаража или под церада за заштита од мраз и снег.
-
Проверете дали има вода во резервоарот (од летна кондензација), бидејќи може да предизвика проблеми со горивниот систем.
-
Проверете ги сите сијалици и опремете се со:
-
средства против замрзнување за брави
-
препарати за заштита на дихтунзи
-
лопата
-
сол
-
стругалка за мраз
-
Извор: RadioSA
Автомобили
(ВИДЕО) BMW „M340i xDrive 50 Jahre Edition“ одбележува 50 годишнина од почеток на продажбата
BMW ја одбележува 50-годишнината од почетокот на продажбата на својата легендарна Серија 3 со специјално издание на моделот M340i xDrive, наречено 50 Jahre Edition. Овој јубилеен модел е инспириран од петте претходни генерации на Серија 3 E21, E30, E36, E46 и E90 и враќа карактеристични нијанси на боја поврзани со секоја од нив.
Цената на ограниченото издание започнува од 76.375 долари, што е за околу 11.500 долари повисоко од стандардниот M340i xDrive. Иако звучи многу, BMW смета дека ексклузивните детали и опционалните пакети го оправдуваат порастот.
Серијата 3 веќе половина век претставува еден од најпродаваните модели на брендот. Првпат беше претставена во јули 1975 година на Олимпискиот стадион во Минхен, а оттогаш помина низ седум генерации, стекнувајќи статус на еден од најпознатите спортски седани. Во чест на овој јубилеј, BMW го создаде специјалното 50 Jahre Edition, кое ја истакнува историјата преку избор на ретро бои.
Внатрешноста е внимателно усогласена со надворешните нијанси. За прв пат на американскиот пазар, моделот доаѓа со опција за проширена Merino кожа.
- Ruby Red Metallic се комбинира со ентериер во боја на слонова коска и црвени сопирачки шепи.
- Boston Green Metallic и Avus Blue Metallic доаѓаат со тапацир Tartufo и сини шепи.
- Carbon Black Metallic е споен со црна внатрешност и црни шепи.
- Sparkling Graphite Metallic се нуди со Tartufo ентериер и црвени сопирачки шепи.
- За жал, досега BMW објави фотографии само од варијантата во Avus Blue Metallic.
Покрај специјалните бои, моделот доаѓа и со Shadowline пакет адаптивни LED светла, затемнети декоративни елементи, карбонски заден спојлер, M Performance издувен систем и ексклузивни амблеми кои ја означуваат неговата јубилејна природа.
Погледнете ја одличната рецензија од „DPCcars“ на јутјуб:
Иако изгледа посебно, механички моделот останува идентичен со стандарниот M340i xDrive. Разликата е во опремата и визуелните детали, кои ја зголемуваат цената. Со избор на сите карбонски и кожни опции, разликата во цена меѓу двете верзии дополнително се намалува.
BMW се уште не открива точно колку примероци од 50 Jahre Edition ќе бидат произведени ниту колку ќе бидат наменети за американскиот пазар, но се очекува бројката да биде ограничена на неколку стотици возила. Производството веќе започна, а првите испораки се предвидени за првиот квартал од 2026 година.
Извор: caranddriver.com
Автомобили
Renault Mégane се враќа на бензин: повраток кон класиката по ерата на електричните возила
По три години целосна електрификација, Renault повторно го разгледува враќањето на бензинските мотори во своите семејни модели Mégane и Scénic. Според најавите, следната генерација на овие автомобили — која се очекува пред крајот на деценијата — ќе понуди комбинација од електрични и хибридни погонски системи.
Новиот извршен директор на групацијата Renault, Франсоа Провост, изјави дека компанијата работи на стратегија за „повраток на поголемите модели“. Тој додаде дека електричните верзии на Renault 4 и 5 се покажале како успешни, но Mégane и Scénic сè уште се борат со продажбата во сегментот на семејни автомобили.
„Поголемите автомобили се еден од нашите приоритети,“ изјави Провост за Auto Express. „Во следниот среднорочен план, развиваме нова платформа што ќе ја поттикне понудата во Ц-сегментот – во срцето на Европа.“
Новата платформа ќе ги обедини идните генерации на Mégane, Scénic, Austral, Espace и Rafale, кои моментално се достапни само како хибридни модели.
Баланс помеѓу електричен и бензински погон
Renault нема намера да се повлече од електричните возила, но сака да понуди поголема флексибилност за купувачите кои сè уште не се подготвени за целосна електрификација.
„Доколку усвојувањето на електричните автомобили се одвива побавно од очекуваното, ќе го надополниме тоа со решенија како плаг-ин хибриди или системи за продолжен домет,“ изјави Фабрис Камболив, извршен директор на брендот Renault.
Камболив додаде дека е поверојатно Renault да се одлучи за систем сличен на Nissan e-Force, каде што моторот со внатрешно согорување не ги придвижува директно тркалата, туку ја полни батеријата.
Освежување пред новата генерација
До излегувањето на новите модели со мотори со внатрешно согорување, Renault ќе се обиде да ја зголеми продажбата на актуелниот Mégane преку неколку надградби.
Првата е редизајнирана верзија на моделот, која веќе е забележана во тестирање под камуфлажа. Дополнително, можно е зголемување на капацитетот на батеријата — над сегашните 60 kWh со опсег од 468 км.
За споредба, Scénic користи батерија од 87 kWh со автономија до 622 километри, а новиот Nissan Leaf, кој дели технологија со Mégane, нуди батерија од 75 kWh и опсег од околу 600 километри.
Извор: Index
-
Кичево2 дена„ЕВН КЕЦ Кичево“ најави прекин на електрична енергија на овие локации, работите на терен се планирани за вторник и четврток
-
Хороскоп2 денаХороскоп за понеделник (17 ноември)
-
Кичево12 часа(ФОТО) Кичево: Се работи во населба „Иванидол“, чекор по чекор до реализација на сите ветувања за подобар по квалитетен живот за сите граѓани
-
Временска прогноза2 денаПопоски: Доаѓаат обилни врнежи од дожд кои ќе предизвикаат поплави, ќе има засилен ветер, западниот дел од државата ќе наврнат до 200 литри/м³ дожд
-
Хороскоп23 часаХороскоп за вторник (18 ноември)
-
Македонија1 денПоскапи нафтени деривати од ноќеска, ова е новата цена за источен литар
-
Македонија1 денНелегално ја преминал границата „Ќафасан“, потоа превезувал огревно дрво без таблици и без документација
-
Спорт1 денВажен натпревар, врвен судиски тим. Макеле ќе биде главен судија на Македонија – Велс во Кардиф
