Социјални мрежи
Креаторите на Facebook ќе можат да заработуваат од видеа?
Креаторите сега ќе можат да ги монетизираат своите видеа на Facebook што користат лиценцирана музика. Споделувањето на приходи од музика е функција за монетизација каде што создавачите можат да користат лиценцирана музика од популарни изведувачи во нивните видеа на Фејсбук и да заработат од рекламирање.
Функцијата е покриена со Rights Manager, алатка за усогласување видео, аудио и фотографии развиена од Мета. Алатката ќе им помогне на креаторите на содржини да ги заштитат своите права и да управуваат со содржината на платформата.
Содржината, исто така, мора да ги исполнува стандардите на заедницата и музичките упатства на Facebook. Видео клиповите мора да бидат долги најмалку 60 секунди и мора да има визуелна компонента на видеото, така што лиценцираната музика не е примарна цел на видеото.
Мета посочува дека функцијата е овозможена преку партнерство во музичката индустрија и дека е прва од ваков вид и од ваков обем. Според Мета, функцијата ќе им користи на креаторите, партнерите, носителите на музички права и други.
Споделувањето на приходите од музика доаѓа до креаторите на видео содржини ширум светот и првично ќе биде достапно за корисниците во САД.
Социјални мрежи
„TikTok“ се соочува пред забрана во САД доколку „ByteDance“ не ја продаде мрежата до јануари 2025 година
Американскиот Конгрес во април усвои закон со кој се бара ByteDance, кинескиот сопственик на TikTok, да ја продаде популарната апликација до 19 јануари 2025 година или ќе се соочи со забрана за влез во Соединетите држави. Одлуката, заснована на наводите за закани по националната безбедност, вклучува и апликации контролирани од „странски непријатели“ како Русија, Кина, Иран и Северна Кореја, што отвора можност за проширување на правниот дофат.
TikTok, заедно со група креатори на содржини, го оспорува законот на суд, тврдејќи дека го прекршува правото на слободен говор загарантирано со Првиот амандман. Случајот се разгледува директно пред Апелациониот суд за округот Колумбија, кој неодамна го потврди законот, оправдувајќи го како неопходен за заштита на националната безбедност.
Врховниот суд се согласи да ги сослуша аргументите на 10 јануари, само девет дена пред крајниот рок за продажба на апликацијата. Одлуката на судот може да ја одреди судбината на TikTok во САД и да влијае на тоа како властите ги балансираат прашањата за националната безбедност и уставните права на граѓаните.
Што е следно за TikTok и корисниците?
Ако законот остане во сила, TikTok ќе мора да ги продаде своите операции во САД или да престане да работи во САД. Иако законот дозволува продолжување од 90 дена, продажбата е сложен процес. Прашањето е што точно се продава – алгоритми, податоци или бренд – и дали американските власти ќе ги одобрат предложените услови за продажба.
Новиот претседател Доналд Трамп, кој вети дека ќе го „спаси TikTok“, би можел формално да го продолжи рокот или да не примени санкции, но законот го обврзува да го задржи TikTok под истите услови. Конечната одлука е на Конгресот, кој ќе треба да го укине законот за целосно отстранување на забраната.
Законот забранува „дистрибуција, одржување или ажурирање“ на апликацијата, што значи дека платформите како App Store на Apple и Google Play ќе мора да го отстранат TikTok од нивните продавници. Постојните корисници би можеле да продолжат да ја користат апликацијата некое време, но без ажурирања, што постепено би ја деградирало функционалноста на апликацијата.
Многу корисници може да се обидат да ја заобиколат забраната со користење на VPN услуги за пристап до TikTok како да се во земја каде што тоа не е забрането. Сепак, таквите обиди нема да ги решат основните предизвици со функционалните и безбедносните ажурирања.
Без оглед на судбината на TikTok, законот поставува преседан за идните владини интервенции во дигиталниот простор. Прашањето за контрола на апликациите и слободниот пазар во индустријата за апликации може да има долгорочни импликации за слободата на говорот, приватноста и регулацијата на технолошкиот сектор.
Корисниците на TikTok во САД, соочени со неизвесност, можеби ќе продолжат да ја користат апликацијата додека можат, но иднината на платформата – и нејзиното влијание врз глобалната дигитална култура – остануваат во рацете на американските судови и политички лидери, пишува TheDispatch.
Социјални мрежи
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година
Ја затвораат апликацијата најмалку една година. Албанскиот премиер Еди Рама денес најави дека владата ќе ја затвори социјалната мрежа „ТикТок“ на најмалку една година, почнувајќи од почетокот на 2025 година.
За време на состанокот во Тирана со албанските наставници, родители и психолози, Рама рече дека „ТикТок е насилникот во соседството“.
– Го затвораме на една година и ќе почнеме да спроведуваме програми кои ќе служат за образование на учениците и ќе им помогнат на родителите да го следат патот на своите деца“, истакна Рама за јавноста.
Социјални мрежи
Апликацијата „ТикТок“ за социјалните медиуми се соочува со проблеми, дали и предочи потенцијална забрана во САД?
Откако федералниот суд минатата недела го отфрли барањето на TikTok да го одложи законот што можеше да ја забрани апликацијата во Соединетите Држави, компанијата сега се обраќа до Врховниот суд во обид да добие повеќе време. Компанијата побара од судот привремено да го блокира законот, кој треба да стапи на сила на 19 јануари 2025 година, се вели во краткото соопштение.
– „Врховниот суд има воспоставена практика на заштита на правото на Американците на слободен говор“, напиша TikTok во објавата на X Network.
„Денес бараме Судот да го направи она што традиционално го прави во случаите на слобода на говорот: Да примени најстрога контрола на забраната за говор и да утврди дека тоа го прекршува Првиот амандман“.
Компанијата, која тврди дека законот е неуставен, го загуби првичното правно оспорување на законот претходно овој месец. Компанијата потоа побара одложување на спроведувањето на законот, повикувајќи се на изјавата на новоизбраниот претседател Доналд Трамп дека ќе го „спаси“ TikTok. Тоа барање беше одбиено во петокот.
Во својата жалба до Врховниот суд, TikTok повторно се повикува на коментарите на Трамп.
– „Не би било во ничиј интерес, ниту на странките, ниту на јавноста, ниту на судовите, доколку забраната за TikTok што произлегува од Законот стапи на сила, а новата администрација го запре нејзиното спроведување часови, денови или дури и недели подоцна. напишаа тие. Инаугурацијата на Трамп е денот откако ќе стапи на сила забраната за апликацијата.
„TikTok“ сега се надева дека Врховниот суд ќе интервенира и ќе го суспендира законот за да и даде време на компанијата да ја поднесе својата конечна правна жалба. Во спротивно, продавниците за апликации и давателите на интернет услуги ќе бидат принудени да започнат со блокирање на „TikTok“ следниот месец, со што апликацијата ќе биде недостапна за 170 милиони корисници во САД.
Извор: b92.net
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (26 декември)
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за петок (27 декември)
-
Временска прогноза2 дена
Според најновите метео алатки, се очекува доста поладна зима во јануари и февруари
-
Временска прогноза15 часа
Ведро и студено за Новогодишната ноќ, еве какво време ќе имаме деновиве
-
Lifestyle1 ден
Сите ја сакаме оваа храна, но таа е главен виновник за високиот крвен притисок
-
Македонија1 ден
МВР истакна нова дигитална услуга, ќе може да се издава уверение за државјанство онлајн, односно преку националниот портал за „услуги/uslugi“
-
Lifestyle1 ден
Една недела вода со лимон: Придобивките што не ги очекувавте
-
Култура1 ден
Читателите одлучија: „Сам дома“ е најдобриот божиќен филм на сите времиња