Автомобили
Lada Niva од 1984 година оди на релито Дакар

Следната година легендарното рели Дакар ќе се вози во Саудиска Арабија, а во него ќе биде вклучена и категоријата класични возила, оние возила кои се појавија на овој настан во минатиот век. Тешко дека може да помине без Lada Niva.
Неодамна Lada Niva беше откриена, опремена и „облечена“ во тркачка боја и како таква е подготвена да учествува на релито Дакар 2022. Станува збор за модел Нива од 1984 година, кој ќе настапи на овој настан како дел од новата категорија резервирана за класични возила т.е. оние кои настапија на тогашното рели Париз-Дакар пред 2000 година, пишува Autonet.hr.
Почетокот е на северозападот на Саудиска Арабија во градот Хаил. Планираната рута долга 8.000 километри минува низ Ријад, а дестинацијата е во Џеда, град на брегот на Црвеното Море. Релито ќе трае од 2 до 14 јануари следната година.
Црвената Lada Niva ќе ја вози по опишаната рута од соодветно именуваниот швајцарски тим Niva Red Legend, а Марио Јакобер (главен возач) и Слаѓан Миљиќ (совозач) ќе се вртат зад воланот. „Многу сме горди што учествуваме на класичното рели Дакар со култниот теренец Lada Niva Т1, кој самите го подготвивме за трката. Помина помалку од една година од моментот кога ја добивме идејата да учествуваме на релито до оваа презентација на автомобилот и оттогаш поминавме многу“, рече Џејкобер.
Нивната Niva е претставена во црвена боја, чиј дизајн го потпишува и официјалниот партнер на тимот, рускиот бренд Lada. Кога станува збор за стартниот број, овој тим побара од организаторите на релито Дакар да им го доделат бројот 763, иначе регистарскиот број за руската област Самара.
Извор: Autoblog
Фото: YouTube
Автомобили
Како да го спречите гадењето при возење?

Неколку остри кривини и многу патници во автомобилот – и еве ги првите симптоми на гадење, особено кај оние што седат на задните седишта.
Гадењето при возење се јавува затоа што центарот за рамнотежа не е усогласен со видот. Со други зборови, движењата на телото и силите што делуваат врз него не се синхронизирани со она што го гледаат очите.
Зошто доаѓа до гадење?
Погледот на патниците најчесто е насочен кон страните на автомобилот, а не кон патот пред нив. Како резултат на тоа, нивниот вестибуларен систем регистрира движење, додека очите гледаат релативно стабилна околина.
На пример, децата на задното седиште го гледаат задниот дел од предното седиште како фиксен хоризонт, но нивниот систем за рамнотежа чувствува дека возилото се движи. Оваа неусогласеност меѓу сетилата доведува до чувство на мачнина.
Кој е најчувствителен?
Децата на возраст од шест до 12 години се особено склони кон гадење, но и многу возрасни можат да имаат сериозни проблеми со оваа појава.
Како да се спречи гадењето при возење?
- Возачите треба да успорат што е можно повеќе на кривините, бидејќи наглите промени во движењето го влошуваат чувството на мачнина.
- Патниците на задното седиште треба да се обидат да гледаат низ шофершајбната, наместо на страните, за да го синхронизираат својот вид со движењата на телото.
Извор: B92
Автомобили
„Шкода“ започнува со производство на новите автомобилски модели „Enyaq“ и „Enyaq Coupé“

Наследникот на третата најпродавана серија на целосно електрични модели во Европа минатата година влезе во производство. Škoda Auto започна со склопување на новиот Enyaq во својата главна фабрика во Млада Болеслав. По целосно новиот Elroq, Enyaq е вториот сериски модел од чешкиот производител на автомобили кој го прифатил дизајнерскиот јазик Modern Solid, кој ги комбинира робусноста, функционалноста и автентичноста.
Новиот Enyaq може да се пофали и со подобрена аеродинамика за поголем опсег, одржливи внатрешни материјали и нови дигитални карактеристики. Производната линија има просечно дневно производство до 300 модели Enyaq.
– „Почетокот на производството на новото семејство Enyaq е многу посебен момент за нашите производствени тимови. Како прв модел на ŠKODA базиран на MEB, неговиот претходник означи голема пресвртница во производството, поставувајќи ја основата за процесите од кои имаме корист денес. Нашироко ги адаптиравме нашите производствени капацитети, што ни овозможи да изградиме целосно електрични возила и моделот Octavia на една производна линија. Производството на новото семејство Enyaq во нашата главна фабрика во Млада Болеслав ја нагласува нашата посветеност на Чешката Република. Ова ја зајакнува нашата посветеност да ја обезбедиме долгорочната иднина на нашите локации, истовремено признавајќи ја нашата одговорност за дополнително зајакнување на улогата на земјата како клучен играч во европската автомобилска индустрија“.
Андреас Дик, член на одборот на Škoda Auto за производство и логистика вели: Новиот Enyaq, базиран на платформата MEB, излегува од најсовремената производствена линија во салата M13 во Škoda Auto во Млада Болеслав, заедно со Octavia и целосно новиот електричен компактен SUV модел, Elroq. Тоа е првата фабрика на Volkswagen Group во Европа каде што моделите ICE и BEV се произведуваат рамо до рамо, што овозможува брзо прилагодување на промените во побарувачката на потрошувачите.
Покрај склопувањето на новите Elroq и Enyaq, фабриката во Млада Болеслав произведува и батериски системи за овие возила базирани на MEB. Погонските батерии произведени таму се инсталирани и во електрични модели од други марки на групацијата Фолксваген.
Наследникот на првиот целосно електричен производствен модел на ŠKODA е достапен со две големини на батерии и три опции за погон, кои обезбедуваат моќност помеѓу 150 kW и 210 kW. Enyaq 60 и Enyaq 85 имаат еден електричен мотор и погон на задните тркала, додека Enyaq 85x додава втор електричен мотор напред за погон на сите тркала.
Благодарение на низата аеродинамички подобрувања – вклучувајќи оптимизирани воздушни завеси, ново дизајнирани тркала и затворен јаз помеѓу ладилникот и решетката – новиот Enyaq постигнува импресивен коефициент на отпор од дури 0,245 за Enyaq и 0,225 за Enyaq Coupé. Ова резултира со продолжен досег од над 590 километри (WLTP) со новото Enyaq Coupé и над 580 километри со новиот Enyaq.
Новиот Enyaq, исто така, доаѓа со уште подарежлива стандардна опрема, вклучувајќи загреани предни седишта, загреан волан, KESSY Advanced со заклучување со отворен пристап и одење, Climatronic во 3 зони, странична асистенција, предвидлива адаптивна контрола на патувањето (pACC) и помошен метеж во сообраќајот. Новите дигитални функции вклучуваат далечинска помош при паркирање и далечинско тренирано паркирање. Внатре, клиентите можат да изберат од шест опции за избор на дизајн, со силен фокус на иновативни, одржливи и издржливи материјали. Повеќе информации за придобивките од електричната мобилност се достапни во информативниот центар за е-мобилност на групацијата Volkswagen, “Enter Electric!”
Извор: Шкода / Skoda
Автомобили
Продажбата на автомобили во ЕУ падна на почетокот на годината

Продажбата на автомобили во Европската унија (ЕУ) бележи пад во јануари 2025 година, согласно податоците на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Во јануари, во ЕУ се регистрирани 831.000 нови автомобили, што претставува пад од 2,6 отсто во споредба со истиот месец минатата година. Овој пад доаѓа по зголемувањето на продажбата во декември, кога беше забележан раст од 5,1 отсто.
Пад на продажбата во водечките пазари
На водечките пазари во ЕУ, Франција забележа најголем пад од 6,2 отсто во продажбата на нови автомобили. Италија е близу, со пад од 5,8 отсто во бројот на регистрирани нови автомобили. Германија, исто така, бележи пад, но помал – од 2,8 отсто.
Во Шпанија, пак, продажбата на автомобили забележа силен раст од 5,3 отсто.
Продажбата на електрични и хибридни автомобили бележи пораст
Европскиот пазар за електрични автомобили на батерии бележи значителен раст од 34 отсто во јануари 2025 година во споредба со истиот месец минатата година. Овој раст доаѓа по падот од 10,2 отсто забележан во декември 2024 година.
И продажбата на хибридни електрични автомобили порасна за 18,4 отсто.
Пад на продажбата на бензински и дизел автомобили
Во исто време, продажбата на возила на бензин и дизел забележува значителен пад. Возилата на бензин бележат пад од 18,9 отсто, додека продажбата на дизел-автомобили опаѓа за 27 отсто.
Заклучок
Продажбата на автомобили во ЕУ продолжува да се менува, при што зголемувањето на електричните и хибридни возила го покажува трендот на преминување кон поеколошки опции. Сепак, традиционалните автомобили на бензин и дизел продолжуваат да бележат пад, што се очекува да има подолгорочно влијание на индустријата.
Извор: RTCG
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за среда (5 март)
-
Временска прогноза18 часа
Нашата територија ќе биде во температурна „аномалија“ во следните десеттина дена, ќе имаме голем пораст на дневните температури, невообичаено за месец март
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (4 март)
-
Lifestyle23 часа
Со „Минт Травел (ЈК Травел)“ вашето совршено „Лето 2025“ на неверојатни 10 рати без Камата!
-
Магазин1 ден
Јапонци развија телевизор кој овозможува да вкусите храна
-
Македонија1 ден
МВР: Граѓаните да не наседнуваат на измами
-
Култура2 дена
Чистиот Понеделник – почеток на „Четириесетдневната пролет“ на покајанието
-
Спорт3 часа
Новото раководство на ФФМ со плодна работа уште на старт, конечно стартува онлајн платформа за продажба на влезници за претстојните натпревари на репрезентацијата