Автомобили
Lamborghini: Од трактор до суперавтомобил
Ferućo Lamborginiе роден во 1916 година. Тој потекнува од фармерско семејство, но со текот на времето се покажа дека тој бил многу повеќе заинтересиран за машини отколку за обработка на земјата.
Кога започнала Втората светска војна, тој бил многу искусен механичар. Тој бил стациониран на Родос каде одржувал воени возила.
По војната, тој отворил работилница за механичари на островот и во 1946 година се вратил во Италија, привлечен од државните субвенции за развој на повоената економија.
Тој отворил работилница во Ченто, каде одржувал возила и правел мали земјоделски машини. Дошол на идеја да направи ефтин трактор за земјоделци со мали фарми.
Камионот Морис служел како основа за првиот трактор, а во 1948 година за време на локалниот саем тој продал 11 единици.
Овој успех го натерал да инвестира сè што има, вклучително и семејната фарма, со цел да добие заем за производство на поголем трактор.
Неколку децении подоцна, пристигнуваат автомобили. Логото е создадено во 1963 година кога Феруњо го замолил Паоло Рамбалди да дизајнира заштитен знак.
Единствениот предлог бил дека тој сакал да стави до знаење дека возилото е силно како бик. Така е создаден славниот амблем на Lamborghini, врз кој влијаело неговиот хороскопски знак. Претпоставувате – бик.
Ferućo Lamborgini е практично основач на категоријата што денес ја нарекуваме суперавтомобили.
Деби на оваа класа автомобили беше Miura од 1966 година.
За жал, Ferućo не беше во можност да биде сведок на современиот развој на компанијата што ја основа, откако почина во 1993 година.
Автомобили
Електричните возила и plug-in хибридите покажуваат повеќе дефекти од бензинските автомобили
Новата студија на Consumer Reports, спроведена врз повеќе од 300.000 автомобили, открива дека електричните возила и plug-in хибридите имаат значително повеќе технички проблеми во споредба со традиционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување.
- Електричните автомобили имаат во просек 42% повеќе дефекти.
- Plug-in хибридите забележуваат дури 70% повеќе проблеми во однос на бензинските возила.
Причини за дефектите
Главната причина за овие проблеми е тоа што технологијата на електричните возила е релативно нова. Аналитичарот Стивен Елек од Consumer Reports истакнува дека:
- Електричните автомобили имаат дефекти што варираат од мали, како што се шкрипење на сопирачките и дефекти на внатрешните компоненти, до посериозни проблеми со батериите, моторите и погонските системи.
- Plug-in хибридите се особено проблематични поради нивната комплексност, која произлегува од користењето на два различни погонски системи: електричен мотор и мотор со внатрешно согорување.
Од друга страна, традиционалните хибриди, кои со текот на времето беа значително подобрени, покажуваат доверливост слична на бензинските автомобили.
Ризици од пожар кај електричните возила
Студијата посочува и на потенцијалните опасности од пожари кај електричните автомобили, предизвикани од батериите што содржат литиум и други хемикалии.
- Овие батерии можат да испуштаат токсични гасови при согорување, што може да предизвика оштетување на респираторниот систем.
- Гаснењето на пожарите кај електричните возила бара специјализирана опрема, што ја комплицира ситуацијата.
Доверливост на автомобилските марки
Во поглед на доверливоста:
- Toyota се истакнува како најсигурен производител.
- Rivian, американски бренд за електрични возила, има најнизок рејтинг поради предизвиците со новите технологии.
Извор: B92
Автомобили
Италија воведе драстични казни за сообраќајни прекршоци: Еве што треба да знаете
Италија значително ги зголеми казните за низа сообраќајни прекршоци, во обид да го намали високиот број на сообраќајни несреќи со фатален исход, кој надминува 3.000 смртни случаи годишно. Новите правила, кои стапија на сила во саботата, се дел од иницијативата на владата на премиерката Џорџија Мелони.
Казни за возење под дејство на алкохол
- Возењето со алкохол во крвта над дозволената граница може да ве чини до 2.200 евра, заедно со шестмесечна забрана за возење.
- Доколку концентрацијата на алкохол надмине 1,5 промили, постои ризик од шест месеци затвор.
Казни за користење мобилен телефон
- Разговарање или пишување пораки додека возите ќе ве чини најмалку 250 евра.
- Доколку прекршокот се повтори, казната може да достигне до 1.400 евра.
Правила за странски возачи и туристи
- Новите измени важат и за странците кои возат низ Италија, која е една од најпопуларните туристички дестинации во Европа.
- Посебен акцент е ставен на корисниците на електронски скутери, кои се многу популарни кај младите туристи. На пример:
- Возење без кацига – 50 евра.
- Недостиг на трепкачи, стоп светла или регистарска табличка – уште повисоки казни.
Безбедност за велосипедисти
- Ново правило бара возачите да држат растојание од 1,5 метри при претекнување велосипедисти.
- Статистиката покажува дека во Италија има натпросечен број на загинати велосипедисти.
Останати прекршоци
- Построги казни се воведуваат и за паркирање на места резервирани за инвалиди.
Италија ги заострува овие мерки со цел да ја зголеми безбедноста на сите учесници во сообраќајот, а туристите и возачите треба да бидат внимателни за да избегнат високи казни.
Извор: 24h
Автомобили
Пад на продажбата на електрични автомобили: Tesla со значителен удар
Пазарот на електрични возила во Германија, најголемиот автомобилски пазар во Европа, се соочува со значителни предизвици. Без државни субвенции, продажните резултати се далеку од очекуваните.
Намалена продажба на електрични автомобили
Во ноември 2024 година, во Германија се продадени 244.544 патнички возила, што е благ пад од 0,5% во однос на претходната година. Особено загрижувачки е падот на продажбата на електрични автомобили, кој изнесува 22% во споредба со истиот месец во 2023 година.
Според податоците на Федералната управа за моторни возила (KBA), регистрирани се само 35.167 нови електрични возила, што претставува 14,4% од сите нови регистрации.
Хибридите во пораст
Во исто време, продажбата на хибридни возила бележи раст. Во ноември се продадени 94.554 хибриди, што е пораст од 20,3% во споредба со истиот период лани.
- Од оваа бројка, 20.604 се plug-in хибриди, со раст од 13,7%.
Хибридите сега сочинуваат 38,7% од сите нови регистрации, покажувајќи стабилен тренд на зголемување.
Производителите на електрични возила со големи загуби
Падот на интересот за електрични автомобили најмногу ги погоди производителите како Tesla и Polestar:
- Tesla забележа пад на продажбата од 55,1% во ноември, со само 2.103 испорачани возила.
- Од почетокот на годината, продажбата на Tesla во Германија е намалена за 43,6%, со вкупно 33.669 продадени возила.
- Polestar бележи пад од 52,6%, исто така споредено со истиот период минатата година.
Заклучок
Овие бројки укажуваат на проблематичен тренд за електричните возила во Европа, особено без финансиските стимулации кои претходно го поттикнуваа нивниот раст. Паралелно, хибридите продолжуваат да ја зголемуваат својата популарност, што покажува дека потрошувачите се повеќе избираат компромис помеѓу традиционалните и целосно електричните технологии.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија1 ден
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“
-
Македонија1 ден
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Кичево4 часа
(ФОТО) Дечиња од реканскиот крај викендов го посетија кичевскиот манастир „Св.Богородица – Пречиста“, каде одблиску се запознаа со Божиќните активностите и богослужбите
-
Магазин1 ден
Можеби ќе ви треба нов кабел: доаѓа HDMI 2.2