Автомобили
Најчестите причини зошто автомобилот троши повеќе гориво
Цените на горивото се високи, па повеќето луѓе се трудат да штедат на секој чекор, а еден од нив е преглед на потрошувачката на самото возило.
Ефектите врз потрошувачката на гориво може да бидат сосема различни од случај до случај, објаснува Марин Морава, технички советник во Хрватскиот авто клуб.
Дали е тоа стил на возење, дефект на возилото, што е тесно поврзано со потрошувачката на гориво, несоодветно редовно одржување на возилото или тешки услови во кои се наоѓа возилото? Кои дефекти на возилото можат да влијаат на зголемената потрошувачка на гориво, односно што треба да прегледате?
Несоодветната геометрија на тркалата може да ја зголеми потрошувачката на гориво и да предизвика неправилно абење на гумите, како и намален притисок во гумите.
Системите за довод со турбополначи или атмосферски мотори може да имаат бројни дефекти. Некои од најчестите се оштетените воздушни линии на страната со висок притисок на турбополначот, што резултира со протекување на компримиран воздух или секундарно внесување на воздух кога се оштетени воздушните линии на страната со низок притисок на доводот.
Исто така има нечистотија или неисправни сензори на доводот или неправилна работа на одредени актуатори во доводот и голем број други можни проблеми
Неисправниот издувен систем може да ја зголеми потрошувачката на гориво поради слабата пропустливост на издувните гасови во одреден дел од издувниот систем каде што тоа не е пожелно.
На пример, ова може да се случи на издувниот колектор на моторот, така што секундарниот воздух се влече од околината, што може лошо да влијае на мешавината гориво-воздух, бидејќи сензорите во издувната цевка влијаат на смесата.
Исто така, поставувањето на несоодветни делови во издувните гасови може да влијае на зголемената потрошувачка на гориво.
Системот за вбризгување гориво, исто така, може да биде причина за голем број проблеми од неправилна испорака на гориво до подготовка на гориво за вбризгување. Истрошените и затнати инјектори може негативно да влијаат на потрошувачката на гориво, како и голем број други делови во системот за вбризгување.
Системот за ладење на моторот може да има проблеми со подигање на работната температура на моторот, а причината може да биде неисправен термостат. Недоволно ладен мотор има поголема потрошувачка на гориво. Неисправниот сензор за температура на моторот може да резултира и со зголемена потрошувачка на гориво поради неточни вредности за системот за палење и вбризгување.
Истрошената механика на моторот, нискиот коефициент на компресија на моторот, истрошените врвови на брегастата осовина, неправилниот клиренс на вентилите, разните наслаги на нечистотија во доводните канали и вентилите и седиштата на вентилите може да влијаат на потрошувачката на гориво.
Постојат голем број фактори кои сепак можат да предизвикаат зголемена потрошувачка на гориво на возилото, а би било добро да се консултираме со сервисен центар за други проблеми што може да се појават на нашето возило.
Пред посериозна анализа на проблемите што се појавија, треба да проверите дали сите сервисни работи се извршени редовно, бидејќи дури и нередовното одржување може да влијае на потрошувачката на гориво, па затоа е препорачливо да се промени:
моторно масло и филтер за масло
филтер за воздух на моторот
филтер за гориво
свеќички или неисправни грејачи на моторот кај дизел моторите
масло за автоматски менувач
Има и други неопходни активности кои производителот ги планира за таа марка и модел на возило.
Зголемената потрошувачка на гориво може да се појави и поради условите за возење:
Стартувај-стоп возење, градско возење…
Кратките возења до пет километри со временско задоцнување до следниот старт од три до осум часа (секогаш ладен мотор) може да ја зголемат потрошувачката до 50 проценти од наведените податоци.
Тешки макадамски патишта и ридови, лоша инфраструктура
Поладна средина во која се наоѓа возилото
Дополнителна маса, полно возило со патници и багаж, плус приколка
Зголемување на отпорот на воздухот при движење на возилото поради носачите на покривот со кутии или велосипеди – сите овие додатоци ќе ја зголемат потрошувачката на гориво.
Несоодветниот стил на возење има најголемо влијание врз зголемената потрошувачка
Несоодветниот стил на возење може да има најголемо влијание врз зголемената потрошувачка на гориво, а кај поновите возила, различните асистенции се корисни кои сигнализираат кога е идеално да се сменат брзините во однос на брзината на возилото и брзината на моторот.
Општо земено, на таблата со инструменти се појавуваат икони за upshift или downshift. Дури и кај новите генерации возила, можно е користење на копчето Eco, по што се чувствува дека моторот забрзува побавно и во зависност од опремата, кога возилото е запрено, може самостојно да го исклучи моторот со палење. /Стоп функција.
Секако, тука е и еко возењето, со кое можете сами да влијаете на потрошувачката, со вашиот стил на возење.
Спецификациите за потрошувачка на гориво на производителот за возило честопати тешко се постигнуваат во пракса според NEDC или малку пореалниот циклус на мерење VLTP, и обично е добар резултат ако отстапиме од него за 15 до 30 проценти од наведената потрошувачка, известува Индекс.hr.
Извор: N1Info
Автомобили
Ова се седумте финални автомобили кои се борат за „Автомобил на годината“
Списокот на седумте финалисти за изданието за 2025 година е штотуку објавен, а 60-те поротници од 23 европски земји мораа да ги изберат меѓу 42 модели оние за кои сметаат дека имаат најголема веројатност да ја добијат континенталната награда. Добитникот на наградата „Автомобил на годината“ ќе биде објавен на 10 јануари, за време на меѓународниот автомобилски саем во Брисел.
Во септември се одржа првиот голем тест на кандидатите на Tannistest во Данска, а сега, по затворањето на првото гласање, избраните седуммина беа (по азбучен ред) Alfa Romeo Junior, Citroën C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 и Renault 5 / Alpine A290 (се смета за ист модел).
Поротниците отсега ќе имаат рок од 8 недели темелно да ги тестираат кандидатите и да фалсификуваат глас кој ќе им овозможи да ги изберат најдобрите во Европа. Конечно, сите седум модели на автомобили ќе се соберат на заеднички тест во постројката за тестирање Метет во Белгија до последното гласање за титулата Автомобил на годината за 2025 година.
За конечниот избор, секое жири може да подели 25 поени, нудејќи максимум 10 поени на автомобил и обврзано да гласа најмалку пет возила од седумте финалисти со победнички модел.
Минатогодишната континентална круна му припадна на Renault Scenic, кој победи во последното гласање пред шест други конкуренти – BMW Серија 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR и Volvo EX30.
Најгласен е Renault со 329 поени, победувајќи го BMW Серија 5 со 308 поени, а по него е Peugeot 3008 со 197 поени. Четвртото место му припадна на Kia EV9 (190 поени), петто за Volvo EX30 (168 поени), шесто за BYD Seal (131 поени) и седмо за Toyota C-HR со 127 поени.
Седумте финалисти за Автомобил на годината 2025:
- Alfa Romeo Junior
- Citroen C3/e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5 /Alpine A290
Извор: caroftheyear.org
Автомобили
Toyota ја менува стратегијата: Зголемено производство во Кина до крајот на деценијата
Toyota, јапонскиот автомобилски гигант, планира значително да го зголеми своето производство во Кина, со цел да ги врати изгубените позиции на најголемиот светски пазар за автомобили. Според три извори, компанијата планира да произведува најмалку 2,5 милиони возила годишно до крајот на деценијата, со можност оваа бројка да достигне и три милиони возила.
Промена во стратегијата
Оваа амбициозна цел сигнализира значајна промена во стратегијата на Toyota, која во последниве години беше потисната од домашни играчи како BYD, што брзо го зазедоа кинескиот пазар и почнаа агресивно да се прошируваат на странските пазари.
Зголемено производство
Планираното зголемување на производството во Кина би претставувало раст од 63% во однос на рекордните 1,84 милиони возила произведени во 2022 година. Во 2023 година, Toyota произведе 1,75 милиони возила во Кина. Компанијата веќе ги информирала своите добавувачи за оваа цел, испраќајќи јасна порака дека планира да ги зајакне своите односи со азискиот гигант за да обезбеди континуирано снабдување.
Подготовка за локализирано производство
„Со оглед на интензивната конкуренција на кинескиот пазар, ние постојано разгледуваме различни иницијативи“, соопштија од Toyota, истакнувајќи дека имаат намера да произведуваат „се подобри и подобри автомобили“ за кинеските купувачи.
За да ја зголеми ефикасноста, Toyota сака да постигне поблиска соработка меѓу своите производствени и продажни одделенија во Кина. Компанијата ќе работи со кинеските партнери за да го оптимизира производството и да ги задоволи преференциите на локалните потрошувачи.
Фокус на електрични возила
Toyota, исто така, има намера да го пренесе развојот на технологијата за електрични автомобили на своите работници во Кина. Според двајца извори, оваа стратегија ќе им овозможи на компанијата да ги искористи локалните знаења и искуства, што е од клучно значење за подобро разбирање на преференциите на кинеските потрошувачи.
Оваа нова стратегија на Toyota би можела да и помогне на компанијата да се врати во трката на кинескиот пазар, кој станува сè поконкурентен и доминиран од домашните производители на електрични возила.
Извор: The Wall Street Journal
Автомобили
Audi и новите трендови: Зошто повеќе нема забавни автомобили?
Audi не планира да враќа спортски автомобили како TT и R8, кои веќе се минато за брендот. Наместо тоа, фокусот е на профитабилните SUV модели, бидејќи пазарните трендови покажуваат дека теренците продолжуваат да доминираат. Ако ја посетите германската веб-страница на Audi, ќе најдете 12 различни SUV модели, од компактниот Q2 до луксузниот Q8, во бензински, дизел, хибридни и електрични верзии. Но, вистинските спортски автомобили се исчезнати од понудата.
Зошто Audi се откажува од спортските автомобили?
Падот на продажбата на спортски автомобили и порастот на популарноста на теренците се главните причини зошто Audi не планира да лансира нови спортски модели. Според Питер Страдвијк, продукт менаџер на Audi Australia, компанијата ги следи глобалните трендови и ја прилагодува својата понуда според побарувачката.
„Теренците продолжуваат да растат во последните години и тоа е насоката во која се движиме,“ вели Страдвијк. Некои модели, како дериватите Sportback на одредени SUV модели, имаат одредени спортски карактеристики, но тоа не е исто како да имате TT или R8.
Промени во моделите: Крај за купе и кабриолет варијантите
Новата генерација на A5, која е наследник на моделот A4, нема да има купе верзија со две врати. Тоа значи дека Audi веќе не нуди ниту купе ниту кабриолет, по затворањето на производството на A3 Cabriolet пред неколку години. Во меѓувреме, Audi планира да ја претстави следната генерација на Q5 Sportback на крајот на овој месец, кој ќе биде поскап и помалку практичен дериват на Q5.
SUV моделите на тест
Не сите SUV модели на Audi ќе опстанат. Компактниот Q2 се повлекува од пазарот по само една генерација. Компанијата планира да ја продаде својата фабрика во Брисел и да го прекине производството на Q8 E-Tron поради слабата продажба.
Во меѓувреме, Audi се здружи со кинеската компанија SAIC за лансирање на нов бренд во Кина, со три електрични модели кои ќе бидат достапни од 2025 година. Логиката налага дека барем еден од овие модели ќе биде SUV, иако првиот концепт изгледа како голем караван.
Економската ситуација го диктира правецот
Според Џеф Манеринг, директор на Audi Australia, компанијата е претпазлива во вложувањата во нови проекти поради економските предизвици во 2024 година. Тековните конфликти на Блискиот Исток и Украина дополнително влијаат на бизнисот. Audi моментално бележи пад на продажбата од 10,9% до септември, што го отежнува инвестирањето во спортски автомобили од мала серија.
Мерките за штедење кои ги спроведува Volkswagen Group — матичната компанија на Audi — значат дека спортските автомобили нема да бидат приоритет. Audi сега се фокусира на модели кои носат поголем профит, што значи дека иднината на брендот ќе биде исполнета со SUV и електрични возила.
Извор: Carsales
-
Кичево1 ден
(ФОТО) На кичевско „Китино Кале“ наши сограѓанки од граѓанското здружение “Sunshine Kids” организираа културен настан „Мојот шарен град“
-
Спорт11 часа
(ФОТО) Во дерби мечот против „Еврогол“ од Прилеп, ФК Кичево денес оствари важна победа во одлично прикажана игра
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (17 ноември)
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за понеделник (18 ноември)
-
Временска прогноза8 часа
Суво и стабилно до вторник, од среда нов влажен воздушен бран кој ќе донесе повремени врнежи од дожд, додека на планините снег
-
Временска прогноза2 часа
Попоски доцна вечерва издаде уште едно метео предупредување за силен ветер, на планинските места тој ќе достигне брзина до 100 км/ч
-
Спорт5 часа
Сејдини поднесе оставка од претседател на ФФМ, УО закажа вонредно изборно собрание за 22-ри декември
-
Спорт8 часа
(ВИДЕО) Миовски донесе нова победа на Македонија, овој пат против Ф.Острови – нов рекорд на нашата селекција без примен гол