Автомобили
Подгответе го автомобилот за есен
Навремената подготовка за есенските услови може да ве спаси од многу проблеми, но и да ви ја олесни подготовката за зимата.
Во исто време, сега е полесно и со помали непријатности да се решаваат разни проблеми, додека температурата не е премногу опадната и нема дожд.
Идеално е да го проверите акумулаторот на специјализиран сервис еднаш годишно.
Имаат специјални уреди за тестирање, за навреме да ве предупредат за можноста акумулаторот да попушти кога температурите ќе паднат под нулата.
Во исто време, може да се провери дали полнењето на акумулаторот е добро, бидејќи дури и нов акумулатор брзо ќе страда ако системот за полнење не работи правилно.
Оваа проверка обично не е скапа – повикајте неколку специјализирани служби и прашајте. Така можете навреме да избегнете непријатни ситуации во студеното рано утро.
Превенцијата е особено исплатлива кај поновите автомобили кои имаат систем старт-стоп, како и вистинска армија од различни потрошувачи на струја, а самиот акумулатор може да биде исклучително скап. Ќе се користат греачи за прозори, ретровизори, седишта, волан, има разни безбедносни системи, светла за магла, вентилатор за греење, бришачи…
2) Течност за бришачи – додадете резервна
Редовно проверувајте го нивото на течноста за миење на шофершајбната, а за да можете навреме да ја надополнувате доколку е потребно, потребно е секогаш да имате резерва. Можеби идејата дека ќе користите толку многу течност изгледа нелогична бидејќи бришачите се користат кога врне, но не заборавајте дека кога дождот ќе престане, на патот останува голема количина на вода што другите возила ја собираат во форма на облак од валкани капки кои се лепат за вашето возачко стакло.
Тие капки содржат нечистотии кои можат да го изгребат шофершајбната, па затоа течноста за миење е многу корисна за да го избегнете ова – инаку практично со бришачите на шофершајбната ќе ја мачкате валканата вода на шофершајбната.
3) Оштетување на каросеријата – колку побрзо, толку подобро
Сега е време да се поправи секоја штета што е доволно длабока за да предизвика корозија. Дождот сам по себе е доволен за значително да го забрза овој процес, па дури и кога ќе почне да се фрла сол на патиштата, напролет може да се изненадите од значително поголеми трошоци за санирање на гребнатинка.
Ако веќе некаде се појавила рѓа, ситуацијата е веќе сериозна и никако не одложувајте го решавањето на тој проблем за пролет или лето. Корозијата можеби веќе се проширила на многу поширок простор под бојата.
Доколку финансиите ви се проблем, направете го барем најосновното – запрете го натамошното ширење на корозијата. Фарбање во точната нијанса и висококвалитетниот лак за подобри времиња. На овој начин можете да заштедите многу пари, бидејќи поправката со текот на времето ќе биде сè поскапа.
Можеби возите автомобил со грда флека, но тоа е подобро отколку автомобилот полека, но сигурно да скапува цела есен и зима. Исто така, внимателно проверете ги сите скриени места, без разлика дали имало некаква штета, бидејќи може да се појави корозија на места каде што е тешко да се види.
4) Полирање со восок – превенцијата е најдобриот лек
Полирање со восок е нанесување на заштитен слој од восок кој ја штити бојата/бојата на автомобилот од бројни негативни влијанија, како што се разни агресивни материи од загадениот воздух, солта фрлена на патот, птичјиот измет…
Исто така, многу е полесно да се отстранат разни нечистотии од восочен автомобил со миење. Треба да се нагласи дека постојат различни начини на користење на восок – од професионално полирање, кое е најквалитетно и најдолготрајно, но и најскапо, преку решенија „направи сам“, до шампони со восок и полирање во самопослужни пералници.
5) Одводни канали за вода – проверка и чистење
Многу е важно редовно да ги проверувате одводните канали за вода, особено ако паркирате под дрвја, бидејќи наесен лисјата многу брзо паѓаат и можат исто толку брзо да ги затнат овие канали. Во тој случај, кога врне, водата може да стигне до кабината или до некоја електроника и да предизвика сериозна штета.
6) Бришачи – поважни отколку што мислиме
Не е голема работа ако возите со мала брзина, а дождот не е силен со лоши бришачи, но на автопат лошите бришачи можат да го претворат возењето во вистинска агонија и да ве доведат во опасност. Затоа, проверете ја состојбата на бришачите на време.
Дури и ако визуелно изгледаат убаво, проверете како ја отстрануваат водата од шофершајбната. Не заборавајте на задниот бришач, бидејќи може да биде исклучително важен во некои ситуации. Не заборавајте да ги проверите прскалките – и предните и задните.
7) Клима уред – непроценлив за одмаглување на прозорци
Клима уредот служи не само да нè разлади во текот на летото, туку и да ги одмаглува стаклата исклучително брзо и ефикасно.
8) Миењето на стаклото одвнатре – помага да се намали замаглувањето
Валканото стакло е многу поподложно на замаглување отколку чистото стакло, па затоа редовното и темелно миење е многу корисно.
Постојат и различни средства против замаглување. Некои се доста ефикасни, додека други не покажуваат речиси никаков ефект. Се разбира, нивната ефикасност во голема мера зависи од тоа дали правилно ги користите. Тие исто така може драстично да се разликуваат во тоа колку долго ќе работат.
Има и бројни „народни“ решенија. Нема да навлегуваме во нивната ефикасност, но ако го имате овој проблем, можете лесно да ги тестирате. Прво, треба добро да ги измиете стаклата. Потоа, на пример, ги премачкувате со сок од лимон или раствор од детергент за садови (остава тенок слој на стаклото што спречува замаглување, но треба добро да го истриете за да не останат дамки).
9) Ставете гумени патосници
Есента носи дожд и кал, па „тепихот“ на автомобилот го штитиме со гумени патосници. Тие се исто така неспоредливо полесни за перење и сушење. Но, не грижете се – купете соодветни гумени патосници, кои нема да се мешаат со командите на нозете.
10) Поправете го ветробранското стакло доколку има некакво оштетување
Секое оштетување на шофершајбната треба да се санира пред постудениот период, бидејќи постои можност во текот на есента и зимата, поради температурни разлики, да се прошири до степен до кој поправката е невозможна.
11) Грејачи за стакло и ретровизори
Некои автомобили имаат и грејни тела за возачкиот простор, така што тие исто така треба да се проверат навреме. Грејачите на стаклата се многу корисни – затоа не чекајте зимата да откриете дека некој од нив се расипал.
12) Гуми – длабочина на шарата, старост, општа состојба, оштетувања…
Има уште многу време до задолжителното поседување зимски гуми. Сепак, добрите гуми се многу важни и во есенскиот период – имаме влажни коловози, паднати лисја, кал од други возила на патот… Затоа проверете сè за гумите – длабочината на шарата не е единствената ставка што треба да се провери.
Постојат и можни оштетувања кои не можат да се забележат при секојдневното користење на автомобилот, но кои можат да се „шират“ и да направат сериозни проблеми при големи брзини, на пр. на автопат. Овде, првенствено зборуваме за оштетување на страните на гумите. Тука е и староста на гумата, што не е занемарлива ставка, без разлика што гумата изгледа совршено добро.
Исто така, треба да видите дали гумите се трошат рамномерно. Нерамномерното абење може да укаже на проблем со брзините.
13) Резервно тркало – проверете го и тоа
Возачите масовно забораваат на резервното тркало. Најголемиот проблем е што гумата на неа полека но сигурно го губи воздушниот притисок, па во случај на дупната гума може да се најдете во многу непријатна ситуација доколку немате пумпа за да ја надувате гумата.
14) Фарови и други светла
Есента и зимата генерално носат послаба видливост. Затоа проверете дали работат сите светла, вклучувајќи ги и светлата за магла. Исто така, ако не знаете, научете како да ги запалите.
Матираните фарови воопшто не се наивен проблем – колку е поматена пластиката на фаровите и колку повеќе има гребнатини, толку полошо светат фаровите. Ова е опасно од повеќе причини, особено во лоши временски услови и на патишта надвор од селото. Ќе доцните да забележите пешак или велосипедист, дупка, животно…
Ефективно решение е полирањето. Не чини многу, а може во голема мера да ја подобри ситуацијата.
Се разбира, ако проблемот е внатре во фарот, тоа бара сосема поинаков пристап.
Автомобили
Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?
Често се слушаат тврдења дека акумулаторите траат колку што е гаранцијата плус неколку месеци.
Сепак, факт е дека многу акумулатори траат уште неколку години по истекот на гаранцијата, која обично трае 36-40 месеци.
Во продолжение, ќе споделиме совети за продолжување на животниот век на вашиот акумулатор, без разлика дали станува збор за нов или веќе користен.
Поголем акумулатор – повеќе штета отколку корист
Не купувајте акумулатор со значително поголем капацитет од оној што го препорачува производителот на автомобилот. Тоа само го скратува неговиот животен век.
Ако ставите акумулатор со преголем капацитет (изразен во Ah), системот за полнење можеби нема да може доволно да го наполни, бидејќи не е дизајниран за таква големина.
Идеално, акумулаторот треба да се полни до 100%. Ако не е доволно наполнет, може да се спушти до 60%-65% од капацитетот, што предизвикува хемиски промени кои трајно го оштетуваат.
Совет: Купувајте само акумулатори што ги препорачува производителот на вашето возило.
Не заборавајте да обрнете внимание и на струјата за ладен старт, изразена во ампери (A). Поголема струја за ладен старт е пожелна, но не треба да се претерува.
Навремено проверувајте го акумулаторот
Можете да го проверите акумулаторот во специјализирани сервиси, без разлика дали гаранцијата сè уште важи или не. Овие сервиси располагаат со уреди за тестирање што можат да предупредат на потенцијални проблеми.
Доколку сакате, можете сами да измерите напон со униметар, но имајте предвид дека напонот сам по себе не е секогаш доволен показател за состојбата.
Чести причини за краток век на акумулаторот
- Проблеми со полнењето: На пример, неисправен алтернатор.
- Паразитски струи: Уреди што трошат струја додека автомобилот е исклучен.
- Ретки или кратки возења: Особено во зима, кога акумулаторот тешко се полни.
- Корозија на терминалите: Лошите контакти го зголемуваат отпорот и предизвикуваат проблеми.
Совети за правилно одржување
- Периодично полнење: Дури и кога акумулаторот изгледа во ред, препорачливо е да го надополнувате неколку пати годишно.
- Паметни полначи: Инвестирајте во квалитетен полнач, кој ќе го одржува акумулаторот оптимално наполнет.
Ако автомобилот не се вози долго време:
Извадете го минусниот терминал за да го забавите празнењето. Но, имајте предвид дека акумулаторот и понатаму ќе се празни со текот на времето.
Во зима:
Извадете го акумулаторот од автомобилот и чувајте го на умерено ладно место. Проверувајте го напонот на секои два месеца и дополнете го доколку е потребно.
Избегнувајте грешки што го оштетуваат акумулаторот:
- Не користете електрични уреди (радио, фарови) додека моторот е исклучен.
- Избегнувајте чести кратки патувања.
- Редовно проверувајте дали акумулаторот е добро прицврстен.
Што ако акумулаторот се испразни?
Наполнете го што е можно поскоро. Ако остане празен подолго време, ќе претрпи трајни оштетувања. Полна батерија издржува многу пониски температури, додека празна може да замрзне и да се оштети.
Важно: Никогаш не стартувајте автомобил со замрзнат акумулатор – прво одмрзнете го и наполнете го.
Со правилно одржување и внимание, животниот век на акумулаторот може значително да се продолжи, дури и над гаранцијата.
Извор: B92
Автомобили
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
Автомобили
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
Шпанија е земја во која е нелегално да се вози автомобил облечен во јакна. Значи, ако возите со зимска јакна и капут, може да добиете казна и до 200 евра. Идејата зад ова правило е дека зимската јакна ве ограничува при возење, односно го ограничува вашето движење зад воланот. Во Шпанија истото важи и ако носите шал или ракавици.
За потсетување, тестовите на германскиот автомобилски клуб (ADAC) покажаа дека може да имате друг тип на проблем со зимската јакна. Имено, ќе го оневозможи правилното затегнување на ременот, може да се лизне преку желудникот и да ги повреди цревата, црниот дроб или слезината, пишува ХАК Ревија.
Поради полнењето на зимската јакна, има простор помеѓу ременот и телото, па ременот длабоко се сече во стомакот во моментот на несреќата. Ова може да предизвика сериозни повреди на меките ткива, како што се цревата, црниот дроб или слезината, па дури и да доведе до внатрешно крварење. Поради ова, стресот на внатрешните органи е многу поголем отколку ако појасот е поблиску до телото. Затоа се препорачува пред да влезете да ја соблечете јакната или барем да ја ставите преку појас.
Децата, исто така, треба да се врзат на овој начин или, уште подобро, без дебела јакна.
Извор: n1info.rs
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за четврток (21 ноември)
-
Фчерашни новости12 часа
Хороскоп за петок (22 ноември)
-
Кичево17 часа
Во пресрет на новогодишните празници „Intellect Education“ од Кичево организира „Новогодишна магична работилница“ – каде со креативноста на вашите деца ќе создаваат производи
-
Временска прогноза2 дена
Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување
-
Спорт14 часа
Грујоски главен во Струмица, Ставрев ќе суди во Скопје – ова се судиите кои ќе ја делат правдата во 15-то коло во првата македонска фудбалска лига в недела
-
Култура1 ден
Денеска е Св.Архангел Михаил, на помош празникот на војводата на сите ангели!
-
Временска прогноза14 часа
Од утре нашиот регион ќе биде под дождлив бран уште од претпладне, додека истиот ќе се проширува и во вечерните часови – ова се најновите метео информации
-
Автомобили2 дена
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови