Следете не

Автомобили

Подгответе го автомобилот за есен

Објавено пред

на

Навремената подготовка за есенските услови може да ве спаси од многу проблеми, но и да ви ја олесни подготовката за зимата.

Во исто време, сега е полесно и со помали непријатности да се решаваат разни проблеми, додека температурата не е премногу опадната и нема дожд.

Идеално е да го проверите акумулаторот на специјализиран сервис еднаш годишно.

Имаат специјални уреди за тестирање, за навреме да ве предупредат за можноста акумулаторот да попушти кога температурите ќе паднат под нулата.

Во исто време, може да се провери дали полнењето на акумулаторот е добро, бидејќи дури и нов акумулатор брзо ќе страда ако системот за полнење не работи правилно.

Оваа проверка обично не е скапа – повикајте неколку специјализирани служби и прашајте. Така можете навреме да избегнете непријатни ситуации во студеното рано утро.

Превенцијата е особено исплатлива кај поновите автомобили кои имаат систем старт-стоп, како и вистинска армија од различни потрошувачи на струја, а самиот акумулатор може да биде исклучително скап. Ќе се користат греачи за прозори, ретровизори, седишта, волан, има разни безбедносни системи, светла за магла, вентилатор за греење, бришачи…

2) Течност за бришачи – додадете резервна

Редовно проверувајте го нивото на течноста за миење на шофершајбната, а за да можете навреме да ја надополнувате доколку е потребно, потребно е секогаш да имате резерва. Можеби идејата дека ќе користите толку многу течност изгледа нелогична бидејќи бришачите се користат кога врне, но не заборавајте дека кога дождот ќе престане, на патот останува голема количина на вода што другите возила ја собираат во форма на облак од валкани капки кои се лепат за вашето возачко стакло.

Тие капки содржат нечистотии кои можат да го изгребат шофершајбната, па затоа течноста за миење е многу корисна за да го избегнете ова – инаку практично со бришачите на шофершајбната ќе ја мачкате валканата вода на шофершајбната.

3) Оштетување на каросеријата – колку побрзо, толку подобро

Сега е време да се поправи секоја штета што е доволно длабока за да предизвика корозија. Дождот сам по себе е доволен за значително да го забрза овој процес, па дури и кога ќе почне да се фрла сол на патиштата, напролет може да се изненадите од значително поголеми трошоци за санирање на гребнатинка.

Ако веќе некаде се појавила рѓа, ситуацијата е веќе сериозна и никако не одложувајте го решавањето на тој проблем за пролет или лето. Корозијата можеби веќе се проширила на многу поширок простор под бојата.
Доколку финансиите ви се проблем, направете го барем најосновното – запрете го натамошното ширење на корозијата. Фарбање во точната нијанса и висококвалитетниот лак за подобри времиња. На овој начин можете да заштедите многу пари, бидејќи поправката со текот на времето ќе биде сè поскапа.

Можеби возите автомобил со грда флека, но тоа е подобро отколку автомобилот полека, но сигурно да скапува цела есен и зима. Исто така, внимателно проверете ги сите скриени места, без разлика дали имало некаква штета, бидејќи може да се појави корозија на места каде што е тешко да се види.

4) Полирање со восок – превенцијата е најдобриот лек

Полирање со восок е нанесување на заштитен слој од восок кој ја штити бојата/бојата на автомобилот од бројни негативни влијанија, како што се разни агресивни материи од загадениот воздух, солта фрлена на патот, птичјиот измет…

Исто така, многу е полесно да се отстранат разни нечистотии од восочен автомобил со миење. Треба да се нагласи дека постојат различни начини на користење на восок – од професионално полирање, кое е најквалитетно и најдолготрајно, но и најскапо, преку решенија „направи сам“, до шампони со восок и полирање во самопослужни пералници.

5) Одводни канали за вода – проверка и чистење

Многу е важно редовно да ги проверувате одводните канали за вода, особено ако паркирате под дрвја, бидејќи наесен лисјата многу брзо паѓаат и можат исто толку брзо да ги затнат овие канали. Во тој случај, кога врне, водата може да стигне до кабината или до некоја електроника и да предизвика сериозна штета.

6) Бришачи – поважни отколку што мислиме

Не е голема работа ако возите со мала брзина, а дождот не е силен со лоши бришачи, но на автопат лошите бришачи можат да го претворат возењето во вистинска агонија и да ве доведат во опасност. Затоа, проверете ја состојбата на бришачите на време.

Дури и ако визуелно изгледаат убаво, проверете како ја отстрануваат водата од шофершајбната. Не заборавајте на задниот бришач, бидејќи може да биде исклучително важен во некои ситуации. Не заборавајте да ги проверите прскалките – и предните и задните.

7) Клима уред – непроценлив за одмаглување на прозорци

Клима уредот служи не само да нè разлади во текот на летото, туку и да ги одмаглува стаклата исклучително брзо и ефикасно.

8) Миењето на стаклото одвнатре – помага да се намали замаглувањето

Валканото стакло е многу поподложно на замаглување отколку чистото стакло, па затоа редовното и темелно миење е многу корисно.

Постојат и различни средства против замаглување. Некои се доста ефикасни, додека други не покажуваат речиси никаков ефект. Се разбира, нивната ефикасност во голема мера зависи од тоа дали правилно ги користите. Тие исто така може драстично да се разликуваат во тоа колку долго ќе работат.

Има и бројни „народни“ решенија. Нема да навлегуваме во нивната ефикасност, но ако го имате овој проблем, можете лесно да ги тестирате. Прво, треба добро да ги измиете стаклата. Потоа, на пример, ги премачкувате со сок од лимон или раствор од детергент за садови (остава тенок слој на стаклото што спречува замаглување, но треба добро да го истриете за да не останат дамки).

9) Ставете гумени патосници

Есента носи дожд и кал, па „тепихот“ на автомобилот го штитиме со гумени патосници. Тие се исто така неспоредливо полесни за перење и сушење. Но, не грижете се – купете соодветни гумени патосници, кои нема да се мешаат со командите на нозете.

10) Поправете го ветробранското стакло доколку има некакво оштетување

Секое оштетување на шофершајбната треба да се санира пред постудениот период, бидејќи постои можност во текот на есента и зимата, поради температурни разлики, да се прошири до степен до кој поправката е невозможна.

11) Грејачи за стакло и ретровизори

Некои автомобили имаат и грејни тела за возачкиот простор, така што тие исто така треба да се проверат навреме. Грејачите на стаклата се многу корисни – затоа не чекајте зимата да откриете дека некој од нив се расипал.

12) Гуми – длабочина на шарата, старост, општа состојба, оштетувања…

Има уште многу време до задолжителното поседување зимски гуми. Сепак, добрите гуми се многу важни и во есенскиот период – имаме влажни коловози, паднати лисја, кал од други возила на патот… Затоа проверете сè за гумите – длабочината на шарата не е единствената ставка што треба да се провери.

Постојат и можни оштетувања кои не можат да се забележат при секојдневното користење на автомобилот, но кои можат да се „шират“ и да направат сериозни проблеми при големи брзини, на пр. на автопат. Овде, првенствено зборуваме за оштетување на страните на гумите. Тука е и староста на гумата, што не е занемарлива ставка, без разлика што гумата изгледа совршено добро.

Исто така, треба да видите дали гумите се трошат рамномерно. Нерамномерното абење може да укаже на проблем со брзините.

13) Резервно тркало – проверете го и тоа

Возачите масовно забораваат на резервното тркало. Најголемиот проблем е што гумата на неа полека но сигурно го губи воздушниот притисок, па во случај на дупната гума може да се најдете во многу непријатна ситуација доколку немате пумпа за да ја надувате гумата.

14) Фарови и други светла

Есента и зимата генерално носат послаба видливост. Затоа проверете дали работат сите светла, вклучувајќи ги и светлата за магла. Исто така, ако не знаете, научете како да ги запалите.

Матираните фарови воопшто не се наивен проблем – колку е поматена пластиката на фаровите и колку повеќе има гребнатини, толку полошо светат фаровите. Ова е опасно од повеќе причини, особено во лоши временски услови и на патишта надвор од селото. Ќе доцните да забележите пешак или велосипедист, дупка, животно…

Ефективно решение е полирањето. Не чини многу, а може во голема мера да ја подобри ситуацијата.

Се разбира, ако проблемот е внатре во фарот, тоа бара сосема поинаков пристап.

Автомобили

Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

Објавено пред

на

Фото: Chris G @ unsplash
Фото: Chris G @ unsplash

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.

• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.

Наследство на R35 GT-R

„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.

• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.

Уникатност и иднина

Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.

Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Чистење на бандажи од автомобил – дали кока-колата навистина помага?

Објавено пред

на

Фото: Alex Haney @ unsplash
Фото: Alex Haney @ unsplash

Многу возачи бараат едноставни и евтини трикови за одржување на своите автомобили. Една од темите што често кружи на форумите е чистење на бандажи со кока-кола или оцет. Но, дали овој метод навистина функционира или е само уште една урбана легенда?

ADAC со јасна порака – внимавајте со домашните средства
Според германскиот автомобилски клуб ADAC, кока-колата и оцетот можат да помогнат само кај лесна површинска нечистотија. Кога станува збор за тврдокорни дамки, како што е прашината од сопирачките, овие средства се речиси бескорисни.

Дополнително, ако се користат во погрешна концентрација, може да го оштетат алуминиумот на тркалата – што на крај може да ве чини повеќе од еден сет нови бандажи.

Што навистина работи?
Експертите препорачуваат користење на специјални препарати за чистење на алуминиумски и челични бандажи. Тие се создадени токму за оваа намена – ефикасно ги отстрануваат нечистотиите, а притоа не го оштетуваат материјалот.

Важно е да се почитуваат упатствата на производот и да не се остава средството предолго да делува, бидејќи и најдобрите препарати може да предизвикаат оштетување ако се користат неправилно.

Колку често треба да се чистат бандажите?
Редовното одржување не е само естетика – тоа го продолжува и векот на траење на бандажите. Експертите советуваат темелно чистење најмалку два пати годишно, обично напролет и наесен, кога се менуваат зимските и летните гуми.

Најдобро е бандажите да се извадат од автомобилот за време на чистењето. Така полесно се стигнува до тешко достапните места и се избегнува ризик средството за чистење да влезе во системот за сопирање.

Извор: Nezavisne

Прочитај повеќе...

Автомобили

Издржливи автомобили кои го надживуваат времето

Објавено пред

на

Фото: Nikolas Noonan @ unsplash

Издржливи автомобили што ја победија времето

Кога зборуваме за автомобили, повеќето луѓе мислат на брзина, луксуз или технологија. Но, постои една категорија што вреди уште повеќе – автомобил кој трае со децении. Некои модели станаа легенди, познати по тоа што ги надживуваат своите сопственици и сè уште верно служат и по милион километри. Еве ги најиздржливите автомобили на сите времиња.

Toyota Land Cruiser – кралот на неуништливото
Land Cruiser е синоним за сигурност. Користен од армии, хуманитарни организации и авантуристи ширум светот, овој модел од 80-тите и 90-тите сè уште без проблеми поминува милион километри. Често за него велат: „Ако сакаш да стигнеш – и да се вратиш – вози Toyota.“

Toyota Hilux – пикап што преживува сè
Hilux стана легенда благодарение на емисијата „Top Gear“, каде што не успеаја да го уништат ниту со оган, ниту со експлозии. Во Африка и Блискиот Исток е првиот избор за секој што бара апсолутна доверливост.

Mercedes-Benz W123 – такси кое не запира
Произведуван во 70-тите и 80-тите, W123 е вечна икона. Денес во Африка и Азија сè уште возат примероци со над еден милион километри, а неговиот дизел мотор важи за неуништлив.

Volvo 240 – шведска тула на тркала
Иако на изглед груб, Volvo 240 е еден од најсигурните автомобили на своето време. Познат е по безбедноста и по примероци што издржале и над 1,5 милиони километри.

Honda Accord – јапонска класика за долги релации
Американците го нарекуваат „семејниот автомобил што никогаш не старее“. Accord може да помине половина милион километри без поголеми дефекти, симболизирајќи ја јапонската прецизност.

Toyota Corolla – најсигурниот од сите
Најпродаваниот автомобил во историјата. Без разлика дали е во Азија, Јужна Америка или Европа, Corolla е позната по тоа што едноставно работи и не изненадува. Чест избор на таксисти ширум светот.

Jeep Cherokee (XJ) – американска икона
Моделот од 80-тите и 90-тите е обожаван од љубителите на off-road возење. Неговиот 4.0 литарски мотор е легендарен по тоа што „не може да запре“.

Lada Niva – руски тенк на патот
Не е најудобна, но е речиси неуништлива. Сè уште се произведува со минимални измени и е омилена кај ловци, планинари и војска.

Subaru Outback – господар на снегот
Познат по легендарниот погон на сите тркала, Outback е совршен за сурови климатски услови. Најчесто го среќаваме на патиштата во Канада и Австралија.

Volkswagen Golf II – балканска легенда
Иако престана да се произведува пред повеќе од 30 години, Golf II и денес се гледа по улиците на Балканот. Едноставна механика, ниски трошоци и речиси неуништлива конструкција го направија бесмртен.

Кој е најголемиот победник?
Ако мора да се избере само еден, тогаш титулата му припаѓа на Toyota Land Cruiser – вистинска легенда на сите патишта и непатишта.

Извор: N1Info

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп1 час

Хороскоп за петок (29 август)

Овен Успевате да ги решите сите проблеми кои ве оптоваруваа изминатиот период. Денеска ќе се чувствувате многу подобро. Имате потреба...

Хроника9 часа

Во хотелска соба бил пронајден починат 69-годишник од Австралија

На 27.08.2025 во СВР Битола, било пријавено дека во хотелска соба во Битола бил пронајден починат С.С. (69) од Австралија....

Спорт11 часа

Со заложби на претседателот Омерагиќ и општина Битола, овој град повторно на европската фудбалска мапа, стадионот „Петар Милошевски“ доби зелено светло од „УЕФА“

Градот под Пелистер на 9 септември ќе биде центар на младинскиот европски фудбал, откако стадионот „Петар Милошевски“ доби официјална дозвола...

Кичево13 часа

(ФОТО) Денес во просториите на „РЕК Осломеј“ свечено беше одбележан 28 август, „Денот на рударите“

По повод 28 август –  „Денот на рударите“ во просториите на „РЕК Осломеј“ се одржа свечен настан на кој им...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за четврток (28 август)

ОВЕН Многу сте одлучни кога станува збор за работата и сигурни сте дека можете да го остварите она што го...

Фото: Chris G @ unsplash Фото: Chris G @ unsplash
Автомобили2 дена

Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар...

Фото: Laurenz Heymann @ unsplash Фото: Laurenz Heymann @ unsplash
Магазин2 дена

Apple ќе ги открие новите модели на iPhone на 9 септември

Apple официјално испрати покани за својот голем есенски настан, кој ќе се одржи на 9 септември во Купертино. Настанот традиционално...

Спорт2 дена

Составот на македонската фудбалска репрезентација за мечевите против Саудиска Арабија и Лихтенштајн

Фудбалерите на Македонија се подготвуваат за претстојните натпревари од квалификациите, каде што ќе се сретнат со Саудиска Арабија на 4...

Македонија2 дена

Регионалниот пат Нова Брезница – Македонски Брод преку НП „Јасен“ нормализиран за сообраќај во термините од МВР

На 27.08.2025 од 05:00 часот регионалниот пат Р-1106 Нова Брезница – Македонски Брод преку националниот парк Јасен ќе биде пуштен...

Свет2 дена

Гигантската ракета „Старшип“ на SpaceX во вторник навечер успешно го изведе својот десетти пробен лет

Колосот висок околу 120 метри тргна од космодромот „Старбејс“ во Тексас, заедно со новооснованиот град што расте околу него, точно...

НАЈЧИТАНИ