Автомобили
Подгответе го автомобилот за есен
Навремената подготовка за есенските услови може да ве спаси од многу проблеми, но и да ви ја олесни подготовката за зимата.
Во исто време, сега е полесно и со помали непријатности да се решаваат разни проблеми, додека температурата не е премногу опадната и нема дожд.
Идеално е да го проверите акумулаторот на специјализиран сервис еднаш годишно.
Имаат специјални уреди за тестирање, за навреме да ве предупредат за можноста акумулаторот да попушти кога температурите ќе паднат под нулата.
Во исто време, може да се провери дали полнењето на акумулаторот е добро, бидејќи дури и нов акумулатор брзо ќе страда ако системот за полнење не работи правилно.
Оваа проверка обично не е скапа – повикајте неколку специјализирани служби и прашајте. Така можете навреме да избегнете непријатни ситуации во студеното рано утро.
Превенцијата е особено исплатлива кај поновите автомобили кои имаат систем старт-стоп, како и вистинска армија од различни потрошувачи на струја, а самиот акумулатор може да биде исклучително скап. Ќе се користат греачи за прозори, ретровизори, седишта, волан, има разни безбедносни системи, светла за магла, вентилатор за греење, бришачи…
2) Течност за бришачи – додадете резервна
Редовно проверувајте го нивото на течноста за миење на шофершајбната, а за да можете навреме да ја надополнувате доколку е потребно, потребно е секогаш да имате резерва. Можеби идејата дека ќе користите толку многу течност изгледа нелогична бидејќи бришачите се користат кога врне, но не заборавајте дека кога дождот ќе престане, на патот останува голема количина на вода што другите возила ја собираат во форма на облак од валкани капки кои се лепат за вашето возачко стакло.
Тие капки содржат нечистотии кои можат да го изгребат шофершајбната, па затоа течноста за миење е многу корисна за да го избегнете ова – инаку практично со бришачите на шофершајбната ќе ја мачкате валканата вода на шофершајбната.
3) Оштетување на каросеријата – колку побрзо, толку подобро
Сега е време да се поправи секоја штета што е доволно длабока за да предизвика корозија. Дождот сам по себе е доволен за значително да го забрза овој процес, па дури и кога ќе почне да се фрла сол на патиштата, напролет може да се изненадите од значително поголеми трошоци за санирање на гребнатинка.
Ако веќе некаде се појавила рѓа, ситуацијата е веќе сериозна и никако не одложувајте го решавањето на тој проблем за пролет или лето. Корозијата можеби веќе се проширила на многу поширок простор под бојата.
Доколку финансиите ви се проблем, направете го барем најосновното – запрете го натамошното ширење на корозијата. Фарбање во точната нијанса и висококвалитетниот лак за подобри времиња. На овој начин можете да заштедите многу пари, бидејќи поправката со текот на времето ќе биде сè поскапа.
Можеби возите автомобил со грда флека, но тоа е подобро отколку автомобилот полека, но сигурно да скапува цела есен и зима. Исто така, внимателно проверете ги сите скриени места, без разлика дали имало некаква штета, бидејќи може да се појави корозија на места каде што е тешко да се види.
4) Полирање со восок – превенцијата е најдобриот лек
Полирање со восок е нанесување на заштитен слој од восок кој ја штити бојата/бојата на автомобилот од бројни негативни влијанија, како што се разни агресивни материи од загадениот воздух, солта фрлена на патот, птичјиот измет…
Исто така, многу е полесно да се отстранат разни нечистотии од восочен автомобил со миење. Треба да се нагласи дека постојат различни начини на користење на восок – од професионално полирање, кое е најквалитетно и најдолготрајно, но и најскапо, преку решенија „направи сам“, до шампони со восок и полирање во самопослужни пералници.
5) Одводни канали за вода – проверка и чистење
Многу е важно редовно да ги проверувате одводните канали за вода, особено ако паркирате под дрвја, бидејќи наесен лисјата многу брзо паѓаат и можат исто толку брзо да ги затнат овие канали. Во тој случај, кога врне, водата може да стигне до кабината или до некоја електроника и да предизвика сериозна штета.
6) Бришачи – поважни отколку што мислиме
Не е голема работа ако возите со мала брзина, а дождот не е силен со лоши бришачи, но на автопат лошите бришачи можат да го претворат возењето во вистинска агонија и да ве доведат во опасност. Затоа, проверете ја состојбата на бришачите на време.
Дури и ако визуелно изгледаат убаво, проверете како ја отстрануваат водата од шофершајбната. Не заборавајте на задниот бришач, бидејќи може да биде исклучително важен во некои ситуации. Не заборавајте да ги проверите прскалките – и предните и задните.
7) Клима уред – непроценлив за одмаглување на прозорци
Клима уредот служи не само да нè разлади во текот на летото, туку и да ги одмаглува стаклата исклучително брзо и ефикасно.
8) Миењето на стаклото одвнатре – помага да се намали замаглувањето
Валканото стакло е многу поподложно на замаглување отколку чистото стакло, па затоа редовното и темелно миење е многу корисно.
Постојат и различни средства против замаглување. Некои се доста ефикасни, додека други не покажуваат речиси никаков ефект. Се разбира, нивната ефикасност во голема мера зависи од тоа дали правилно ги користите. Тие исто така може драстично да се разликуваат во тоа колку долго ќе работат.
Има и бројни „народни“ решенија. Нема да навлегуваме во нивната ефикасност, но ако го имате овој проблем, можете лесно да ги тестирате. Прво, треба добро да ги измиете стаклата. Потоа, на пример, ги премачкувате со сок од лимон или раствор од детергент за садови (остава тенок слој на стаклото што спречува замаглување, но треба добро да го истриете за да не останат дамки).
9) Ставете гумени патосници
Есента носи дожд и кал, па „тепихот“ на автомобилот го штитиме со гумени патосници. Тие се исто така неспоредливо полесни за перење и сушење. Но, не грижете се – купете соодветни гумени патосници, кои нема да се мешаат со командите на нозете.
10) Поправете го ветробранското стакло доколку има некакво оштетување
Секое оштетување на шофершајбната треба да се санира пред постудениот период, бидејќи постои можност во текот на есента и зимата, поради температурни разлики, да се прошири до степен до кој поправката е невозможна.
11) Грејачи за стакло и ретровизори
Некои автомобили имаат и грејни тела за возачкиот простор, така што тие исто така треба да се проверат навреме. Грејачите на стаклата се многу корисни – затоа не чекајте зимата да откриете дека некој од нив се расипал.
12) Гуми – длабочина на шарата, старост, општа состојба, оштетувања…
Има уште многу време до задолжителното поседување зимски гуми. Сепак, добрите гуми се многу важни и во есенскиот период – имаме влажни коловози, паднати лисја, кал од други возила на патот… Затоа проверете сè за гумите – длабочината на шарата не е единствената ставка што треба да се провери.
Постојат и можни оштетувања кои не можат да се забележат при секојдневното користење на автомобилот, но кои можат да се „шират“ и да направат сериозни проблеми при големи брзини, на пр. на автопат. Овде, првенствено зборуваме за оштетување на страните на гумите. Тука е и староста на гумата, што не е занемарлива ставка, без разлика што гумата изгледа совршено добро.
Исто така, треба да видите дали гумите се трошат рамномерно. Нерамномерното абење може да укаже на проблем со брзините.
13) Резервно тркало – проверете го и тоа
Возачите масовно забораваат на резервното тркало. Најголемиот проблем е што гумата на неа полека но сигурно го губи воздушниот притисок, па во случај на дупната гума може да се најдете во многу непријатна ситуација доколку немате пумпа за да ја надувате гумата.
14) Фарови и други светла
Есента и зимата генерално носат послаба видливост. Затоа проверете дали работат сите светла, вклучувајќи ги и светлата за магла. Исто така, ако не знаете, научете како да ги запалите.
Матираните фарови воопшто не се наивен проблем – колку е поматена пластиката на фаровите и колку повеќе има гребнатини, толку полошо светат фаровите. Ова е опасно од повеќе причини, особено во лоши временски услови и на патишта надвор од селото. Ќе доцните да забележите пешак или велосипедист, дупка, животно…
Ефективно решение е полирањето. Не чини многу, а може во голема мера да ја подобри ситуацијата.
Се разбира, ако проблемот е внатре во фарот, тоа бара сосема поинаков пристап.
Автомобили
Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.
Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење
Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.
Кога се вклучуваат светлата за магла?
Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.
Што да избегнувате:
-
Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.
-
Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.
Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.
Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно
Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:
-
Пешаците се речиси невидливи во магла.
-
Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.
-
Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.
Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност
На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.
Најважните правила:
-
Прилагодете се на брзината на другите возила.
-
Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.
-
Вклучете ги предните и задните светла за магла.
-
Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.
-
Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.
Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.
Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила
Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:
-
Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.
-
Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.
-
Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.
Дали воопшто треба да тргнете на пат?
Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.
Извор: 021
Автомобили
Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.
Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.
Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации
VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.
Податоци по категории:
-
693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст
-
286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата
Како стојат прогнозите меѓу организациите?
Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.
И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:
– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.
Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.
Каков е поширокиот пазар на автомобили?
За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.
И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.
Извор: B92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
-
Хороскоп24 часаХороскоп за четврток (11 декември)
-
Македонија2 денаОВР Кочани поднесе кривична за ВД директорка на детска градинка, времено вработила негувател без лиценца
-
Lifestyle1 денЗошто тенџерињата и тавите стануваат лепливи дури и по миењето? Еве ја вистинската причина
-
Временска прогноза14 часаСнег нема ни на повидок, продолжува периодот под влијание на Антициклон во Македонија
-
Технологија1 ден„Google Maps“ воведува новитет за своите корисници, автоматски ќе ја препознава локацијата каде сте го оставиле возилото на паркинг
-
Автомобили1 денГерманија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
-
Магазин1 денSamsung Galaxy телефоните добиваат нов модерен „Liquid Glass“ редизајн на почетокот на следната година
-
Магазин1 денYouTube го уредува фидот на почетната страница
