Автомобили
Подгответе го автомобилот за есен

Навремената подготовка за есенските услови може да ве спаси од многу проблеми, но и да ви ја олесни подготовката за зимата.
Во исто време, сега е полесно и со помали непријатности да се решаваат разни проблеми, додека температурата не е премногу опадната и нема дожд.
Идеално е да го проверите акумулаторот на специјализиран сервис еднаш годишно.
Имаат специјални уреди за тестирање, за навреме да ве предупредат за можноста акумулаторот да попушти кога температурите ќе паднат под нулата.
Во исто време, може да се провери дали полнењето на акумулаторот е добро, бидејќи дури и нов акумулатор брзо ќе страда ако системот за полнење не работи правилно.
Оваа проверка обично не е скапа – повикајте неколку специјализирани служби и прашајте. Така можете навреме да избегнете непријатни ситуации во студеното рано утро.
Превенцијата е особено исплатлива кај поновите автомобили кои имаат систем старт-стоп, како и вистинска армија од различни потрошувачи на струја, а самиот акумулатор може да биде исклучително скап. Ќе се користат греачи за прозори, ретровизори, седишта, волан, има разни безбедносни системи, светла за магла, вентилатор за греење, бришачи…
2) Течност за бришачи – додадете резервна
Редовно проверувајте го нивото на течноста за миење на шофершајбната, а за да можете навреме да ја надополнувате доколку е потребно, потребно е секогаш да имате резерва. Можеби идејата дека ќе користите толку многу течност изгледа нелогична бидејќи бришачите се користат кога врне, но не заборавајте дека кога дождот ќе престане, на патот останува голема количина на вода што другите возила ја собираат во форма на облак од валкани капки кои се лепат за вашето возачко стакло.
Тие капки содржат нечистотии кои можат да го изгребат шофершајбната, па затоа течноста за миење е многу корисна за да го избегнете ова – инаку практично со бришачите на шофершајбната ќе ја мачкате валканата вода на шофершајбната.
3) Оштетување на каросеријата – колку побрзо, толку подобро
Сега е време да се поправи секоја штета што е доволно длабока за да предизвика корозија. Дождот сам по себе е доволен за значително да го забрза овој процес, па дури и кога ќе почне да се фрла сол на патиштата, напролет може да се изненадите од значително поголеми трошоци за санирање на гребнатинка.
Ако веќе некаде се појавила рѓа, ситуацијата е веќе сериозна и никако не одложувајте го решавањето на тој проблем за пролет или лето. Корозијата можеби веќе се проширила на многу поширок простор под бојата.
Доколку финансиите ви се проблем, направете го барем најосновното – запрете го натамошното ширење на корозијата. Фарбање во точната нијанса и висококвалитетниот лак за подобри времиња. На овој начин можете да заштедите многу пари, бидејќи поправката со текот на времето ќе биде сè поскапа.
Можеби возите автомобил со грда флека, но тоа е подобро отколку автомобилот полека, но сигурно да скапува цела есен и зима. Исто така, внимателно проверете ги сите скриени места, без разлика дали имало некаква штета, бидејќи може да се појави корозија на места каде што е тешко да се види.
4) Полирање со восок – превенцијата е најдобриот лек
Полирање со восок е нанесување на заштитен слој од восок кој ја штити бојата/бојата на автомобилот од бројни негативни влијанија, како што се разни агресивни материи од загадениот воздух, солта фрлена на патот, птичјиот измет…
Исто така, многу е полесно да се отстранат разни нечистотии од восочен автомобил со миење. Треба да се нагласи дека постојат различни начини на користење на восок – од професионално полирање, кое е најквалитетно и најдолготрајно, но и најскапо, преку решенија „направи сам“, до шампони со восок и полирање во самопослужни пералници.
5) Одводни канали за вода – проверка и чистење
Многу е важно редовно да ги проверувате одводните канали за вода, особено ако паркирате под дрвја, бидејќи наесен лисјата многу брзо паѓаат и можат исто толку брзо да ги затнат овие канали. Во тој случај, кога врне, водата може да стигне до кабината или до некоја електроника и да предизвика сериозна штета.
6) Бришачи – поважни отколку што мислиме
Не е голема работа ако возите со мала брзина, а дождот не е силен со лоши бришачи, но на автопат лошите бришачи можат да го претворат возењето во вистинска агонија и да ве доведат во опасност. Затоа, проверете ја состојбата на бришачите на време.
Дури и ако визуелно изгледаат убаво, проверете како ја отстрануваат водата од шофершајбната. Не заборавајте на задниот бришач, бидејќи може да биде исклучително важен во некои ситуации. Не заборавајте да ги проверите прскалките – и предните и задните.
7) Клима уред – непроценлив за одмаглување на прозорци
Клима уредот служи не само да нè разлади во текот на летото, туку и да ги одмаглува стаклата исклучително брзо и ефикасно.
8) Миењето на стаклото одвнатре – помага да се намали замаглувањето
Валканото стакло е многу поподложно на замаглување отколку чистото стакло, па затоа редовното и темелно миење е многу корисно.
Постојат и различни средства против замаглување. Некои се доста ефикасни, додека други не покажуваат речиси никаков ефект. Се разбира, нивната ефикасност во голема мера зависи од тоа дали правилно ги користите. Тие исто така може драстично да се разликуваат во тоа колку долго ќе работат.
Има и бројни „народни“ решенија. Нема да навлегуваме во нивната ефикасност, но ако го имате овој проблем, можете лесно да ги тестирате. Прво, треба добро да ги измиете стаклата. Потоа, на пример, ги премачкувате со сок од лимон или раствор од детергент за садови (остава тенок слој на стаклото што спречува замаглување, но треба добро да го истриете за да не останат дамки).
9) Ставете гумени патосници
Есента носи дожд и кал, па „тепихот“ на автомобилот го штитиме со гумени патосници. Тие се исто така неспоредливо полесни за перење и сушење. Но, не грижете се – купете соодветни гумени патосници, кои нема да се мешаат со командите на нозете.
10) Поправете го ветробранското стакло доколку има некакво оштетување
Секое оштетување на шофершајбната треба да се санира пред постудениот период, бидејќи постои можност во текот на есента и зимата, поради температурни разлики, да се прошири до степен до кој поправката е невозможна.
11) Грејачи за стакло и ретровизори
Некои автомобили имаат и грејни тела за возачкиот простор, така што тие исто така треба да се проверат навреме. Грејачите на стаклата се многу корисни – затоа не чекајте зимата да откриете дека некој од нив се расипал.
12) Гуми – длабочина на шарата, старост, општа состојба, оштетувања…
Има уште многу време до задолжителното поседување зимски гуми. Сепак, добрите гуми се многу важни и во есенскиот период – имаме влажни коловози, паднати лисја, кал од други возила на патот… Затоа проверете сè за гумите – длабочината на шарата не е единствената ставка што треба да се провери.
Постојат и можни оштетувања кои не можат да се забележат при секојдневното користење на автомобилот, но кои можат да се „шират“ и да направат сериозни проблеми при големи брзини, на пр. на автопат. Овде, првенствено зборуваме за оштетување на страните на гумите. Тука е и староста на гумата, што не е занемарлива ставка, без разлика што гумата изгледа совршено добро.
Исто така, треба да видите дали гумите се трошат рамномерно. Нерамномерното абење може да укаже на проблем со брзините.
13) Резервно тркало – проверете го и тоа
Возачите масовно забораваат на резервното тркало. Најголемиот проблем е што гумата на неа полека но сигурно го губи воздушниот притисок, па во случај на дупната гума може да се најдете во многу непријатна ситуација доколку немате пумпа за да ја надувате гумата.
14) Фарови и други светла
Есента и зимата генерално носат послаба видливост. Затоа проверете дали работат сите светла, вклучувајќи ги и светлата за магла. Исто така, ако не знаете, научете како да ги запалите.
Матираните фарови воопшто не се наивен проблем – колку е поматена пластиката на фаровите и колку повеќе има гребнатини, толку полошо светат фаровите. Ова е опасно од повеќе причини, особено во лоши временски услови и на патишта надвор од селото. Ќе доцните да забележите пешак или велосипедист, дупка, животно…
Ефективно решение е полирањето. Не чини многу, а може во голема мера да ја подобри ситуацијата.
Се разбира, ако проблемот е внатре во фарот, тоа бара сосема поинаков пристап.
Автомобили
Новиот прототип на „Subaru“ се очекува да дебитира на „Japan Mobility Show 2025“

Главниот технолошки директор на Субару, Тецуо Фуџинуки, накратко зборуваше за новото возило, кое според тизер фотографијата најверојатно е поврзана со новата генерација на моделот WRX, не откривајќи го директно името. Тој изјави дека автомобилот ќе користи усовршен систем за погон на сите тркала, инспириран од оној што се користи во тркачката серија Супер Таикју.
Јапонското списание „Car Watch“ пренесе дека Фуџинуки го опишал автомобилот како „атрактивен“, со најава дека ќе има уште поимпресивна верзија во иднина. Повеќе детали ќе бидат објавени на самиот саем.
Според „Carscoops“, иако нема официјална потврда, сите знаци укажуваат дека ова е новата, долгоочекувана верзија на WRX, можеби дури и во STI издание.
Сликата што беше објавена не открива многу, но се гледа агресивен дизајн, со спортска аеродинамика. Предниот дел изгледа како модернизирана верзија на сегашниот WRX, со голема маска, нагласен сплитер и хауба со отвор за воздух.
Покрај новиот модел, Субару потврди и дека работи на следната генерација на својот боксер мотор. Иако сè уште нема многу технички детали, се знае дека моторот ќе биде прилагоден за користење јаглеродно неутрално гориво E20 и е можно да има хибридна поддршка. Не се знае точно колкава ќе биде работната зафатнина или колку цилиндри ќе има.
Во изјава за Best Car Web, Фуџинуки ја нагласи посветеноста на Субару кон своите клиенти. Тој изјави: „Им благодариме на сите кои го избираат Субару. Ќе продолжиме да создаваме автомобили што ќе го оправдаат нивниот избор.“
Повеќе информации се очекуваат на отворањето на Јапонскиот саем за мобилност на 30 октомври 2025 година.
Извор: Carscoops / Car Watch / Subaru
Автомобили
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!

Утре (недела), 1-ви јуни со почеток од 11:00ч, град Прилеп повторно ќе биде домаќин на традиционалното државно првенство на Македонија во „Авто слалом“ со возила „Олд тајмери“ и „Јанг тајмери“ во организација на Национална Федерација за историски возила на Македонија која припаѓа во семејството на „FIVA“ – Fédération Internationale des Véhicules Anciens и „Класика Прилеп“ поддржано од Министерство за Спорт.
На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе нашиот кичевчанец, поранешен шампион и долгогодишен искусен учесник Кристијан Бојоски со својот модифициран „Опел Кадет“, кој долги години е миленик на прилепската публика, а владее голема поддршка и од нашиот град Кичево.
Инаку да потсетиме лани Кристијан Бојоски се натпреваруваше во класа 3 заедно со уште 11 учесници, рекорден број во таа категорија. Бојоски заврши на четвртата позиција со извозено време 1:40
Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, а тука не смее да се заборави поддршката на „Adler“, успешно плови по автомобилистичките води.
Имено да потсетиме, во октомври 2023, Бојоски го извози најдоброто време во класата „олд тајмери“ и се закити со пехар и медалја.
Настанот е на официјалната локација пред „Палма Шоп“ во Центарот на градот. Истиот беше закажан за 11-ти мај, но доби нов датум 1-ви јуни поради санација на делови од патеката, тогаш истакнаа од организацијата.
Со среќа на сите учесници!
Автомобили
„BMW“ во својата палета на електрични автомобили ќе го истакне својот модел „i4 M60“, со неверојатни 593 коњски сили

Помина нешто повеќе од една година откако BMW направи освежување на Серија 4 Gran Coupe и електричниот модел i4. Сепак, спортската верзија i4 M50 тогаш не доби технички промени. Таа продолжи да се нуди со истата M Performance поставка која развива 536 коњски сили и 795 њутн-метри вртежен момент. Неколку месеци подоцна, BMWBLOG објави информации дека се подготвува помоќна верзија – i4 M60. Сега, иако неофицијално, таа верзија се појави на холандската страница на BMW.
Новата i4 M60 веќе е наведена меѓу понудените модели, иако сè уште не може да се конфигурира. Интересно е што i4 M50 сè уште стои во понудата, но тоа веројатно ќе се промени наскоро. Новиот модел носи 593 коњски сили, што е за 57 КС повеќе од претходниот. Вртежниот момент останува ист – 795 њутн-метри.
Поради дополнителната сила, i4 M60 е побрз – од 0 до 100 км/ч стигнува за 3,7 секунди, што е за 0,2 секунди побрзо од M50. Максималната брзина останува ограничена на 225 км/ч. Покрај подобрените перформанси, има и други новитети кај оваа верзија, која е најпродаван BMW M модел последниве три години.
Според податоците од холандскиот сајт на BMW, новиот i4 M60 има автономија од 432 до 551 километар според WLTP стандардот. Иако минималниот дострел е помал од претходната верзија (469 км), максималниот сега е поголем (513 км порано). Батеријата и натаму има капацитет од 81,1 kWh, со максимално полнење на 205 kW со еднонасочна струја.
Новата верзија троши малку повеќе енергија – од 21 до 16,6 kWh на 100 км, додека старата верзија имаше потрошувачка од 19,7 до 17,9 kWh. Исто така, автомобилот е малку полесен – намален е за 5 килограми, па сега тежи 2.285 кг.
Брзината на полнење исто така е подобрена. За само 10 минути, може да се добие енергија за 141 до 185 километри, додека кај претходниот модел тоа беше 135 до 175 километри. Бидејќи BMW веќе ги подновува своите веб-страници со новиот модел, целосното претставување на i4 M60 најверојатно ќе се случи многу наскоро.
Извор: bmwblog.com
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (5 јуни)
-
Хороскоп22 часа
Хороскоп за петок (6 јуни)
-
Кичево1 ден
(ФОТО) ТППЕ Кичево: Се гаси дива депонија зад „Стара централа“
-
Кичево8 часа
Кичевското архиерејско намесништво истакна соопштение по повод „Духовденска задушница“
-
Македонија12 часа
СВР Охрид: Армијата на Република Македонија ќе реализира тактичко-технички активности
-
Македонија1 ден
На граница кај бугарин во возило пронајдени биле електрошок и солзавец, бил веднаш лишен од слобода
-
Скопје2 дена
За еден ден во Скопје изречени 180 мерки во областа на сообраќајот
-
Спорт8 часа
Македонија има потенцијал кој претходно го докажала. Милевски верува дека вечер играчите ќе го дадат својот максимум!