Следете не

Автомобили

Половни гуми за мотоцикли: Дали навистина се алтернатива?

Објавено пред

на

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми. Овој пат се гуми за мотоцикли.

Гумите се секогаш интересна тема во возните кругови. Од само четири црни тркалезни гуми, а во случај на мотоцикл само две, кога машината за демонтирање гуми ја одвојува гумата од бандажот, од неа излегуваат толку многу прашања, мислења и дилеми како да е отворена Пандорината кутија, пишува. веб-страницата Polovi automobili.

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми за мотоцикли. Половните гуми се возат и продаваат, па дури и гумите што веќе ги имаме на мотоциклот веќе се користат по неколку илјади километри.

Во овој текст ќе се обидеме да видиме дали можеме да заштедиме пари со купување гуми и што ни носи таквиот избор.

Нема дискусија за гуми

Гума или поточно гума. Тоа е врската помеѓу мотоциклот и површината. Можеш да имаш најдобра суспензија, врвни сопирачки, ABS, TCS, можеш да имаш 220 коњски сили.

Сè што се случува на мотоцикл мора да биде поддржано од гумите. Нема добра гума, нема ништо, нема мотор. Нема врска.

Само нови гуми влегуваат во игра?

Би можеле многу лесно да ја затвориме дискусијата, новата гума е најдобра. Сите се согласуваме со овој факт. Сепак, реалноста е дека не е лесно да се одвојат пари за нов комплет гуми. Се купуваат во комплет и се поскапи.

Тој трошок не е лесен за поднесување, особено ако штотуку сте купиле мотоцикл на кој му треба промена на гумата, по регистрацијата или едноставно имате други трошоци кои не се поврзани со мотоциклизмот.
Колку чинат новите гуми?

Да дадеме пример.

Пред неколку години на пазарот се појави најновиот модел на спортски туринг гуми од еден од врвните производители. Во тоа време, тоа беше најновиот производ во својата класа, сè уште чекајќи одговор од конкуренцијата.

На премиерата во Шпанија, гумата доби одлични критики од новинарите и професионалните возачи, а само неколку месеци подоцна моделот пристигна овде по цена од околу 29.000 динари.

Во 2024 година за набавка на сличен комплет потребно е да се издвојат околу 40.000 динари. Покрај поскапувањето на гумите, поскапеа и услугите на вулканизерите.

Цената на услугите зависи од местото. Сметајте на не помалку од 3.000 динари. Во меѓувреме поскапеа и вентилите и услугите на курирските служби кои треба да доставуваат гуми.

На крајот доаѓаме до пресметката дека за просечен мотоцикл, нов комплет гуми, со нови вентили и монтажа може да чини и до 45.000 динари, односно 380 евра.

Дали е скапо или не, зависи од тоа кој плаќа. Алтернатива на тоа се користените гуми по пониска цена.
Дали користените гуми навистина се алтернатива?

Се додека на пазарот има половни гуми, тоа значи дека има понуда и побарувачка. Така и тие се. Не се сите користени гуми лоши, ниту пак искористената гума автоматски значи дека е лоша. Еве неколку примери за тоа како користената гума може да биде добра:

Обично задната гума има пократок животен век од предната. Ако на тој мотор се возеле двајца со багаж, можно е задната гума да се „заглавила“ и сопственикот да купил нов сет. Иако предната гума може да потисне километража колку и новата задна гума со која е поврзана. Ова остава совршено добра предна гума што сè уште може да се користи.
Гумите може да се издишат и тоа навистина се случува. Во овој случај, некои сопственици не поправаат гуми кои не се „речиси нови“, туку едноставно ги фрлаат и ги заменуваат со нов сет порано. Од старата гарнитура останува барем една гума, која може да се тркала уште неколку илјади километри.
Има и сопственици кои менуваат гуми поради старост или чувство на гума. На пример, ќе ги заменат гумите стари три години, а поминале само неколку илјади километри. Ако мотоциклот бил правилно паркиран во гаража каде што гумата не е замрзната или печена на сонце, тие гуми се уште се добри.
Добрите користени гуми можат да дојдат и од мотоцикл кој доживеал несреќа или дефект, чија поправка ја надминува вредноста на самиот мотоцикл.

Ова се само примери на ситуации во кои може да се најде добра користена гума. Ситуациите се различни. Само за разлика од купувањето нови гуми каде што не треба многу да размислуваме, при купување половни гуми мора да имаме барем елементарно знаење за нив за да препознаеме добра гума, а за тоа пишуваме во остатокот од текстот.
Цена на користени гуми, заштеда или потрошени пари?

Да земеме на пример дека нова предна гума за вашиот мотоцикл со димензии 120/70 R17 чини 12.000 динари. Од друга страна, имаме добра, користена гума, само 30% истрошена и чини 6.000 динари. Едноставна пресметка вели дека добивме 70% од животниот век на нова гума за половина од парите за купување нова. Тоа е во ред и разумно купување. Сè додека односот на потрошувачката и цената е еднаков или во корист на користената гума.

Ако гумата, на пример, 30% е потрошено, а продавачот бара 9.500 динари, а потоа подобро е да ги додадете останатите 20% од разликата во цената и да купите нова гума бидејќи ќе треба да платите за користена.
Што е добра користена гума?

Искористената гума не смее да има никакво физичко оштетување освен нормалното абење на шарата. Внимателно проверете ја гумата дали има пукнатини, пукнатини, дупнатини или исеченици. Погледнете ја надворешната, внатрешната и страничната страна на гумата.

Обрнете посебно внимание

и какосе носи шарата на гумата. Во случај мотоциклот да има проблеми со суспензијата, може да дојде до нерамномерно абење на шарата. Ова ќе го препознаете по тоа што гумата е, на пример, јасно видливо абење на едниот раб во споредба со другиот.

Можете да процените колку „живот“ останува во користената гума врз основа на длабочината на шарата. Имајте предвид дека предните и задните гуми имаат различни длабочини кога се нови. Длабочината зависи од производителот, но обично задната гума кога е нова има дебелина на шарата од 7-8мм, додека предната има помеѓу 5 и 6мм. Ова се однесува на гумите за спортски турнеи.

Конечно, обрнете внимание на познатата ознака DOT на гумата. Тоа е ознака што го означува времето во кое е произведена гумата. На пример, 2812. Тоа значи дека гумата е произведена во 28-та недела од 2012 година. Односно во тековната 2024 година има 12 години. Дури и ако таквата гума има „шара“, после толку време гумата ја изгубила својата флексибилност и мекост, па веќе не е за употреба туку за рециклирање.

Побарајте мислење од вулканизер

Кога монтирате користена гума, нагласете му на вулканизерот дека гумата е користена. Пред сè, затоа што вулканизерот е професионално лице со искуство кое може да забележи нешто што сте пропуштиле. Во право си ако велиш, што ми вреди кога веќе дадов пари. Да, но пред се треба да размислуваме за безбедноста. Затоа, земете го предвид мислењето на тој што ја монтира гумата.
Што можеме да заклучиме?

Доколку се исполнети основните критериуми во однос на состојбата и цената, тие можат да бидат добро решение, особено во ситуација кога нема услови за купување нови гуми. Се разбира, под услов да знаете што да барате и да ја процените состојбата на гумата. Ако не си сигурен, барем донесе некој искусен да добие друго мислење.

Секако, мора да знаете дека купувањето половни гуми мора да ја носи со себе резервацијата на мотоциклистот додека не знае како ќе се однесува гумата. Дали ќе протече после неколку недели, како ќе се однесува на различни површини и температури итн.

Затоа возете внимателно и резервирано додека не знаете што возите, не е ништо поразлично со новиот. Секогаш е добар совет да поминете неколку часа во опсегот правејќи вежби за сопирање, слалом и кружни вежби додека вашиот мозок не се сети на повратните информации од мотоцикл со заменети гуми.

/b92

Автомобили

Tesla би сакал да избегне високи царини: Бара третман како во Европа

Објавено пред

на

Tesla бара олеснување од канадските власти во врска со новонајавените тарифи за електричните возила произведени во Кина.

Некои канадски клиенти на Tesla мислеа дека новите тарифи за електричните возила увезени од Кина ќе ја принудат Tesla да го снабдува пазарот со возила од американско производство, но тоа очигледно не е така.

Претходно оваа недела, Канада објави дека воведува тарифи од 100% за новите електрични возила произведени во Кина почнувајќи од октомври, а Ројтерс објави дека Tesla побарала намалување за своите автомобили.

Извор на агенцијата, кој побара анонимност поради чувствителноста на ситуацијата, рече дека Tesla се обратил до Канада пред официјалното соопштение. Производителот на автомобили бараше стапка слична на онаа што ја доби во Европската унија (9%), рече изворот.

Канада ги заснова тарифите на „субвенции, прекумерен капацитет, непазарни политики, како и стандарди за животна средина и труд“.

Инаку, Tesla произведува возила во САД, Германија и Кина.

Првично, тие ја снабдуваа Канада со електрични возила произведени во САД, но по подобрувањето на профитабилноста во фабриката во Шангај, производителот на автомобили почна да испорачува некои автомобили на канадскиот пазар од Кина.

/Б92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Во Велика Британија гигантот Хонда го претстави новиот редизајниран модел „HR-V e:HEV“

Објавено пред

на

Honda го претстави редизајнираниот HR-V e:HEV за европскиот пазар во Велика Британија. Иако претставениот модел е со волан на десната страна, веднаш ќе биде проследен со верзија со волан на левата страна за останатите европски пазари. Ова се случува со причина: Велика Британија е донекаде домашна база на Honda во нашиот дел од светот, и се разбира тоа е пазар со волан од десната страна, исто како и Јапонија.

Европскиот HR-V останува достапен исклучиво со хибридниот погон e:HEV, според jutarnji.hr

Визуелно, автомобилот не се промени многу од сегашниот модел кој дебитираше во 2021 година. Врвот е редизајнираната маска, која му дава на HR-V малку помоќен изглед. Предниот браник има ревидирани долни дози, додека светлата имаат потемна внатрешност и свежа LED графика. Honda исто така ја збогати палетата на бои, додавајќи три нови нијанси: Sage Green, Seaded Blue и Urban Grey.

Тука е и новата опрема Advance Style Plus позиционирана на врвот на гамата за HR-V. Добива фиксен панорамски стаклен покрив, повеќе детали во боја на каросеријата, кристално црна решетка и различен сет од 18-инчни алуминиумски тркала.

Во внатрешноста, автомобилот ја има истата 7-инчна табла со инструменти и 9-инчна инфозабава. Сепак, долниот дел од централната конзола е дотеран, што овозможува полесен пристап до преградата за безжично полнење на мобилниот и ја подобрува ергономијата. Автомобилот доби и подобра звучна изолација. Најдобриот дел од ентериерот, задните „магични седишта“ кои можат да се подесуваат и преклопуваат на различни начини, остануваат дел од стандардната опрема. Безбедносната опрема е подобрена.

Хибридниот погонски систем e:HEV се состои од познатиот 1,5-литарски i-VTEC бензински мотор, два електрични мотори, постојано променлива трансмисија и литиум-јонска батерија. Комбинираната моќност е 131 КС и се пренесува на задните тркала.

Продажбата на ревидираната Honda HR-V e:HEV во Европа ќе започне овој месец. Цените ќе бидат објавени подоцна.

Извор: jutarnji.hr

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen во неволја: Не исклучуваат затворање на погони и отпуштања

Објавено пред

на

Како дел од мерките за штедење, Volkswagen (VW) за прв пат не ја исклучува можноста за затворање на фабрики и отпуштања во Германија. Како што соопштија од VW по состанокот на менаџментот, предвидено е да се укине осигурувањето за вработување со важност до 2029 година, кое постојано се продолжува од 1994 година.

Според соопштението, шефот на VW, Оливер Блуме, на средбата истакнал дека автомобилската индустрија е во многу захтевна и сериозна ситуација.

„Економското опкружување дополнително се влоши, нови понудувачи пристигнуваат во Европа“. Германија како локација се повеќе заостанува во однос на конкурентноста. „Во ова опкружување мораме да се однесуваме доследно како компанија“, вели Блуме, пишува Дојче веле.

Според раководството, марките во Volkswagen AG мора да бидат сеопфатно реструктуирани.

„Дури и затворањето на фабриките кои произведуваат возила и локациите каде што се произведуваат компоненти во сегашната ситуација веќе не може да се исклучи ако нешто не се преземе брзо за тоа.

Излишни два погони?

Во соопштението на Работничкиот совет беше наведено дека раководството смета дека најмалку една поголема фабрика за автомобили и една за производство на компоненти се вишок.

Така, сите локации во Германија доаѓаат во фокус – без разлика дали се работи за Volkswagen AG или некои подружници, без разлика дали се работи за локации во западна или источна Германија“, се вели во соопштението.

Засега не е познато кои растенија би можеле да бидат погодени.

Шефот на Работничкиот совет Даниела Кавало најави масовен отпор. Плановите се „напад на нашите работни места, локации и колективни договори“, објасни таа во специјалното издание на списанието „Митбестимен“ на Работничкиот совет.

„Ова го доведува во прашање самиот VW и суштината на загриженоста. Ќе се бориме против тоа жестоко“, изјави Кавало. „Се додека сум јас тука, нема да има затворање на погоните на VW!

Веил: Прво да се испитаат другите можности

Претставниците на вработените, заедно со покраината Долна Саксонија, имаат мнозинство во Надзорниот одбор на Фолксваген. Премиерот на Долна Саксонија и член на надзорниот одбор Стефан Вајл го повикаа концернот да се откаже од затворањето на фабриката. Неспорно е дека, како што рече, има потреба од акција, но дека прво мора да се испитаат сите други можности за намалување на трошоците.

„Очекуваме дека нема да има прашања за затворање на фабриката благодарение на успешната примена на алтернативни мерки“, рече Вајл.

„Мораме да вложиме дополнителни напори“

Главната марка Фолксваген со години се бори со високите трошоци и во однос на профитната маржа заостанува зад сестринските брендови во концернот, како што се Шкода, Сеат и Ауди. Програмата за штедење, започната во 2023 година, има за цел да го подобри резултатот за десет милијарди евра до 2026 година.

Но, неодамнешниот неуспех на новите деловни потфати дополнително ја влоши ситуацијата. Меѓутоа, за да се постигнат целните подобрувања во резултатите, сега треба да се намалат трошоците повеќе од планираното.

„Противниот ветер стана значително посилен“, рече во изјавата менаџерот на брендот VW, Томас Шафер, и заклучи: „Затоа мораме да вложиме дополнителни напори и да создадеме услови за долгорочен успех“.

„Германија повеќе не е доволно конкурентна“

Претседателот на ЦДУ, Фридрих Мерц, најавата за мерките за штедење на Фолксваген ја гледа како економски и политички повик за будење за федералната влада.

„Германија повеќе не е доволно конкурентна“, критикува Мерц и оцени дека е можно VW да згрешил со тоа што се фокусирал исклучиво на електромобилноста.

Сепак, големи делови од германската индустрија, освен автомобилската, како што се хемиската индустрија и машинското инженерство, веќе не се конкурентни, рече Мерц.

За ова првенствено одговорни се политичките рамковни услови. Фолксваген е прогласен за „случај за рехабилитација“ од раководството, рече Мерц.

„Ова сега конечно ја покажува оваа федерална влада каде стоиме. Не станува збор за конјуктура на светскиот пазар“.

/n1info

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп5 часа

Хороскоп за четврток (12 септември)

ОВЕН Може да очекувате промени кои ќе ве доведат до деловен успех. Околностите на ова поле ви одат од рака....

Кичево8 часа

Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ во сабота и недела преку „аудиција“ врши упис на нови членови за источно пеење

Училиштето за Црковна музика „Митрополит Козма Пречистански“ со голема радост Ве известува дека отворена е сесија за упис на нови...

Спорт14 часа

Младата женска репрезентација на Македонија до 17 години од денес до 15-ти септември на меѓународен турнир во Италија, Милеска го истакна списокот на фудбалерки

Младата женска репрезентација на Македонија од 11 до 15 септември ќе биде учесник на меѓународен турнир во Италија. Покрај домаќинот...

Магазин17 часа

Sony конечно го претстави PlayStation 5 Pro и ги налути гејмерите

Конзолата на Sony ќе биде пуштена во продажба на 7 ноември, а објавена е и листа на првите игри кои...

Магазин17 часа

Huawei во предпродажба повеќе од 3 милиони нарачки за Mate XT

Huawei собра  за својот тројноповеќе од 3 милиони нарачки преклопен телефон Mate XT. Информацијата беше објавена на официјалната веб-страница на...

Култура19 часа

(ФОТО) Во Бигорскиот Манастир тројца нови монаси во прегратките на Христовата љубов

Нема сомнение дека монаштвото е една највеличествена света тајна во Црквата Божја. Во една прилика, нашиот Старец, Епископот г. Партениј...

Кичево21 час

Денес е 11-ти септември – Ден на ослободувањето на град Кичево, далечната 1943 година пред 81 година станува првоослободениот град во Македонија

На денешен ден, 11 септември 1943, пред точно 81 годинa по капитулацијата на Италија во Втората светска Војна, партизанските единици...

Култура1 ден

Денес е тежок празник – Отсекување на главата на Св. Јован Крстител и се јаде посно

Православните христијани денес го одбележеуваат празникот Отсекување на главата на Свети Јован Крстител. Празникот посветен на погубувањето на св. Јован...

Спорт1 ден

Петраков: „Моите играчи вечерва како да не ги препознав, товарот за негативниот резултат со играч повеќе го преземам лично“

Олександр Петраков после мечот на прес конференција додаде збор-два за неговата селекеција, односно за поразот на градски во Скопје. За...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за среда (11 септември)

Овен Внимавајте на можните компликации на полето на работата. Неповолен ден за вас. Можете да се надевате на убаво познанство...

НАЈЧИТАНИ