Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Објавено пред

на

ФОТО: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.

Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.

За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.

Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.

Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.

Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.

Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtube/planetcarnews

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.

Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.

Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs

Погледнете во продолжение за што станува збор:

Прочитај повеќе...

Автомобили

(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Објавено пред

на

ФОТО: screenshot/youtubevideo/toyotamotorcorporation

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.

Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп4 часа

Хороскоп за сабота (26 април)

ОВЕН Денес, ќе добивате разни сигнали од луѓе со кои работите и пријатели, па затоа не е изненадувачки што ќе...

Спорт9 часа

Денес заседаваше УО при ФФМ, ОФС Охрид доби суспензија, донесени и низа одлуки

На денешната седница на Управниот одбор на Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) беа донесени следните одлуки: Управниот одбор на ФФМ донесе...

Македонија12 часа

Кривична пријава против тројца полициски службеници од Полициската станица Кочани за пожарот во дискотеката Пулс

Одделот за внатрешна контрола, криминалистички истраги и професионални стандарди при Министерството за внатрешни работи, до Основното јавно обвинителство за гонење...

Скопје12 часа

Лишен од слобода мотоциклист кој удри малолетничка во Скопје

Денеска (25.04.2025) полициски службеници го лишија од слобода Ј.О. (34) од Скопје затоа што околу 11.30 часот на ул. „Џон...

Кичево12 часа

На регионалниот пат Кичево-Осломеј вчера се случила сообраќајна несреќа помеѓу две пмв

На 24.04.2025 во 16.55 часот, на регионалниот пат Кичево-Осломеј, на влез во селото Мамудовци, се случила сообраќајна несреќа помеѓу патничко...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за петок (25 април)

ОВЕН За да го привлече вашето внимание, некој упорно ќе ги извртува работите надвор од контекст. Ако нешто ви изгледа...

Скопје1 ден

Санкциониран возачот кој се движеше по велосипедска патека на ул. „Бутелска“, каде пред него имаше и лице со инвалидска количка

Во врска со објавеното видео во дел од медиумите на кое се гледа како патничко возило „Ауди“ со скопски регистарски...

Кичево1 ден

„ЕВН КЕЦ Кичево“ утре ќе работи на терен, следните кичевски улици и села ќе бидат без електродистрибуција во домаќинствата

Како што информираат од ЕВН, поради зафати на електродистрибутивната мрежа утре 25.04 – петок, „ЕВН КЕЦ Кичево“ ќе работи на терен, така...

Македонија2 дена

(ВИДЕО) Во 3 по полноќ го ограби верскиот храм „Успение на Пресвета Богородица“ во село Обршани, општина Кривогаштани

Одземена полна фиока со пари од Манастирот „Успение на Пресвета Богородица“ од селото Обршани, општина Кривогаштани ја згрози Македонија. Како...

Македонија2 дена

Делница А2 Желино-Тетово поради геодетско снимање ќе биде затворена една сообраќајна лента во неколку фази

Од денес (24.04.2025) ќе има привремена промена во сообраќајот на делот од државнот пат А2 – делница Желино – Тетово,...

НАЈЧИТАНИ