Следете не

Автомобили

После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Објавено пред

на

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.

Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.

Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.

Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.

Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?

Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.

Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.

Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.

Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.

Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.

Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.

Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.

Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.

ABS и ESP не можат да работат правилно

Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…

Потоа заклучете сами.

Кога е време да ги смените амортизерите?

Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.

Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.

Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.

Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.

Индикатори дека треба да се сменат амортизерите

Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!

Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.

Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:

  • полоша удобност
  • подолго растојание за сопирање при сопирање
  • поизразено навалување при вртење
  • послаба контролираност
  • чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
  • лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
  • поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
  • поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
  • нестабилност на возилото при страничен ветер

Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?

Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.

Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.

Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.

Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:

  • при мали брзини
  • на безбедна површина без сообраќај
  • без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание

Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:

остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…

Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.

Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.

Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.

/B92

Автомобили

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Објавено пред

на

Фото: Tzvika Assaf @ unsplash

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат својата возачка дозвола. Иако оваа мерка изгледа строга, властите ја оправдуваат како неопходна за зголемување на безбедноста на патиштата и како прилагодување кон предизвиците што ги носи стареењето на населението.

Според одлуката на Министерството за транспорт и врски (MTC), возачите кои наполниле 80 години нема да имаат право на продолжување на дозволата за управување со возило. Оваа регулатива е донесена со Врховниот декрет бр. 007-2016-MTC и е насочена кон проверка на физичката и менталната подготвеност на постарите возачи.

За возачите на возраст од 70 до 80 години се воведуваат построги услови при обновување на дозволата. Тие ќе мора задолжително да поминат медицинско-психолошки прегледи, кои вклучуваат тестови за вид и слух, мерење на крвен притисок и проценка на когнитивните способности. Дополнително, важноста на дозволата се намалува со возраста — со цел почеста контрола на способноста за управување со возило.

Мерката предизвика интензивни реакции во јавноста, но властите во Перу ја објаснуваат како неопходен чекор за заштита на сите учесници во сообраќајот, особено во контекст на сè постара популација зад воланот.

Слични дискусии се водат и во Европската Унија, но идејата за воведување на старосна граница за возачките дозволи беше отфрлена поради страв од нарушување на граѓанските права и обвиненија за дискриминација врз основа на возраст.

Останува да се види дали примерот на Перу ќе го следат и други земји во иднина.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Како да ја надминете летната жештина од 37 степени во автомобил: Трикови што навистина функционираат

Објавено пред

на

Фото: Yoonbae Cho @ unsplash

Кога температурата надминува 37 степени, како што често се случува во Белград и другите балкански градови, климатизацијата во автомобилот станува неопходност, а не луксуз. Возењето во автомобил што со часови стоел на сонце не е само непријатно, туку и потенцијално опасно, особено ако не се активира навреме ефикасен систем за ладење.

Првиот чекор: Отворете ги сите прозорци

Најважниот и прв чекор е да ги отворите сите прозорци пред да го вклучите клима уредот. Потоа, вклучете го вентилаторот на максимална брзина за што побрзо да се исфрли жешкиот воздух од внатрешноста.

Само откако температурата малку ќе опадне, затворете ги прозорците и активирајте ја функцијата за рециркулација на воздух. Така, клима уредот нема постојано да вшмукува жежок надворешен воздух, туку поефикасно ќе го лади веќе оладениот простор.

Започнете со возење веднаш

Системот за климатизација работи поефикасно кога возилото е во движење, бидејќи компресорот има поголема моќност. Затоа, се препорачува возењето да започне веднаш по стартувањето на моторот.

Поставете ја климата на температура меѓу 22 и 24°C, што е доволно за пријатна атмосфера без да се оптоварува моторот.

Правилно користење на поставките

Внимавајте на поставките на системот:

  • Рециркулацијата вклучете ја само кога просторот веќе е разладен

  • Ако возите сами, користете ја опцијата „само за возачот“ за да се лади само предниот дел и да се заштеди енергија

  • Исклучете го системот „старт-стоп“ при градско возење, бидејќи неговото автоматско гасење на моторот го прекинува и работењето на климата

Фолија на шофершајбната – едноставен и ефикасен трик

Поставувањето рефлективна фолија на шофершајбната е еден од најдобрите начини за превенција од прегревање. Овој додаток може да ја намали температурата во автомобилот и до 15 степени. Комбинирајте го со паркирање во сенка или подземна гаража за уште подобри резултати.

Навечер: Отворете ги прозорците минимално

Доколку автомобилот е паркиран преку ноќ, се препорачува прозорците да се остават отворени неколку милиметри – доволно за да се овозможи циркулација на воздух, но без да се компромитира безбедноста. Дополнително, евтини сончеви вентилатори што се монтираат на стаклото можат да помогнат во вентилацијата преку ден.

Одржување на клима уредот – клучно за ефикасност

Редовната проверка и одржување на клима уредот е клучна:

  • Променете го филтерот во кабината

  • Проверете го нивото на фреон/ладилна течност

  • Не грижете се ако има кондензација под автомобилот – тоа е нормален знак дека системот функционира

Заклучок: Со правилен пристап, жештината не мора да биде проблем

Со овие практични чекори и совети, дури и деновите со тропски температури нема да го направат возењето неподносливо. Отворање на прозорци пред вклучување на климата, активирање на рециркулација во вистински момент и внимателен избор на поставки – сето тоа го прави вашиот автомобил вистинско засолниште од летната горештина.

Извор: Danas

Прочитај повеќе...

Автомобили

Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Објавено пред

на

Фото: Christina Telep @ unsplash

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.

Хибриден систем со 48V технологија

Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.

Без компромис за теренски способности

И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.

„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.

Подобрено возачко искуство

Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:

  • Потивко и побрзо стартување на моторот

  • Намалени вибрации при старт-стоп работа

  • Полинеарно забрзување

  • Подобра регенерација на енергија при сопирање

Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.

Компактна батерија, висока ефикасност

Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.

Издржлива платформа и нов правец

Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.

Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Временска прогноза4 часа

Доаѓа дожд према нашиот регион, ова се последните метео вести

Поради прилив на поладен воздух од север на висина, денес (петок 27 јуни) во попладневните  и во вечерните часови во...

Кичево5 часа

Предмалку случена сообраќајка во близина на с.Извор кичевско, правец Кичево-Охрид

Предмалку се случила сообраќајна несреќа на патот Кичево-Охрид во близина на с.Извор. Од информации од терен дознаваме дека сообраќајот бил...

Автомобили7 часа

Перу прва во светот со старосна граница за возачки дозволи: по 80-тата година нема обновување

Перу стана првата земја во светот што воведе старосна граница по која возачите повеќе нема да можат да ја обновуваат...

Магазин7 часа

Дали е штетно батеријата да се полни неколку пати на ден?

Не, честото полнење на телефонот не е штетно – напротив, полнењето во пократки интервали може да помогне батеријата да трае...

Lifestyle7 часа

Палачинки со тиквички – брз, евтин и идеален летен оброк

Сезоната на тиквички секоја година нè радува бидејќи нуди безброј решенија за брзи и лесни летни оброци. Палачинките со тиквички...

Македонија8 часа

Од ноќеска цената на дизелот драстично паѓа, еве колку ќе биде литар дизел гориво од полноќ

Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 2,50 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Македонија10 часа

Целосна забрана за движење во шумите

Министерството за внатрешни работи ги известува граѓаните дека согласно насоките на Владата по барање од корисниците на шумите – ЈП...

Македонија10 часа

Од 1 јули до крај на месец август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на тешки товарни возила

Од 1 јули до 31 август на државните патишта во Македонија се воведува летен времен режим на сообраќај со кој се забранува движење на...

На денешен ден19 часа

Времеплов: На денешен ден – 27 јуни

На денешен ден 27 јуни, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед...

Хороскоп20 часа

Хороскоп за петок (27 јуни)

ОВЕН Не се вознемирувајте премногу ако некој ве разочара утрово. Сочувството, разбирањето и општата помош што сте подготвени да им...

НАЈЧИТАНИ