Автомобили
После колку километри треба да се менуваат амортизерите?

Многу возачи буквално никогаш не размислуваат да ги заменат амортизерите. Едноставно, ако нема сериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни.
Амортизерите генерално траат долго – на пр. Од 60.000 до 80.000 километри, што може да биде и повеќе од 6-7 години, но и многу повеќе во зависност од тоа колку сопственикот е спремен да го трпи „хаотичното“ однесување да се потпре на својот автомобил.
Во исто време, треба да се има на ум дека многу возачи буквално никогаш не размислуваат за замена на амортизери. Едноставно, ако не протекуваат и ако нема посериозни проблеми, амортизерите се сметаат за вечни, пишува на веб-страницата Used Cars.
Практиката покажува дека амортизерите се користат значително повеќе од 100.000 или 150.000 km, односно се менуваат само кога ситуацијата станува критична или има дефект што не може да се игнорира.
Зошто е опасно возењето со неисправни амортизери?
Состојбата на амортизерот се влошува малку по малку, во подолг временски период, односно по многу поминати километри. И така возачот лесно се навикнува на полоши амортизери.
Тој буквално не забележува дека автомобилот е се понестабилен во кривините, дека има се повеќе „бранови“ при поостро сопирање или претекнување итн.
Мораме да нагласиме дека соодветните (т.е. доволно ефикасни) амортизери се исклучително важни кога станува збор за безбедноста – и тоа на повеќе начини.
Грубо (лаички кажано), амортизерот ја „смирува“ пружината, односно нејзините осцилации и на тој начин овозможува подобро лепење на гумата на подлогата. А доброто лепење на гумата на површината е основа за постигнување максимално сопирање во случај на потреба, максимално држење на патот во кривини или при остри маневри како избегнување пречки и слично.
Лошиот амортизер буквално може да предизвика отскокнување на тркалото, односно целосно губење на контакт со земјата при возење на лош пат, удирање во дупка или неколку дупки, што може да биде многу опасно при свиоци или сопирање, особено при поголеми брзини.
Има и низа други непожелни фактори, меѓу кои и прекумерното наведнување во свиоците, по што автомобилот продолжува да се „ниша“ кога го исправувате воланот, што во некои ситуации може да доведе до губење на контролата врз возилото.
Посебно е опасно кога треба да избегнеме неочекувана препрека на патот, каде што сме принудени нагло да скршнеме прво на едната страна, потоа на другата за да избегнеме возила од другата насока и често намерно или рефлексно сопираме.
Автомобил со неисправни амортизери се однесува многу непредвидливо во овие ситуации.
ABS и ESP не можат да работат правилно
Поради неправилен контакт на тркалата со асфалтот, т.е. поради отскокнувањето на тркалата, колку и да е благо и незабележливо, покрај ефикасноста на самото сопирање, значително се намалува и ефикасноста на системите како ABS и ESP, бидејќи нивното функционирање е директно поврзано со сопирачките, па ако сопирачките не се доволно ефикасни…
Потоа заклучете сами.
Кога е време да ги смените амортизерите?
Амортизери со текот на времето, т.е. тие постепено ја губат својата ефикасност да се амортизираат со поминатите километри.
Затоа, не е лесно да се одреди точното време кога треба да се менуваат. Сопственикот на автомобилот треба да одлучи кога ќе го направи тоа, а често зависи од тоа колку долго планира да го задржи автомобилот, колку лоши амортизери му пречат, колку му е важна безбедноста итн.
Некои амортизери ќе бидат зрели за замена на 50.000 km, додека други ќе работат релативно добро на над 100.000 km.
Сè зависи од квалитетот на патот, стилот на возење, оптоварувањето на возилото, квалитетот и видот на амортизерите итн.
Индикатори дека треба да се сменат амортизерите
Ова се некои од симптомите дека амортизерите се подготвени за замена, но со важна напомена!
Огромен проблем е тоа што во подолг временски период амортизерите малку и постепено ја губат ефикасноста, без никакви очигледни знаци дека нешто не е во ред. Во исто време, возачот се навикнува на фактот дека амортизерите се се полоши и полоши и честопати воопшто не забележува голема разлика во однос на времето кога биле нови и не гледа потреба да ги менува.
Список на негативни ефекти кои ги носат лошите амортизери:
- полоша удобност
- подолго растојание за сопирање при сопирање
- поизразено навалување при вртење
- послаба контролираност
- чувството дека автомобилот се однесува непредвидливо при последователни остри кривини
- лулање и потскокнување кога поминувате преку поголеми нерамнини, како на пр. лежечки полицајци
- поизразено тонење на предниот дел при сопирање, особено поостро сопирање
- поизразено кревање на предниот дел при движење и особено поостро забрзување
- нестабилност на возилото при страничен ветер
Како можам сам да ја тестирам состојбата на амортизерот?
Притиснете или рокајте на пр. предниот лев крај на автомобилот и наеднаш пуштете го. Автомобилот не смее да продолжи да се лула, туку мора веднаш да се врати во првобитната положба.
Ако тресењето продолжи, тоа е сигурен знак дека амортизерот е зрел за замена.
Точно, овој метод не обезбедува прецизна проценка на состојбата на амортизерот. Тоа само ни кажува дали амортизерите се воопшто функционални, особено кај многу понови автомобили кои имаат помодерни амортизери.
Многу поефикасно е да се проверуваат амортизерите додека возите, НО нагласуваме:
- при мали брзини
- на безбедна површина без сообраќај
- без други учесници во сообраќајот во близина со максимално внимание
Оваа проверка на амортизерите се сведува на вашиот субјективен поглед за тоа како автомобилот се справува во различни ситуации. Направете ги следните тестови:
остро сопирање (проверка на предниот дел и подигнувањето на задниот крај)
нагло забрзување (го проверувате подигнувањето на предниот дел)
остар пресврт
последователни остри кривини
преминување нерамнини – лежечки полицаец, помали дупки, крајно нерамен асфалт или друга површина…
Потоа направете нормално секојдневно возење, по можност со свиоци каде што ќе се фокусирате конкретно на тоа колку се навалува автомобилот.
Обрнете внимание и на тоа дали автомобилот на патот на лош асфалт се однесува како брод на благи бранови, особено кога ќе поминете преку некои поголеми нерамнини на патот.
Исто така, проверете дали има истекување на масло од амортизерите. Неправилното абење на гумите исто така може да биде знак дека амортизерите се неисправни.
/B92
Автомобили
„Шкода“ го претстави својот освежен и подобрен модел на „Ениак“

Škoda претстави подобрени и освежени варијанти на моделот Škoda Enyaq. Според чешкиот производител, тоа е значително подобрување на постоечкиот модел, со помодерен дизајн и напредни технологии.
Овој SUV комбинира карактеристични карактеристики со подобрени аеродинамички решенија, што резултира со подобри перформанси и поефикасно возење. Моделот е базиран на модуларната MEB платформа на Volkswagen Group, која овозможува оптимална распределба на тежината и подобрени карактеристики на возење.
Подобрени перформанси и опсег Надградениот модел доаѓа со повеќе варијанти на батерии, при што најмоќната верзија обезбедува опсег до 500 километри со едно полнење.
Погонската група вклучува различни опции за електрични мотори, давајќи им на клиентите избор помеѓу стандарден и погон на сите тркала. Верзијата Enyaq iV 80 сега нуди 204 КС, додека спортската RS верзија достигнува дури 299 КС, што го прави најмоќниот модел во гамата. Подобрената аеродинамика дополнително ја намалува потрошувачката на енергија и ја зголемува ефикасноста на возењето.
Покрај стандардниот SUV модел, надградената серија го вклучува и Enyaq Coupe, кој се одликува со поелегантна силуета и оптимизирана каросерија. Купе варијантата нуди подолг опсег благодарение на подобрата аеродинамика, додека спортскиот RS модел носи поагресивен дизајн и подобрени перформанси. Со спуштен покрив и динамични линии, Coupe верзијата обезбедува поатрактивна алтернатива на класичниот модел Enyaq.
Напредна дигитализација и внатрешност Кабината на возилото е дополнително подобрена следејќи ги најновите трендови на дигитализација.
Големиот централен екран од 13 инчи овозможува интуитивна контрола на сите функции на возилото, додека таблата со инструменти и инфозабавниот систем сега се уште понапредни.
Внатрешноста користи еколошки материјали, вклучувајќи рециклирани ткаенини и одржливо обработена кожа, со можност за персонализација преку различни дизајнерски пакети.
Škoda Enyaq доаѓа со напредни безбедносни системи, вклучувајќи адаптивна контрола на патувањето, помош за задржување лента и автоматско итно сопирање.
Новите сензори и камери ја подобруваат безбедноста на сите учесници во сообраќајот. Има и напредни системи како автоматско паркирање, head-up дисплеј со зголемена реалност и систем за препознавање сообраќајни знаци.
Системот на батерии поддржува брзо полнење на брзи полначи, при што 80% капацитет може да се наполни за околу 30 минути. Регенеративното сопирање дополнително ја зголемува енергетската ефикасност, додека обновливата енергија се користи во производството на возила, намалувајќи го еколошкиот отпечаток.
Извор: b92.net
Автомобили
BYD ја надмина Tesla: Полнач што е четири пати побрз од Supercharger?

Новата технологија на кинескиот производител BYD овозможува електричните автомобили да добијат автономија од 400 километри за само пет минути полнење!
BYD vs. Tesla – кој има побрзо полнење?
Досега, брзото полнење најчесто се поврзуваше со Tesla и нејзината глобална мрежа на Superchargers, но сега BYD го надмина американскиот производител кога станува збор за брзината на полнење.
Според анализата на Finbold, новата технологија на BYD испорачува четири пати повеќе енергија во минута во споредба со Supercharger-ите на Tesla.
BYD new 1000KW super charger – 5 min charging for 407KM. 🤯
NIO has battery exchange stations all over China which also takes about 5 min to replace w a fully charged battery. pic.twitter.com/VGk3IhqbrC
— Jen Zhu (@jenzhuscott) March 18, 2025
Колку брзо полни BYD?
Полначот „Megawatt Flash“ на BYD обезбедува 80 километри автономија по една минута полнење.
За споредба, Tesla Supercharger, дури и во оптимални услови, обезбедува само 18 километри автономија по минута, што значи дека BYD значително го надминува.
Оваа нова технологија може целосно да ја промени инфраструктурата за полнење на електричните возила, приближувајќи ја брзината на полнење до таа на конвенционалното точење гориво.
Извор: B92
Автомобили
Калифорнија има повеќе полначи за електрични возила отколку бензински пумпи, но брзото полнење останува предизвик

Калифорнија, како еден од најголемите пазари за електрични возила (ЕВ), има огромна побарувачка за инфраструктура за полнење. Според податоците на Комисијата за енергетика на Калифорнија, низ државата се инсталирани 178.549 јавни и заеднички приватни полначи, што е значителна бројка во споредба со околу 120.000 бензински пумпи. Ова значи дека бројот на полначи за електрични возила е за 48% поголем од бројот на бензински станици.
Голем број полначи, но мал процент овозможуваат брзо полнење
Иако вкупниот број на полначи е импресивен, најголемиот дел (162.178) се уреди од ниво 2, каде што полнењето може да трае со часови. Овие полначи се идеални за домашна употреба, а проценките се дека има над 700.000 приватни полначи од овој тип низ Калифорнија.
Од друга страна, само 16.971 полнач или 9,5% од вкупниот број се DC брзи полначи. Овие полначи можат да обезбедат повеќе од 100 милји опсег за околу 15 минути, што е значително побрзо од стандардните уреди.
Милијарди долари инвестиции во инфраструктурата
Развиената мрежа на полначи е резултат на значајни инвестиции за поддршка на чистата мобилност. Државата има вложено 1,4 милијарди долари во инфраструктура за полнење електрични возила и станици за водород. Дополнително, проект вреден 55 милиони долари е насочен кон инсталирање на брзи полначи на деловни и јавни локации.
„Искуството на возачите на електрични возила во Калифорнија секој ден се подобрува. Државата ќе продолжи да инвестира многу во инфраструктурата за електрични возила, со посебен фокус на тешко достапните области, правејќи ги електричните возила лесен избор за новите клиенти,“ изјави Дејвид Хочшилд, претседател на Комисијата за енергетика на Калифорнија.
Предизвици и иднина
Во Калифорнија, околу 25% од новите автомобили се возила со нула емисија. Сепак, идниот раст на продажбата на електрични возила може да биде загрозен доколку дојде до намалување на федералните субвенции.
Извор: B92
-
Хороскоп2 дена
Месечен Хороскоп (април)
-
Временска прогноза24 часа
Попоски: Влегуваме во период на температури во минус, студ и снег, невообичаено за месец април – ова се информациите
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за среда (2 април)
-
Македонија1 ден
МВР: Кривична пријава против 10 полициски службеници од Единицата за брзо распоредување за злоупотреба на службена положба и овластување
-
Македонија1 ден
Поскапуваат дизелот и бензинот, ова е новата цена од вечерва
-
Македонија1 ден
(ФОТО+ВИДЕО) Во Манастирот Рајчица одекна новиот „Благовесник“
-
Кичево1 час
Во сабота на кичевското „Китино Кале“ ќе се одржи забавна и едукативна сликарска сесија за деца и тинејџери, кои ќе истражуваат како ноќното небо ја инспирира уметноста низ историјата
-
Хроника11 часа
ОВР Крива Паланка приведе три лица, се сомничат за убиство на 84 годишен старец, најден закопан во близина на живеалиште