Автомобили
Револуција или најгрдиот автомобил во историјата? Cybertruck пристигна (ФОТО+ВИДЕО)

Елон Маск конечно ја претстави својата визија за американскиот симбол – (pick-up truck). Тоа е многу грдо возило. Но, можеби тоа воопшто не е важно…?
Tesla Cybertruck беше најавен уште во ноември 2019 година, а производството веќе беше одложено 3 пати, поради што сега ќе се соочи со многу посилна конкуренција во форма на електрични пикап камиони од General Motors или Ford, кои веќе го продаваат F-150 Lightning .
Cybertruck production line pic.twitter.com/sGYuVFLy3c
— Elon Musk (@elonmusk) November 30, 2023
Cybertruck е апсолутен ѕвер
Tesla има што да понуди – во него можете да натоварите 1134 kg, може да влече дури 4990 kg, има домет од 547 km, а по само 15 минути полнење можете да извозите до 235 дополнителни километри.
Сепак, со сите практичности (како што се напојување на алатите преку приклучоците што се наоѓаат во автомобилот или фактот дека Cybertruck нема боја, па затоа ќе биде многу потешко да се оштети), потенцијалните купувачи ќе бидат позаинтересирани за фактот дека Cybertruck забрзува до 100 за 4,1 секунди, а посилната верзија, името Cyberbeast се натпреварува со спортски автомобили со импресивни 2,6 секунди до 100. И тој е отпорен на куршуми, што може да ни се најде со оглед на неодамнешните светски настани.
Цена
Tesla ќе има корист од сите предности што може да ги собере во Cybertruck – бидејќи постојаните доцнења, посилната конкуренција и проблемите со производството за кои самиот Маск вели дека ги копаат сопствените гробови се придружени со висока цена од 60.990 долари за најевтината верзија, 79.990 долари за сите -погон на тркала, тркала и неверојатни 100.000 долари (всушност се 99.990 долари, но да ги оставиме настрана маркетиншките трикови) тримоторна погонска спрега со 845 коњски сили.
Built for any planet pic.twitter.com/NHBlMiPg3W
— Tesla (@Tesla) November 30, 2023
Иако тоа е во согласност со конкуренцијата, најевтината верзија е 20.000 долари повеќе отколку што ветува Маск.
Делумно ова се должи на проблемите со Ковид-19 и зголемените трошоци за производство, а делумно поради фактот што раните посвојувачи ќе го купат Cybertruck најмногу за да ја поддржат мисијата на Tesla.
Со други зборови, тоа ќе биде статусен симбол на начин на производ на Apple за побогатите обожаватели на митологијата на Силиконската долина, нешто како машка верзија на Balenciaga, во која наместо моторни пили, iPhone 15 Pro Hyper Max+ Limited Lumberjack Edition или напредна брада алатки за дотерување за кои не, не знаете дека постојат додека не го заработите вашиот прв милион.
Треба да се напомене дека статистички, пикап камионите во Америка се користат за нивната првобитна намена само во 15% од случаите, а просечната цена од 47.000 долари ги прави генерално многу скапа играчка. Во таа смисла, Cybertruck едноставно ќе биде малку поскапа играчка за висока технологија.
😎 https://t.co/HzvkjYl6NM pic.twitter.com/4uDptAN0Hs
— Cybertruck (@cybertruck) December 1, 2023
Зошто е важен Cybertruck?
Сосема е можно, ако не и сигурно, автомобилот да биде хит – Маск вели дека веќе има над милион нарачки однапред (за што се бараше надомест од 100 долари). Но, во контекст на продажните резултати, не треба да се гледа на обемот на продадени автомобили бидејќи Tesla не може ни блиску да се натпреварува со водечките производители во толку популарна категорија.
Cybertruck е потенцијален трендсетер на ист начин како што беше Tesla S (некогаш и Roadster што ја популаризираше тогаш лудата идеја за ловци на ЕВ), и за популарност меѓу целната група која се смета за напредна алтернатива и иконоборци. , овој луд минималистички дизајн за дистописки нинџа од 3030 година може да биде само уште поголем плус.
/Index
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија2 дена
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Скопје20 часа
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Хороскоп6 часа
Хороскоп за среда (17 септември)
-
Здравје и убавина2 дена
Единствен рецепт за појак имунитет
-
Временска прогноза2 дена
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Македонија16 часа
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Уништени над 4 тони и 18 илјади стебла марихуана и повеќе од 21 килограми друга дрога