Магазин
Toshiba подготвува хард дискови со капацитет од над 30 ТБ
Toshiba ги предизвикува Seagate и Western Digital тврдејќи дека има хард дискови во своите лаборатории кои имаат капацитет од повеќе од 30 TB благодарение на примената на технологии за складирање од следната генерација.
Компанијата ќе ги примени и HAMR и MAMR технологиите за да го зголеми капацитетот на дисковите до над 30 TB Компанијата моментално работи на хард дискови со heat-assisted magnetic recording (HAMR) и microwave-assisted magnetic recording (MAMR), за што вели ќе ги задоволи растечките потреби центрите за податоци и давателите на cloud услуги кога тие ќе станат достапни наскоро.
Toshiba наведува дека веќе демонстрирала хард дискови со капацитет од 32 TB со HAMR и 31 TB со MAMR технологија. Дискот од 32 ТБ користи 10 дискови со капацитет од 3,2 ТБ по послужавник, за кои компанијата вели дека ќе биде подготвен за земање примероци следната година. Тоа веројатно значи дека ќе се појави на пазарот на претпријатија во 2026 година, а се надеваме подоцна и на потрошувачите. Уредот од 31 TB користи 11 послужавници, што е прв пат еден погон да има повеќе од 10 плочи. Toshiba вели дека и двата погони користат магнетно снимање (SMR) и подобрена обработка на сигналот за да ги постигнат овие капацитети.
Од она што можеме да го кажеме, деловните погони на Toshiba во обем во облак моментално достигнуваат капацитет од 22 TB со серијата MG10F, која користи конвенционална структура од 10 дискови со конвенционално магнетно снимање (CMR) и е херметички затворена со хелиум за да се зголеми густината. Сепак, се чини дека сите производители на дискови се согласуваат дека CMR повеќе не е одржлива технологија за дополнително зголемување на густината на површината; затоа, имаме трка да ги донесеме дисковите HAMR на пазарот. Оваа технологија е во развој повеќе од една деценија, а Seagate се чини дека ја има предноста во моментов, бидејќи испраќа дискови до некои од своите клиенти. Минатата година, Seagate објави дека конечно испорачал доволно HAMR дискови од 32 TB за да оствари профит за прв пат.
Сè уште чекаме да видиме дали овие дискови со плус 30 TB некогаш ќе стигнат до потрошувачите, бидејќи почетните дискови се наменети за давателите на облак услуги чии потреби за складирање само ќе растат со текот на времето. Seagate и Western Digital се во трка да бидат првата компанија што ќе им испорача на потрошувачите погон од 30 TB, а Seagate објави дека ќе започне да го зголемува производството на HAMR дискови од 30 TB во јануари. WD веќе продава SMR дискови со капацитет од 28 TB, а според Anandtech, се очекува да почне да зборува за своите HAMR дискови, кои би можеле да имаат капацитет од околу 36 TB.
Извор: extremetech
Магазин
Понекогаш е наједноставното најдобро: Печени компири со ореви и кромид
Овој рустикален рецепт комбинира три совршени текстури: крцкава печена кора, нежна внатрешност и ароматични крцкави ореви. Кромидот или празот додаваат солена, карактеристична арома, а оревите внесуваат јаткаст контраст. Резултатот е едноставно јадење што може да биде и прилог и лесен главен оброк.
Состојки (за 3–4 лица):
-
1,2–1,5 кг компири (средни или поголеми)
-
1 кромид или 2–3 стебленца праз
-
80–100 г сецкани ореви (грубо)
-
Маслиново масло
-
Сол и бибер
-
По желба: свеж магдонос, рузмарин или мајчина душица
Начин на подготовка:
-
Загрејте ја рерната на 200°C. Измијте ги компирите и пресечете ги на половина по должина. Ако се поголеми, исечете ги на четвртини.
-
Во голем сад измешајте: компири, маслиново масло, сецкан кромид или праз, ореви, сол, бибер и билки ако ги користите. Измешајте добро за сè да се премачка рамномерно.
-
Распоредете ги компирите на плех обложен со хартија за печење или лесно намастен. Печете 35–40 минути додека не добијат златно-кафеава боја, а оревите станат крцкави. На половина време промешајте за рамномерно печење.
-
По желба, додадете свеж магдонос или мајчина душица. Послужете ги топли — одлични се со печено месо, свежа салата или како самостоен топол прилог.
Извор: 021
Магазин
ChatGPT конечно престанува да ги користи непотребните цртички
ChatGPT долго време ги игнорираше дел од упатствата што му ги задаваат корисниците. Иако многумина бараа да не користи долги цртички и невообичаени јазични конструкции, моделот често продолжуваше да го прави тоа по автоматизам, што создаваше незадоволство кај корисниците.
Што се менува?
-
OpenAI објави дека ChatGPT сега многу попрецизно ќе ги следи упатствата.
-
Моделот повеќе нема да користи долги цртички и прегломазни јазични шеми кога корисникот јасно ќе побара тоа.
-
Интерпункцијата ќе биде поумерена и поприродна, наместо механички повторувана.
Зошто ChatGPT користеше толку цртички?
-
За време на обуката, моделот често се среќавал со текстови богати со цртички.
-
Тие структури станале дел од неговиот автоматски стил, па дури и кога корисниците бараа да ги избегне ― тој продолжуваше да ги користи.
-
OpenAI наведува дека ChatGPT е префрлен на „нова граматичка класа“, што треба да донесе кадрово почист и поприроден стил.
Што значи ова за корисниците?
-
Подобра усогласеност со специфични барања.
-
Пореалистичен и поразбирлив стил на пишување.
-
Помалку фрустрации со непотребни цртички или чудни конструкции.
Извор: Engadget
Магазин
Социјалните мрежи влегуваат во ера на поделби, а Facebook и понатаму опстојува
И покрај годините шпекулации дека корисниците масовно го напуштаат, Facebook останува една од најстабилните платформи. Според ново истражување на истражувачкиот центар Пју, 71% од возрасните Американци сè уште го користат, а повеќе од половина го проверуваат секој ден.
Единствена поголема платформа со поширока публика е YouTube, кој го користат 84% од возрасните, со речиси непроменети бројки во последните години. Овие две социјални мрежи се единствените што успеваат да допрат до сите генерации – од тинејџери до лица во пензија.
Кај другите мрежи, ситуацијата е многу поразделена. Instagram, третата најкористена платформа, има огромен генерациски јаз:
– 80% од корисниците на возраст 18–29 години го користат,
– но само 19% од лицата над 65 години.
Слични трендови се забележуваат на TikTok, Reddit и Snapchat, кои се доминантно „млади“ екосистеми. Единствен исклучок е платформата на Доналд Трамп, Truth Social, која привлекува поголем дел од корисници постари од 50 години.
Истражувањето на Пју открива и силни политички поделби.
Truth Social и Bluesky, иако мали по вкупен број корисници (3% и 4% од возрасните), имаат изразени партиски разлики:
– Truth Social има шест пати повеќе републиканци отколку демократи,
– Bluesky е доминиран од корисници со демократски убедувања.
Промени се видливи и на платформата X. Пред две години таму доминираа демократските гласачи, но денес односот е речиси обратен:
– 24% од републиканците ја користат платформата,
– наспроти 19% од демократите.
Ова укажува на сè подлабока политичка и генерациска поделба во рамките на дигиталниот простор.
Извор: PcPress
-
Кичево1 ден(ФОТО) Вчера во Кичево во преполна сала и одличен амбиент се одржа првиот хуманитарен концерт на „Македонски Завет“ и „Патриотско Друштво“
-
Кичево8 часаПредмалку се случила тешка сообраќајна несреќа на магистралниот пат кај с. Трапчин Дол кичевско
-
Хороскоп2 денаХороскоп за недела (30 ноември)
-
Хороскоп18 часаМесечен Хороскоп (декември 2025)
-
Здравје и убавина21 часШто значи топла или превриена вода за човечкиот организам, еве неколку здравствени проблеми кои топлата вода може да ги реши
-
Македонија1 денКај „Романовце“ лишен од слобода криумчар, пронајдени седум илегални мигранти од Египет
-
Здравје и убавина20 часаПробајте врз утринското кафе да му додадете парче чоколадо
-
На денешен ден16 часаВремеплов: На денешен ден (1 декември)
