Автомобили
Toyota и Lexus го усвоија стандардот за полнење на електрични возила на Tesla

Toyota и Lexus ќе добијат пристап до суперполначите на Tesla во 2025 година.
Постарите модели ќе користат адаптери за полнење
Производителите на автомобили постепено почнаа да го прифаќаат стандардот NACS. Целта на производителите на автомобили е постепено да ги заменат возилата со внатрешно согорување со електрични модели. Toyota е најновата компанија која се приклучи на растечката листа на компании. Toyota објави дека постигнала договор со Tesla да користи NACS конектори за одредени модели почнувајќи од 2025 година. Исто така, електричните возила кои припаѓаат на луксузната марка Lexus ќе бидат опремени со конектори кои го исполнуваат истиот стандард.
Со воведување на NACS приклучоци за своите електрични модели, Toyota ефективно ќе им овозможи на своите клиенти пристап до над 12.000 Tesla Superchargers низ Северна Америка. Иако компанијата нема да го имплементира овој стандард во наредната година, нејзината временска рамка се совпаѓа со онаа на нејзините конкуренти. Важно е да се напомене дека на корисниците кои веќе поседуваат возила на Toyota и Lexus со поврзување на системот за комбинирано полнење (CCS) ќе им бидат понудени адаптери за стандардот NACS, почнувајќи од 2025 година.
BMW, исто така, неодамна објави дека ќе го усвои овој стандард за сите свои електрични возила во САД и Канада. Пред неколку месеци, GM и Ford објавија дека се движат кон овој стандард почнувајќи од 2025 година. Сопствениците на возила од овие производители ќе можат да пристапат до Tesla Superchargers веќе следната година со соодветниот адаптер. Hyundai ќе го усвои стандардот NACS за своите електрични возила во САД во 2024 година и во Канада во 2025 година.
Honda, јапонскиот производител на автомобили, најави преминување кон NACS во септември. Исто така, компанијата планира за две години да започне со продажба на возила со NACS конекција. Компанијата соопшти дека развива адаптер кој ќе им овозможи на моделите на Honda произведени пред 2025 година да се поврзат со станиците за полнење на Tesla.
Извор: Engadget
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп1 ден
Празничен Хороскоп (2 август)
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за недела (3 август)
-
Кичево15 часа
(ФОТО) Вчера официјално заврши дводневниот музички настан во Кичево, каде домашните музички имиња беа дел од одличните гала вечери!
-
Култура1 ден
122 години „Илинден“ – Честит именден на сите кои го носат името Илија, Илчо, Илинка, Илина, Иле…
-
Македонија21 час
Запленета поголема количина брендирана стока без документација, лишено од слобода едно лице
-
Мобилни уреди2 дена
Се чини дека 5000 mAh батерија на современите телефони не е доволна