Автомобили
Во Франција веќе нема да може да се нарача новиот Fiat 500 со внатрешно согорување

По продажбата на преостанатите залихи, во понудата ќе остане само електричната варијанта.
Ниту еден нов автомобил што се нуди во Европа, освен патологија како Лада Нива, не е на пазарот веќе 16 години. Fiat 500 е вистински пазарен диносаурус кој се уште е на пазарот по појавувањето на неговиот наследник, целосно електричниот Fiat 500e.
Неговото име беше сменето во Хибрид, додаден е нов 3-цилиндричен 1.0 мотор и уште повеќе, ова возило се уште се продава добро. Достапно е во многу европски земји. Но, не во Франција.
Зошто?
Француските купувачи изгледа губат интерес за овој модел. Годинава се продадени околу 6.000 примероци од моделот 500 со внатрешно согорување и дури 17.450 примероци од електричниот модел. Некој ќе рече: но електричниот е повеќе од двапати поскап, и тие ќе бидат во право. Сепак, на Французите не им е баш гајле затоа што, прво, можат да си дозволат, а второ, за електричните 500 може да се добие државна субвенција од над 5000 евра и наеднаш цената да стане малку помалку луда.
Во 2021 година беа продадени нешто повеќе од 45.000 примероци од електричниот Fiat 500, а во 2022 година – 60 илјади. Проблемот е што годинава целта на продажба беше 100.000 возила, но нема поголеми шанси тоа да се случи. По осум месеци во 2023 година, Fiat продаде 40.000 единици од електричниот 500e.
За пензионирањето на моделот 500 со внатрешно согорување многупати се зборуваше. Тоа е неизбежно како смртта и даноците. Но, Фиат не се откажува лесно, се додека се бара колата, колата се продава. Тој треба да исчезне од некои европски пазари во првата половина на 2024 година, додека на други ќе остане извесно време.
Сепак, податоците од базата за продажба на автомобили велат дека побарувачката за Fiat 500 со погон на SUS добро напредува во Европа, дури и со намален интерес за Франција, барем ако зборуваме за 2022 година. Месечно се продаваат 15.000 автомобили, што само потврдува дека 16-годишниот производствен период не ги обесхрабрува купувачите доколку производот е сепак привлечен.
/Autoblog
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (24 јули)
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за петок (25 јули)
-
Македонија2 дена
СВР Тетово спречи девојка да си го одземе животот, лишен од слобода маж поради сомнение за посредување на проституција
-
Lifestyle1 ден
Поради една грешка, клима уредот троши трипати повеќе електрична енергија
-
Кичево3 часа
Во понеделник ЕВН КЕЦ Кичево ќе работи на терен, времено без електрична енергија ќе биде кичевското село Другово
-
Lifestyle1 ден
Избркајте ги мувите со лимон: Природен трик што навистина делува
-
Македонија1 ден
Исклучен од сообраќај тетовчанец, управувал автомобил под дејство на алкохол
-
Македонија3 часа
Утре на градскиот плоштад во Охрид, македонската Полиција ќе се реализира националната кампања „До вас, за вас“, како форма за приближување на полицијата до граѓаните