Свет
Во Кина, најсилниот бран на епидемијата на „крилата“ на делта сојот, Индија ги отвора вратите за вакцинирани странски туристи
Кина се соочува со нов бран на епидемијата на ковид-19 предизвикана од делта сојот со многу обновлива енергија, а некои области го ограничуваат влезот на луѓе од еден град на североистокот каде што инфекциите пораснаа побрзо отколку во другите делови на земјата во минатата недела.
Вкупно 1.308 локално пренесени инфекции со потврдени симптоми биле пријавени во Кина во периодот од 17 октомври до 14 ноември, што е повеќе од 1.280 локални случаи регистрирани за време на летната епидемија на делта сојот, покажуваат пресметките на Ројтерс, врз основа на официјалните податоци.
Според британската агенција, ова е најголемиот бран на ширење на делта сој во Кина, кој зафатил 21 провинција, регион и општина.
Ваквите податоци, сепак, се значително пониски од епидемијата во многу други земји, но властите во Кина сакаат да го блокираат преносот на вирусот, во согласност со владините упатства за нулта толеранција за вирусот.
Десетина региони на ниво на провинција успеаја да ја задржат епидемијата под контрола, додека градот Далијан во североисточна Кина, од друга страна, се уште е во сериозна борба против вирусот, бидејќи тој беше регистриран во ноември, откако беше нов бран објавија во просек околу 24 нови локални случаи на ден, повеќе од кој било друг кинески град.
Неколку градови во близина на Далиан, вклучително и Дандонг, Аншан и Шенјанг, тврдат дека луѓето што доаѓаат од Далиан мора да бидат ставени во карантин во централизирани објекти 14 дена пред да можат повторно да се движат слободно.
До 14 ноември, континентална Кина пријавила 98.315 потврдени случаи на коронавирус со симптоми и 4.636 смртни случаи.
Индија ги отвора вратите за вакцинирани странски туристи
Индија денеска се отвори за целосно вакцинирани странски туристи кои доаѓаат во оваа земја со редовни комерцијални летови.
Според индиското Министерство за здравство, туристите кои влегуваат во Индија мора да бидат целосно вакцинирани, да ги следат сите протоколи за Ковид-19, како и да бидат негативни на вирусот во рок од 72 часа од летот, пренесува агенцијата АП.
Исто така, се додава дека многу патници ќе мора да бидат тестирани за корона вирусот по пристигнувањето на аеродромот.
Сепак, патниците од земјите кои имаат договори со Индија за взаемно признавање на сертификатите за вакцинација, како што се САД, Обединетото Кралство и многу европски земји, можат да го напуштат аеродромот без тестирање за корона вирусот.
АП наведува дека ова е првпат Индија да дозволи странски туристи да влезат во земјата со комерцијални летови од март минатата година, кога воведе едно од најстрогите заклучувања во обид да ја спречи пандемијата.
Вакцинираните туристи кои доаѓаат со чартер летови можат да влезат во земјава од минатиот месец.
Во земјата значително се намалени случаите на новозаразени, а за да ги поттикне туристите да ја посетат Индија, владата планира да издаде 500.000 бесплатни визи до март следната година.
Потезите се очекува да го поттикнат секторот туризам и угостителство погоден од пандемијата.
Помалку од три милиони странски туристи ја посетија Индија во 2020 година, што е пад од повеќе од 75 отсто во споредба со 2019 година, кога туризмот донесе речиси 30 милијарди долари заработка.
Извор: RTV
Фото: Unsplash
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за сабота (21 декември)
-
Временска прогноза10 часа
Попоски од вечерва најавува снежни врнежи во нашиот регион, како и на Балканот
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за недела (22 декември)
-
Временска прогноза1 ден
Од денес и календарски е зима, од понеделник по студено со снег и силен ветер
-
Автомобили11 часа
Автомобилскиот бренд Dacia продаде повеќе од пола милион примероци во Европа за 11 месеци од оваа година
-
Спорт8 часа
Масар Омерагиќ со 62 гласа и нути еден против избран за нов претседател на ФФМ
-
Социјални мрежи1 ден
„ТикТок“ станува недостапен во Албанија, владата ја затвори социјалната мрежа на најмалку една година
-
Магазин8 часа
Живот на Месечината? Јапонија работи на лунарно живеалиште со вештачка гравитација