Автомобили
Во кои земји се вози лево, а во кои десно?
Сите знаеме дека во Англија се вози лево. Сега нема да се занимаваме со историските причини зошто е тоа така, бидејќи би требало да се вратиме стотици, па дури и илјадници години наназад. Имено, некои археолози тврдат дека и Римјаните возеле коли од левата страна, како и дека римските легии марширале на левата страна.
Така, возењето на левата страна стана вообичаено, а во некои случаи дури и пропишано со закон. Меѓутоа, во 18 век, големите колички влечени од неколку пара коњи станале популарни. На овие коли немаше место за „возачот“, но тој седна на задниот лев коњ, за да може полесно да ги контролира сите коњи со камшикот во десната рака.
Но, токму поради таа положба – да потсетиме, тој се движеше од левата страна на патот, а седеше лево – немаше добар поглед на коњите (или воловите) од десната страна, па се сретна со сообраќајот од спротивната насока може да биде непријатен. Слично како кога возите автомобил со волан од десната страна во Србија.
Овие огромни коли со многу коњи беа особено популарни на широките пространства на Америка, па државата Пенсилванија беше првата што во 1792 година донесе закон дека луѓето возат на десната страна на патот.
Наскоро, многу делови од денешните Соединети Американски Држави и Канада го усвоија ова правило. Во Франција, во 1792 година, беше наредено со декрет да се вози по десната страна на патот, кој ги вклучуваше сите француски „територии“ и колонии.
Кога во 18 век беше донесен закон дека целиот сообраќај на Лондонскиот мост треба да се движи на левата страна за да се избегне метеж, ова правило беше усвоено низ Британската империја, што значи во бројни колонии и други територии под англиска контрола на неколку континенти.
Имаше желба во текот на 20 век да се усогласат сообраќајните прописи низ Европа, но Британците немаа намера да ги променат своите навики. Последната европска земја што го напуштила возењето на левата страна на патот беше Шведска – и тоа дури во 1967 година.
Во најголем дел, иако општо се верува дека земјите каде возењето на левата страна се ретки, може да се каже дека ги има значително повеќе од очекуваното.
На пример, во Европа возите лево во:
1) Велика Британија, вклучувајќи ја и Северна Ирска (67 милиони жители)
2) Ирска (5.150.000 жители)
3) Каналски Острови (во Англискиот канал) – Џерси и Гернзи (172.000 жители)
4) Островот Ман (84.000 жители)
5) Кипар (925.000 жители)
6) Малта (540.000 жители)
А што е со остатокот од светот? Денес возите лево во 15 азиски, 14 африкански и 12 земји од Јужниот Пацифик, а има и над 20 други земји и територии… Точно, во некои случаи тоа се мали островски земји, без многу жители, но мораме да спомни ги.
Азија:
1) Бангладеш
2) Бутан
3) Брунеи
4) Источен Тимор
5) Индија
6) Индонезија
7) Јапонија
8) Макао
9) Малезија
10) Малдиви
11) Непал
12) Пакистан
13) Сингапур
14) Шри Ланка
15) Тајланд
Африка:
1) Боцвана
2) Есватини (порано познат како Свазиленд)
3) Кенија
4) Лесото
5) Малави
6) Маурициус
7) Мозамбик
8) Намибија
9) Сејшели
10) Јужна Африка
11) Танзанија
12) Уганда
13) Замбија
14) Зимбабве
Јужен Пацифик:
1) Австралија
2) Фиџи
3) Кирибати
4) Науру
5) Нов Зеланд
6) Ниуе
7) Острови „Питкерн“.
8) Папуа Нова Гвинеја
9) Самоа
10) Соломонови Острови
11) Тонга
12) Тувалу
Други – ќе наведеме само неколку:
1) Бахамите
2) Барбадос
3) Кајмански Острови
4) Доминиканска Република
5) Јамајка
6) Суринам
7) Тринидад и Тобаго
Автомобили
Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?
Често се слушаат тврдења дека акумулаторите траат колку што е гаранцијата плус неколку месеци.
Сепак, факт е дека многу акумулатори траат уште неколку години по истекот на гаранцијата, која обично трае 36-40 месеци.
Во продолжение, ќе споделиме совети за продолжување на животниот век на вашиот акумулатор, без разлика дали станува збор за нов или веќе користен.
Поголем акумулатор – повеќе штета отколку корист
Не купувајте акумулатор со значително поголем капацитет од оној што го препорачува производителот на автомобилот. Тоа само го скратува неговиот животен век.
Ако ставите акумулатор со преголем капацитет (изразен во Ah), системот за полнење можеби нема да може доволно да го наполни, бидејќи не е дизајниран за таква големина.
Идеално, акумулаторот треба да се полни до 100%. Ако не е доволно наполнет, може да се спушти до 60%-65% од капацитетот, што предизвикува хемиски промени кои трајно го оштетуваат.
Совет: Купувајте само акумулатори што ги препорачува производителот на вашето возило.
Не заборавајте да обрнете внимание и на струјата за ладен старт, изразена во ампери (A). Поголема струја за ладен старт е пожелна, но не треба да се претерува.
Навремено проверувајте го акумулаторот
Можете да го проверите акумулаторот во специјализирани сервиси, без разлика дали гаранцијата сè уште важи или не. Овие сервиси располагаат со уреди за тестирање што можат да предупредат на потенцијални проблеми.
Доколку сакате, можете сами да измерите напон со униметар, но имајте предвид дека напонот сам по себе не е секогаш доволен показател за состојбата.
Чести причини за краток век на акумулаторот
- Проблеми со полнењето: На пример, неисправен алтернатор.
- Паразитски струи: Уреди што трошат струја додека автомобилот е исклучен.
- Ретки или кратки возења: Особено во зима, кога акумулаторот тешко се полни.
- Корозија на терминалите: Лошите контакти го зголемуваат отпорот и предизвикуваат проблеми.
Совети за правилно одржување
- Периодично полнење: Дури и кога акумулаторот изгледа во ред, препорачливо е да го надополнувате неколку пати годишно.
- Паметни полначи: Инвестирајте во квалитетен полнач, кој ќе го одржува акумулаторот оптимално наполнет.
Ако автомобилот не се вози долго време:
Извадете го минусниот терминал за да го забавите празнењето. Но, имајте предвид дека акумулаторот и понатаму ќе се празни со текот на времето.
Во зима:
Извадете го акумулаторот од автомобилот и чувајте го на умерено ладно место. Проверувајте го напонот на секои два месеца и дополнете го доколку е потребно.
Избегнувајте грешки што го оштетуваат акумулаторот:
- Не користете електрични уреди (радио, фарови) додека моторот е исклучен.
- Избегнувајте чести кратки патувања.
- Редовно проверувајте дали акумулаторот е добро прицврстен.
Што ако акумулаторот се испразни?
Наполнете го што е можно поскоро. Ако остане празен подолго време, ќе претрпи трајни оштетувања. Полна батерија издржува многу пониски температури, додека празна може да замрзне и да се оштети.
Важно: Никогаш не стартувајте автомобил со замрзнат акумулатор – прво одмрзнете го и наполнете го.
Со правилно одржување и внимание, животниот век на акумулаторот може значително да се продолжи, дури и над гаранцијата.
Извор: B92
Автомобили
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
Автомобили
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
Шпанија е земја во која е нелегално да се вози автомобил облечен во јакна. Значи, ако возите со зимска јакна и капут, може да добиете казна и до 200 евра. Идејата зад ова правило е дека зимската јакна ве ограничува при возење, односно го ограничува вашето движење зад воланот. Во Шпанија истото важи и ако носите шал или ракавици.
За потсетување, тестовите на германскиот автомобилски клуб (ADAC) покажаа дека може да имате друг тип на проблем со зимската јакна. Имено, ќе го оневозможи правилното затегнување на ременот, може да се лизне преку желудникот и да ги повреди цревата, црниот дроб или слезината, пишува ХАК Ревија.
Поради полнењето на зимската јакна, има простор помеѓу ременот и телото, па ременот длабоко се сече во стомакот во моментот на несреќата. Ова може да предизвика сериозни повреди на меките ткива, како што се цревата, црниот дроб или слезината, па дури и да доведе до внатрешно крварење. Поради ова, стресот на внатрешните органи е многу поголем отколку ако појасот е поблиску до телото. Затоа се препорачува пред да влезете да ја соблечете јакната или барем да ја ставите преку појас.
Децата, исто така, треба да се врзат на овој начин или, уште подобро, без дебела јакна.
Извор: n1info.rs
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за четврток (21 ноември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (20 ноември)
-
Кичево5 часа
Во пресрет на новогодишните празници „Intellect Education“ од Кичево организира „Новогодишна магична работилница“ – каде со креативноста на вашите деца ќе создаваат производи
-
Временска прогноза1 ден
Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување
-
Култура15 часа
Денеска е Св.Архангел Михаил, на помош празникот на војводата на сите ангели!
-
Временска прогноза2 часа
Од утре нашиот регион ќе биде под дождлив бран уште од претпладне, додека истиот ќе се проширува и во вечерните часови – ова се најновите метео информации
-
Автомобили1 ден
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
-
Спорт1 час
Грујоски главен во Струмица, Ставрев ќе суди во Скопје – ова се судиите кои ќе ја делат правдата во 15-то коло во првата македонска фудбалска лига в недела