Автомобили
Во кои земји се вози лево, а во кои десно?
Сите знаеме дека во Англија се вози лево. Сега нема да се занимаваме со историските причини зошто е тоа така, бидејќи би требало да се вратиме стотици, па дури и илјадници години наназад. Имено, некои археолози тврдат дека и Римјаните возеле коли од левата страна, како и дека римските легии марширале на левата страна.
Така, возењето на левата страна стана вообичаено, а во некои случаи дури и пропишано со закон. Меѓутоа, во 18 век, големите колички влечени од неколку пара коњи станале популарни. На овие коли немаше место за „возачот“, но тој седна на задниот лев коњ, за да може полесно да ги контролира сите коњи со камшикот во десната рака.
Но, токму поради таа положба – да потсетиме, тој се движеше од левата страна на патот, а седеше лево – немаше добар поглед на коњите (или воловите) од десната страна, па се сретна со сообраќајот од спротивната насока може да биде непријатен. Слично како кога возите автомобил со волан од десната страна во Србија.
Овие огромни коли со многу коњи беа особено популарни на широките пространства на Америка, па државата Пенсилванија беше првата што во 1792 година донесе закон дека луѓето возат на десната страна на патот.
Наскоро, многу делови од денешните Соединети Американски Држави и Канада го усвоија ова правило. Во Франција, во 1792 година, беше наредено со декрет да се вози по десната страна на патот, кој ги вклучуваше сите француски „територии“ и колонии.
Кога во 18 век беше донесен закон дека целиот сообраќај на Лондонскиот мост треба да се движи на левата страна за да се избегне метеж, ова правило беше усвоено низ Британската империја, што значи во бројни колонии и други територии под англиска контрола на неколку континенти.
Имаше желба во текот на 20 век да се усогласат сообраќајните прописи низ Европа, но Британците немаа намера да ги променат своите навики. Последната европска земја што го напуштила возењето на левата страна на патот беше Шведска – и тоа дури во 1967 година.
Во најголем дел, иако општо се верува дека земјите каде возењето на левата страна се ретки, може да се каже дека ги има значително повеќе од очекуваното.
На пример, во Европа возите лево во:
1) Велика Британија, вклучувајќи ја и Северна Ирска (67 милиони жители)
2) Ирска (5.150.000 жители)
3) Каналски Острови (во Англискиот канал) – Џерси и Гернзи (172.000 жители)
4) Островот Ман (84.000 жители)
5) Кипар (925.000 жители)
6) Малта (540.000 жители)
А што е со остатокот од светот? Денес возите лево во 15 азиски, 14 африкански и 12 земји од Јужниот Пацифик, а има и над 20 други земји и територии… Точно, во некои случаи тоа се мали островски земји, без многу жители, но мораме да спомни ги.
Азија:
1) Бангладеш
2) Бутан
3) Брунеи
4) Источен Тимор
5) Индија
6) Индонезија
7) Јапонија
8) Макао
9) Малезија
10) Малдиви
11) Непал
12) Пакистан
13) Сингапур
14) Шри Ланка
15) Тајланд
Африка:
1) Боцвана
2) Есватини (порано познат како Свазиленд)
3) Кенија
4) Лесото
5) Малави
6) Маурициус
7) Мозамбик
8) Намибија
9) Сејшели
10) Јужна Африка
11) Танзанија
12) Уганда
13) Замбија
14) Зимбабве
Јужен Пацифик:
1) Австралија
2) Фиџи
3) Кирибати
4) Науру
5) Нов Зеланд
6) Ниуе
7) Острови „Питкерн“.
8) Папуа Нова Гвинеја
9) Самоа
10) Соломонови Острови
11) Тонга
12) Тувалу
Други – ќе наведеме само неколку:
1) Бахамите
2) Барбадос
3) Кајмански Острови
4) Доминиканска Република
5) Јамајка
6) Суринам
7) Тринидад и Тобаго
Автомобили
Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.
Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење
Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.
Кога се вклучуваат светлата за магла?
Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.
Што да избегнувате:
-
Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.
-
Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.
Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.
Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно
Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:
-
Пешаците се речиси невидливи во магла.
-
Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.
-
Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.
Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност
На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.
Најважните правила:
-
Прилагодете се на брзината на другите возила.
-
Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.
-
Вклучете ги предните и задните светла за магла.
-
Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.
-
Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.
Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.
Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила
Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:
-
Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.
-
Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.
-
Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.
Дали воопшто треба да тргнете на пат?
Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.
Извор: 021
Автомобили
Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година
Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.
Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.
Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации
VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.
Податоци по категории:
-
693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст
-
286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата
Како стојат прогнозите меѓу организациите?
Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.
И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:
– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.
Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.
Каков е поширокиот пазар на автомобили?
За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.
И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.
Извор: B92
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
-
Хороскоп2 денаХороскоп за четврток (11 декември)
-
Хороскоп13 часаХороскоп за петок (12 декември)
-
Кичево3 часаФинишираат подготовките за овогодинешниот Хуманитарен „Божиќен Базар“ во Кичево, период на многу забава, радост и среќа
-
Временска прогноза1 денСнег нема ни на повидок, продолжува периодот под влијание на Антициклон во Македонија
-
Македонија1 денПриведен навивач од Словачка, на 10 други не им беше дозволен влез во државата поради агресивно и недолично однесување во авион за време на лет и по слетувањето
-
Магазин1 денГрешка што многумина ја прават: Лошите навики при полнење ја уништуваат батеријата на телефонот
-
Lifestyle1 денБез оцет, без сода бикарбона: Оваа евтина состојка навистина го отпушува мијалникот
-
Автомобили1 денКако безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате
