Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
Автомобили
Заборавете на замаглувањето на прозорците: Како да се ослободите од влагата во автомобилот

Во текот на есента и зимата, влагата во автомобилот станува чест и непријатен проблем. Замаглените прозорци ја намалуваат видливоста, го отежнуваат возењето и го зголемуваат ризикот од несреќи. Наместо секојпат да го бришете стаклото со крпа или да користите привремени решенија, многу е поефикасно да спречите појава на кондензација уште од корен.
Во продолжение следуваат неколку практични совети за тоа како да се справите со влагата во вашиот автомобил и да обезбедите јасна видливост во текот на студените месеци.
Чистота наспроти влага
За почеток, заменете го филтерот за кабината. Со оглед на квалитетот на воздухот во нашите градови, филтерот треба редовно да се менува. Нечистотијата што влегува низ системот за вентилација ја намалува неговата ефикасност и со време не може да ја апсорбира влагата што ја носи есента.
Во најголем дел од случаите, наједноставното и најефикасно решение е замената. Нов филтер не е скап — во зависност од моделот на возилото, цените се движат околу 1.000 денари, додека поефикасните јаглеродни филтри се приближно двојно поскапи, пишува Polovniautomobili.com.
Следниот чекор е детално чистење на автомобилот. Листовите, калта и другите нечистотии во внатрешноста собираат влага која подоцна ја замаглува шофершајбната. Исчистете ја и усисајте ја кабината, а прозорците избришете ги со сува микрофибер крпа.
Проверете ги и одводните канали долж покривот, особено кај шофершајбната. Отворете ја хаубата и исчистете ги сите одводи — таму често се собираат лисја и кал, кои можат да предизвикаат навлегување на вода во ентериерот. Освен што ја зголемува влагата, ова може долгорочно да ги оштети електричните инсталации.
Внимавајте што оставате во автомобилот
Иако изгледа очигледно, не оставајте влажни крпи, облека или обувки во автомобилот. Влагата од нив останува заробена во затворен простор и при ниски температури кондензира или замрзнува на стаклата.
Ако користите платнени подни простирки, заменете ги со гумени за зимскиот период. Платнените лесно ја впиваат влагата од обувките, па под нив можете да ставите и стар весник што ќе ја впива водата — само менувајте го редовно.
Како да ја отстраните влагата од автомобилот
Ако влагата веќе е присутна во ентериерот, не грижете се – решението постои. Најефикасниот начин е возење на подолга релација со вклучен клима-уред. Климатизацијата ќе ја извлече влагата од воздухот, а топлината ќе помогне таа да испари. По едно вакво возење, ентериерот ќе биде значително посув.
Доколку не сакате да возите, можете да користите перници против влага што ги нудат производителите на авто-додатоци. Тие апсорбираат дел од влагата, иако нивната ефикасност варира.
Постои и домашно решение – земете стар зимски чорап, наполнете го со посипка за мачки (silica gel) и оставете го во автомобилот преку зимата. Посипката ќе ја собира влагата сè додека не се натопи; потоа заменете ја со нова. Ако влагата е поголема, поставете уште еден чорап.
Искуство плус: користете го сонцето
И зимското сонце може да ви помогне. Ако автомобилот е паркиран на сончево место, ентериерот природно ќе се загрее. Доволно е малку да ги отворите прозорците, за влагата постепено да излезе надвор.
Секако, правете го ова само ако автомобилот се наоѓа на безбедно место, каде нема ризик од кражба.
Со редовна грижа, чист автомобил и малку внимание, влагата повеќе нема да ви го уништува утрото. Видливоста ќе биде подобра, а возењето побезбедно и попријатно.
Извор: Danas
Автомобили
Tesla воведува поевтини модели: Дали тоа ќе ја зголеми продажбата?

По официјалната презентација на новите поевтини модели, цената на акциите на Tesla падна. Иако компанијата конечно претстави попристапни верзии на Model 3 и Model Y, експертите сметаат дека намалувањето на цената нема да донесе драматичен раст на продажбата.
Нови поевтини верзии на Model 3 и Model Y
Во „стандардна“ конфигурација, Model 3 и Model Y се поевтини за 5.000 долари, што ги прави достапни по цени од 37.000 и 40.000 долари на американскиот пазар.
Сепак, аналитичарот Ден Ивс од Wedbush е разочаран од скромното намалување, истакнувајќи дека поевтините верзии сè уште се поскапи од претходната цена на посилните модели. Дополнително, до крајот на септември во САД важеше федерален даночен кредит од 7.500 долари за електрични возила. Со него, Model 3 ќе чинеше под 30.000 долари, што ќе претставуваше силен мотив за купувачите.
Инвеститорите не се убедени
Бидејќи даночниот попуст повеќе не е достапен, инвеститорите се сомневаат дека новите верзии ќе предизвикаат значајно зголемување на продажбата. Падот на цената на акциите веднаш по најавата ја потврдува нивната резерва.
Аналитичарот Шеј Болур од Futurum Equities, во изјава за NY Post, вели дека не очекува ценовното намалување да има големо влијание врз побарувачката.
Конкуренцијата од Кина и предизвиците на Маск
Tesla се соочува со сè посилна конкуренција од кинеските производители на електрични возила, кои полека освојуваат поголем дел од глобалниот пазар. Дополнителен притисок врз компанијата создаваат и политичките ставови и јавните настапи на извршниот директор Илон Маск, кои според аналитичарите носат повеќе штета отколку корист.
Компромиси кај поевтините модели
Стандардните верзии на Model 3 и Model Y доаѓаат со неколку ограничувања:
-
опсег до 516 км,
-
побавно забрзување во споредба со Premium изданијата,
-
без LED светлосни ленти напред и назад,
-
без амбиентално осветлување,
-
без екран на допир за патниците назад,
-
намален број на звучници,
-
поскромен квалитет на тапацирот,
-
нови 18-инчни тркала.
И покрај тоа, возилата остануваат модерни и атрактивни за оние кои бараат пониска цена за влез во Tesla светот.
Испораки и идни планови
Нарачките за новите верзии веќе се достапни во САД, а испораките ќе започнат меѓу декември оваа година и јануари следната.
Со оглед на тоа што Илон Маск претходно се откажа од амбициозниот „Model 2“, кој требаше да чини околу 25.000 долари, моментално Model 3 со цена од 36.990 долари останува најприфатливиот автомобил од Tesla.
Извор: Zimo
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
-
Кичево2 дена
В сабота на градскиот плоштад во Кичево – „Хуманитарен Базар“ на здружението на родители на деца со посебни потреби, ќе се продаваат артикли, ракотворби и храна
-
Кичево1 ден
Отворена сметка за донации за доизградба на Храмот „Св.Петар и Павле“ во кичевското село Србјани, да дадеме свој придонес
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (10 октомври)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за сабота (11 октомври)
-
Временска прогноза1 ден
Викенд метео анализа, ќе дува силен ветер, утре не е исклучена можноста за локален слаб дожд – ова се најновите информации..
-
Скопје1 ден
Скопје со четиридневен регионален настан „Startup Revolution Summit.ai“, визионерите од светот на технологијата, претприемништвото и вештачката интелигенција на едно место
-
Македонија12 часа
Денес се чествува 84 години, 11 октомври – Ден на народното востание на Македонскиот народ
-
Спорт16 часа
Ова е стартниот состав на Македонија против Белгија вечерва во рамки на квалификациите за Светското првенство