Автомобили
Volkswagen во неволја: Не исклучуваат затворање на погони и отпуштања

Како дел од мерките за штедење, Volkswagen (VW) за прв пат не ја исклучува можноста за затворање на фабрики и отпуштања во Германија. Како што соопштија од VW по состанокот на менаџментот, предвидено е да се укине осигурувањето за вработување со важност до 2029 година, кое постојано се продолжува од 1994 година.
Според соопштението, шефот на VW, Оливер Блуме, на средбата истакнал дека автомобилската индустрија е во многу захтевна и сериозна ситуација.
„Економското опкружување дополнително се влоши, нови понудувачи пристигнуваат во Европа“. Германија како локација се повеќе заостанува во однос на конкурентноста. „Во ова опкружување мораме да се однесуваме доследно како компанија“, вели Блуме, пишува Дојче веле.
Според раководството, марките во Volkswagen AG мора да бидат сеопфатно реструктуирани.
„Дури и затворањето на фабриките кои произведуваат возила и локациите каде што се произведуваат компоненти во сегашната ситуација веќе не може да се исклучи ако нешто не се преземе брзо за тоа.
Излишни два погони?
Во соопштението на Работничкиот совет беше наведено дека раководството смета дека најмалку една поголема фабрика за автомобили и една за производство на компоненти се вишок.
Така, сите локации во Германија доаѓаат во фокус – без разлика дали се работи за Volkswagen AG или некои подружници, без разлика дали се работи за локации во западна или источна Германија“, се вели во соопштението.
Засега не е познато кои растенија би можеле да бидат погодени.
Шефот на Работничкиот совет Даниела Кавало најави масовен отпор. Плановите се „напад на нашите работни места, локации и колективни договори“, објасни таа во специјалното издание на списанието „Митбестимен“ на Работничкиот совет.
„Ова го доведува во прашање самиот VW и суштината на загриженоста. Ќе се бориме против тоа жестоко“, изјави Кавало. „Се додека сум јас тука, нема да има затворање на погоните на VW!
Веил: Прво да се испитаат другите можности
Претставниците на вработените, заедно со покраината Долна Саксонија, имаат мнозинство во Надзорниот одбор на Фолксваген. Премиерот на Долна Саксонија и член на надзорниот одбор Стефан Вајл го повикаа концернот да се откаже од затворањето на фабриката. Неспорно е дека, како што рече, има потреба од акција, но дека прво мора да се испитаат сите други можности за намалување на трошоците.
„Очекуваме дека нема да има прашања за затворање на фабриката благодарение на успешната примена на алтернативни мерки“, рече Вајл.
„Мораме да вложиме дополнителни напори“
Главната марка Фолксваген со години се бори со високите трошоци и во однос на профитната маржа заостанува зад сестринските брендови во концернот, како што се Шкода, Сеат и Ауди. Програмата за штедење, започната во 2023 година, има за цел да го подобри резултатот за десет милијарди евра до 2026 година.
Но, неодамнешниот неуспех на новите деловни потфати дополнително ја влоши ситуацијата. Меѓутоа, за да се постигнат целните подобрувања во резултатите, сега треба да се намалат трошоците повеќе од планираното.
„Противниот ветер стана значително посилен“, рече во изјавата менаџерот на брендот VW, Томас Шафер, и заклучи: „Затоа мораме да вложиме дополнителни напори и да создадеме услови за долгорочен успех“.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“
Претседателот на ЦДУ, Фридрих Мерц, најавата за мерките за штедење на Фолксваген ја гледа како економски и политички повик за будење за федералната влада.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“, критикува Мерц и оцени дека е можно VW да згрешил со тоа што се фокусирал исклучиво на електромобилноста.
Сепак, големи делови од германската индустрија, освен автомобилската, како што се хемиската индустрија и машинското инженерство, веќе не се конкурентни, рече Мерц.
За ова првенствено одговорни се политичките рамковни услови. Фолксваген е прогласен за „случај за рехабилитација“ од раководството, рече Мерц.
„Ова сега конечно ја покажува оваа федерална влада каде стоиме. Не станува збор за конјуктура на светскиот пазар“.
/n1info
Автомобили
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!

Утре (недела), 1-ви јуни со почеток од 11:00ч, град Прилеп повторно ќе биде домаќин на традиционалното државно првенство на Македонија во „Авто слалом“ со возила „Олд тајмери“ и „Јанг тајмери“ во организација на Национална Федерација за историски возила на Македонија која припаѓа во семејството на „FIVA“ – Fédération Internationale des Véhicules Anciens и „Класика Прилеп“ поддржано од Министерство за Спорт.
На наше огромно задоволство и под наше медиумско покровителство свое учество ќе земе нашиот кичевчанец, поранешен шампион и долгогодишен искусен учесник Кристијан Бојоски со својот модифициран „Опел Кадет“, кој долги години е миленик на прилепската публика, а владее голема поддршка и од нашиот град Кичево.
Инаку да потсетиме лани Кристијан Бојоски се натпреваруваше во класа 3 заедно со уште 11 учесници, рекорден број во таа категорија. Бојоски заврши на четвртата позиција со извозено време 1:40
Бидете дел и заедно да навиваме за кичевчанецот кој благодарение на пријателите и спонзорите кои здружено помагаат првично во техничката спремност, а тука не смее да се заборави поддршката на „Adler“, успешно плови по автомобилистичките води.
Имено да потсетиме, во октомври 2023, Бојоски го извози најдоброто време во класата „олд тајмери“ и се закити со пехар и медалја.
Настанот е на официјалната локација пред „Палма Шоп“ во Центарот на градот. Истиот беше закажан за 11-ти мај, но доби нов датум 1-ви јуни поради санација на делови од патеката, тогаш истакнаа од организацијата.
Со среќа на сите учесници!
Автомобили
„BMW“ во својата палета на електрични автомобили ќе го истакне својот модел „i4 M60“, со неверојатни 593 коњски сили

Помина нешто повеќе од една година откако BMW направи освежување на Серија 4 Gran Coupe и електричниот модел i4. Сепак, спортската верзија i4 M50 тогаш не доби технички промени. Таа продолжи да се нуди со истата M Performance поставка која развива 536 коњски сили и 795 њутн-метри вртежен момент. Неколку месеци подоцна, BMWBLOG објави информации дека се подготвува помоќна верзија – i4 M60. Сега, иако неофицијално, таа верзија се појави на холандската страница на BMW.
Новата i4 M60 веќе е наведена меѓу понудените модели, иако сè уште не може да се конфигурира. Интересно е што i4 M50 сè уште стои во понудата, но тоа веројатно ќе се промени наскоро. Новиот модел носи 593 коњски сили, што е за 57 КС повеќе од претходниот. Вртежниот момент останува ист – 795 њутн-метри.
Поради дополнителната сила, i4 M60 е побрз – од 0 до 100 км/ч стигнува за 3,7 секунди, што е за 0,2 секунди побрзо од M50. Максималната брзина останува ограничена на 225 км/ч. Покрај подобрените перформанси, има и други новитети кај оваа верзија, која е најпродаван BMW M модел последниве три години.
Според податоците од холандскиот сајт на BMW, новиот i4 M60 има автономија од 432 до 551 километар според WLTP стандардот. Иако минималниот дострел е помал од претходната верзија (469 км), максималниот сега е поголем (513 км порано). Батеријата и натаму има капацитет од 81,1 kWh, со максимално полнење на 205 kW со еднонасочна струја.
Новата верзија троши малку повеќе енергија – од 21 до 16,6 kWh на 100 км, додека старата верзија имаше потрошувачка од 19,7 до 17,9 kWh. Исто така, автомобилот е малку полесен – намален е за 5 килограми, па сега тежи 2.285 кг.
Брзината на полнење исто така е подобрена. За само 10 минути, може да се добие енергија за 141 до 185 километри, додека кај претходниот модел тоа беше 135 до 175 километри. Бидејќи BMW веќе ги подновува своите веб-страници со новиот модел, целосното претставување на i4 M60 најверојатно ќе се случи многу наскоро.
Извор: bmwblog.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Ферари Ф50“ оваа година слави 30 години од производство на еден од најзначајните суперавтомобили

„Ферари Ф50 Легаси тур“ 2025 слави 30 години од еден од најзначајните суперавтомобили на „Ферари“ со патување низ Тоскана и круг на патеката Фиорано. Но, ова не е само прашање на возење – ова е и деби на сосема нова гума Pirelli направена ексклузивно за F50.
Ферари ја оживува историјата со секој настан на Легаси. Од Сатурнија до Маранело, од кривулести патишта до бучавата на тркачката патека, ова е прослава на инженерството, убавината и длабоката врска помеѓу машината и возачот, пренесува autoblog.rs.
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Кога молкот стана глас, а гласот – сила: Кичево денес гласно ја кажа приказната на жените
-
Кичево1 ден
Кичевчани со мирен собир ќе оддадат почит за Отец Партениј, за неговите 30 години посветени во монашкиот живот
-
Хороскоп1 ден
Месечен Хороскоп (јуни 2025)
-
Автомобили2 дена
Утре во Прилеп ќе се одржи традиционалниот „Авто слалом“, учество ќе земе шампионот од Кичево, Кристијан Бојоски!
-
Македонија12 часа
Бигорскиот Манастир за прв пат се огласи во јавноста по јавните собири
-
Македонија9 часа
На место каде е дозволено 60 км/ч, службеници од БПС Гостивар на радар сопреле возач кој „летал“ со 145 км/ч
-
Спорт3 часа
(ФОТО) „Градско дерби“, фудбалско надигрување, многу голови и фер плеј – Фудбалот е најубавиот спорт на светот!
-
Македонија11 часа
МВР со детали за страотната сообраќајка кај Тетово, каде трагично згасна млад живот