Автомобили
Volkswagen во неволја: Не исклучуваат затворање на погони и отпуштања
Како дел од мерките за штедење, Volkswagen (VW) за прв пат не ја исклучува можноста за затворање на фабрики и отпуштања во Германија. Како што соопштија од VW по состанокот на менаџментот, предвидено е да се укине осигурувањето за вработување со важност до 2029 година, кое постојано се продолжува од 1994 година.
Според соопштението, шефот на VW, Оливер Блуме, на средбата истакнал дека автомобилската индустрија е во многу захтевна и сериозна ситуација.
„Економското опкружување дополнително се влоши, нови понудувачи пристигнуваат во Европа“. Германија како локација се повеќе заостанува во однос на конкурентноста. „Во ова опкружување мораме да се однесуваме доследно како компанија“, вели Блуме, пишува Дојче веле.
Според раководството, марките во Volkswagen AG мора да бидат сеопфатно реструктуирани.
„Дури и затворањето на фабриките кои произведуваат возила и локациите каде што се произведуваат компоненти во сегашната ситуација веќе не може да се исклучи ако нешто не се преземе брзо за тоа.
Излишни два погони?
Во соопштението на Работничкиот совет беше наведено дека раководството смета дека најмалку една поголема фабрика за автомобили и една за производство на компоненти се вишок.
Така, сите локации во Германија доаѓаат во фокус – без разлика дали се работи за Volkswagen AG или некои подружници, без разлика дали се работи за локации во западна или источна Германија“, се вели во соопштението.
Засега не е познато кои растенија би можеле да бидат погодени.
Шефот на Работничкиот совет Даниела Кавало најави масовен отпор. Плановите се „напад на нашите работни места, локации и колективни договори“, објасни таа во специјалното издание на списанието „Митбестимен“ на Работничкиот совет.
„Ова го доведува во прашање самиот VW и суштината на загриженоста. Ќе се бориме против тоа жестоко“, изјави Кавало. „Се додека сум јас тука, нема да има затворање на погоните на VW!
Веил: Прво да се испитаат другите можности
Претставниците на вработените, заедно со покраината Долна Саксонија, имаат мнозинство во Надзорниот одбор на Фолксваген. Премиерот на Долна Саксонија и член на надзорниот одбор Стефан Вајл го повикаа концернот да се откаже од затворањето на фабриката. Неспорно е дека, како што рече, има потреба од акција, но дека прво мора да се испитаат сите други можности за намалување на трошоците.
„Очекуваме дека нема да има прашања за затворање на фабриката благодарение на успешната примена на алтернативни мерки“, рече Вајл.
„Мораме да вложиме дополнителни напори“
Главната марка Фолксваген со години се бори со високите трошоци и во однос на профитната маржа заостанува зад сестринските брендови во концернот, како што се Шкода, Сеат и Ауди. Програмата за штедење, започната во 2023 година, има за цел да го подобри резултатот за десет милијарди евра до 2026 година.
Но, неодамнешниот неуспех на новите деловни потфати дополнително ја влоши ситуацијата. Меѓутоа, за да се постигнат целните подобрувања во резултатите, сега треба да се намалат трошоците повеќе од планираното.
„Противниот ветер стана значително посилен“, рече во изјавата менаџерот на брендот VW, Томас Шафер, и заклучи: „Затоа мораме да вложиме дополнителни напори и да создадеме услови за долгорочен успех“.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“
Претседателот на ЦДУ, Фридрих Мерц, најавата за мерките за штедење на Фолксваген ја гледа како економски и политички повик за будење за федералната влада.
„Германија повеќе не е доволно конкурентна“, критикува Мерц и оцени дека е можно VW да згрешил со тоа што се фокусирал исклучиво на електромобилноста.
Сепак, големи делови од германската индустрија, освен автомобилската, како што се хемиската индустрија и машинското инженерство, веќе не се конкурентни, рече Мерц.
За ова првенствено одговорни се политичките рамковни услови. Фолксваген е прогласен за „случај за рехабилитација“ од раководството, рече Мерц.
„Ова сега конечно ја покажува оваа федерална влада каде стоиме. Не станува збор за конјуктура на светскиот пазар“.
/n1info
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
Автомобили
Регистрациите на нови автомобили во ЕУ пораснаа за 5,8% во октомври: Еве кои се најсилните пазари
Шпанија предничи со рекордeн раст на електрични возила од 90,1%
Во Европската Унија во октомври биле регистрирани 916.609 нови патнички автомобили, што претставува раст од 5,8% во однос на истиот месец минатата година, објави Здружението на европски производители на автомобили (ACEA).
Раст на најголемите пазари
Три од четирите водечки европски пазари бележат годишен раст:
-
Шпанија: +15,9%
-
Германија: +7,8%
-
Франција: +2,9%
-
Италија: –0,5% (единствен пад)
Електричните автомобили со најголем скок
Сегментот на електрични возила на батерии (BEV) бележи раст од 38,6% на ниво на ЕУ.
Најголеми зголемувања по земји:
-
Шпанија: +90,1%
-
Франција: +63,2%
-
Германија: +47,7%
Пазарен удел по тип на возила во октомври
-
Хибриди (HEV): 34,5%
-
Бензинци: 24,8%
-
Електрични – BEV: 18,9%
-
Plug-in хибриди: 10,5%
-
Дизел: 8,1%
Податоци за периодот јануари–октомври 2025
-
Регистрациите на нови автомобили пораснале за 1,4% на годишно ниво.
-
Уделот на електрични возила достигнал 16,4%.
-
Продадени се 1.473.447 BEV автомобили — раст од 25,7% во споредба со истиот период лани.
Најголемите пазари за електрични автомобили
Четирите водечки пазари —
Германија, Франција, Белгија и Холандија — учествуваат со 62% од сите BEV регистрации во ЕУ во првите десет месеци од 2025 година.
Извор: Blic
-
Кичево20 часаЈовановски: „Ние во Кичево не можеме да исчистиме толку брзо колку што некои несовесни граѓани можат да расфрлаат ѓубре“
-
Култура20 часаУтре е голем празник, помолете се за здравје, на врата ни е „Пресвета Богородица Пречиста“, на помош слава, за многу години!
-
Кичево2 дена(ФОТО) Конечно „ATVA Residence Hotel & Spa“ официјално отворен, уникатен модерен хотелски комплекс, уреден според највисоки светски стандарди
-
Магазин2 дена(ВИДЕО) „Not Gonna Run Away“ е третиот дел од „Marbled In Stone“, наше кичевско, а светско!
-
Хороскоп1 денХороскоп за среда (3 декември)
-
Кичево2 дена„Canvas Print Media“ Кичево: Слики на Платно и Фото хартија, премиум Fine Art печатење со материјали од светски брендови и бесплатна достава во Кичево
-
Хороскоп8 часаХороскоп за четврток (4 декември)
-
Македонија2 денаДЕМАНТ: Внимание за злоупотреба на името на Бигорскиот манастир за продажба на лажни лекови
