Автомобили
Зошто во некои земји се вози од лево? Систем кој создава несигурност кај многумина

Возењето по левата страна на патот може да биде голем предизвик за многумина од нас. Навикнати сме да се држиме надесно, потпирајќи се на воспоставените обрасци и правила во сообраќајот.
Меѓутоа, кога ќе се најдеме во ситуација кога возењето од другата страна е неизбежно, често се чувствуваме нелагодно и несигурно.
Прилагодувањето на возењето на левата страна на патот бара промена во начинот на размислување и брзи реакции, па затоа мораме да го замениме сето она што го научивме за возењето со спротивните принципи, што може да биде збунувачки и да бара дополнителен напор. Но, како всушност започна сето тоа и зошто сè уште возите на левата страна од патот во некои земји?
Традицијата потекнува од колонијална Британија
Во светот луѓето возат од левата страна и тоа е традиција која потекнува од колонијална Британија. Кога витезите јаваа на коњи, тие замавнуваа со мечевите со десната рака. Затоа тие би јавале на левата страна за што подобро да ги нападнат своите непријатели.
Откако Британците го прифатија возењето со левата страна, земјите како Австралија, Нов Зеланд, Индија и другите нации колонизирани од Британците генерално возат лево. Тука е секако и Јапонија.
Во светот возење на левата страна до пресвртницата во САД. Тоа беше време на северноамериканска колонизација и потреба да се транспортира пченица низ огромни пространства. Потоа се појави нов вагон, кој го доби името „Conestoga“ (по племето Ирокези). Тешкиот товар го влечеле осум мазги. Човек кој возел товарен вагон се возел на задната мазга лево, држејќи камшик во десната рака.
Сè повеќе од овие возила ги принудија властите во Пенсилванија да го променат и да го регулираат правецот на патување со закон. Од 1792 година, во Америка се вози на десната страна. Франција прва го следеше американскиот пример бидејќи мораше да го регулира сообраќајот. Имено, зголемениот број на товарни вагони направи и хаос.
Британија, откако ги загуби САД по Војната за независност, не сакаше да прифати какво било влијание од нејзините поранешни трансатлантски колонии. Што се однесува до останатиот дел од Стариот континент, тој веднаш се приклучил на новиот тренд, проширен со Наполеонските војни и големите движења на војниците, кои морале да се организираат по патиштата. Последните две земји во Европа кои ја сменија страната во возењето се Шведска и Исланд, а тоа беше во 1967 и 1968 година.
Каде се вози денес на левата страна на патот?
Денес многу земји за возење ја користат левата страна на патот, а некои од нив се Ирска, Велика Британија, Тајланд, Јапонија, Австралија, Малта, Барбадос, Брунеи, Индија… Всушност, има уште четири земји во Европа каде возите на левата страна на патот. Тоа се Велика Британија, Република Ирска, Малта и Кипар.
Автомобили
(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.
Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“
Автомобили
(ВИДЕО) Toyota најавува надградена верзија на GR „Corolla“, премиерата закажана на есен
Toyota најавува надградена верзија на GR Corolla чија премиера е закажана за наесен. Дотогаш Јапонците прикажуваат камуфлиран развоен прототип. Сепак, направени се некои значајни промени во споредба со обичниот модел. Сега има отвори на хаубата и предните браници, а има и поголемо задно крило.
Се издвојуваат 18-инчните мат црни ковани тркала BBS со гуми 245/40 ZR18 (Michelin Pilot Sport Cup 2 наместо Pilot Sport 4). Тојота забележува дека работела и на 1,6 литарскиот бензински турбо мотор за да извлече поголем вртежен момент, но не открива детали.
Трицилиндричниот мотор има и „уникатно подесување“, иако не се споменуваат дополнителни коњски сили над стандардните 300 КС.
Сè уште нема слика од внатрешноста.
Извор: AutoBlog.rs
Автомобили
„Шкода“ го претстави својот освежен и подобрен модел на „Ениак“

Škoda претстави подобрени и освежени варијанти на моделот Škoda Enyaq. Според чешкиот производител, тоа е значително подобрување на постоечкиот модел, со помодерен дизајн и напредни технологии.
Овој SUV комбинира карактеристични карактеристики со подобрени аеродинамички решенија, што резултира со подобри перформанси и поефикасно возење. Моделот е базиран на модуларната MEB платформа на Volkswagen Group, која овозможува оптимална распределба на тежината и подобрени карактеристики на возење.
Подобрени перформанси и опсег Надградениот модел доаѓа со повеќе варијанти на батерии, при што најмоќната верзија обезбедува опсег до 500 километри со едно полнење.
Погонската група вклучува различни опции за електрични мотори, давајќи им на клиентите избор помеѓу стандарден и погон на сите тркала. Верзијата Enyaq iV 80 сега нуди 204 КС, додека спортската RS верзија достигнува дури 299 КС, што го прави најмоќниот модел во гамата. Подобрената аеродинамика дополнително ја намалува потрошувачката на енергија и ја зголемува ефикасноста на возењето.
Покрај стандардниот SUV модел, надградената серија го вклучува и Enyaq Coupe, кој се одликува со поелегантна силуета и оптимизирана каросерија. Купе варијантата нуди подолг опсег благодарение на подобрата аеродинамика, додека спортскиот RS модел носи поагресивен дизајн и подобрени перформанси. Со спуштен покрив и динамични линии, Coupe верзијата обезбедува поатрактивна алтернатива на класичниот модел Enyaq.
Напредна дигитализација и внатрешност Кабината на возилото е дополнително подобрена следејќи ги најновите трендови на дигитализација.
Големиот централен екран од 13 инчи овозможува интуитивна контрола на сите функции на возилото, додека таблата со инструменти и инфозабавниот систем сега се уште понапредни.
Внатрешноста користи еколошки материјали, вклучувајќи рециклирани ткаенини и одржливо обработена кожа, со можност за персонализација преку различни дизајнерски пакети.
Škoda Enyaq доаѓа со напредни безбедносни системи, вклучувајќи адаптивна контрола на патувањето, помош за задржување лента и автоматско итно сопирање.
Новите сензори и камери ја подобруваат безбедноста на сите учесници во сообраќајот. Има и напредни системи како автоматско паркирање, head-up дисплеј со зголемена реалност и систем за препознавање сообраќајни знаци.
Системот на батерии поддржува брзо полнење на брзи полначи, при што 80% капацитет може да се наполни за околу 30 минути. Регенеративното сопирање дополнително ја зголемува енергетската ефикасност, додека обновливата енергија се користи во производството на возила, намалувајќи го еколошкиот отпечаток.
Извор: b92.net
-
Кичево1 ден
Трагична сообраќајка со жртви кај кичевската месност „Сеферов бунар“
-
Кичево1 ден
Сообраќајна несреќа предмалку се случила на магистрален пат Кичево-Гостивар во близина на с.Зајас
-
Кичево12 часа
СВР Охрид со детали за стравичната сообраќајка во Кичево која одзеде три животи
-
Хороскоп24 часа
Хороскоп за сабота (19 април)
-
Култура1 ден
„Велики Петок“, најстрог пост, на денот на христијанската жалост не се работи по дома, ниту на поле..
-
Македонија1 ден
Возел мотор без возачка и со сообраќајна од друг мотор со измината важност
-
Скопје1 ден
МВР со посебен режим на сообраќај за утре во Скопје
-
Временска прогноза3 часа
Од понеделник повторно нашата територија под влијание на циклонска активност која носи обилен дожд и електрични празнења