Следете не

Автомобили

Покачена добивка за Фолксваген во изминатата 2022 година

Објавено пред

на

Германскиот производител на автомобили Фолксваген успеа да го зголеми оперативниот профит во 2022 година и покрај војната во Украина и енергетската криза. Исто така, ги зголеми приходите додека обемот на продажбата падна. Групацијата се уште се справува со последиците од тесните грла при набавката на суровини и тековните проблеми во некои синџири на снабдување.

Како што соопшти компанијата од Волфсбург, оперативната добивка пред специјални ефекти лани се зголемила за 12,5 отсто на 22,5 милијарди евра. Растот е значително помал од претходната година, но во согласност со очекувањата, наведува германската новинска агенција dpa.

Висината на нето добивката во концернот се уште не е објавена, таа треба да биде објавена на 14 март. Што се однесува до приходите, тие изјавија дека се зголемени од 250,2 милијарди евра во 2021 година на 279 милијарди евра лани, односно за 11,5 отсто. Една од причините е веројатно повисоките просечни цени на испорачаните возила, бидејќи е намален бројот на продадени возила.

Речиси хроничниот недостиг на микрочипови и друга електроника предизвика доцнење во производството и долго чекање кај клиентите кај многу производители, вклучително и Фолксваген. Германскиот производител, втор по големина во светот по Тојота, испорача седум отсто помалку возила на клиентите во 2022 година од претходната година.

Групацијата Volkswagen продаде 8,26 милиони возила минатата година, по околу 8,88 милиони во 2021 година. Продажбата се зголеми само во азиско-пацифичкиот регион, па дури и таму на најважниот кинески пазар таа се намали за 3,6 проценти.

Сепак, продажбата на електрични модели повторно се зголеми. Брендовите на групацијата Фолксваген продале нешто повеќе од 572.000 од нив во 2022 година, што е за 26 отсто повеќе од 2021 година.

Извор: Seebiz.eu

Автомобили

Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Jean-Philippe Delberghe

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.

Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.

Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.

Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.

Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.

Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.

Извор: motor1.com

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Објавено пред

на

Фото: Val Vesa @ unsplash
Фото: Val Vesa @ unsplash

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.

• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.

Вештачка интелигенција за подобро производство

Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.

Оптимизација на потрошувачката и одржливост

Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.

Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

Објавено пред

на

Фото: Chris G @ unsplash
Фото: Chris G @ unsplash

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.

• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.

Наследство на R35 GT-R

„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.

• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.

Уникатност и иднина

Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.

Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Кичево3 часа

(ВИДЕО) Спречен голем пожар во кичевската населба Иванидол

Предмалку благодарение на брзата интервенција од ТППЕ Кичево, беше спречена пламната огнена стихија на сува трева да дојде до далековод...

Спорт7 часа

ФФМ реализира рекордна донација на спортска опрема за дечиња од младинските екипи низ Македонија

Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) денеска спроведе најголема досега донација на спортска опрема наменета за младинските екипи што се натпреваруваат...

Фото: Mitchell Luo @ unsplash Фото: Mitchell Luo @ unsplash
Храна9 часа

Исто како од ресторан: Тајната за совршено крцкав домашен помфрит

Кога помфритот дома излегува мек или тврд, решението често е едноставно: кратко потопување во газираниот пијалак што веќе го имате...

Фото: Solen Feyissa @ unsplash Фото: Solen Feyissa @ unsplash
Магазин9 часа

TikTok ја менува комуникацијата: Нови пораки со глас, фотографии и видеа

TikTok најави голема промена во својата платформа – во следните недели ќе воведе гласовни пораки до една минута, како и...

Фото: User_Pascal @ unsplash Фото: User_Pascal @ unsplash
Магазин9 часа

Google Pixel и iPhone го забрзуваат преминот кон eSIM технологија

Apple и Google се одлучни во својата стратегија за укинување на физичките SIM картички и премин кон телефони што поддржуваат...

Фото: Mariia Shalabaieva @ unsplash Фото: Mariia Shalabaieva @ unsplash
Магазин9 часа

NVIDIA ја претстави новата генерација Jetson AGX Thor за роботика и физичка AI

Директорот на NVIDIA, Јенсен Хуанг, ја истакна роботиката како најголема можност на компанијата надвор од вештачката интелигенција. Во таа насока,...

Фото: Maik Kleinert @ unsplash Фото: Maik Kleinert @ unsplash
Магазин9 часа

Insta360 ја претстави новата акциона камера GO Ultra со отстранлива меморија

Кинеската компанија Insta360, позната по акционите камери и дронови, го претстави својот нов премиум модел – Insta360 GO Ultra. Наместо...

Спорт10 часа

Офанзивецот на „црвените ѓаволи“ на чекор до шпански Бетис

Бразилскиот офанзивец на Манчестер Јунајтед, Антони, се наоѓа на чекор до повторно приклучување во редовите на Бетис, откако двата клуба...

Македонија11 часа

Од денес започнува новата учебна година, вештачката интелигенција дел од наставата, образовни асистенти и за средношколците

Со денешното ѕвонче во училиштата, официјално стартува учебната 2025/2026 година, во која ќе учествуваат околу 245,000 ученици – 177.800 во...

На денешен ден11 часа

Времеплов: На денешен ден – 1 септември

На денешен ден 1 септември, важни историски настани кои се случиле во различни години и делови од светот. Еве краток преглед на...

НАЈЧИТАНИ