Автомобили
Автомобилот „Rolls Royce Phantom“ слави 100 години од своето постоење

Во текот на својот век на постоење, еден од најпрепознатливите и најлуксузни автомобили во историјата – Ролс-Ројс Фантом – бил во сопственост на бројни славни личности, вклучувајќи некои од најголемите уметници на 20 век. Фантом отсекогаш претставувал симбол на ексклузивност и префинетост, без вистински конкурент во својата класа.
Првата генерација на овој модел се појавила во 1925 година, заменувајќи го Silver Ghost – првиот луксузен модел на брендот, претставен уште во 1906 година.
Во изминатите сто години, Фантом минал низ осум генерации. Актуелната, осма по ред, е претставена во 2017 година и до денес останува највисоката преставка на луксузот што го нуди брендот.
Овој модел уживал голема популарност меѓу светски реномирани уметници. Меѓу познатите сопственици се Салвадор Дали, Енди Ворхол, Пабло Пикасо, Анри Матис, Кристијан „Бебе“ Берар и Сесил Битон.
Некои уметници дури го искористиле Фантом како дел од своето уметничко изразување. Во зима 1955 година, Салвадор Дали позајмил црно-жолт Фантом од пријател за предавање на Сорбона. Пред универзитетот, тој го испразнил багажникот преполн со 500 килограми карфиол на замрзнат тротоар, создавајќи надреалистичка инсталација на улиците на Париз.
Енди Ворхол, кој често се смета за уметнички наследник на Дали, во 1972 година купил модел од 1937, откако го забележал во антикварница во Цирих за време на прошетка со својот агент. Подоцна го модифицирал во „шутинг брек“, а во 1978 година автомобилот преминал во рацете на неговиот менаџер, Фред Хјуз.
Производството на Фантом не било континуирано – постоеле периоди на прекин. На пример, четвртата генерација се појавила дури во 1950 година, по 11-годишна пауза поради Втората светска војна. Најдолговечната генерација била шестата, која се произведувала од 1968 до 1990 година. Потоа следела уште една пауза – сè до 2003 година, кога била лансирана седмата генерација.
Денешната, осма генерација, под долгиот капак крие 6.75-литарски V12 би-турбо мотор со 571 коњска сила и 900 Nm вртежен момент. Достапен е во две варијанти на меѓуоскино растојание, забрзува од 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди и достигнува максимална брзина ограничена на 250 км/ч.
Извор: rolls-roycemotorcars.com
Автомобили
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.
Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.
Колку им треба на другите?
Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.
Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:
-
Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari
-
Mercedes – 47 автомобили
-
BMW – 58 автомобили
Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.
Американски и јапонски падови
Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.
Компаниите со загуба
Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:
-
Mazda
-
Nissan
-
Xpeng
-
Stellantis
-
Volvo
-
Renault
-
Nio
-
Polestar
-
Rivian
-
Aston Martin
-
Lucid
Извор: B92
Автомобили
Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.
Supersports повторно се враќа
Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:
-
редизајнирана каросерија,
-
поагресивен стил,
-
мерки за намалување на масата.
За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.
Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“
Агресивен и динамичен дизајн
Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:
-
преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,
-
страничен профил со црни алуминиумски тркала,
-
заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.
Моќ и перформанси
Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:
-
4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,
-
тежина намалена на околу 2.000 кг,
-
задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.
Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.
Цена и ексклузивност
-
ќе се произведува во ограничен број примероци,
-
цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),
-
се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.
Извор: Index
Автомобили
Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.
Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:
„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“
Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.
Зошто само Volkswagen?
Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:
„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“
Нов живот за старо име
Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.
Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.
Европа против Кина
Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.
Извор: B92
-
Кичево20 часа
(ФОТО) Директорот на БЈБ Јанев денес во посета на Кичево, Осломеј и Зајас
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (4 октомври)
-
Спорт14 часа
Кичевски ФК Напредок како во старите добри времиња, 4 погодоци против ФК Скендербегу на градски!
-
Хороскоп10 часа
Хороскоп за недела (5 октомври)
-
Lifestyle2 дена
Никогаш не ставајте ја оваа храна во замрзнувач
-
Lifestyle2 дена
Трикот за совршено сварени јајца
-
Автомобили2 дена
Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил
-
Магазин2 дена
YouTube тестира нов мобилен изглед – корисниците поделени