Автомобили
Дали акумулаторот побрзо се расипува во зима или лето? Еве како да го направите да трае што подолго

Акумулаторите најчесто откажуваат во зима, но излегува дека тоа не е поради ниските температури, туку главно поради негрижата што се случува во текот на летото.
Акумулатор кој не е подготвен за зима престанува да работи на првиот мраз, а експертите објаснуваат што се случува со акумулаторот во лето, и како тој влијае на неговата работа при ниски температури.
Во лето, автомобилите често седат на сонце и стануваат толку жешки што не можете ни да ги допрете. Тоа значи дека е жешко не само во кабината, туку и под хаубата.
Повеќето возачи кои имаат лоши искуства со акумулаторите во зима, не можат да замислат дека тоа е последното нешто што ќе пропадне во лето. Како по правило, тоа е точно, бидејќи во лето не треба да „исцедите“ толку енергија од акумулаторот како на ниски температури.
Меѓутоа, за време на високи температури, акумулаторот губи најмногу потенцијална енергија, бидејќи со зголемувањето на температурата, хемиските реакции што се случуваат во акумулаторот се забрзуваат многукратно, што го забрзува процесот на самопразнење – не како резултат на оптоварување, туку како резултат на зголемена температура.
Режим топло-ладно
Разликата помеѓу зимата и летото, односно ниските и високите температури, може да биде фатална за акумулаторот.
Ладната батерија има побавни хемиски процеси, па се чини дека е послаба и често е потребно подолго време да се разбуди. Сепак, благодарение на побавните хемиски процеси внатре, ја задржува својата издржливост подолго.
Оптималната температура за батеријата е приближно 20 степени Целзиусови и со секои 10 степени намалување, овие процеси се забавуваат двапати. Нејзиниот капацитет исто така се намалува, но само теоретски, бидејќи во пракса истата батерија брзо ќе се врати во номиналниот капацитет на оптимална температура, посочуваат експертите.
Во лето батеријата побрзо „старее“.
При високи температури, батеријата е веднаш подготвена за работа, нејзиниот капацитет не се намалува, а хемиските процеси се забрзуваат двапати на секои 10 степени Целзиусови повисоки.
За жал, ова предизвикува и побрзо распаѓање на батеријата, поточно, кородирање на внатрешните решетки.
Затоа, поради високите температури, батеријата „старее“ побрзо отколку во зима, а тоа се случува пред есен-зимскиот период, кога е неопходна најдобрата состојба на батеријата.
Значи, лесно можеме да резимираме дека батеријата во зима се „расипува“ не затоа што е исцрпена од ниските температури, туку затоа што цело лето интензивно работи и се истрошила, а ниските температури само ја изложувале и „тепале“.
Проверете еднаш годишно
Состојбата на батеријата најдобро се проверува во сервис за автомобили или специјализирани продавници, каде што електричарот користи професионален тестер на батерии. Доколку се работи за темелно тестирање, сервисот ќе ја задржи батеријата наполнета 24 часа и дури потоа ќе изврши тест за квалитет, додека ад хок тестовите не се валидни.
Она што можете да го направите сами е да го направите тоа со обичен комерцијално достапен тестер, но на крајот ќе открие само помали дефекти, честопати безопасни кога тестерот ќе покаже помал капацитет, бидејќи автомобилот не бил возен долго време.
Без професионална опрема, тешко е да се открие оштетувањето на ќелијата или да се измери капацитетот на фабриката, па ако се сомневате во здравјето на батеријата, најдобро е барем еднаш годишно да посетувате сервисен центар.
Како да ја заштитите батеријата од топлина, односно забрзано стареење?
Ако го паркираме автомобилот надвор од гаражата и тој постојано е на сонце во текот на летото, а го користиме или многу ретко или многу често, но за кратки протегања – тоа е најлошото можно сценарио за батеријата.
Експертите наведуваат дека идеално решение би било да ја извадите батеријата од автомобилот на топло време кога не е во употреба. Се разбира, тоа би било ризично, честопати премногу комплицирано, па дури и може да предизвика проблеми со автомобилот.
Затоа, единствениот вистински начин да се заштити батеријата е редовно да се полни. Не се работи за полнење еднаш годишно пред зимата, бидејќи тогаш може да биде предоцна. Иако ваквите процеси не се ниту практични ниту секојдневни во возилата од 21 век, експертите предлагаат да се регенерира батеријата барем еднаш годишно.
Повеќето евтини батерии што можете да ги најдете на „aftermarket“ пазарот, а кои имаат две или повеќе години гаранција, бараат „освежување“ по првата година од користењето, за да се продолжи векот и да се исполнат гарантните услови.
/B92
Автомобили
BMW и Qualcomm развиваат систем за помош при управување „Snapdragon Ride Pilot“

BMW и Qualcomm го претставија новиот систем за помош на возачот „Snapdragon Ride Pilot“, кој за прв пат ќе биде прикажан на саемот „IAA Mobility 2025“. Решението овозможува автономно возење на автопати, автоматско менување на ленти и поддршка при паркирање, со што се најавува следната фаза во развојот на интелигентната мобилност.
Станува збор за технологија од ниво 2+, што подразбира дека возачот и натаму мора активно да го следи сообраќајот. Платформата комбинира 360° камера перцепција, вештачка интелигенција и напредни алгоритми за анализа на сложени ситуации во сообраќајот.
Qualcomm нагласува дека безбедноста е врвен приоритет, со усогласување со глобални стандарди како ISO ASIL. Ride Pilot веќе е валидиран во 60 земји, а до 2026 година целта е присуство во повеќе од 100 пазари.
Со ова, BMW и Qualcomm се приклучуваат кон динамичната трка за автономни решенија, каде конкуренцијата од компании како NVIDIA и Mobileye станува сè поинтензивна.
Извор: Engadged
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (16 септември)
-
Македонија2 дена
Од ноќеска цените на горивата се намалуваат
-
Скопје16 часа
(ВИДЕО) Снимка од подметнувањето на пожарот во Пинтија, каде ние човечноста?!
-
Здравје и убавина2 дена
Единствен рецепт за појак имунитет
-
Временска прогноза2 дена
Од денес ќе дува засилен ветер од северен правец, додека времето ќе биде стабилно
-
Македонија13 часа
Министерството за одбрана, петта година по ред ги задржа максималните 100 % активна транспарентност и е практично најтранспарентна институција во државата
-
Скопје2 дена
(ВИДЕО) Уништени над 4 тони и 18 илјади стебла марихуана и повеќе од 21 килограми друга дрога
-
Временска прогноза18 часа
По ладни утра проследени со ладен воздух од северен правец