Автомобили
Дали акумулаторот побрзо се расипува во зима или лето? Еве како да го направите да трае што подолго

Акумулаторите најчесто откажуваат во зима, но излегува дека тоа не е поради ниските температури, туку главно поради негрижата што се случува во текот на летото.
Акумулатор кој не е подготвен за зима престанува да работи на првиот мраз, а експертите објаснуваат што се случува со акумулаторот во лето, и како тој влијае на неговата работа при ниски температури.
Во лето, автомобилите често седат на сонце и стануваат толку жешки што не можете ни да ги допрете. Тоа значи дека е жешко не само во кабината, туку и под хаубата.
Повеќето возачи кои имаат лоши искуства со акумулаторите во зима, не можат да замислат дека тоа е последното нешто што ќе пропадне во лето. Како по правило, тоа е точно, бидејќи во лето не треба да „исцедите“ толку енергија од акумулаторот како на ниски температури.
Меѓутоа, за време на високи температури, акумулаторот губи најмногу потенцијална енергија, бидејќи со зголемувањето на температурата, хемиските реакции што се случуваат во акумулаторот се забрзуваат многукратно, што го забрзува процесот на самопразнење – не како резултат на оптоварување, туку како резултат на зголемена температура.
Режим топло-ладно
Разликата помеѓу зимата и летото, односно ниските и високите температури, може да биде фатална за акумулаторот.
Ладната батерија има побавни хемиски процеси, па се чини дека е послаба и често е потребно подолго време да се разбуди. Сепак, благодарение на побавните хемиски процеси внатре, ја задржува својата издржливост подолго.
Оптималната температура за батеријата е приближно 20 степени Целзиусови и со секои 10 степени намалување, овие процеси се забавуваат двапати. Нејзиниот капацитет исто така се намалува, но само теоретски, бидејќи во пракса истата батерија брзо ќе се врати во номиналниот капацитет на оптимална температура, посочуваат експертите.
Во лето батеријата побрзо „старее“.
При високи температури, батеријата е веднаш подготвена за работа, нејзиниот капацитет не се намалува, а хемиските процеси се забрзуваат двапати на секои 10 степени Целзиусови повисоки.
За жал, ова предизвикува и побрзо распаѓање на батеријата, поточно, кородирање на внатрешните решетки.
Затоа, поради високите температури, батеријата „старее“ побрзо отколку во зима, а тоа се случува пред есен-зимскиот период, кога е неопходна најдобрата состојба на батеријата.
Значи, лесно можеме да резимираме дека батеријата во зима се „расипува“ не затоа што е исцрпена од ниските температури, туку затоа што цело лето интензивно работи и се истрошила, а ниските температури само ја изложувале и „тепале“.
Проверете еднаш годишно
Состојбата на батеријата најдобро се проверува во сервис за автомобили или специјализирани продавници, каде што електричарот користи професионален тестер на батерии. Доколку се работи за темелно тестирање, сервисот ќе ја задржи батеријата наполнета 24 часа и дури потоа ќе изврши тест за квалитет, додека ад хок тестовите не се валидни.
Она што можете да го направите сами е да го направите тоа со обичен комерцијално достапен тестер, но на крајот ќе открие само помали дефекти, честопати безопасни кога тестерот ќе покаже помал капацитет, бидејќи автомобилот не бил возен долго време.
Без професионална опрема, тешко е да се открие оштетувањето на ќелијата или да се измери капацитетот на фабриката, па ако се сомневате во здравјето на батеријата, најдобро е барем еднаш годишно да посетувате сервисен центар.
Како да ја заштитите батеријата од топлина, односно забрзано стареење?
Ако го паркираме автомобилот надвор од гаражата и тој постојано е на сонце во текот на летото, а го користиме или многу ретко или многу често, но за кратки протегања – тоа е најлошото можно сценарио за батеријата.
Експертите наведуваат дека идеално решение би било да ја извадите батеријата од автомобилот на топло време кога не е во употреба. Се разбира, тоа би било ризично, честопати премногу комплицирано, па дури и може да предизвика проблеми со автомобилот.
Затоа, единствениот вистински начин да се заштити батеријата е редовно да се полни. Не се работи за полнење еднаш годишно пред зимата, бидејќи тогаш може да биде предоцна. Иако ваквите процеси не се ниту практични ниту секојдневни во возилата од 21 век, експертите предлагаат да се регенерира батеријата барем еднаш годишно.
Повеќето евтини батерии што можете да ги најдете на „aftermarket“ пазарот, а кои имаат две или повеќе години гаранција, бараат „освежување“ по првата година од користењето, за да се продолжи векот и да се исполнат гарантните услови.
/B92
Автомобили
„Hyundai“ во иднина би можел да лансира погон на задни „хибрит“ тркала

Кога новиот Hyundai Palisade дебитираше во САД минатата недела, конечно ја пополни празнината во линијата со хибриден погон. Поставувањето го спојува 2,5-литарски, четирицилиндричен турбо мотор со тандем од електрични мотори, интегриран во шест-брзински автоматски менувач за вкупно 334 КС и 460 Nm максимален вртежен момент.
Она што е интересно е дека Hyundai планира да лансира варијанта со погон на задните тркала во 2026 година која ќе го содржи предметниот погон. Во меѓувреме, премиум-дивизијата на корејската марка, Genesis, исто така влегува во хибридниот простор, но само одбрани, „клучни модели“ ќе добијат електрифицирани погонски единици.
За автомобили со пониски цени, Hyundai развива втор хибриден систем кој користи помал, 1,6-литарски турбо мотор. Во овој случај, ефикасноста е подобрена за четири проценти, а максималниот вртежен момент е малку зголемен, од 367 на 380 Nm. Иако ниту еден модел не е конкретно именуван, веројатен кандидат за усвојување на ова склопување е Hyundai Tucson, бидејќи сегашната хибридна верзија произведува помал максимален вртежен момент од споменатите два.
Хибридната понуда на Hyundai Group ќе се движи од компактни до големи возила, вклучувајќи ги и моделите на Genesis. Комбинираната излезна моќност ќе се движи од сто и нешто до триста и нешто коњи.
Како што е случајот со новиот Palisade, хибридното поставување со два мотори има двојна цел: едната е да се грижи за стартувањето, генерирањето електрична енергија во батеријата и неговата употреба, додека другата се однесува на погонот и регенеративното сопирање.
Во поврзаните вести, Hyundai потврди дека ќе продолжи да нуди механички систем за погон на сите тркала, со одредени модели кои користат e-AWD, кој користи електричен мотор на задната оска.
Извор: Automotoshow.rs
Фото: ©Paul Esch-Laurent / unsplash.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Mercedes-Benz“ наскоро надоградува „steer-by-wire“ технологија која не бара механичка врска помеѓу волан и предни тркала

Започнува нова ера за купувачи на „Mercedes-Benz“. Компанијата ќе биде првиот германски производител на автомобили што ќе понуди сериско возило со систем „steer-by-wire“ од 2026 година.
Оваа технологија не бара механичка врска помеѓу воланот и предните тркала. Наместо тоа, барањата на возачот за управување се пренесуваат брзо и директно преку електричен кабел или жица.
Возачите ќе имаат корист од прилагодливите коефициенти на воланот, управувањето на задната оска и помалку преполната внатрешност. Без разлика дали се движите по градските улици или автопатишта, искуството станува поинтуитивно и постабилно. Плус, помалку вибрации значи потивко возење.
Овој систем не се однесува само на технологијата – туку на презамислување на начинот на кој возиме, како се чувствуваме и како комуницираме со патот, пишуваат колегите од водечкиот веб за автомобили – autoblog.rs
Погледнете во продолжение за што станува збор:
Автомобили
(ВИДЕО) „Lexus“ ќе го претстави целосно новиот „ES“ на саемот за автомобили во Шангај

Lexus ќе го претстави целосно новиот ES на претстојниот меѓународен саем за автомобили во Шангај. Деталите за целосно новиот ES, глобален модел кој ги усовршува напредните технологии за електрификација и продолжува да ја развива својата препознатлива тишина и удобност при возењето, ќе бидат објавени на прес-конференција на штандот на Lexus на 23 април.
Додека го чекаме дебито на оваа нова луксузна понуда, Lexus објави тизер видеа клипови кои прикажуваат некои од уникатните дизајнерски елементи, пренесуваат „global.toyota“
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (29 април)
-
Спорт19 часа
(ФОТО) Денес кичевските ривали „ФК Кичево“ и „ФК Напредок“ одиграа одличен меч од регионалната лига
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за среда (30 април)
-
Македонија2 дена
Од ноќеска поскапуваат нафтените деривати, ова е новата цена!
-
Спорт15 часа
Македонската гордост блесна на USA Open
-
Магазин2 дена
„Сите за Кочани – Трчаме заедно!“ – „Денот на Европа“ со хуманитарна трка во седум македонски градови, наменета за погодените од трагедијата во Кочани
-
Занимливости2 дена
Светскиот гигант „Google“ ќе ги враќа вработените во своите канцеларии, работењето од дома ќе стане минато
-
Македонија24 часа
На пат Гостивар-Тетово возел со 151 км/ч, Полицијата го сопре на радар!