Автомобили
Дали акумулаторот побрзо се расипува во зима или лето? Еве како да го направите да трае што подолго

Акумулаторите најчесто откажуваат во зима, но излегува дека тоа не е поради ниските температури, туку главно поради негрижата што се случува во текот на летото.
Акумулатор кој не е подготвен за зима престанува да работи на првиот мраз, а експертите објаснуваат што се случува со акумулаторот во лето, и како тој влијае на неговата работа при ниски температури.
Во лето, автомобилите често седат на сонце и стануваат толку жешки што не можете ни да ги допрете. Тоа значи дека е жешко не само во кабината, туку и под хаубата.
Повеќето возачи кои имаат лоши искуства со акумулаторите во зима, не можат да замислат дека тоа е последното нешто што ќе пропадне во лето. Како по правило, тоа е точно, бидејќи во лето не треба да „исцедите“ толку енергија од акумулаторот како на ниски температури.
Меѓутоа, за време на високи температури, акумулаторот губи најмногу потенцијална енергија, бидејќи со зголемувањето на температурата, хемиските реакции што се случуваат во акумулаторот се забрзуваат многукратно, што го забрзува процесот на самопразнење – не како резултат на оптоварување, туку како резултат на зголемена температура.
Режим топло-ладно
Разликата помеѓу зимата и летото, односно ниските и високите температури, може да биде фатална за акумулаторот.
Ладната батерија има побавни хемиски процеси, па се чини дека е послаба и често е потребно подолго време да се разбуди. Сепак, благодарение на побавните хемиски процеси внатре, ја задржува својата издржливост подолго.
Оптималната температура за батеријата е приближно 20 степени Целзиусови и со секои 10 степени намалување, овие процеси се забавуваат двапати. Нејзиниот капацитет исто така се намалува, но само теоретски, бидејќи во пракса истата батерија брзо ќе се врати во номиналниот капацитет на оптимална температура, посочуваат експертите.
Во лето батеријата побрзо „старее“.
При високи температури, батеријата е веднаш подготвена за работа, нејзиниот капацитет не се намалува, а хемиските процеси се забрзуваат двапати на секои 10 степени Целзиусови повисоки.
За жал, ова предизвикува и побрзо распаѓање на батеријата, поточно, кородирање на внатрешните решетки.
Затоа, поради високите температури, батеријата „старее“ побрзо отколку во зима, а тоа се случува пред есен-зимскиот период, кога е неопходна најдобрата состојба на батеријата.
Значи, лесно можеме да резимираме дека батеријата во зима се „расипува“ не затоа што е исцрпена од ниските температури, туку затоа што цело лето интензивно работи и се истрошила, а ниските температури само ја изложувале и „тепале“.
Проверете еднаш годишно
Состојбата на батеријата најдобро се проверува во сервис за автомобили или специјализирани продавници, каде што електричарот користи професионален тестер на батерии. Доколку се работи за темелно тестирање, сервисот ќе ја задржи батеријата наполнета 24 часа и дури потоа ќе изврши тест за квалитет, додека ад хок тестовите не се валидни.
Она што можете да го направите сами е да го направите тоа со обичен комерцијално достапен тестер, но на крајот ќе открие само помали дефекти, честопати безопасни кога тестерот ќе покаже помал капацитет, бидејќи автомобилот не бил возен долго време.
Без професионална опрема, тешко е да се открие оштетувањето на ќелијата или да се измери капацитетот на фабриката, па ако се сомневате во здравјето на батеријата, најдобро е барем еднаш годишно да посетувате сервисен центар.
Како да ја заштитите батеријата од топлина, односно забрзано стареење?
Ако го паркираме автомобилот надвор од гаражата и тој постојано е на сонце во текот на летото, а го користиме или многу ретко или многу често, но за кратки протегања – тоа е најлошото можно сценарио за батеријата.
Експертите наведуваат дека идеално решение би било да ја извадите батеријата од автомобилот на топло време кога не е во употреба. Се разбира, тоа би било ризично, честопати премногу комплицирано, па дури и може да предизвика проблеми со автомобилот.
Затоа, единствениот вистински начин да се заштити батеријата е редовно да се полни. Не се работи за полнење еднаш годишно пред зимата, бидејќи тогаш може да биде предоцна. Иако ваквите процеси не се ниту практични ниту секојдневни во возилата од 21 век, експертите предлагаат да се регенерира батеријата барем еднаш годишно.
Повеќето евтини батерии што можете да ги најдете на „aftermarket“ пазарот, а кои имаат две или повеќе години гаранција, бараат „освежување“ по првата година од користењето, за да се продолжи векот и да се исполнат гарантните услови.
/B92
Автомобили
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа

Кон крајот на 2024 година, Toyota ја освежи понудата на својот легендарен SUV модел, а сега пристигнува и хибридната верзија – Land Cruiser Hybrid 48V. Ова е првиот електрифициран Land Cruiser достапен на европскиот пазар.
Хибриден систем со 48V технологија
Новата варијанта комбинира 2,8-литарски турбодизел мотор со електричен генератор, литиум-јонска батерија од 48 волти и DC-DC конвертор. Благодарение на оваа технологија, возењето е посмирено, поефикасно и потивко – како на асфалт, така и на терен.
Без компромис за теренски способности
И покрај додавањето на хибридна технологија, Land Cruiser и понатаму ги задржува своите препознатливи теренски карактеристики. Возилото може да помине низ водени пречки до 700 mm, бидејќи сите клучни електрични компоненти се внимателно позиционирани за да бидат заштитени.
„48V системот е развиен така што лесно се вградува, без влијание врз теренските перформанси,“ велат од Toyota.
Подобрено возачко искуство
Благиот хибриден систем нуди неколку важни подобрувања:
-
Потивко и побрзо стартување на моторот
-
Намалени вибрации при старт-стоп работа
-
Полинеарно забрзување
-
Подобра регенерација на енергија при сопирање
Возачите имаат избор помеѓу два режими на старт-стоп системот: NORMAL и LONG – вториот овозможува подолго исклучување на моторот со цел зголемена ефикасност, особено во урбани услови.
Компактна батерија, висока ефикасност
Литиум-јонската батерија има капацитет од 4,3 Ah и тежи само 7,6 kg. Сместена е под подот на багажниот простор, без значителни загуби на капацитетот. Во целосно наполнета состојба, таа обезбедува до 12 kW дополнителна моќност и 65 Nm вртежен момент.
Издржлива платформа и нов правец
Новиот Land Cruiser 48V е поставен на Toyota Global Architecture (TNGA) платформа со класична рамна шасија, што обезбедува цврстина и стабилност при возење на непристапен терен, но и комфор при возење по пат.
Овој тип на благ хибриден систем веќе е применет и кај новиот модел на Hilux, што укажува на постепено ширење на електрификацијата низ целата SUV понуда на Toyota.
Извор: Index
Автомобили
„Audi“ го надградува своето „Q5“ семејство со нови „plug-in“ хибридни модели

Audi го проширува понудата на моделите Q5 со нови plug-in хибридни верзии. Покрај стандардните мотори со внатрешно согорување и MHEV технологија, сега и Q5 SUV и Q5 Sportback ќе се нудат како електрифицирани PHEV модели. Двата модели ќе бидат достапни со избор помеѓу две нивоа на моќност: 220 kW (299 КС) и 270 kW (367 КС).
Новата генерација на батерии што се користи во овие модели има околу 45% поголем капацитет во споредба со претходната, овозможувајќи електричен досег до 100 километри со нето капацитет од 20,7 kWh.
Со оваа нова генерација, Audi го отвора следното поглавје во приказната за Q5, комбинирајќи спортски перформанси со секојдневна практичност. Новите модели ја задржуваат удобноста и пространоста на SUV возилата, додека Sportback варијантата нуди подинамичен дизајн. Современите технологии, подобрениот надворешен изглед и новиот концепт на управување се само дел од подобрувањата.
Во поглед на перформансите, верзијата со 270 kW забрзува од 0 до 100 km/h за 5,1 секунда, додека верзијата со 220 kW го прави тоа за 6,2 секунди. Сите модели имаат максимална брзина од 250 km/h. Возилата се опремени со 2.0 TFSI бензински мотор и електричен мотор, поврзани преку електрифициран менувач со двојна спојка и quattro ultra погон, што овозможува балансирано, но спортско возење.
Новата батерија, распоредена на две нивоа, поддржува полнење до 11 kW наизменична струја, а целосното полнење трае околу 2,5 часа. Корисниците можат да избираат помеѓу EV режим (исклучиво на струја) и хибриден режим, кој автоматски менаџира енергијата за најдобра ефикасност. Првпат, можно е индивидуално да се одреди посакуваното ниво на полнење.
Audi ја подобри и регенерацијата при сопирање, која сега може да се прилагоди во три степени преку лопатките на воланот. Возилото автономно обновува енергија при кочење, користејќи податоци од навигацискиот систем.
Хибридниот систем самостојно избира оптимална стратегија за работа, без потреба од рачна интервенција. Исто така, стандардната опрема е значително подобрена. Моделите со 220 kW доаѓаат со S спортско потпирање и 3-зонски автоматски клима-уред, додека посилната верзија добива LED светла и дополнителна премиум опрема.
Внатрешноста вклучува Audi MMI experience plus со интегрирана продавница за апликации, аудио систем, спортски седишта во црна кожа и 19-инчни тркала. Задната клупа може да се прилагодува и поместува, што ја зголемува практичноста.
Цените во Германија започнуваат од 63.400 евра за Q5 e-hybrid со 220 kW, додека најскапата Sportback верзија со 270 kW започнува од 74.300 евра. Производството се одвива во Сан Хозе Чијапас, Мексико, а моделите ќе бидат достапни за нарачка во Европа од средината на јуни 2025 година.
Извор: cars.usnews.com
Автомобили
(ВИДЕО) „Audi“ месецов ќе го претстави новиот модел на „Q3“

На 16 јуни, Audi ќе го претстави новиот модел Q3, со кој планира да постави нови стандарди во премиум компактниот сегмент. Овој модел, кој веќе повеќе од десет години е дел од понудата на Audi, ќе влезе во својата трета генерација.
Извршниот директор на Audi AG, Гернот Делнер, нагласува дека Q3 е еден од најпродаваните модели на компанијата, со над два милиони продадени примероци ширум светот. Тој истакнува дека со новиот Q3 се обновува еден клучен сегмент од понудата на Audi, како дел од поширока производствена стратегија.
Новата генерација ќе се одликува со поистакнат и динамичен дизајн, преден дел со заоблена форма и широка решетка во стил на саќе. Освен освежениот изглед, автомобилот ќе биде опремен и со бројни дигитални и технолошки новитети.
Q3 ќе биде достапен со различни SUS мотори и повеќе plug-in хибридни опции. Потврдена е и враќањето на Sportback верзијата.
Audi вложува значителни средства во развојот на новата хибридна технологија, а според Делнер, и покрај транзицијата кон електрични возила, SUS моторите ќе имаат значајна улога во претстојниот период – особено како дел од хибридните решенија. Во наредните месеци, се очекува и официјално лансирање на PHEV (plug-in хибрид) варијантите од новиот Q3.
Целосните детали, слики и видеа од моделот ќе бидат достапни на 16 јуни во 21:30 часот по централноевропско време.
Извор: Audi
-
Македонија2 дена
Ново поскапување на сите горива од ноќеска, ова е новата цена за литар
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (24 јуни)
-
Хороскоп5 часа
Хороскоп за среда (24 јуни)
-
Временска прогноза2 дена
Попоски: Од денес па натаму висок УВ индекс и температури до 40°C
-
Магазин17 часа
Најбрз домашен сладолед со само една состојка
-
Магазин17 часа
Летен десерт со само две состојки – готов за 5 минути!
-
Автомобили17 часа
Toyota го претстави првиот електрифициран Land Cruiser во Европа
-
Спорт4 часа
Бенфика приреди вистинска сензација, Баерн беше поразен, но со втората позиција продолжува понатаму