Автомобили
Дали акумулаторот побрзо се расипува во зима или лето? Еве како да го направите да трае што подолго

Акумулаторите најчесто откажуваат во зима, но излегува дека тоа не е поради ниските температури, туку главно поради негрижата што се случува во текот на летото.
Акумулатор кој не е подготвен за зима престанува да работи на првиот мраз, а експертите објаснуваат што се случува со акумулаторот во лето, и како тој влијае на неговата работа при ниски температури.
Во лето, автомобилите често седат на сонце и стануваат толку жешки што не можете ни да ги допрете. Тоа значи дека е жешко не само во кабината, туку и под хаубата.
Повеќето возачи кои имаат лоши искуства со акумулаторите во зима, не можат да замислат дека тоа е последното нешто што ќе пропадне во лето. Како по правило, тоа е точно, бидејќи во лето не треба да „исцедите“ толку енергија од акумулаторот како на ниски температури.
Меѓутоа, за време на високи температури, акумулаторот губи најмногу потенцијална енергија, бидејќи со зголемувањето на температурата, хемиските реакции што се случуваат во акумулаторот се забрзуваат многукратно, што го забрзува процесот на самопразнење – не како резултат на оптоварување, туку како резултат на зголемена температура.
Режим топло-ладно
Разликата помеѓу зимата и летото, односно ниските и високите температури, може да биде фатална за акумулаторот.
Ладната батерија има побавни хемиски процеси, па се чини дека е послаба и често е потребно подолго време да се разбуди. Сепак, благодарение на побавните хемиски процеси внатре, ја задржува својата издржливост подолго.
Оптималната температура за батеријата е приближно 20 степени Целзиусови и со секои 10 степени намалување, овие процеси се забавуваат двапати. Нејзиниот капацитет исто така се намалува, но само теоретски, бидејќи во пракса истата батерија брзо ќе се врати во номиналниот капацитет на оптимална температура, посочуваат експертите.
Во лето батеријата побрзо „старее“.
При високи температури, батеријата е веднаш подготвена за работа, нејзиниот капацитет не се намалува, а хемиските процеси се забрзуваат двапати на секои 10 степени Целзиусови повисоки.
За жал, ова предизвикува и побрзо распаѓање на батеријата, поточно, кородирање на внатрешните решетки.
Затоа, поради високите температури, батеријата „старее“ побрзо отколку во зима, а тоа се случува пред есен-зимскиот период, кога е неопходна најдобрата состојба на батеријата.
Значи, лесно можеме да резимираме дека батеријата во зима се „расипува“ не затоа што е исцрпена од ниските температури, туку затоа што цело лето интензивно работи и се истрошила, а ниските температури само ја изложувале и „тепале“.
Проверете еднаш годишно
Состојбата на батеријата најдобро се проверува во сервис за автомобили или специјализирани продавници, каде што електричарот користи професионален тестер на батерии. Доколку се работи за темелно тестирање, сервисот ќе ја задржи батеријата наполнета 24 часа и дури потоа ќе изврши тест за квалитет, додека ад хок тестовите не се валидни.
Она што можете да го направите сами е да го направите тоа со обичен комерцијално достапен тестер, но на крајот ќе открие само помали дефекти, честопати безопасни кога тестерот ќе покаже помал капацитет, бидејќи автомобилот не бил возен долго време.
Без професионална опрема, тешко е да се открие оштетувањето на ќелијата или да се измери капацитетот на фабриката, па ако се сомневате во здравјето на батеријата, најдобро е барем еднаш годишно да посетувате сервисен центар.
Како да ја заштитите батеријата од топлина, односно забрзано стареење?
Ако го паркираме автомобилот надвор од гаражата и тој постојано е на сонце во текот на летото, а го користиме или многу ретко или многу често, но за кратки протегања – тоа е најлошото можно сценарио за батеријата.
Експертите наведуваат дека идеално решение би било да ја извадите батеријата од автомобилот на топло време кога не е во употреба. Се разбира, тоа би било ризично, честопати премногу комплицирано, па дури и може да предизвика проблеми со автомобилот.
Затоа, единствениот вистински начин да се заштити батеријата е редовно да се полни. Не се работи за полнење еднаш годишно пред зимата, бидејќи тогаш може да биде предоцна. Иако ваквите процеси не се ниту практични ниту секојдневни во возилата од 21 век, експертите предлагаат да се регенерира батеријата барем еднаш годишно.
Повеќето евтини батерии што можете да ги најдете на „aftermarket“ пазарот, а кои имаат две или повеќе години гаранција, бараат „освежување“ по првата година од користењето, за да се продолжи векот и да се исполнат гарантните услови.
/B92
Автомобили
Десетте најпродавани автомобили во Европа во 2025 година

Во првата половина од 2025 година, европскиот автомобилски пазар бележи значајни промени и трендови. Според податоците на JATO Dynamics, објавени од Best-Selling Cars, најпродаван производител останува Volkswagen Group, додека зад него се позиционираат Stellantis, Renault Group и Hyundai-Kia.
Volkswagen Group и понатаму водечки
Volkswagen Group го задржа својот статус на најголем производител во Европа со над 1,8 милиони продадени возила. Иако 72% од продажбата сè уште се базира на конвенционални мотори, уделот на електричните и хибридните модели расте и сега изнесува 28%.
Stellantis стабилно на второ место
На второ место е Stellantis, со продадени 1,04 милиони автомобили. Оваа групација сè уште најмногу се потпира на класични погонски склопови – дури 85% од продажбата доаѓа од бензински и дизел модели.
Renault и Hyundai-Kia со силен раст
На третото место е Renault Group, со 704.000 продадени возила, додека Hyundai-Kia се пласира на четвртото место со 541.000 возила. Двата производители се издвојуваат со висок удел на електрифицирани модели – околу 43% од вкупната продажба.
Премиум брендовите ја забрзуваат транзицијата
BMW Group продаде 485.000 возила, од кои 40% се електрични или хибридни. Mercedes-Benz постигна 355.000 продажби, со удел на електрифицирани модели од 34%.
Ford исто така продаде 257.000 автомобили, со идентичен удел на електрифицирани возила како и Mercedes – 34%.
Geely сè поактивен во Европа
Кинеската Geely Group оствари 202.000 продажби, од кои дури 67% се електрични или хибридни автомобили. Со тоа, Geely се искачи на деветтото место, пред Nissan (165.000 возила) и веднаш зад Ford.
Toyota лидер во електрификацијата
Иако по вкупна продажба е на шестото место со 479.000 возила, Toyota е апсолутен лидер во електрификацијата. Дури 86% од нејзината продажба во Европа се хибриди и електрични автомобили – највисок удел меѓу сите водечки брендови.
Силната хибридна понуда и растечката популарност на електричните модели ѝ овозможуваат на Toyota да се натпреварува рамноправно со европските производители, иако традиционално тие доминираат на пазарот.
Извор: 24Sata
Автомобили
Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.
Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.
Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.
Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.
Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.
Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.
Извор: motor1.com
Автомобили
Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.
• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.
Вештачка интелигенција за подобро производство
Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.
Оптимизација на потрошувачката и одржливост
Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.
Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.
Извор: Index
-
Кичево22 часа
Апел за изгубено лице од Кичево, доколку имате било какво инфо известете
-
Кичево19 часа
Кичево на нозе: Да помогнеме во потрагата утре во с.Белица кичевско за исчезнатата баба Велјанка
-
Кичево3 часа
Среќен крај, баба Велјанка е пронајдена жива и здрава
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (7 септември)
-
Хороскоп15 часа
Хороскоп за понеделник (8 септември)
-
Кичево1 ден
Започнува „Наше театарче“ на „Intellect Education“ место каде најмилите ќе го развијат својот талент, ќе ја откријат својата креативност и ќе блеснат на сцената!
-
Македонија4 часа
Среќен роденден Татковино! „Нека ни е честит 8-ми септември, 34 години самостојна и независна Република Македонија!“