Автомобили
Гуми без пумпање
Во план се гуми што немаат воздух и не можат да се дупнат, не ја губат својата форма, не мора да се напумпаат и се отпорни на дупнување. Иако моделот на нив се носи и на обични гуми, овој вид гуми ќе обезбеди побезбедно, поевтино и подолготрајно возење за возачите. Ова го тврдат експертите на француската компанија „Мишелин“, кои работат и истражуваат прототип на нова и револуционерна гума.
Неодамна, но пред две децении „Мишелин“ започна да работи на конструкција на „безвоздушна“ гума за автомобил што е невозможно да се дупне, а комерцијалната реализација на оваа идеја е се поблизу. Како дел од проектот, „Мишелин“ започна со сериско производство на X Tweel гуми „без воздух“ пред неколку години, но досега се користеа на косилки и други комерцијални возила кои се движеа со мала брзина, бидејќи со поголема брзина овие гуми се премногу бучни заради вибрациите што ги создаваат.
Во меѓувреме, Мишелин се здружи со „Џенерал моторс“ за да започнат со тестирање на гуми UPTIS (Unique Puncture-proof Tire System), наменети за патнички автомобили. Овие гуми ќе бидат тестирани на возниот парк на електрични возила „Шевролет Болт“, а резултатите од тестот ќе им помогнат на инженерите во понатамошниот развој и унапредување на технологијата на автомобилските гуми „без воздух“.
Доколку сè се одвива според планот, ЏМ има намера да започне да користи гуми UPTIS на своите патнички автомобили од 2024 година. „Безвоздушните“ автомобилски гуми имаат повеќе предности во однос на конвенционалните гуми, а најважно е што тие не можат да дупнат или да се издишат. Наместо компримиран воздух, гумите ќе имаат флексибилни гумени композити.
Возачите нема да мора да се грижат за притисокот во гумите и дали нивниот гас ќе се носи побрзо поради несоодветен притисок во гумите. Покрај тоа, автомобилите веќе нема да имаат резервна гума во багажникот, што дополнително ќе го намали бројот на произведени гуми и со тоа ќе се намали потрошувачката на енергија и загадувањето на животната средина што се јавува во процесот на изработка на автомобилски гуми.
Дури 200 милиони гуми завршуваат во отпад секоја година, а овој број би бил значително намален со воведување на UPTIS гуми во употреба, тврди производителот.
Повеќе технички детали за структурата на материјалот сè уште не се откриени, бидејќи сè уште е тајната на „Мишелин“. Гуми без воздух се монтираат на обични тркала и не е потребна посебна модификација. Патем, компанијата планира да понуди UPTIS гуми на пазарот во 2024 година.
Дали автомобилската индустрија ќе прифати гуми без воздух бидејќи воздухот е на многу начини совршен материјал за гуми останува да видиме со текот на времето.
Извор: politika
ФОТО: Unsplash
Автомобили
Гигантот оди во заслужена „пензија“: Audi R8 повеќе нема да се произведува
Во ноември минатата година Audi го прекина производството на моделот ТТ по 26 години и произведени над 660.000 примероци, а деновиве Audi го прекина производството на уште едно спортско купе – R8!
Да потсетиме дека првата генерација беше претставена во Париз на 30 септември 2006 година, додека втората генерација беше претставена во Женева во 2015 година.
Овој спортски модел во втората генерација не се продаваше повеќе од 4.000 примероци годишно, со 1.679 продадени примероци во 2021 година, а само 1.097 примероци во 2022 година.
Интересно е да се види дека во САД во текот на 2023 година овој модел доживеа раст на продажбата од дури 101 отсто, но продадени се само 631 примерок.
Најновиот пример е R8 Performance Quattro Edition Vegas Yellow во комбинација со 20-инчни алуминиумски тркала во бронзена боја. Секако, веќе подолго време се шпекулира за можен наследник, а доколку го има тој ќе има електричен погон.
/R.S
Автомобили
Директорот на BMW смета дека електричната автомобилска транзиција не може да им се наметне на клиентите
Извршниот директор на BMW, Оливер Зипсе, рече дека Европската унија треба да ги преиспита своите цели за емисија на CO2. Регулаторниот притисок врз производителите на автомобили за намалување на емисиите на CO2 се засилува следната година.
– Сметаме дека е клучна сеопфатна ревизија на законот за флота на CO2 во ЕУ – рече Зипсе за време на годишната конференција за резултати на компанијата, пишува Automotive News Europe.
БМВ објави дека ги намалила емисиите на CO2 од целата своја флота на просечно 20 отсто под потребната европска цел за 2023 година, според Review HAK.
Зипс рече дека заострувањето на целите за CO2, кои бараат 25 отсто намалување на емисиите од возниот парк на нови патнички автомобили што се продаваат во Европа, во споредба со бројките од 2021 година, ќе биде тешко за индустријата.
Групацијата Фолксваген, исто така, ја повика ЕУ да ги релаксира барањата. Повикот за ревизија го повтори и извршниот директор на Рено, Лука де Мео, во отвореното писмо до пратениците на ЕУ. Неуспехот да се усогласат со новите правила на ЕУ ќе предизвика казна од 95 евра (за производители на автомобили) за секое возило регистрирано во ЕУ, помножено годишно со секој g/km CO2 над целта.
Зипс рече дека БМВ е на пат да ги исполни построгите цели за 2025 година, бидејќи се залага за зголемување на производството на електрични возила на 20 отсто од вкупното производство. Минатата година, 15 отсто од глобалната продажба на BMW беа електрични, објави компанијата.
И покрај ставот на БМВ кон целта, Zipse предупреди на отпорот на клиентите кон политиките на Европската унија кои ги туркаат електричните автомобили.
– Тоа е бесплатна одлука на милиони клиенти – рече Зипсе.
– Тоа не е само како енергетска инфраструктура каде што можете да исклучите нешто со притискање на копче, а потоа нешто друго се случува автоматски.
Zipse алудира на фактот дека нешто не може да се присили на клиентите.
Извор: Revijahak.hr / Automotive News Europe
Автомобили
(ВИДЕО) Seat ги најави новите модели на „Ibiza и Aaron“ како и „Cupra“ до крајот на деценијата во Америка
На годишната прес-конференција, Seat ја потврди својата намера да го лансира брендот Cupra во Северна Америка до крајот на оваа деценија. Планот е прво да се претстави целосно електрична верзија на Formentor, веројатно базирана на следната генерација.
Планови се и за поголем електричен SUV кој ќе се произведува во Северна Америка, а Seat накратко соопшти дека неименуваниот модел ќе се произведува во Мексико.
Главниот извршен директор на Seat и Cupra, Вејн Грифитс, вели дека автомобилите ќе се продаваат преку „нов модел на дистрибуција“, но не даде детали. Дополнително, компактниот модел Leon ќе претрпи редизајн во наредните месеци, додека Ibiza и Arona ќе доживеат уште еден рестајлинг во текот на 2025 година. Исто така, планот е за изменета Ateca.
Cupra оваа година ќе го лансира целосно електричниот Tavascan, а најавен е и хибридниот Terramar. Равал ќе пристигне следната година, како почетен модел на марката и како еквивалент на Cupra на електричниот градски хечбек ID.2 на Volkswagen.
Оперативна добивка на Seat S.A. патем, во 2023 година достигна рекордни 625 милиони евра.
Сеат С.А. минатата година испорача 519.176 возила (385.592 во 2022 година), што е раст од 35,3 отсто. Брендот Cupra имаше 230.739 испораки, што е раст од 50,9 отсто во однос на 2022 година (152.896). Seat ја заврши 2023 година со 288.437 испораки (232.696 во 2022 година, раст од 24,0 проценти).
Имено, за време на својата годишна прес-конференција, Seat ни даде прв поглед на рестилизираните модели на Ibiza и Arona кои пристигнуваат следната година.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (27 март)
-
Хороскоп21 час
Хороскоп за четврток (28 март)
-
Култура2 дена
В сабота во Манастирот Св. Великомаченик Георгиј Победоносец во с. Рајчица ќе пристигне икона на Светиот Георгиј Победоносец, покана до сите верници да присуствуваат на духовното славје
-
Македонија2 дена
Викендов започнува летното сметање на време, ноќта во недела стрелките на часовникот ги поместуваме еден час по напред
-
Кичево1 ден
ССНМ во Кичево организира работен состанок со новинари од локални медиуми
-
Спорт1 ден
Нова победа на македонската репрезентација до 18 години на силниот меѓународен турнир „Анталија Куп 2024″
-
Lifestyle1 ден
Дали знаете што значи WC?
-
Кичево7 часа
МВР: Вкупно 15 кичевски возила-јавни превозници вчера биле пратени на вонреден технички преглед