Автомобили
Каков треба да биде притисокот на воздухот во зимските гуми?
Соодветниот притисок во гумите е клучен за безбедноста на автомобилот, но и за „здравјето“ на самите гуми. Ако притисокот во гумите не е точен, тоа влијае на животниот век на гумите и може да биде многу опасно.
Пропишаниот притисок во гумите варира многу од автомобил до автомобил и зависи од видот на гумите, тежината на автомобилот и неговата оптовареност. Точните информации за притисокот во гумите обично може да се најдат на столбот Б на возачката страна на автомобилот или на внатрешната страна на капачето за полнење гориво. Доколку ги нема на некое од овие места, сигурно ќе ги најдете во упатството за користење на автомобилот.
Во зависност од тоа колку возите, староста и состојбата на гумите, оптоварувањето на автомобилот, надворешната температура и многу други фактори, притисокот на воздухот во гумите не е константен, туку често се менува, а понекогаш може значително да опадне со текот на времето. Затоа се препорачува редовно да се проверува состојбата на притисокот во гумите. Не мора да биде премногу често, а идеално е да го проверувате притисокот секој втор пат кога ќе полните гориво. За повеќето возачи, ова е приближно на секои две недели до еден месец.
Што може да се случи ако притисокот во гумите е неточен? Ако притисокот на воздухот е премногу низок, површината со која гумата има контакт со патот се зголемува. Соодветно на тоа, се зголемува отпорот на тркалање, што на крајот доведува до поголема потрошувачка на гориво.
Исто така, и со мало отстапување, гумата е малку деформирана, а поради тоа се намалува стабилноста при возење. Во екстремни случаи, ова може да заврши трагично, особено ако возите пребрзо во свиоци. Од истата причина, растојанието за сопирање се зголемува, а гумите може дури и да пукнат додека возите.
Уште поопасно е прекумерниот притисок во гумите. Во овој случај, површината со која гумата има контакт со патот е намалена. Ова го намалува отпорот на тркалање и потрошувачката на гориво, но во исто време го зголемува абењето на гумите на контактната површина. Поради помалата контактна површина, гумата има подолго растојание за сопирање и поголема можност за лизгање во кривините. Исто така, го зголемува ризикот од аквапланинг.
Колку да ги напумпате?
Автомобилските гуми кај повеќето модели на автомобили обично се надувуваат на притисок од 2 до 2,4 бари, а препорачаната бројка за вашиот автомобил, која обично е означена на налепница некаде на автомобилот (обично на внатрешниот лим или рамката на вратата), треба да се користи во текот на целата година бидејќи нема различни бројки за лето или зима.
Сепак, надворешната температура сепак влијае на притисокот во гумите, па затоа во зима, кога ќе дојде „минусот“, ќе треба почесто да ги проверувате и полнете гумите со воздух отколку во летните месеци, се со цел да го одржите идеалниот притисок, што е еден од најважните фактори за безбедност при возење.
Старото мислење на возачите е дека недоволно напумпаните гуми се подобри за возење во зимски услови бидејќи тогаш гумите имаат поголем контакт со теренот на кој возат. Теоретски, тоа е точно, а понекогаш е корисно, на пример при извлекување од длабок песок, но во реалноста не е безбедно да се вози со низок притисок во гумите. Одржувајте го притисокот и во лето и во зима како што е препорачано од производителот.
/n1info
Автомобили
„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка
Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.
Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.
Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.
Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.
Извор: Yahoo! Finance
Автомобили
Најпродаваните автомобилски брендови во Европа: Шкода се искачува, азиските брендови ограничени во Топ 10
Продажбата на нови автомобили во Европа продолжува да расте, покажуваат податоците на Европската асоцијација на производители на моторни возила (ACEA). Во првите десет месеци од годината, пазарот забележал стабилен раст и јасна доминација на европските производители.
Клучни резултати за европскиот автомобилски пазар
-
Во ЕУ се регистрирани 8.974.026 нови автомобили, што е раст од 1,4% во споредба со истиот период во 2024 година.
-
Во Европа (ЕУ + ЕФТА + Велика Британија) продадени се 11.020.514 автомобили, што претставува раст од 1,9%.
-
Пазарот покажува дека само два азиски бренда се во Топ 10, додека европските производители продолжуваат да доминираат.
Водечки брендови во продажбата на автомобили во Европа
-
Volkswagen е апсолутен лидер со 1.017.781 продадени автомобили, што означува раст од 5,3% (во 2024: 966.942).
-
Toyota се позиционира на второто место со 616.104 автомобили, но бележи пад од 6,3% во споредба со минатата година.
-
Škoda го зазема третото место со 601.963 продадени возила, што е значителен раст од 10,6% и јасен показател за нејзиниот подем.
-
Renault е четврти со 545.923 возила (+7,2%).
-
BMW следува со 531.047 автомобили (+4,2%).
-
Peugeot бележи 469.322 продадени возила (-2,0%).
Завршен пласман во Топ 10
-
Dacia — 465.879 автомобили (+5,9%)
-
Mercedes-Benz — 460.666 автомобили (+2,0%)
-
Audi — 428.839 возила (-1,2%)
-
Hyundai — 349.790 автомобили (-2,2%)
Овие бројки покажуваат стабилен европски пазар каде традиционалните брендови продолжуваат да го држат приматот, додека Škoda прави значителен пробив, а азиските производители се соочуваат со ограничен раст во најсилниот автомобилски регион во светот.
Извор: B92
Автомобили
Како да заштедите гориво во зима: Експертски совети за правилен притисок во гумите
Редовната проверка и одржување на правилниот притисок во гумите во текот на зимскиот период е една од најбрзите, најевтините и најефикасните мерки за намалена потрошувачка на гориво и побезбедно возење.
Со падот на температурите, многу возачи ја забораваат оваа едноставна, но клучна проверка.
Зошто студот го намалува притисокот во гумите?
-
Студот предизвикува контракција на воздухот во гумата.
-
Ова доведува до намален притисок, полошо прилепување, побрзо абење и повисока потрошувачка на гориво (5–10%).
-
За секои –5°C, гумата губи приближно 0,07 бари.
Колку често треба да се проверува притисокот?
Експертите препорачуваат:
-
Најмалку еднаш месечно.
-
Во нај студените месеци – на секои две недели.
-
Особено после многу студени ноќи или пред долги патувања.
-
Притисокот се проверува кога гумите се ладни (автомобилот стоел 2 часа или возел <3 km).
Превисок притисок – исто така опасен
Во зима обично се додаваат околу 0,2 бари, но само внимателно и во согласност со препораките од производителот.
Последици од премногу напумпани гуми:
-
Нерамномерно абење
-
Намален контакт со патот
-
Поголем пренос на удари и вибрации
-
Оштетување на структурата на гумата
Последици од низок притисок
Нискиот притисок е уште поопасен:
-
Оштетување на внатрешноста на гумата
-
Забрзано абење
-
Полоша контрола врз возилото
-
Подолго растојание за сопирање
-
Полошо држење во кривини
-
Поголем ризик од дупната гума
Заклучок
Редовната проверка на притисокот во гумите во текот на зимата е:
-
Брза
-
Евтина
-
Критична за безбедноста
-
Ефикасна за намалување на потрошувачката на гориво
Извор: Mondo
-
Хороскоп2 денаХороскоп за сабота (6 декември)
-
Хороскоп16 часаХороскоп за недела (7 декември)
-
Временска прогноза1 денСе менува ли климата? Најава за невообичаено топло време од следната седмица во месец декември – ова се информациите
-
Здравје и убавина19 часаКако полесно да ја издржите диетата за слабеење
