Следете не

Автомобили

Mercedes (се уште) не се откажува од бензинските и дизел моторите

Објавено пред

на

Mercedes ги коригираше сопствените планови во врска со електричните автомобили. Што значи ова за иднината, а што за планираната зелена транзиција во секторот патен транспорт?

Целта беше амбициозна: Mercedes планираше да произведува само електрични автомобили од 2030 година.

Следната година германскиот производител планираше да продаде ист број чисто електрични автомобили и хибриди како возила со класичен мотор со внатрешно согорување.

Mercedes е многу далеку од постигнување на таа цел. Стратегијата за целосна транзиција кон електричните автомобили ја „погреба“ лично шефот на Mercedes Ола Келениус во февруари годинава, а компанијата од Штутгарт го суспендира и поставувањето на нова платформа за електрични возила.

„Во наредните години ќе ги има и двете: електрични автомобили и ултрамодерни електрифицирани модели со внатрешно согорување.

И ако побарувачката е доволно висока, ќе ги има длабоко во триесеттите години на овој век“, рече Келениус пред две недели на Генералното собрание на компанијата – и со тоа уште еднаш јавно ја призна можеби најголемата погрешна пресметка во поновата историја на Mercedes.

Продажбата на електрични автомобили стагнира

Уделот на целосно електричните автомобили во вкупниот број регистрирани нови возила во првиот квартал од годинава во Mercedes изнесува околу десет проценти – исто како и лани. Со хибридите, е-автомобилите на Mercedes сочинуваат околу 10 отсто од глобалниот биланс, што е многу далеку од прокламираното (50 отсто) до 2025 година.

И тоа има последици: компанијата го запре развојот на нова платформа за електрични возила. Во автомобилската индустрија, платформите се нешто како градежни комплети, во кои се создаваат нови автомобили.

Досега, платформите за електрични возила и класичните модели со внатрешно согорување беа исти – без разлика дали се работи за бензин, дизел, електрични модели или хибриди, сè се работеше на иста подвижна лента.

Основната конструкција беше иста за сите модели, а во зависност од типот на возилото, во нив беше вграден соодветен погон.

Платформата „MB.EA-Large“ требаше да го промени тоа и да овозможи за прв пат дури и голем луксузен модел да се состави од темел во верзија со е-мотор и тоа со зголемување во ефикасност, на пример во доменот на подобри, посилни батерии.

Тоа беше амбициозна инвестиција во иднината на компанијата – но и скап проект. Премногу скапо за сегашните податоци за (слабата) продажба на електрични модели.

Неизвесната иднина на електромобилноста

За германскиот јавен сервис од Mercedes беше потврдено дека компанијата во секој случај сака да инвестира во електрична мобилност во иднина.

Во моментов, како што беше официјално објавено, во прашање е само споменатата платформа, но не и електричните автомобили како такви. Mercedes, како што е потврдено, ќе продолжи со понатамошен развој на батерии, мотори или софтвер.

Mercedes всушност само го следи трендот во автомобилската индустрија. Дури и BMW, по сопствено признание, не се откажува од моторите со внатрешно согорување, слична е ситуацијата и со Volkswagen (VW). И ова и покрај фактот што продажбата на Volkswagen е значително подобра од Mercedes.

Несигурност на клиентите

Производителите на автомобили реагираат само на желбите на клиентите, вели автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхефер во интервју за ARD. А клиентите во моментов се прилично неизвесни – поради постапките на политичарите, вели тој.

„Има многу негативни пораки кои доаѓаат од политичката сфера, поради тие пораки клиентите станаа повнимателни“, вели Дуденхефер.

Како пример, тој го наведува ненадејното суспендирање на субвенциите за електрични автомобили од страна на федералната влада. Тоа беше пред Божиќ минатата година.

Вреди да се спомене и медиумската помпа со која изјавата на шефицата на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, беше придружена со фактот дека веќе донесената забрана за продажба на бензински и дизел мотори од 2035 година во ЕУ треба да биде се преиспита.

Сето тоа негативно се одразува на продажбата на е-возила, додава германскиот експерт.

Кој се плаши од кинески електрични автомобили?

Дополнително, во автомобилската индустрија има неизвесност поради претстојниот трговски конфликт со Кина.

Вашингтон веќе воведе казнени тарифи од 100 проценти за е-возилата од Кина, поради можното нарушување на пазарната конкуренција. Во ЕУ има се погласни барања да се следи примерот на Американците.

Експертите, сепак, предупредуваат на можноста за таканаречена „спирала на казнени тарифи“: доколку Кина воведе и специјални царини, што би можело да има значителни последици за германските производители на автомобили.

Имено, Кина е можеби најважниот единствен пазар во моментов – особено во секторот за електромобилност.

Автомобили

Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?

Објавено пред

на

Често се слушаат тврдења дека акумулаторите траат колку што е гаранцијата плус неколку месеци.
Сепак, факт е дека многу акумулатори траат уште неколку години по истекот на гаранцијата, која обично трае 36-40 месеци.

Во продолжение, ќе споделиме совети за продолжување на животниот век на вашиот акумулатор, без разлика дали станува збор за нов или веќе користен.

Поголем акумулатор – повеќе штета отколку корист

Не купувајте акумулатор со значително поголем капацитет од оној што го препорачува производителот на автомобилот. Тоа само го скратува неговиот животен век.
Ако ставите акумулатор со преголем капацитет (изразен во Ah), системот за полнење можеби нема да може доволно да го наполни, бидејќи не е дизајниран за таква големина.

Идеално, акумулаторот треба да се полни до 100%. Ако не е доволно наполнет, може да се спушти до 60%-65% од капацитетот, што предизвикува хемиски промени кои трајно го оштетуваат.

Совет: Купувајте само акумулатори што ги препорачува производителот на вашето возило.

Не заборавајте да обрнете внимание и на струјата за ладен старт, изразена во ампери (A). Поголема струја за ладен старт е пожелна, но не треба да се претерува.

Навремено проверувајте го акумулаторот

Можете да го проверите акумулаторот во специјализирани сервиси, без разлика дали гаранцијата сè уште важи или не. Овие сервиси располагаат со уреди за тестирање што можат да предупредат на потенцијални проблеми.
Доколку сакате, можете сами да измерите напон со униметар, но имајте предвид дека напонот сам по себе не е секогаш доволен показател за состојбата.

Чести причини за краток век на акумулаторот

  • Проблеми со полнењето: На пример, неисправен алтернатор.
  • Паразитски струи: Уреди што трошат струја додека автомобилот е исклучен.
  • Ретки или кратки возења: Особено во зима, кога акумулаторот тешко се полни.
  • Корозија на терминалите: Лошите контакти го зголемуваат отпорот и предизвикуваат проблеми.

Совети за правилно одржување

  • Периодично полнење: Дури и кога акумулаторот изгледа во ред, препорачливо е да го надополнувате неколку пати годишно.
  • Паметни полначи: Инвестирајте во квалитетен полнач, кој ќе го одржува акумулаторот оптимално наполнет.

Ако автомобилот не се вози долго време:
Извадете го минусниот терминал за да го забавите празнењето. Но, имајте предвид дека акумулаторот и понатаму ќе се празни со текот на времето.

Во зима:
Извадете го акумулаторот од автомобилот и чувајте го на умерено ладно место. Проверувајте го напонот на секои два месеца и дополнете го доколку е потребно.

Избегнувајте грешки што го оштетуваат акумулаторот:

  • Не користете електрични уреди (радио, фарови) додека моторот е исклучен.
  • Избегнувајте чести кратки патувања.
  • Редовно проверувајте дали акумулаторот е добро прицврстен.

Што ако акумулаторот се испразни?

Наполнете го што е можно поскоро. Ако остане празен подолго време, ќе претрпи трајни оштетувања. Полна батерија издржува многу пониски температури, додека празна може да замрзне и да се оштети.

Важно: Никогаш не стартувајте автомобил со замрзнат акумулатор – прво одмрзнете го и наполнете го.

Со правилно одржување и внимание, животниот век на акумулаторот може значително да се продолжи, дури и над гаранцијата.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови

Објавено пред

на

Кои автомобилски брендови ги имаат најзадоволните клиенти во САД?

Според истражувањето на JD Power за индексот на задоволство на купувачите во 2024 година, оваа година купувачите се генерално позадоволни во споредба со лани, со просечен резултат од 801 од 1000 поени.

Интересен аспект на ваквите истражувања е споредбата на задоволството помеѓу купувачите на електрични возила (EV) и оние со традиционални мотори. Иако разликата се намалува, возачите на електрични возила сè уште се понезадоволни од оние кои избираат автомобили со мотори на внатрешно согорување.

Во истражувањето учествувале околу 35.000 возачи кои купиле нов автомобил во периодот од март до мај 2024 година. Еве ги брендовите кои ги добиле највисоките оценки од клиентите:

  • Премиум автомобили: Porsche
  • Премиум SUV: Porsche
  • Автомобил за масовен пазар: Mini
  • SUV за масовен пазар: Buick
  • Пикап за масовен пазар: GMC

Клучни трендови и забелешки

Porsche се најде на врвот на листата во категоријата премиум автомобили втора година по ред, следен од Infiniti и Jaguar. Се смета дека Porsche е лидер благодарение на одличниот процес на испорака.

Во категоријата на возила за масовен пазар, Mini се истакнува со транспарентноста на цените, што е клучен фактор за задоволството на клиентите.

На спротивната страна од спектарот, Genesis доби најниска оценка од 781 поен, главно поради поплаките на клиентите за измамнички практики кај продавачите.

Што покажува истражувањето?

Истражувањето ја нагласува важноста на целокупното искуство со купувањето, вклучувајќи транспарентност, поддршка од продавачите и процесот на испорака. Клиентите сè повеќе ја вреднуваат доверливоста и отвореноста на производителите и дилерите, што има значително влијание врз нивното задоволство.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..

Објавено пред

на

Шпанија е земја во која е нелегално да се вози автомобил облечен во јакна. Значи, ако возите со зимска јакна и капут, може да добиете казна и до 200 евра. Идејата зад ова правило е дека зимската јакна ве ограничува при возење, односно го ограничува вашето движење зад воланот. Во Шпанија истото важи и ако носите шал или ракавици.

За потсетување, тестовите на германскиот автомобилски клуб (ADAC) покажаа дека може да имате друг тип на проблем со зимската јакна. Имено, ќе го оневозможи правилното затегнување на ременот, може да се лизне преку желудникот и да ги повреди цревата, црниот дроб или слезината, пишува ХАК Ревија.

Поради полнењето на зимската јакна, има простор помеѓу ременот и телото, па ременот длабоко се сече во стомакот во моментот на несреќата. Ова може да предизвика сериозни повреди на меките ткива, како што се цревата, црниот дроб или слезината, па дури и да доведе до внатрешно крварење. Поради ова, стресот на внатрешните органи е многу поголем отколку ако појасот е поблиску до телото. Затоа се препорачува пред да влезете да ја соблечете јакната или барем да ја ставите преку појас.

Децата, исто така, треба да се врзат на овој начин или, уште подобро, без дебела јакна.

Извор: n1info.rs

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Спорт41 минута

Грујоски главен во Струмица, Ставрев ќе суди во Скопје – ова се судиите кои ќе ја делат правдата во 15-то коло во првата македонска фудбалска лига в недела

Фудбалската федерација на Македонија ги истакна судиите кои ќе го судат 15-тото коло во првата македонска фудбалска лига во недела....

Временска прогноза1 час

Од утре нашиот регион ќе биде под дождлив бран уште од претпладне, додека истиот ќе се проширува и во вечерните часови – ова се најновите метео информации

Под влијание на нов голем влажен воздушен бран од запад и од северозапад, утре (петок) од претпладневните часови од запад...

Кичево4 часа

Во пресрет на новогодишните празници „Intellect Education“ од Кичево организира „Новогодишна магична работилница“ – каде со креативноста на вашите деца ќе создаваат производи

„Intellect Education“ од Кичево организира магична Новогодишна работилница „Santa’s Little Helpers“. Во четврток на 12-ти декември со почеток од 18...

Магазин9 часа

Samsung Galaxy уредите ќе го добијат Android 16 со One UI 8

На 19 ноември, Google ја претстави Developer Preview верзијата на Android 16, што го означува почетокот на развојот на новата...

Култура14 часа

Денеска е Св.Архангел Михаил, на помош празникот на војводата на сите ангели!

Празникот на Aрхангел Михаил се нарекува уште и празник на војводата на сите ангели. Инаку според календарот на МПЦ (Јулијанскиот...

Магазин21 час

Биткоинот на берзата за криптовалути достигна ново рекордно ниво од 94.000 долари

Биткоинот вчера се искачи на ново рекордно високо ниво од 94.000 долари, по извештаите дека компанијата за социјални медиуми на...

Хороскоп22 часа

Хороскоп за четврток (21 ноември)

Овен Пробувате да дојдете до некои промени, но тоа не ви оди од рака. Можно е да имате трема пред...

Технологија23 часа

nVIDIA денеска го истакна приходот за третиот квартал кој заврши минатиот месец, имаат вкупно 94% повеќе од пред една година

nVIDIA денеска објави приход за третиот квартал кој заврши на 27 октомври 2024 година, од 35,1 милијарди долари, што е...

Временска прогноза1 ден

Нашиот регион пред циклон од врнежи од дожд и заладување

Моќниот циклон кој е со центар северозападно од нас, оваа ноќ и утре (четврток) претпладне ќе условува врнежи од дожд,...

Автомобили1 ден

Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?

Често се слушаат тврдења дека акумулаторите траат колку што е гаранцијата плус неколку месеци. Сепак, факт е дека многу акумулатори...

НАЈЧИТАНИ