Автомобили
Mercedes (се уште) не се откажува од бензинските и дизел моторите

Mercedes ги коригираше сопствените планови во врска со електричните автомобили. Што значи ова за иднината, а што за планираната зелена транзиција во секторот патен транспорт?
Целта беше амбициозна: Mercedes планираше да произведува само електрични автомобили од 2030 година.
Следната година германскиот производител планираше да продаде ист број чисто електрични автомобили и хибриди како возила со класичен мотор со внатрешно согорување.
Mercedes е многу далеку од постигнување на таа цел. Стратегијата за целосна транзиција кон електричните автомобили ја „погреба“ лично шефот на Mercedes Ола Келениус во февруари годинава, а компанијата од Штутгарт го суспендира и поставувањето на нова платформа за електрични возила.
„Во наредните години ќе ги има и двете: електрични автомобили и ултрамодерни електрифицирани модели со внатрешно согорување.
И ако побарувачката е доволно висока, ќе ги има длабоко во триесеттите години на овој век“, рече Келениус пред две недели на Генералното собрание на компанијата – и со тоа уште еднаш јавно ја призна можеби најголемата погрешна пресметка во поновата историја на Mercedes.
Продажбата на електрични автомобили стагнира
Уделот на целосно електричните автомобили во вкупниот број регистрирани нови возила во првиот квартал од годинава во Mercedes изнесува околу десет проценти – исто како и лани. Со хибридите, е-автомобилите на Mercedes сочинуваат околу 10 отсто од глобалниот биланс, што е многу далеку од прокламираното (50 отсто) до 2025 година.
И тоа има последици: компанијата го запре развојот на нова платформа за електрични возила. Во автомобилската индустрија, платформите се нешто како градежни комплети, во кои се создаваат нови автомобили.
Досега, платформите за електрични возила и класичните модели со внатрешно согорување беа исти – без разлика дали се работи за бензин, дизел, електрични модели или хибриди, сè се работеше на иста подвижна лента.
Основната конструкција беше иста за сите модели, а во зависност од типот на возилото, во нив беше вграден соодветен погон.
Платформата „MB.EA-Large“ требаше да го промени тоа и да овозможи за прв пат дури и голем луксузен модел да се состави од темел во верзија со е-мотор и тоа со зголемување во ефикасност, на пример во доменот на подобри, посилни батерии.
Тоа беше амбициозна инвестиција во иднината на компанијата – но и скап проект. Премногу скапо за сегашните податоци за (слабата) продажба на електрични модели.
Неизвесната иднина на електромобилноста
За германскиот јавен сервис од Mercedes беше потврдено дека компанијата во секој случај сака да инвестира во електрична мобилност во иднина.
Во моментов, како што беше официјално објавено, во прашање е само споменатата платформа, но не и електричните автомобили како такви. Mercedes, како што е потврдено, ќе продолжи со понатамошен развој на батерии, мотори или софтвер.
Mercedes всушност само го следи трендот во автомобилската индустрија. Дури и BMW, по сопствено признание, не се откажува од моторите со внатрешно согорување, слична е ситуацијата и со Volkswagen (VW). И ова и покрај фактот што продажбата на Volkswagen е значително подобра од Mercedes.
Несигурност на клиентите
Производителите на автомобили реагираат само на желбите на клиентите, вели автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхефер во интервју за ARD. А клиентите во моментов се прилично неизвесни – поради постапките на политичарите, вели тој.
„Има многу негативни пораки кои доаѓаат од политичката сфера, поради тие пораки клиентите станаа повнимателни“, вели Дуденхефер.
Како пример, тој го наведува ненадејното суспендирање на субвенциите за електрични автомобили од страна на федералната влада. Тоа беше пред Божиќ минатата година.
Вреди да се спомене и медиумската помпа со која изјавата на шефицата на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, беше придружена со фактот дека веќе донесената забрана за продажба на бензински и дизел мотори од 2035 година во ЕУ треба да биде се преиспита.
Сето тоа негативно се одразува на продажбата на е-возила, додава германскиот експерт.
Кој се плаши од кинески електрични автомобили?
Дополнително, во автомобилската индустрија има неизвесност поради претстојниот трговски конфликт со Кина.
Вашингтон веќе воведе казнени тарифи од 100 проценти за е-возилата од Кина, поради можното нарушување на пазарната конкуренција. Во ЕУ има се погласни барања да се следи примерот на Американците.
Експертите, сепак, предупредуваат на можноста за таканаречена „спирала на казнени тарифи“: доколку Кина воведе и специјални царини, што би можело да има значителни последици за германските производители на автомобили.
Имено, Кина е можеби најважниот единствен пазар во моментов – особено во секторот за електромобилност.
Автомобили
Чистење на бандажи од автомобил – дали кока-колата навистина помага?

Многу возачи бараат едноставни и евтини трикови за одржување на своите автомобили. Една од темите што често кружи на форумите е чистење на бандажи со кока-кола или оцет. Но, дали овој метод навистина функционира или е само уште една урбана легенда?
ADAC со јасна порака – внимавајте со домашните средства
Според германскиот автомобилски клуб ADAC, кока-колата и оцетот можат да помогнат само кај лесна површинска нечистотија. Кога станува збор за тврдокорни дамки, како што е прашината од сопирачките, овие средства се речиси бескорисни.
Дополнително, ако се користат во погрешна концентрација, може да го оштетат алуминиумот на тркалата – што на крај може да ве чини повеќе од еден сет нови бандажи.
Што навистина работи?
Експертите препорачуваат користење на специјални препарати за чистење на алуминиумски и челични бандажи. Тие се создадени токму за оваа намена – ефикасно ги отстрануваат нечистотиите, а притоа не го оштетуваат материјалот.
Важно е да се почитуваат упатствата на производот и да не се остава средството предолго да делува, бидејќи и најдобрите препарати може да предизвикаат оштетување ако се користат неправилно.
Колку често треба да се чистат бандажите?
Редовното одржување не е само естетика – тоа го продолжува и векот на траење на бандажите. Експертите советуваат темелно чистење најмалку два пати годишно, обично напролет и наесен, кога се менуваат зимските и летните гуми.
Најдобро е бандажите да се извадат од автомобилот за време на чистењето. Така полесно се стигнува до тешко достапните места и се избегнува ризик средството за чистење да влезе во системот за сопирање.
Извор: Nezavisne
Автомобили
Издржливи автомобили кои го надживуваат времето

Издржливи автомобили што ја победија времето
Кога зборуваме за автомобили, повеќето луѓе мислат на брзина, луксуз или технологија. Но, постои една категорија што вреди уште повеќе – автомобил кој трае со децении. Некои модели станаа легенди, познати по тоа што ги надживуваат своите сопственици и сè уште верно служат и по милион километри. Еве ги најиздржливите автомобили на сите времиња.
Toyota Land Cruiser – кралот на неуништливото
Land Cruiser е синоним за сигурност. Користен од армии, хуманитарни организации и авантуристи ширум светот, овој модел од 80-тите и 90-тите сè уште без проблеми поминува милион километри. Често за него велат: „Ако сакаш да стигнеш – и да се вратиш – вози Toyota.“
Toyota Hilux – пикап што преживува сè
Hilux стана легенда благодарение на емисијата „Top Gear“, каде што не успеаја да го уништат ниту со оган, ниту со експлозии. Во Африка и Блискиот Исток е првиот избор за секој што бара апсолутна доверливост.
Mercedes-Benz W123 – такси кое не запира
Произведуван во 70-тите и 80-тите, W123 е вечна икона. Денес во Африка и Азија сè уште возат примероци со над еден милион километри, а неговиот дизел мотор важи за неуништлив.
Volvo 240 – шведска тула на тркала
Иако на изглед груб, Volvo 240 е еден од најсигурните автомобили на своето време. Познат е по безбедноста и по примероци што издржале и над 1,5 милиони километри.
Honda Accord – јапонска класика за долги релации
Американците го нарекуваат „семејниот автомобил што никогаш не старее“. Accord може да помине половина милион километри без поголеми дефекти, симболизирајќи ја јапонската прецизност.
Toyota Corolla – најсигурниот од сите
Најпродаваниот автомобил во историјата. Без разлика дали е во Азија, Јужна Америка или Европа, Corolla е позната по тоа што едноставно работи и не изненадува. Чест избор на таксисти ширум светот.
Jeep Cherokee (XJ) – американска икона
Моделот од 80-тите и 90-тите е обожаван од љубителите на off-road возење. Неговиот 4.0 литарски мотор е легендарен по тоа што „не може да запре“.
Lada Niva – руски тенк на патот
Не е најудобна, но е речиси неуништлива. Сè уште се произведува со минимални измени и е омилена кај ловци, планинари и војска.
Subaru Outback – господар на снегот
Познат по легендарниот погон на сите тркала, Outback е совршен за сурови климатски услови. Најчесто го среќаваме на патиштата во Канада и Австралија.
Volkswagen Golf II – балканска легенда
Иако престана да се произведува пред повеќе од 30 години, Golf II и денес се гледа по улиците на Балканот. Едноставна механика, ниски трошоци и речиси неуништлива конструкција го направија бесмртен.
Кој е најголемиот победник?
Ако мора да се избере само еден, тогаш титулата му припаѓа на Toyota Land Cruiser – вистинска легенда на сите патишта и непатишта.
Извор: N1Info
Автомобили
РКЕ: Од полноќ поскапуваат горивата, ова е новата цена за литар источено гориво на малопродажните објекти

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 1,00 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 18.08.2025 година и со тоа малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 изнесува 75,00 ден/лит, додека малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-98 изнесува 77,00 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ 1), се зголемуваат за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 18.08.2025 година и со тоа малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) изнесува 68,00 ден/лит, додека малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) изнесува 67,50 ден/лит, предмалку известија од РКЕ.
-
Кичево1 ден
(ФОТО) Денес официјално промовиран првиот „Млекомат“ во Кичево, каде присуствуваше министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство Цветан Трипуновски и Лазар Неданоски од МРФП
-
Кичево1 ден
Утрово на бул. „Ослободување“ во Кичево од автомобил бил удрен повозрасен пешак, веднаш интервенирала екипа на Брза Помош
-
Хороскоп2 дена
Дневен Хороскоп за понеделник (25 август)
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за вторник (26 август)
-
Македонија1 ден
Се вози брзо: Во изминатото деноноќие лишени од слобода пет возачи за „безобѕирно управување со моторно возило“
-
Автомобили1 ден
РКЕ: Од полноќ поскапуваат горивата, ова е новата цена за литар источено гориво на малопродажните објекти
-
Спорт2 дена
Маркез доминираше денес за големата награда на Унгарија на уникатната патека „Балатон Парк“
-
Македонија1 ден
МВР со детали за инцидентот на игралиштето „Бело брдо“ во Штип, каде се одигра првенствен фудбалски натпревар