Автомобили
Mercedes (се уште) не се откажува од бензинските и дизел моторите

Mercedes ги коригираше сопствените планови во врска со електричните автомобили. Што значи ова за иднината, а што за планираната зелена транзиција во секторот патен транспорт?
Целта беше амбициозна: Mercedes планираше да произведува само електрични автомобили од 2030 година.
Следната година германскиот производител планираше да продаде ист број чисто електрични автомобили и хибриди како возила со класичен мотор со внатрешно согорување.
Mercedes е многу далеку од постигнување на таа цел. Стратегијата за целосна транзиција кон електричните автомобили ја „погреба“ лично шефот на Mercedes Ола Келениус во февруари годинава, а компанијата од Штутгарт го суспендира и поставувањето на нова платформа за електрични возила.
„Во наредните години ќе ги има и двете: електрични автомобили и ултрамодерни електрифицирани модели со внатрешно согорување.
И ако побарувачката е доволно висока, ќе ги има длабоко во триесеттите години на овој век“, рече Келениус пред две недели на Генералното собрание на компанијата – и со тоа уште еднаш јавно ја призна можеби најголемата погрешна пресметка во поновата историја на Mercedes.
Продажбата на електрични автомобили стагнира
Уделот на целосно електричните автомобили во вкупниот број регистрирани нови возила во првиот квартал од годинава во Mercedes изнесува околу десет проценти – исто како и лани. Со хибридите, е-автомобилите на Mercedes сочинуваат околу 10 отсто од глобалниот биланс, што е многу далеку од прокламираното (50 отсто) до 2025 година.
И тоа има последици: компанијата го запре развојот на нова платформа за електрични возила. Во автомобилската индустрија, платформите се нешто како градежни комплети, во кои се создаваат нови автомобили.
Досега, платформите за електрични возила и класичните модели со внатрешно согорување беа исти – без разлика дали се работи за бензин, дизел, електрични модели или хибриди, сè се работеше на иста подвижна лента.
Основната конструкција беше иста за сите модели, а во зависност од типот на возилото, во нив беше вграден соодветен погон.
Платформата „MB.EA-Large“ требаше да го промени тоа и да овозможи за прв пат дури и голем луксузен модел да се состави од темел во верзија со е-мотор и тоа со зголемување во ефикасност, на пример во доменот на подобри, посилни батерии.
Тоа беше амбициозна инвестиција во иднината на компанијата – но и скап проект. Премногу скапо за сегашните податоци за (слабата) продажба на електрични модели.
Неизвесната иднина на електромобилноста
За германскиот јавен сервис од Mercedes беше потврдено дека компанијата во секој случај сака да инвестира во електрична мобилност во иднина.
Во моментов, како што беше официјално објавено, во прашање е само споменатата платформа, но не и електричните автомобили како такви. Mercedes, како што е потврдено, ќе продолжи со понатамошен развој на батерии, мотори или софтвер.
Mercedes всушност само го следи трендот во автомобилската индустрија. Дури и BMW, по сопствено признание, не се откажува од моторите со внатрешно согорување, слична е ситуацијата и со Volkswagen (VW). И ова и покрај фактот што продажбата на Volkswagen е значително подобра од Mercedes.
Несигурност на клиентите
Производителите на автомобили реагираат само на желбите на клиентите, вели автомобилскиот експерт Фердинанд Дуденхефер во интервју за ARD. А клиентите во моментов се прилично неизвесни – поради постапките на политичарите, вели тој.
„Има многу негативни пораки кои доаѓаат од политичката сфера, поради тие пораки клиентите станаа повнимателни“, вели Дуденхефер.
Како пример, тој го наведува ненадејното суспендирање на субвенциите за електрични автомобили од страна на федералната влада. Тоа беше пред Божиќ минатата година.
Вреди да се спомене и медиумската помпа со која изјавата на шефицата на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, беше придружена со фактот дека веќе донесената забрана за продажба на бензински и дизел мотори од 2035 година во ЕУ треба да биде се преиспита.
Сето тоа негативно се одразува на продажбата на е-возила, додава германскиот експерт.
Кој се плаши од кинески електрични автомобили?
Дополнително, во автомобилската индустрија има неизвесност поради претстојниот трговски конфликт со Кина.
Вашингтон веќе воведе казнени тарифи од 100 проценти за е-возилата од Кина, поради можното нарушување на пазарната конкуренција. Во ЕУ има се погласни барања да се следи примерот на Американците.
Експертите, сепак, предупредуваат на можноста за таканаречена „спирала на казнени тарифи“: доколку Кина воведе и специјални царини, што би можело да има значителни последици за германските производители на автомобили.
Имено, Кина е можеби најважниот единствен пазар во моментов – особено во секторот за електромобилност.
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево16 часа
(ФОТО) Предмалку во кичевско спречен нов поголем пожар на стрниште и сува трева кој поради ветерот стигнал речиси до куќите
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за среда (30 јули)
-
Хороскоп11 часа
Хороскоп за четврток (31 јули)
-
Lifestyle2 дена
Колку кафе е премногу? Експертите откриваат каде е границата
-
Lifestyle2 дена
Сè што треба да знаете за перењето фармерки
-
Lifestyle2 дена
Како да го исчистите шпоретот без штетни хемикалии: Еден природен трик што сите го имаме дома
-
Спорт16 часа
Германската Бундеслига воведува камери на судиите и јавни објаснувања за „VAR“