Следете не

Автомобили

Милиони возачи прават една грешка кога менуваат гуми

Објавено пред

на

Експертите за гуми тврдат дека милиони сопственици на возила прават голема грешка. Имено, кога не се менуваат сите, туку само истрошени предни гуми, никако не треба да се става нов пар гуми на предната оска. Наместо тоа, тие треба да се монтираат на задната оска, а гумите што беа на задната да се префрлат на предните тркала.

Можеби веќе го знаете ова правило, но техничкиот менаџер на Мишелин во Велика Британија, Брајан Портиус, неодамна за „Ауто експрес“ изјавил дека половина од британските возачи воопшто не знаеле дека тоа е неопходно при промена на само еден пар гуми, пренесува Јутарњи лист.

Тој исто така нагласи дека ни многу продавници за гуми и вулканизери не го знаат ова правило.

Можеби се прашувате зошто е подобро да ставате понови гуми на задниот дел кога напред ќе ги направи сите кривини и тешко сопирање? Сето тоа е поврзано со стабилноста. Со поставување на подобри гуми на задната оска, се намалува ризикот од лизгање и вртење на автомобилот на влажни коловози.

„Кога возилото е стабилно, тогаш можете да почнете да размислувате за сопирање“, изјави Портиус за новинарот на Auto Express, додавајќи: „И она што всушност го гледате е дека има доволно сила на сопирање и влечење и покрај делумно истрошените предни гуми“.

Што е најважно, возачот со новите гуми позади ќе има полесно разбирање и контролирање на секое пролизгување на предниот дел. Мешавината од меки нови предни гуми и стари тврди задни гуми често завршуваат во неконтролирано лебдење при големи брзини, а во спротивно можноста за такво нешто е многу помала и возачот може многу полесно да ја спречи оваа појава.

Експертот на Michelin вели и дека правилото за „нови гуми на задната оска“ важи без оглед на конфигурацијата на погонскиот воз на вашиот автомобил, па дури и на возилата што се погодни за градба или на сите тркала.

Извор: N1info

Автомобили

Полека, но сигурно: Германците преминуваат на електрична енергија

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash

Бројот на новорегистрирани електрични автомобили во Германија значително се зголеми во јули. Според податоците на Федералната администрација за моторни возила, повеќе од 48.600 возила биле регистрирани како електрични, што претставува раст од 58% во споредба со истиот месец лани.

Клучни податоци:

  • Уделот на електричните возила на батерии (BEV) достигна 18,4% – што значи дека речиси секој петти нов автомобил е на електричен погон.

  • Високата побарувачка започна од почетокот на 2025 година, откако падна интересот во текот на 2024 година.

  • Во периодот јануари – јули 2025, регистрирани се над 297.000 нови BEV возила, што е зголемување од 38,4% споредено со истиот период во 2024 година.

Според Здружението на меѓународни производители на моторни возила (VDIK), растот се должи на зголемената понуда во поевтиниот сегмент.

„Зголемувањето го припишуваме на значително поголемата понуда на возила во сегментот на почетно ниво,“
изјави претседателката на VDIK, Имелда Лабе (Labbé).

„Во изминатите месеци, многу брендови воведоа нови модели кои се технички зрели и, што е уште поважно, достапни за широк спектар на клиенти.“

Тесла во опаѓање на германскиот пазар

Спротивно на позитивниот тренд, американскиот производител Tesla продолжува да се соочува со пад во продажбата. Во јули 2025, Tesla продала само околу 1.100 нови возила во Германија – што е пад од над 55% во споредба со истиот месец минатата година.

Општ пазар на автомобили во Германија

Во сите сегменти и типови на погони, во Германија во јули се регистрирани вкупно 264.802 нови патнички автомобили, што е пораст од околу 11% во споредба со претходната година.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

Објавено пред

на

Фото: Thibault Valjevac @ unsplash

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.

• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.

• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.

• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.

• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.

• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.

Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.

• Знаци дека е време за нови бришачи:

  • Оставаат линии и дамки

  • Прескокнуваат по стаклото

  • Испуштаат чудни звуци

  • Гумата е напукната или оштетена

• За подолг век:

  • Редовно чистете ги бришачите и стаклото

  • Користете квалитетна течност за миење

  • Не ги активирајте врз мраз

Извор: Vecernji

Прочитај повеќе...

Автомобили

ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Објавено пред

на

Фото: Priscilla Du Preez 🇨🇦 @ unsplash

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.

Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност

Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:

  • Намалување на емисиите на стакленички гасови

  • Намалување на зависноста од увоз на батерии

  • Поттикнување на технолошки развој

  • Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа

Кои земји ќе добијат фабрики?

Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:

Франција
Германија
Шведска
Полска

Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.

Што точно се финансира?

Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.

Очекувани резултати до 2040 година

Проектите имаат амбициозна цел:

  • Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2

  • Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно

Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Хороскоп6 часа

Хороскоп за четврток (7 август)

ОВЕН Ова може да биде интересен ден на работа, бидејќи ќе имате голема помош и некој кој може да делува...

Спорт11 часа

Одлични вести: ВАР системот стана реалност во македонскиот фудбал

Во „Куќата на фудбалот“ официјално беше претставен ВАР системот, кој првпат ќе се користи во историјата на македонскиот фудбал, почнувајќи...

Македонија14 часа

МВР најстрого ќе го санкционира говорот на омраза, само за спортското навивање има место на трибините

Министерството за внатрешни работи во континуитет апелира до сите граѓани и членови на навивачки групи да ги бодрат своите спортски...

Скопје14 часа

Поради недоразбирање во сообраќај кај Бит Пазар, физички се пресметале, едниот пукал со огнено оружје

На 06.08.2025 околу 01:10 часот во СВР Скопје, од Ургентен центар при Комплекс клиники „Мајка Тереза“ било пријавено дека кај...

Магазин16 часа

ChatGPT-5: Што носи новата револуција во вештачката интелигенција?

По месеци шпекулации и исчекување, новиот модел на OpenAI – GPT-5 сè уште официјално не е објавен. Иако првичните најави...

Автомобили16 часа

Полека, но сигурно: Германците преминуваат на електрична енергија

Бројот на новорегистрирани електрични автомобили во Германија значително се зголеми во јули. Според податоците на Федералната администрација за моторни возила,...

Магазин16 часа

Сочни пилешки бургери од рерна

Ако сакате да уживате во вкусен бургер без грижата за пржење и вишок масло, овие домашни пилешки бургери од рерна...

Магазин16 часа

One UI 8 Beta наскоро достапен за повеќе Galaxy уреди

Samsung ја проширува својата One UI 8 бета програма и најавува достапност за уште повеќе Galaxy уреди веќе од следната...

Хороскоп1 ден

Хороскоп за среда (6 август)

ОВЕН Вие сте упорни во сѐ што ќе наумите, па ако деловниот успех е ваш приоритет нема сомнежи дека ќе...

Временска прогноза1 ден

Пред нас многу сонце и значително потопло време, сѐ враќаат летните температури

Под влијание на стабилна, сува и топла воздушна маса од југ, односно од Африка, од четврток (7 август) па се...

НАЈЧИТАНИ