Автомобили
На аукција ќе оди и репликата Nissan Skyline GT-R на Paul Walker во легендарниот „Fast & Furious“ од 2009 година

Реплика на Nissan Skyline GT-R (R34) управувана од американскиот актер Пол Вокер во филмот „Fast & Furious“ од 2009 година ќе биде понудена на продажба преку аукција. Автомобилот поседува боја во легендарното Bayside Blue, а Вокер лично го избрал за четвртиот дел од популарната франшиза. Обожавателите ќе се сеќаваат дека овој автомобил се проби низ густ сообраќај на улиците на Лос Анџелес додека се бореше против BMW M5 (E39) и Nissan Silvia за време на нелегална улична трка.
Познато е дека Вокер бил голем обожавател на споменатиот модел, па одиграл голема улога во развојот и модификацијата на овој автомобил, дури и до најситни детали. JDM „лекот“ беше увезен од Јапонија, а компанијата Kaizo Industries го подготви моторот RB26DETT.
Запуштениот автомобил го доби потребното внимание и повторно блесна во полн сјај. Според Кликс, Вокер обрнал внимание на деталите и одбил да користи какви било налепници за да одржи „чист изглед“.
Дизајнот е суптилно подобрен со браникот Nismo Version II и страничните здолништа, како и хаубата East Bear и 19-инчните тркала Volk Racing RE30.
Skyline доби неколку надградби на перформансите, добивајќи интеркулер Turbonetics поставен напред, издувен систем Nismo NE-1, сопствен ролна кафез и титаниумски ARC потпори. Моќноста на моторот е зголемена на 500 КС.
Автомобилот доби Nismo пружини и Retora сопирачки со шест клипни предни и четири клипни задни клешти, додека стандардниот волан беше заменет со спортски Momo волан покриен со Alcantara. Задните седишта беа отстранети за да се намали тежината. Напред има две OMP тркачки седишта со безбедносни појаси со пет точки. Сепак, внатрешноста не е целосно спартанска бидејќи содржи звучен систем на Sony, head-up дисплеј и единица MFD Xenarc Display програмирана да работи со единицата ECU.
Позицијата на возачкото седиште е фиксирана и одредена според упатствата на Вокер и не е променета од снимањето.
Подоцна, автомобилот бил „мета“ на американските цариници кои го конфискувале поради фактот што всушност никогаш не бил официјално продаден во САД. Во 2012 година е вратен, а потоа транспортиран во Германија.
Историјата на автомобилот е непозната од времето кога беше во Јапонија. Сепак, моментално е во одлична состојба.
Аукцијата ќе се одржи помеѓу 28 април и 5 мај во Брисел, Белгија.
Извор: Klix.ba
Автомобили
Дали знаете по колку време метличките на бришачите стануваат неупотребливи?

• Многу возачи се сетат на бришачите дури кога ќе ги фати силен дожд — и тогаш откриваат дека се веќе бескорисни или дури и опасни.
• Иако нивниот животен век зависи од многу фактори, експертите препорачуваат замена на секои 6 до 12 месеци.
• Во пракса, возачите често чекаат премногу долго — сè додека не се појават траги или нерамномерно чистење на стаклото.
• Изложеноста на сонце, мраз, нечистотија и времето генерално ја оштетува чувствителната гума, поради што таа станува тврдa, кршливa и губи еластичност.
• Според истражување на германскиот клуб ADAC, бришачите треба да се менуваат најдоцна на секои 24 месеци, без оглед колку често се користат.
• Екстремните услови како летната топлина и зимскиот студ значително го скратуваат животниот век. Користење на бришачи на суво или замрзнато стакло дополнително ги оштетува.
• Квалитетот на бришачите е исто така важен: обичните гумени модели се трошат побрзо, додека брендирани како Bosch можат да траат подолго.
• Знаци дека е време за нови бришачи:
-
Оставаат линии и дамки
-
Прескокнуваат по стаклото
-
Испуштаат чудни звуци
-
Гумата е напукната или оштетена
• За подолг век:
-
Редовно чистете ги бришачите и стаклото
-
Користете квалитетна течност за миење
-
Не ги активирајте врз мраз
Извор: Vecernji
Автомобили
ЕУ инвестира 852 милиони евра во фабрики за батерии за електрични возила – еве каде ќе се градат

Европската Унија започнува со значајна инвестиција во иднината на одржливиот транспорт. Европската комисија објави дека преку Фондот за иновации ќе вложи вкупно 852 милиони евра во изградба на шест фабрики за батерии за електрични возила во неколку земји членки на ЕУ.
Целта: декарбонизација и индустриска конкурентност
Овие инвестиции се дел од Индустрискиот акционен план и Договорот за чиста индустрија. Според соопштението од Европската комисија, се работи за клучен чекор кон:
-
Намалување на емисиите на стакленички гасови
-
Намалување на зависноста од увоз на батерии
-
Поттикнување на технолошки развој
-
Создавање на висококвалитетни работни места низ Европа
Кои земји ќе добијат фабрики?
Фабриките ќе бидат изградени во следниве земји:
• Франција
• Германија
• Шведска
• Полска
Сите проекти се очекува да започнат со работа пред 2030 година и ќе придонесат кон создавање на стабилна и одржлива индустриска база на ЕУ.
Што точно се финансира?
Финансирањето ги опфаќа и капиталните и оперативните трошоци на фабриките, со можност дел од средствата да бидат исплатени и пред почетокот на активното работење. Средствата ќе бидат распределени според исполнувањето на клучни проектни пресвртници.
Очекувани резултати до 2040 година
Проектите имаат амбициозна цел:
-
Намалување на емисиите за 91 милион тони CO2
-
Комбиниран производствен капацитет од околу 56 GWh батериски ќелии годишно
Овие фабрики ќе користат иновативни, еколошки прифатливи технологии, што е од суштинско значење за европската стратегија за климатска неутралност и технолошка независност.
Извор: B92
Автомобили
Генијален трик за заштеда на гориво: Сè зависи од едно копче во автомобилот

Во деновите кога температурите достигнуваат и над 40 степени, клима уредите во автомобилите работат со полна моќност. Ова, за жал, значи и значително зголемување на потрошувачката на гориво, што се одразува на вашиот буџет.
Но, постои едноставен и генијален трик кој може да ви помогне да заштедите гориво додека уживате во пријатно разладена кабина.
Клучот е во рециркулацијата на воздухот – еве како функционира
Клима уредот во автомобилот може да лади на два начина: внесувајќи воздух однадвор или рециркулирајќи го воздухот кој веќе е во кабината. Кога климата зема топол воздух однадвор, троши повеќе енергија за да го излади. Од друга страна, со рециркулација, системот го користи веќе изладениот воздух, што значи дека се потребни многу помалку ресурси за одржување на пријатна температура.
Рециркулацијата заштедува гориво до 15%
Со притискање на копчето за рециркулација на воздухот, климата работи поефикасно, бидејќи воздухот во кабината е веќе постуден. Ова може да ја намали потрошувачката на гориво за 10 до 15 проценти, што значи реална заштеда на месечно ниво.
Совет од експертите е оваа функција да ја активирате веднаш штом ќе влезете во автомобилот, особено во најжешките делови од денот. На подолги патувања повремено вклучете свеж воздух однадвор за подобра циркулација, но најголем дел од времето оставете ја рециркулацијата вклучена.
Извор: Telegraf
-
Кичево2 дена
На магистралниот пат Кичево-Гостивар, во близина на с.Трапчин Дол се случила сообраќајна незгода, сообраќајот се одвива наизменично
-
Кичево1 ден
(ФОТО+ВИДЕО) Изгасен голем пожар во близина на с.Белица, ТППЕ и граѓаните спречија поголема катастрофа!
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (22 јули)
-
Хороскоп19 часа
Хороскоп за среда (23 јули)
-
Магазин1 ден
Дали Nokia се враќа на пазарот на паметни телефони?
-
Македонија6 часа
УЈП со важно соопштение за авто-такси превозниците
-
Магазин1 ден
ChatGPT достигнува 2,5 милијарди дневни барања
-
Магазин1 ден
Google откри како ќе изгледа Pixel 10 – нова камера и редизајн? (ВИДЕО)