Следете не

Автомобили

Наједноставен и најевтин начин за одржување на ланец за мотоцикл

Објавено пред

на

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Ланец и запчаници се најчестото финално решение за пренос на мотоцикли од сите кубикажи. Предностите и недостатоците на овој тип на пренос веќе се објаснети во текстот „Разлики помеѓу ланец, ремен и кардан“.

Преносот со ланец и запчаник е едноставен систем. Во индустријата се користи веќе еден век, пишува на веб-страницата Used Cars.

Кога станува збор за мотоцикли, ланецот еволуираше, па сега најмногу користиме запечатен ланец на друмски велосипеди.

Одржувањето на запечатен ланец, без оглед на различната конструкција, наспроти незапечатен е малку поинаков, но не и драматично.

Во овој текст ќе напишеме како да го одржувате ланецот на наједноставен и најевтин начин.

Зошто толку „драма“ за одржувањето на ланецот?

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Некаде околу 2010 година, а можеби и порано, карданските преноси станаа норма за мотоциклите со голем капацитет.

Во тоа време, најпродаваниот мотоцикл во светот, BMW R1200GS, беше репер според кој беа оценувани сите негови конкуренти.

Затоа многу производители се префрлија на кардански пренос, бидејќи одржувањето на ланецот ќе се смета за „недостаток“ во споредба со главниот конкурент и кралот на класата.

Зошто мааната? Замислете да одите на долго патување, а по пат треба да го исчистите ланецот. Мора да клекнете околу мотоциклот, да чистите, па да прскате итн.

Дури и ако возите низ град, мора да се одржува и менувачот преку ланец и запчаник. Без разлика што и карданскиот менувач бара одржување, додава тежина на мотоциклот и не се расипува, во медиумите е претставен како подобро решение од ланецот.

Овој тренд на непобедливост на карданскиот пренос кулминира со изборот на производители на спрејови за подмачкување и чистење на ланецот.

Има навистина многу од нив на пазарот, па клиентите се изложени на многу информации за да го купат најдобриот. Така, од едноставна работа, од многу дискусии и презаситеност на информации, одржувањето на ланецот стана претерано.

Што треба да направам со ланецот?

Во повеќето прирачници за одржување на ланец на мотоцикли, производителите велат:

На 1000 км:

– Проверете ја затегнатоста на ланецот и прилагодете ја доколку е потребно.
– Проверете го усогласувањето на задното тркало
– Исчистете и подмачкајте. Исто така после секое возење на дожд или миење.

Ова може да варира од производител до производител, иако во повеќето случаи тоа е процедурата. Секогаш е добра идеја да го проверите упатството за конкретниот мотоцикл.

Процес на чистење

Во најголем дел, дури и не ви треба спреј за подмачкување на синџирот, спреј за чистење на ланецот или специјални четки или какви било алатки.

– Најдете соодветно место за работа

– Исечете го пластичното шише за да добиете отворен сад од дното

– Земете стара четка за заби.

– Користете петролеј за чистење. Евтино е, го има во секоја голема продавница за бои

Истурете петролеј во садот што го направивте од пластично шише. Потопете ја четката и истријте го ланецот. Член по член од сите страни. Не е лоша идеја да ставите картон одоздола за да не ја извалкате подлогата.

Не штедете на петролеј. Бришете со четката додека не ја исчистите секоја алка од ланецот. Во зависност од тоа колку сте фанатици, можете да правите две или три раце додека сè не свети, но тоа не е потребно.

Подмачкување

Ланецот што претходно го измивме исчистете го со петролеј, т.е. исушете со стара крпа. Добро измиен ланец е кога не се слуша прашина што крцка помеѓу запчаникот и ланецот.

Ние користиме масло од менувачот за подмачкување на ланецот. Можете да користите SAE90, 80W90, итн.

Како што го чистевте ланецот, сега го подмачкуваме со масло. Маслото може да се нанесе со четка (која е претходно чиста).

Еден литар од ова масло ќе ви трае со години. Можете исто така да користите пумпа за масло.

Не претерувајте со масло. Мотоциклот ќе го исфрли вишокот масло од ланецот додека се движи. Нема потреба да го извалкате мотоциклот. Кога нанесуваме масло, го нанесуваме на внатрешната страна на ланецот.

Главната работа за оваа концесија е да го соберете вишокот масло со крпа откако ќе завршите со подмачкување. Како што маслото ќе се прелее преку ланецот, ќе се формираат вишок „солзи“, кои треба да се отстранат со крпа.

Тој вишок инаку би завршил околу ланецот на мотоциклот. Тоа е тоа, ланецот е подготвен за возење.

Зошто масло за менувач наместо спреј?

На почетокот рековме дека повеќето ланци се запечатени, што значи дека се внатрешно фабрички подмачкани, а маснотиите се зацврстуваат со гумена заптивка. Тоа значи дека маснотиите не можат да излезат, но не можат ниту да влезат.

Можеме да заклучиме дека го миеме и подмачкуваме ланецот за да го ослободиме од нечистотија што го уништува ланецот, рѓата и подмачкувањето на валјакот што „гази“ на запчаникот. Се разбира, помеѓу него и запчаникот при контакт, секоја маст ќе биде исцедена, но ние мора да го одржуваме ролерот во движење што е можно подолго.

Затоа, за овие критериуми не е потребен посебен спреј за ланец. Спрејот дури има негативно својство да ја „собира“ нечистотијата што се лепи на него.

Потоа, наместо подмачкување, имате залепена прашина што крцка, како кристален шеќер на крофна меѓу забите. Конечно, тешко е да се измие ланецот.

Овде доаѓаме до фактот дека гореспоменатите критериуми: заштита од корозија, подмачкување со валјак, контаминација од прашина, сето тоа успешно и значително поевтино го изведува маслото за менувач. Добро, потребно е малку повеќе труд за да се нанесе наспроти спреј.

Ако мислиш дека маслото ќе ја загади околината и мојот раб, спрејот е постабилен и почист, во право си, но размисли уште еднаш. Маслото што ќе се загади со прашина едноставно ќе формира „грутка“ и ќе падне од ланецот.

Тоа значи дека кога ланецот е „сув“, ја собрал целата прашина и ја исфрлил. Малку повалкан мотоцикл е оправдан во овој случај. Маслото се мие полесно од прскањето. На крајот на краиштата, по честа употреба на спрејот, погледнете како изгледа предниот запчаник кога ќе го извадите капакот.

Има дебели слоеви на спреј измешани со сорго.

На крајот на краиштата, погледнете во прирачникот за вашиот мотоцикл што пропишува производителот за ланецот? Токму маслото за менувачот.

Зошто го следи керозинот?

Керозинот одамна е познат како средство кое добро ја растворува старата контаминација со маснотии. Остава мрсна фолија која штити од корозија и не ги суши гумените заптивки на ланецот. Тој е евтин и лесно достапен.

Ланецот го перам под притисок, што ќе му фали?

Перењето под притисок генерално треба да се избегнува на мотоцикл. Ланецот не е исклучок. Со миење со пушка, ризикувате да ги оштетите заптивките на ланецот .

Штом заптивката се олабави, ланецот на тој дел губи маснотија. Останува суво.

Друга работа, откако ќе го измиете ланецот со вода, мора целосно да го исушите. Не е доволно само да се избрише. Ова подоцна ќе доведе до корозија.

Да ја заклучиме целата приказна за одржување на ланецот

За долготраен ланец, доволно е едноставно периодично да го чистите ланецот со сува крпа и да го подмачкате со масло за менувач. Маслото исто така го чисти ланецот со собирање нечистотија и фрлање.

Значи, редовното подмачкување е всушност поважно од темелното чистење, во случај да се користи масло, а не со прскање.

Исто така, не тврдиме дека начинот на одржување и пристапот што го опишавме е единствениот правилен, дека е така и во никој случај не се разликува. Ова е еден од лесните и евтините начини за одржување на вашиот ланец.

/B92

Автомобили

Американските анализи покажуваат дека автоматските менувачи доминираат на нивниот автомобилски пазар

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Jean-Philippe Delberghe

Темата за иднината на рачните менувачи ја допревме и порано, но анализата на најновите податоци од европските пазари, а особено од САД, јасно укажува дека тие полека исчезнуваат од автомобилската сцена.

Трендовите покажуваат дека автоматските менувачи веќе се наметнуваат како доминантен избор, оставајќи го класичниот рачен менувач на маргините. Воведувањето на SUV сегментот, а потоа и ширењето на електричните возила, само го забрза овој процес. Она што започна во САД уште кон крајот на 90-тите, а глобално во првата деценија од 21 век, денес изгледа како неповратна трансформација.

Американскиот пазар, со своите автопатишта и традиција за возила со големи димензии, одамна е предводник во користењето на автоматски менувачи. Првиот масовно достапен автоматски менувач, развиен од „Џенерал Моторс“ уште во 1939 година, ја трасираше патеката. Дека промената е драматична, говорат бројките: во средината на 90-тите години речиси 28% од новите возила сè уште имале рачен менувач, додека денес тој удел се сведе на едвај 0,8%.

Европа долго време одолеваше. Во 2001 година, дури 91% од сите автомобили регистрирани на петте најголеми пазари (Германија, Франција, Велика Британија, Италија и Шпанија) користеа рачен менувач. Дури и кај премиум и луксузните марки, автоматиката тогаш беше ретка и скапа опција. Но, со текот на времето, развојот на технологијата ги намали трошоците, а урбанизацијата и сè погустите сообраќајни метежи го направија автоматскиот менувач попрактично решение.

Не е изненадување што автошколите во најголемите земји на ЕУ сè почесто обучуваат возачи директно на возила со автоматски менувач. Денес, само симболичен дел од часовите е резервиран за рачна контрола.

Податоците го потврдуваат тоа: во 2023 година само 29% од новите автомобили во овие пет европски пазари имале рачен менувач. Кај премиум возилата доминацијата на автоматиката е речиси апсолутна – од 31% во 2001 година, уделот пораснал на 97% во 2024. И кај масовните брендови се забележува радикален пресврт – од едвај 5% во 2001 година на 63% минатата година.

Извор: motor1.com

Прочитај повеќе...

Автомобили

Volkswagen ја гради иднината на производството со вештачка интелигенција и AWS

Објавено пред

на

Фото: Val Vesa @ unsplash
Фото: Val Vesa @ unsplash

Групацијата Volkswagen ја гледа иднината на автомобилската индустрија во вештачката интелигенција и облак технологиите. Компанијата веќе имплементираше AWS cloud решенија во 13 производствени погони на своите брендови Volkswagen, Audi и Volkswagen комерцијални возила, со што постигна значителни заштеди и зголемена ефикасност.

• Благодарение на високата достапност и скалабилност на AWS технологијата, Volkswagen успешно ги премести критичните системи во облакот, намалувајќи го ризикот од застој на производствените линии.
• Стандардизацијата на овие процеси веќе носи заштеди од двоцифрени милиони евра.

Вештачка интелигенција за подобро производство

Моментално, компанијата користи над 1.200 апликации за вештачка интелигенција. Меѓу нив е и системот KI4UPS, кој овозможува брза детекција на потенцијални електронски проблеми на производствените линии. Со помош на Amazon SageMaker, Volkswagen обучува AI модели кои ја подобруваат контролата на квалитетот.

Оптимизација на потрошувачката и одржливост

Значителен напредок е постигнат и во областа на енергетската ефикасност. Во фабриката во Познањ, Полска, вештачката интелигенција ја оптимизира потрошувачката на електрична енергија. Резултатот е намалување на трошоците за енергија за 12 проценти и значително намалување на емисиите на CO₂.

Volkswagen со оваа стратегија ја поставува основата за модерно, ефикасно и поодржливо производство, користејќи ги најновите иновации во облак технологии и вештачка интелигенција.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Nissan GT-R се пензионира по 18 години – крај на една ера

Објавено пред

на

Фото: Chris G @ unsplash
Фото: Chris G @ unsplash

По цели 18 години производство, Nissan официјално го означи крајот на легендарниот R35 GT-R, откако последниот примерок за јапонскиот пазар излезе од производствената линија во фабриката во Точиги.

• Последниот произведен автомобил е премиум изданието T-Spec во препознатливата боја Midnight Purple, специјално наменето за јапонските клиенти.
• Од своето деби во 2007 година, произведени се приближно 48.000 примероци од овој култен спортски автомобил.

Наследство на R35 GT-R

„По 18 извонредни години, R35 GT-R остави неизбришлив белег во автомобилската историја. Неговото наследство е доказ за страста на нашиот тим и лојалноста на клиентите низ целиот свет“, изјави Иван Еспиноза, претседател и извршен директор на Nissan. Тој додаде дека ова не е „конечно збогување“ со GT-R, бидејќи компанијата има цел еден ден повторно да го врати ова име.

• R35 GT-R постави нови стандарди како врвен Grand Tourer, спојувајќи удобност, префинетост и екстремни перформанси.
• Моќноста на моторот низ годините се зголеми од 480 КС на 570 КС, додека верзиите NISMO достигнуваа до 600 КС.

Уникатност и иднина

Една од најголемите карактеристики на GT-R е што секој од произведените 48.000 мотори бил рачно составен од тим од само девет мајстори, познати како „Такуми“, во фабриката во Јокохама.

Иако Nissan сè уште нема објавено конкретен план за наследник, компанијата останува посветена на името GT-R, со визија еден ден да го врати за новата генерација љубители на спортски автомобили.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Фото: Leon Bublitz @ unsplash Фото: Leon Bublitz @ unsplash
Магазин3 часа

YouTube укинува Premium Family сметки надвор од заедничко домаќинство

YouTube го следи примерот на Netflix и Disney+, воведувајќи построги правила за користење на Premium Family пакетите. Компанијата почна да...

Фото: Onur Binay @ unsplash Фото: Onur Binay @ unsplash
Мобилни уреди3 часа

Батеријата се празни додека полните? Еве што треба да знаете

Современите Android телефони доаѓаат со моќни и ефикасни процесори, како и батерии со поголем капацитет. Вообичаено, тие можат да издржат...

Социјални мрежи4 часа

Корисниците во повеќе европски земји, како и кај нас пријавија потешкотии при користење на „Google, Gmail“ и останатите сервиси

Корисниците во повеќе европски земји, особено во Југоисточна Европа, Турција и Кавказ, се соочуваат со сериозни потешкотии при користење на...

Спорт5 часа

Елмас пред вечерашниот настап против Саудиска Арабија: „Ние секогаш излегуваме на терен по победа, со верба во квалитетот што го имаме.“

Пред вечерашниот пријателски дуел во Прага против Саудиска Арабија, македонскиот репрезентативец Елиф Елмас го сподели своето мислење за значењето на...

Македонија5 часа

МВР: Кривична пријава против петмина вработени во Агенцијата за храна и ветеринарство за „злоупотреба на службена положба и овластување“

СВР Куманово поднесе кривична пријава против Р.Е.(51) од с.Слупчане, општина Липково, З.А.(59) од Скопје, Н.Б.(61) од Битола, А.Б.(59) од Скопје...

Свет5 часа

(ВИДЕО) „Ден на жалост“ во Португалија по страшната трагедија каде од шините излета жичара и одзеде најмалце 15 животи, неофицијално има и странци

Португалија денеска тагува по трагедијата што го потресе главниот град Лисабон, откако 15 лица ги загубија животите, а најмалку 18...

Временска прогноза6 часа

Најавената промена на времето се оствари, во текот на ноќта наврнаа 23 л/м2 дожд

Вчера (среда 3 септември) во попладневните и во вечерните часови како и во текот на изминатата ноќ под влијание на...

Хороскоп15 часа

Хороскоп за четврток (4 септември)

Овен На работа, и покрај лошите аспекти успевате работите да ги завршите на време. Не очајувајте, доаѓаат подобри времиња. Денес,...

Македонија22 часа

(ФОТО+ВИДЕО) Запленети околу 35 килограми марихуана на патот Битола-Прилеп, лишен од слобода прилепчанец

На 03.09.2025 на регионалниот пат Битола- Прилеп полициски службеници од Одделот за криминалистичка полиција, СВР Битола и САЕ Тигар од...

Македонија22 часа

„Wizz Air“ со шести авион во својата база во Скопје и 13 нови рути

Wizz Air, најголемиот авиопревозник во Македонија и еколошки најодржливата авиокомпанија во EMEA регионот¹, со задоволство најавува значителна експанзија во земјата,...

НАЈЧИТАНИ