Следете не

Автомобили

Наједноставен и најевтин начин за одржување на ланец за мотоцикл

Објавено пред

на

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Ланец и запчаници се најчестото финално решение за пренос на мотоцикли од сите кубикажи. Предностите и недостатоците на овој тип на пренос веќе се објаснети во текстот „Разлики помеѓу ланец, ремен и кардан“.

Преносот со ланец и запчаник е едноставен систем. Во индустријата се користи веќе еден век, пишува на веб-страницата Used Cars.

Кога станува збор за мотоцикли, ланецот еволуираше, па сега најмногу користиме запечатен ланец на друмски велосипеди.

Одржувањето на запечатен ланец, без оглед на различната конструкција, наспроти незапечатен е малку поинаков, но не и драматично.

Во овој текст ќе напишеме како да го одржувате ланецот на наједноставен и најевтин начин.

Зошто толку „драма“ за одржувањето на ланецот?

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Некаде околу 2010 година, а можеби и порано, карданските преноси станаа норма за мотоциклите со голем капацитет.

Во тоа време, најпродаваниот мотоцикл во светот, BMW R1200GS, беше репер според кој беа оценувани сите негови конкуренти.

Затоа многу производители се префрлија на кардански пренос, бидејќи одржувањето на ланецот ќе се смета за „недостаток“ во споредба со главниот конкурент и кралот на класата.

Зошто мааната? Замислете да одите на долго патување, а по пат треба да го исчистите ланецот. Мора да клекнете околу мотоциклот, да чистите, па да прскате итн.

Дури и ако возите низ град, мора да се одржува и менувачот преку ланец и запчаник. Без разлика што и карданскиот менувач бара одржување, додава тежина на мотоциклот и не се расипува, во медиумите е претставен како подобро решение од ланецот.

Овој тренд на непобедливост на карданскиот пренос кулминира со изборот на производители на спрејови за подмачкување и чистење на ланецот.

Има навистина многу од нив на пазарот, па клиентите се изложени на многу информации за да го купат најдобриот. Така, од едноставна работа, од многу дискусии и презаситеност на информации, одржувањето на ланецот стана претерано.

Што треба да направам со ланецот?

Во повеќето прирачници за одржување на ланец на мотоцикли, производителите велат:

На 1000 км:

– Проверете ја затегнатоста на ланецот и прилагодете ја доколку е потребно.
– Проверете го усогласувањето на задното тркало
– Исчистете и подмачкајте. Исто така после секое возење на дожд или миење.

Ова може да варира од производител до производител, иако во повеќето случаи тоа е процедурата. Секогаш е добра идеја да го проверите упатството за конкретниот мотоцикл.

Процес на чистење

Во најголем дел, дури и не ви треба спреј за подмачкување на синџирот, спреј за чистење на ланецот или специјални четки или какви било алатки.

– Најдете соодветно место за работа

– Исечете го пластичното шише за да добиете отворен сад од дното

– Земете стара четка за заби.

– Користете петролеј за чистење. Евтино е, го има во секоја голема продавница за бои

Истурете петролеј во садот што го направивте од пластично шише. Потопете ја четката и истријте го ланецот. Член по член од сите страни. Не е лоша идеја да ставите картон одоздола за да не ја извалкате подлогата.

Не штедете на петролеј. Бришете со четката додека не ја исчистите секоја алка од ланецот. Во зависност од тоа колку сте фанатици, можете да правите две или три раце додека сè не свети, но тоа не е потребно.

Подмачкување

Ланецот што претходно го измивме исчистете го со петролеј, т.е. исушете со стара крпа. Добро измиен ланец е кога не се слуша прашина што крцка помеѓу запчаникот и ланецот.

Ние користиме масло од менувачот за подмачкување на ланецот. Можете да користите SAE90, 80W90, итн.

Како што го чистевте ланецот, сега го подмачкуваме со масло. Маслото може да се нанесе со четка (која е претходно чиста).

Еден литар од ова масло ќе ви трае со години. Можете исто така да користите пумпа за масло.

Не претерувајте со масло. Мотоциклот ќе го исфрли вишокот масло од ланецот додека се движи. Нема потреба да го извалкате мотоциклот. Кога нанесуваме масло, го нанесуваме на внатрешната страна на ланецот.

Главната работа за оваа концесија е да го соберете вишокот масло со крпа откако ќе завршите со подмачкување. Како што маслото ќе се прелее преку ланецот, ќе се формираат вишок „солзи“, кои треба да се отстранат со крпа.

Тој вишок инаку би завршил околу ланецот на мотоциклот. Тоа е тоа, ланецот е подготвен за возење.

Зошто масло за менувач наместо спреј?

На почетокот рековме дека повеќето ланци се запечатени, што значи дека се внатрешно фабрички подмачкани, а маснотиите се зацврстуваат со гумена заптивка. Тоа значи дека маснотиите не можат да излезат, но не можат ниту да влезат.

Можеме да заклучиме дека го миеме и подмачкуваме ланецот за да го ослободиме од нечистотија што го уништува ланецот, рѓата и подмачкувањето на валјакот што „гази“ на запчаникот. Се разбира, помеѓу него и запчаникот при контакт, секоја маст ќе биде исцедена, но ние мора да го одржуваме ролерот во движење што е можно подолго.

Затоа, за овие критериуми не е потребен посебен спреј за ланец. Спрејот дури има негативно својство да ја „собира“ нечистотијата што се лепи на него.

Потоа, наместо подмачкување, имате залепена прашина што крцка, како кристален шеќер на крофна меѓу забите. Конечно, тешко е да се измие ланецот.

Овде доаѓаме до фактот дека гореспоменатите критериуми: заштита од корозија, подмачкување со валјак, контаминација од прашина, сето тоа успешно и значително поевтино го изведува маслото за менувач. Добро, потребно е малку повеќе труд за да се нанесе наспроти спреј.

Ако мислиш дека маслото ќе ја загади околината и мојот раб, спрејот е постабилен и почист, во право си, но размисли уште еднаш. Маслото што ќе се загади со прашина едноставно ќе формира „грутка“ и ќе падне од ланецот.

Тоа значи дека кога ланецот е „сув“, ја собрал целата прашина и ја исфрлил. Малку повалкан мотоцикл е оправдан во овој случај. Маслото се мие полесно од прскањето. На крајот на краиштата, по честа употреба на спрејот, погледнете како изгледа предниот запчаник кога ќе го извадите капакот.

Има дебели слоеви на спреј измешани со сорго.

На крајот на краиштата, погледнете во прирачникот за вашиот мотоцикл што пропишува производителот за ланецот? Токму маслото за менувачот.

Зошто го следи керозинот?

Керозинот одамна е познат како средство кое добро ја растворува старата контаминација со маснотии. Остава мрсна фолија која штити од корозија и не ги суши гумените заптивки на ланецот. Тој е евтин и лесно достапен.

Ланецот го перам под притисок, што ќе му фали?

Перењето под притисок генерално треба да се избегнува на мотоцикл. Ланецот не е исклучок. Со миење со пушка, ризикувате да ги оштетите заптивките на ланецот .

Штом заптивката се олабави, ланецот на тој дел губи маснотија. Останува суво.

Друга работа, откако ќе го измиете ланецот со вода, мора целосно да го исушите. Не е доволно само да се избрише. Ова подоцна ќе доведе до корозија.

Да ја заклучиме целата приказна за одржување на ланецот

За долготраен ланец, доволно е едноставно периодично да го чистите ланецот со сува крпа и да го подмачкате со масло за менувач. Маслото исто така го чисти ланецот со собирање нечистотија и фрлање.

Значи, редовното подмачкување е всушност поважно од темелното чистење, во случај да се користи масло, а не со прскање.

Исто така, не тврдиме дека начинот на одржување и пристапот што го опишавме е единствениот правилен, дека е така и во никој случај не се разликува. Ова е еден од лесните и евтините начини за одржување на вашиот ланец.

/B92

Автомобили

Како безбедно да возите во магла: Најважните правила и грешки што мора да ги избегнувате

Објавено пред

на

Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash
Фото: Cassiano K. Wehr @ unsplash

Возењето во магла е едно од најопасните искуства на патиштата. Намалената видливост, лизгавиот коловоз и непредвидливото однесување на другите возачи го зголемуваат ризикот од сообраќајни несреќи и верижни судири. Затоа, правилното прилагодување на брзината, навременото користење на светлата и зголеменото внимание се од клучно значење.

Прво правило: Овозможете навремено и безбедно кочење

Без разлика дали има дожд, снег или густа магла, најважно е да возите со брзина што овозможува навремено сопирање. Преголемата брзина во услови на магла е најчеста причина за опасни верижни судири.

Кога се вклучуваат светлата за магла?

Светлата за магла се користат само кога видливоста е значително намалена. Ако вашиот автомобил е опремен со нив, задолжително вклучете ги – и предните и задните – за другите да ве забележат навреме.

Што да избегнувате:

  • Никогаш не користете долги светла. Тие се рефлектираат од честичките од маглата и ја намалуваат видливоста.

  • Не се потпирајте само на дневни светла. Тие не се доволни при густа магла.

Во исклучително слаба видливост, некои возачи ги користат и „четирите трепкачи“. Иако не е забрането, ова треба да се прави само доколку се движите со многу мала брзина или сте во опасност да не бидете забележани.

Возење во магла во град: Полесно, но не и безопасно

Возењето во град со магла е поедноставно бидејќи има повеќе светлосни извори, хоризонтална сигнализација и пониски брзини. Сепак:

  • Пешаците се речиси невидливи во магла.

  • Намалете ја брзината за да можете навремено да координирате маневри.

  • Останете во вашата лента и држете се поблиску до обележувањата на патот.

Возење во магла на отворен пат: Зголемена опасност

На отворен пат ситуацијата е далеку поопасна. Тука брзината е најголемиот непријател.

Најважните правила:

  • Прилагодете се на брзината на другите возила.

  • Никогаш не се обидувајте да престигнувате. Ова е екстремно опасно во магла.

  • Вклучете ги предните и задните светла за магла.

  • Повремено користете ги бришачите – маглата остава нечистотија и капки на стаклото.

  • Следете ја десната страна од патот – светлата за магла ја осветлуваат и служат како ориентација.

Не заборавајте: задните светла за магла мора да се исклучат штом видливоста ќе се подобри, бидејќи можат да ги заслепат возачите зад вас.

Возење на автопат во магла: Висок ризик и строги правила

Брзините на автобahn веднаш паѓаат во услови на магла – 130 км/ч стануваат невозможни и опасни.
При возење на автопат во магла:

  • Бидете особено внимателни зад камиони – нивните стоп-светла често се валкани.

  • Никогаш не запирајте на лента! Ризикот некој да удри во вас е огромен.

  • Ако мора да запрете, искористете бензинска пумпа или станица за одмор.

Дали воопшто треба да тргнете на пат?

Ако веќе самата помисла на магла ви предизвикува стрес, можеби најдобро е да го одложите патувањето. Кога маглата е густа, ризикот е многу висок, дури и за искусни возачи.

Извор: 021

Прочитај повеќе...

Автомобили

Германија очекува огромен скок: Еве колку нови електрични автомобили ќе пристигнат во 2026 година

Објавено пред

на

Фото: Michael Fousert @ unsplash
Фото: Michael Fousert @ unsplash

Германија во 2026 година ќе забележи значителен раст на електричната мобилност. Според проценките на Националното здружение на автомобилската индустрија (VDA), следната година ќе бидат регистрирани околу 693.000 нови чисто електрични автомобили.

Ова претставува раст од околу 30% во споредба со проценката за претстојната година.

Електрични и plug-in модели: Вкупно над еден милион нови регистрации

VDA соопшти дека заедно со plug-in хибридите, вкупниот број на новорегистрирани електрични возила во Германија во 2026 година ќе ја надмине границата од еден милион.

Податоци по категории:

  • 693.000 чисто електрични автомобили (BEV) – +30% раст

  • 286.000 plug-in хибриди (PHEV) – околу 5% пад во продажбата

Како стојат прогнозите меѓу организациите?

Прогнозата на VDA е малку пониска од онаа на Меѓународното здружение на производители на моторни возила (OICA), кое очекува околу 740.000 нови електрични автомобили во Германија во 2026 година.

И двете прогнози го земаат предвид истиот услов:

– Владата мора да ги спроведе планираните субвенции за приватните купувачи.

Без овие финансиски стимулации, растот би можел значително да забави.

Каков е поширокиот пазар на автомобили?

За целокупниот автомобилски пазар, VDA предвидува умерен раст од околу 2%, што би довело до околу 2,99 милиони регистрирани возила во 2026 година.

И покрај растот, бројката е далеку под рекордот од 2019 година, кога беа регистрирани 3,6 милиони нови автомобили.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

„Tesla“ постави нов рекорд во продажба на електрични автомобили во Норвешка

Објавено пред

на

ФОТО: Unsplash.com @ Charlie Deets

Според најновите податоци објавени од Yahoo! Finance, Tesla постави нов рекорд на норвешкиот пазар на електрични автомобили. Американскиот гигант во електромобилноста продаде повеќе возила во текот на оваа година отколку кој било друг бренд во историјата на земјата во рамките на една календарска година, дополнително зацврстувајќи ја својата водечка позиција на најелектрифицираниот автомобилски пазар во светот.

Како што пренесува Autonet.hr, главниот двигател на овој успех е Model Y, кој бележи значителен раст во Норвешка продажбата е зголемена за 34,6 проценти од почетокот на годината. Само во ноември се регистрирани 6.215 возила од овој производител, што го подигна вкупниот број продадени автомобили од јануари до ноември на 28.606. Со тоа е урнат претходниот рекорд кој го држеше Volkswagen во 2016 година, кога беа продадени 26.575 возила, според статистиката на Норвешката патна федерација.

Овој резултат добива уште поголемо значење ако се земе предвид фактот дека електричните автомобили минатиот месец сочинувале дури 97,6 проценти од сите новорегистрирани возила во земјата. Тоа е дел од стратешката цел на Норвешка постепено да го елиминира продажниот удел на бензинските и дизел-возилата до 2025 година. Благодарение на долгорочните државни стимулации, Tesla одамна го препозна норвешкиот пазар како клучен и таму е присутна повеќе од десет години, правејќи ја земјата еден од нејзините најважни пазари надвор од Северна Америка.

Иако резултатите во Норвешка се поволни за Илон Маск, ситуацијата во остатокот од Европа е далеку помалку оптимистична. На глобално ниво, се предвидува пад на испораките од околу 7 проценти оваа година, додека европската продажба до октомври се намали за речиси 30 проценти. Во Шведска, пак, регистрациите на Tesla паднаа за 59 проценти во ноември на годишно ниво, а Данска забележа намалување од 49 проценти.

Извор: Yahoo! Finance

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Кичево52 минути

(ВИДЕО) На голема радост на дечињата, ООУ „Кузман Јосифоски-Питу“ – Кичево блесна во украсна новогодишна бајка

Во рамки на денешниот ден заврши и предновогодишното украсување на училиштето. Благодарение на наставниот колегиум и директорот, ова училишно катче...

Македонија7 часа

Се намалува малопродажната цена на Мазутот, бензините и дизелот остануваат со иста цена за литар

Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,089 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Хроника7 часа

Денеска млад жител на Скопје бил пронајден починат во напуштена куќа, вчера имало уште еден случај пријавен до СВР Скопје..

Ноќеска, на 12.12.2025 околу 00:20 часот во СВР Скопје е пријавено дека во напуштена куќа на подрачјето на Центар е...

Кичево7 часа

Вчера вечер во кичевски угостителски објект бил нарушен јавниот ред и мир со физичка пресметка на четворица жители на град Кичево

На 11.12.2025 во 23:00 часот во ОВР Кичево е пријавено дека во угостителски објект, на ул. „Маршал Тито“ во Кичево...

Спорт8 часа

Во просториите на ФФМ работен состанок одржа комисијата за избор на нов селектор на фудбалската репрезентација, изборот ќе се знае до 25 декември

Комисијата за избор на нов селектор на македонската А-репрезентација, во состав на Масар Омерагиќ претседател на ФФМ, Горан Пандев директор...

Социјални мрежи10 часа

„Инстаграм“ за минатиот месец е водечка апликација по превземања на мобилните телефони, за септември на прво место беше „ChatGPT“

Мобилните апликации денес се неизбежен дел од нашата секојдневна рутина и заземаат голем дел од времето што го минуваме пред...

Македонија11 часа

(ВИДЕО) МВР: Расчистено убиство во гостиварско, поднесена кривична пријава

СВР Тетово – Надворешната канцеларија за криминалистички работи Гостивар поднесе кривична пријава против С.М.(53) од с.Неготино, општина Врапчиште, поради постоење...

Кичево12 часа

Финишираат подготовките за овогодинешниот Хуманитарен „Божиќен Базар“ во Кичево, период на многу забава, радост и среќа

Месец јануари ќе започне долгоочекуваниот „Божиќен Базар“ 2026, кој функционира долго време поради неговиот карактер и хуманитарна мисија. Предмалку побаравме...

Временска прогноза12 часа

Ладно на утро со температури под нулата

Влијанието на силниот Антициклон кој се протега од југ и кај нас условува да имаме стабилно суво и претежно сончево...

Хороскоп22 часа

Хороскоп за петок (12 декември)

ОВЕН Ви претстои важен состанок, а можно е да се договорите. Одлично време е да го претставите она што ви...

НАЈЧИТАНИ