Следете не

Автомобили

Половни гуми за мотоцикли: Дали навистина се алтернатива?

Објавено пред

на

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми. Овој пат се гуми за мотоцикли.

Гумите се секогаш интересна тема во возните кругови. Од само четири црни тркалезни гуми, а во случај на мотоцикл само две, кога машината за демонтирање гуми ја одвојува гумата од бандажот, од неа излегуваат толку многу прашања, мислења и дилеми како да е отворена Пандорината кутија, пишува. веб-страницата Polovi automobili.

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми за мотоцикли. Половните гуми се возат и продаваат, па дури и гумите што веќе ги имаме на мотоциклот веќе се користат по неколку илјади километри.

Во овој текст ќе се обидеме да видиме дали можеме да заштедиме пари со купување гуми и што ни носи таквиот избор.

Нема дискусија за гуми

Гума или поточно гума. Тоа е врската помеѓу мотоциклот и површината. Можеш да имаш најдобра суспензија, врвни сопирачки, ABS, TCS, можеш да имаш 220 коњски сили.

Сè што се случува на мотоцикл мора да биде поддржано од гумите. Нема добра гума, нема ништо, нема мотор. Нема врска.

Само нови гуми влегуваат во игра?

Би можеле многу лесно да ја затвориме дискусијата, новата гума е најдобра. Сите се согласуваме со овој факт. Сепак, реалноста е дека не е лесно да се одвојат пари за нов комплет гуми. Се купуваат во комплет и се поскапи.

Тој трошок не е лесен за поднесување, особено ако штотуку сте купиле мотоцикл на кој му треба промена на гумата, по регистрацијата или едноставно имате други трошоци кои не се поврзани со мотоциклизмот.
Колку чинат новите гуми?

Да дадеме пример.

Пред неколку години на пазарот се појави најновиот модел на спортски туринг гуми од еден од врвните производители. Во тоа време, тоа беше најновиот производ во својата класа, сè уште чекајќи одговор од конкуренцијата.

На премиерата во Шпанија, гумата доби одлични критики од новинарите и професионалните возачи, а само неколку месеци подоцна моделот пристигна овде по цена од околу 29.000 динари.

Во 2024 година за набавка на сличен комплет потребно е да се издвојат околу 40.000 динари. Покрај поскапувањето на гумите, поскапеа и услугите на вулканизерите.

Цената на услугите зависи од местото. Сметајте на не помалку од 3.000 динари. Во меѓувреме поскапеа и вентилите и услугите на курирските служби кои треба да доставуваат гуми.

На крајот доаѓаме до пресметката дека за просечен мотоцикл, нов комплет гуми, со нови вентили и монтажа може да чини и до 45.000 динари, односно 380 евра.

Дали е скапо или не, зависи од тоа кој плаќа. Алтернатива на тоа се користените гуми по пониска цена.
Дали користените гуми навистина се алтернатива?

Се додека на пазарот има половни гуми, тоа значи дека има понуда и побарувачка. Така и тие се. Не се сите користени гуми лоши, ниту пак искористената гума автоматски значи дека е лоша. Еве неколку примери за тоа како користената гума може да биде добра:

Обично задната гума има пократок животен век од предната. Ако на тој мотор се возеле двајца со багаж, можно е задната гума да се „заглавила“ и сопственикот да купил нов сет. Иако предната гума може да потисне километража колку и новата задна гума со која е поврзана. Ова остава совршено добра предна гума што сè уште може да се користи.
Гумите може да се издишат и тоа навистина се случува. Во овој случај, некои сопственици не поправаат гуми кои не се „речиси нови“, туку едноставно ги фрлаат и ги заменуваат со нов сет порано. Од старата гарнитура останува барем една гума, која може да се тркала уште неколку илјади километри.
Има и сопственици кои менуваат гуми поради старост или чувство на гума. На пример, ќе ги заменат гумите стари три години, а поминале само неколку илјади километри. Ако мотоциклот бил правилно паркиран во гаража каде што гумата не е замрзната или печена на сонце, тие гуми се уште се добри.
Добрите користени гуми можат да дојдат и од мотоцикл кој доживеал несреќа или дефект, чија поправка ја надминува вредноста на самиот мотоцикл.

Ова се само примери на ситуации во кои може да се најде добра користена гума. Ситуациите се различни. Само за разлика од купувањето нови гуми каде што не треба многу да размислуваме, при купување половни гуми мора да имаме барем елементарно знаење за нив за да препознаеме добра гума, а за тоа пишуваме во остатокот од текстот.
Цена на користени гуми, заштеда или потрошени пари?

Да земеме на пример дека нова предна гума за вашиот мотоцикл со димензии 120/70 R17 чини 12.000 динари. Од друга страна, имаме добра, користена гума, само 30% истрошена и чини 6.000 динари. Едноставна пресметка вели дека добивме 70% од животниот век на нова гума за половина од парите за купување нова. Тоа е во ред и разумно купување. Сè додека односот на потрошувачката и цената е еднаков или во корист на користената гума.

Ако гумата, на пример, 30% е потрошено, а продавачот бара 9.500 динари, а потоа подобро е да ги додадете останатите 20% од разликата во цената и да купите нова гума бидејќи ќе треба да платите за користена.
Што е добра користена гума?

Искористената гума не смее да има никакво физичко оштетување освен нормалното абење на шарата. Внимателно проверете ја гумата дали има пукнатини, пукнатини, дупнатини или исеченици. Погледнете ја надворешната, внатрешната и страничната страна на гумата.

Обрнете посебно внимание

и какосе носи шарата на гумата. Во случај мотоциклот да има проблеми со суспензијата, може да дојде до нерамномерно абење на шарата. Ова ќе го препознаете по тоа што гумата е, на пример, јасно видливо абење на едниот раб во споредба со другиот.

Можете да процените колку „живот“ останува во користената гума врз основа на длабочината на шарата. Имајте предвид дека предните и задните гуми имаат различни длабочини кога се нови. Длабочината зависи од производителот, но обично задната гума кога е нова има дебелина на шарата од 7-8мм, додека предната има помеѓу 5 и 6мм. Ова се однесува на гумите за спортски турнеи.

Конечно, обрнете внимание на познатата ознака DOT на гумата. Тоа е ознака што го означува времето во кое е произведена гумата. На пример, 2812. Тоа значи дека гумата е произведена во 28-та недела од 2012 година. Односно во тековната 2024 година има 12 години. Дури и ако таквата гума има „шара“, после толку време гумата ја изгубила својата флексибилност и мекост, па веќе не е за употреба туку за рециклирање.

Побарајте мислење од вулканизер

Кога монтирате користена гума, нагласете му на вулканизерот дека гумата е користена. Пред сè, затоа што вулканизерот е професионално лице со искуство кое може да забележи нешто што сте пропуштиле. Во право си ако велиш, што ми вреди кога веќе дадов пари. Да, но пред се треба да размислуваме за безбедноста. Затоа, земете го предвид мислењето на тој што ја монтира гумата.
Што можеме да заклучиме?

Доколку се исполнети основните критериуми во однос на состојбата и цената, тие можат да бидат добро решение, особено во ситуација кога нема услови за купување нови гуми. Се разбира, под услов да знаете што да барате и да ја процените состојбата на гумата. Ако не си сигурен, барем донесе некој искусен да добие друго мислење.

Секако, мора да знаете дека купувањето половни гуми мора да ја носи со себе резервацијата на мотоциклистот додека не знае како ќе се однесува гумата. Дали ќе протече после неколку недели, како ќе се однесува на различни површини и температури итн.

Затоа возете внимателно и резервирано додека не знаете што возите, не е ништо поразлично со новиот. Секогаш е добар совет да поминете неколку часа во опсегот правејќи вежби за сопирање, слалом и кружни вежби додека вашиот мозок не се сети на повратните информации од мотоцикл со заменети гуми.

/b92

Автомобили

BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

Објавено пред

на

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.

“Heart of Joy” – мозокот на идните модели

  • Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
  • Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.

Подобрена прецизност и стабилност

  • Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
  • Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.

Демонстрација на новата технологија

  • Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
  • Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.

Премиера на Саемот за автомобили во Шангај

  • Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Објавено пред

на

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.

Производство во Европа

  • Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
  • Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.

Брз развој на моделот

  • Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
  • Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.

Намалување на трошоците

  • Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
  • Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.

Очекувања од пазарот

  • Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Објавено пред

на

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.

Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.

Кои автомобили најмногу поскапеа?

Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.

Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.

Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.

12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):

  1. Renault Twingo (1992-1998)+225%
  2. Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993)+188,9%
  3. Talbot Samba Rallye (1983-1986)+164,7%
  4. Pontiac Firebird TransAm (1993-1998)+154,5%
  5. Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996)+151,5%
  6. Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989)+145,9%
  7. Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997)+136,7%
  8. Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000)+128,6%
  9. Talbot Sunbeam (1979-1981)+127,8%
  10. VW Golf II GTI (1984-1987)+125,8%
  11. Volvo 740DL (1982-1984)+118,9
  12. Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994)+113,3%

Зошто цените растат?

Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.

Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!

Извор: N1info

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Магазин5 часа

YouTube конечно ги намалува цените. Наскоро доаѓа нова опција Premium Lite без реклами

YouTube официјално ќе започне со поевтина претплата Premium Lite, која ќе им овозможи на корисниците да гледаат видеа без реклами...

Хороскоп13 часа

Хороскоп за сабота (22 февруари)

Овен Препораката е да водите сметка со кого соработувате во иднина за да немате поголеми проблеми. Потребно е да имате...

Македонија14 часа

Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“

АМСМ издаде известување за работа на пат, кое гласи: На автопат А1, делница Демир Капија – Смоквица од 20.02.2025 г....

Lifestyle21 час

Како да го искористите празното шише за детергент за чистење?

Пред да фрлите нешто, размислете дали може повторно да се употреби. Овој совет важи за сè – од стари тегли...

Магазин21 час

Старомодни колачиња со јаткасти плодови кои одлично се комбинираат со кафе или чај

Овие неодоливи колачиња со ореви ќе ги воодушеват и најпребирливите љубители на слатки. Совршени за оние моменти кога сакате да...

Храна21 час

Рецепт за највкусна чоколадна торта: Тајната е во овие три неочекувани состојки

Секој љубител на чоколадни торти знае дека правењето на совршено мека, сочна и вкусна торта е уметност. Но, што ако...

Автомобили21 час

BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не...

Автомобили21 час

Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде...

Lifestyle22 часа

Храна која е ултра-обработена, но не е лоша за вашето здравје

Исхраната богата со ултра-обработена храна и нејзините ризици Многу студии ја поврзаа исхраната богата со ултра-обработена храна со зголемен ризик...

Магазин22 часа

Вечната дилема: HDMI, DisplayPort или USB-C – кој е најдобар избор за 4K монитор?

Кога ќе се обидете да поврзете нов 4K монитор, со сигурност ќе забележите различни портови на задната страна – HDMI,...

НАЈЧИТАНИ