Следете не

Автомобили

Половни гуми за мотоцикли: Дали навистина се алтернатива?

Објавено пред

на

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми. Овој пат се гуми за мотоцикли.

Гумите се секогаш интересна тема во возните кругови. Од само четири црни тркалезни гуми, а во случај на мотоцикл само две, кога машината за демонтирање гуми ја одвојува гумата од бандажот, од неа излегуваат толку многу прашања, мислења и дилеми како да е отворена Пандорината кутија, пишува. веб-страницата Polovi automobili.

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми за мотоцикли. Половните гуми се возат и продаваат, па дури и гумите што веќе ги имаме на мотоциклот веќе се користат по неколку илјади километри.

Во овој текст ќе се обидеме да видиме дали можеме да заштедиме пари со купување гуми и што ни носи таквиот избор.

Нема дискусија за гуми

Гума или поточно гума. Тоа е врската помеѓу мотоциклот и површината. Можеш да имаш најдобра суспензија, врвни сопирачки, ABS, TCS, можеш да имаш 220 коњски сили.

Сè што се случува на мотоцикл мора да биде поддржано од гумите. Нема добра гума, нема ништо, нема мотор. Нема врска.

Само нови гуми влегуваат во игра?

Би можеле многу лесно да ја затвориме дискусијата, новата гума е најдобра. Сите се согласуваме со овој факт. Сепак, реалноста е дека не е лесно да се одвојат пари за нов комплет гуми. Се купуваат во комплет и се поскапи.

Тој трошок не е лесен за поднесување, особено ако штотуку сте купиле мотоцикл на кој му треба промена на гумата, по регистрацијата или едноставно имате други трошоци кои не се поврзани со мотоциклизмот.
Колку чинат новите гуми?

Да дадеме пример.

Пред неколку години на пазарот се појави најновиот модел на спортски туринг гуми од еден од врвните производители. Во тоа време, тоа беше најновиот производ во својата класа, сè уште чекајќи одговор од конкуренцијата.

На премиерата во Шпанија, гумата доби одлични критики од новинарите и професионалните возачи, а само неколку месеци подоцна моделот пристигна овде по цена од околу 29.000 динари.

Во 2024 година за набавка на сличен комплет потребно е да се издвојат околу 40.000 динари. Покрај поскапувањето на гумите, поскапеа и услугите на вулканизерите.

Цената на услугите зависи од местото. Сметајте на не помалку од 3.000 динари. Во меѓувреме поскапеа и вентилите и услугите на курирските служби кои треба да доставуваат гуми.

На крајот доаѓаме до пресметката дека за просечен мотоцикл, нов комплет гуми, со нови вентили и монтажа може да чини и до 45.000 динари, односно 380 евра.

Дали е скапо или не, зависи од тоа кој плаќа. Алтернатива на тоа се користените гуми по пониска цена.
Дали користените гуми навистина се алтернатива?

Се додека на пазарот има половни гуми, тоа значи дека има понуда и побарувачка. Така и тие се. Не се сите користени гуми лоши, ниту пак искористената гума автоматски значи дека е лоша. Еве неколку примери за тоа како користената гума може да биде добра:

Обично задната гума има пократок животен век од предната. Ако на тој мотор се возеле двајца со багаж, можно е задната гума да се „заглавила“ и сопственикот да купил нов сет. Иако предната гума може да потисне километража колку и новата задна гума со која е поврзана. Ова остава совршено добра предна гума што сè уште може да се користи.
Гумите може да се издишат и тоа навистина се случува. Во овој случај, некои сопственици не поправаат гуми кои не се „речиси нови“, туку едноставно ги фрлаат и ги заменуваат со нов сет порано. Од старата гарнитура останува барем една гума, која може да се тркала уште неколку илјади километри.
Има и сопственици кои менуваат гуми поради старост или чувство на гума. На пример, ќе ги заменат гумите стари три години, а поминале само неколку илјади километри. Ако мотоциклот бил правилно паркиран во гаража каде што гумата не е замрзната или печена на сонце, тие гуми се уште се добри.
Добрите користени гуми можат да дојдат и од мотоцикл кој доживеал несреќа или дефект, чија поправка ја надминува вредноста на самиот мотоцикл.

Ова се само примери на ситуации во кои може да се најде добра користена гума. Ситуациите се различни. Само за разлика од купувањето нови гуми каде што не треба многу да размислуваме, при купување половни гуми мора да имаме барем елементарно знаење за нив за да препознаеме добра гума, а за тоа пишуваме во остатокот од текстот.
Цена на користени гуми, заштеда или потрошени пари?

Да земеме на пример дека нова предна гума за вашиот мотоцикл со димензии 120/70 R17 чини 12.000 динари. Од друга страна, имаме добра, користена гума, само 30% истрошена и чини 6.000 динари. Едноставна пресметка вели дека добивме 70% од животниот век на нова гума за половина од парите за купување нова. Тоа е во ред и разумно купување. Сè додека односот на потрошувачката и цената е еднаков или во корист на користената гума.

Ако гумата, на пример, 30% е потрошено, а продавачот бара 9.500 динари, а потоа подобро е да ги додадете останатите 20% од разликата во цената и да купите нова гума бидејќи ќе треба да платите за користена.
Што е добра користена гума?

Искористената гума не смее да има никакво физичко оштетување освен нормалното абење на шарата. Внимателно проверете ја гумата дали има пукнатини, пукнатини, дупнатини или исеченици. Погледнете ја надворешната, внатрешната и страничната страна на гумата.

Обрнете посебно внимание

и какосе носи шарата на гумата. Во случај мотоциклот да има проблеми со суспензијата, може да дојде до нерамномерно абење на шарата. Ова ќе го препознаете по тоа што гумата е, на пример, јасно видливо абење на едниот раб во споредба со другиот.

Можете да процените колку „живот“ останува во користената гума врз основа на длабочината на шарата. Имајте предвид дека предните и задните гуми имаат различни длабочини кога се нови. Длабочината зависи од производителот, но обично задната гума кога е нова има дебелина на шарата од 7-8мм, додека предната има помеѓу 5 и 6мм. Ова се однесува на гумите за спортски турнеи.

Конечно, обрнете внимание на познатата ознака DOT на гумата. Тоа е ознака што го означува времето во кое е произведена гумата. На пример, 2812. Тоа значи дека гумата е произведена во 28-та недела од 2012 година. Односно во тековната 2024 година има 12 години. Дури и ако таквата гума има „шара“, после толку време гумата ја изгубила својата флексибилност и мекост, па веќе не е за употреба туку за рециклирање.

Побарајте мислење од вулканизер

Кога монтирате користена гума, нагласете му на вулканизерот дека гумата е користена. Пред сè, затоа што вулканизерот е професионално лице со искуство кое може да забележи нешто што сте пропуштиле. Во право си ако велиш, што ми вреди кога веќе дадов пари. Да, но пред се треба да размислуваме за безбедноста. Затоа, земете го предвид мислењето на тој што ја монтира гумата.
Што можеме да заклучиме?

Доколку се исполнети основните критериуми во однос на состојбата и цената, тие можат да бидат добро решение, особено во ситуација кога нема услови за купување нови гуми. Се разбира, под услов да знаете што да барате и да ја процените состојбата на гумата. Ако не си сигурен, барем донесе некој искусен да добие друго мислење.

Секако, мора да знаете дека купувањето половни гуми мора да ја носи со себе резервацијата на мотоциклистот додека не знае како ќе се однесува гумата. Дали ќе протече после неколку недели, како ќе се однесува на различни површини и температури итн.

Затоа возете внимателно и резервирано додека не знаете што возите, не е ништо поразлично со новиот. Секогаш е добар совет да поминете неколку часа во опсегот правејќи вежби за сопирање, слалом и кружни вежби додека вашиот мозок не се сети на повратните информации од мотоцикл со заменети гуми.

/b92

Автомобили

Tesla ќе го произведува моделот Y со шест седишта во Кина

Објавено пред

на

Tesla планира да произведе варијанта со шест седишта на својот најпродаван електричен автомобил Model Y во Кина, објави Ројтерс, цитирајќи два анонимни извори запознаени со ова прашање.

Според извештаите, производството на оваа варијанта на електричното возило би можело да започне на крајот на 2025 година.

ТеTesla сла побара од добавувачите да се подготват за двоцифрено зголемување на производството на Model Y во неговата фабрика во Шангај, рече еден од изворите.

Американската компанија го претстави Model Y во 2020 година и неодамна го реконструираше во рамките на проектот наречен „Juniper“.

Оваа варијанта ќе има пет седишта и ќе биде лансирана на почетокот на 2025 година, а не оваа година како што првично беше планирано, изјави друг извор на британската агенција.

Американскиот производител на електрични автомобили Tesla во јули објави дека неговиот профит во вториот квартал на 2024 година паднал за 45 отсто на годишно ниво на 1,5 милијарди долари поради слабата продажба на возила.

Резултатите најверојатно ќе го зголемат притисокот врз Tesla и нејзиниот извршен директор Илон Маск да најдат нови начини да растат и да заработат пари, објави тогаш NYT.

Tesla се соочува со се пожестока конкуренција, како на американскиот пазар, така и надвор од неа, а проблем е и забавениот раст на интересот на потрошувачите за електричните возила.

/B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Калифорниската полиција купи Tesla Cybertruck за 150.000 долари

Објавено пред

на

Полициската станица во Калифорнија стана една од првите што купи Tesla Cybertruck, трошејќи 150.000 долари за него, вклучително и 20.000 долари за прилагодувања, според јавните записи прегледани од Форбс.

Во јули, полицискиот оддел на Ирвин објави на X дека ќе купат Cybertruck, подоцна за Лос Анџелес Тајмс изјави дека тоа е нешто „забавно да се направи за да се привлече внимание и да се поттикне имагинацијата на заедницата“.

Фактурите покажуваат како станицата се одлучила за најскапиот модел Cyberbeast, кој има повеќе коњски сили и поголем домет од обичниот Cybertruck. Покрај малопродажната цена на возилото од 99.990 американски долари, полицијата во Ирвин плати и дополнителни 20.000 долари за пакетот од серијата Foundation, кој им овозможува на купувачите да ги набават своите возила порано и има врвни додатоци како стаклен сончев покрив, прикачен отворач за шишиња, „целосно автономно возење“ под надзор. “ и внатрешни украси со ласер. Наредникот Кари Дејвис изјави за Форбс дека возилото со тој пакет било единственото достапно во тоа време.

Тој ќе стане дел од специјална единица

Cybertruck нема да се користи за патрола, вели Дејвис, туку наместо тоа ќе стане дел од единицата на DARE за да ги едуцира луѓето за опасностите од злоупотреба на дрога. „Тоа е нешто што можеме да го нагласиме на настани каде што децата можат да дојдат и да се сликаат. Дејвис вели дека камионот бил платен со „средства од сметката на градската флота“.

Cybertruck на Tesla веќе беше повлечен четири пати пред полицијата во Ирвин да го купи нивниот автомобил во мај. Извештаите од други клиенти покажаа дека моделот, кој Дејвис го опиша како „кул за да се покаже“, е преполн со дефекти, вклучувајќи неисправна педала за гас, облога што може да се откачи и бришачи што ќе престанат да работат, зголемувајќи го ризикот од несреќа.

Друга фактура што ја видел Форбс открива дека станицата, исто така, платила 20.000 долари на тјунинг-компанијата Tesla Unplugged Performance за да инсталира неодредена „опрема за спроведување на законот“, како што се автомобилски светла, радија или надворешни ознаки, рече Дејвис. Компанијата нуди услуга наречена „UP.FIT“ која, објави ABC 7 News, може да обезбеди „простор за чување специјални алатки или оружје, прегради за затвореници и области за кучиња“, а исто така нуди пристап до Интернет преку Starlink на SpaceX.

Пораките разменети помеѓу графичкиот дизајнер на полициската станица и Џејмс Хедланд од Unplugged Performance – кој исто така ја започна програмата UP.FIT за полицијата, според неговиот профил на LinkedIn – покажуваат дека двајцата преговараат за сопствен изглед на автомобилот во јули. Во една порака, Хедланд сподели линк до фотографии од Cybertruck што работилницата го дизајнирала да личи на бомбардерот P-51 Mustang. Хедланд не одговори на барањето за коментар.

Други исто така размислуваат за купување

Ирвин не е единствената полициска станица која размислува да купи Cybertruck. Во јануари, официјалниот профил на станицата на Твитер во Розенберг, Тексас му твитна на Илон Маск: „Што мислите дека @elonmusk… дали #Cybertruck би направил добро полициско возило? Маск одговори со 100% емотикони. Полицијата во Дубаи го додаде Cybertruck во својата патролна флота во јуни, а истиот месец полицискиот оддел во Анахајм започна пилот програма користејќи патролни автомобили на Tesla Model Y, исто така надградени во работилниците Unplugged Performance.

Во јануари, сенаторот на државата Калифорнија, Дејв Мин, објави 990.000 американски долари државно финансирање за полицијата во Ирвин. Парите се наменети за електрични возила, полначи и друга опрема за преминување во флота возила со нула емисија на јаглерод диоксид. Неговата канцеларија не одговори на барањата за коментар.

Полицијата во Ирвин веќе има две оклопни возила слични на тенкови, наменети за употреба „за време на високоризични инциденти, специјални ситуации и за доближување до заедницата“. Минатата година, градските власти објавија дека Ирвин е „најбезбедниот град од својата големина во однос на стапката на насилен криминал“ 18-та година по ред.

Од полицијата велат дека во моментов не планираат да купат уште еден Cybertruck. “Што мислите за Cybertruck? Го мразев додека не се возев во него!” еден полициски вработен му пишал на познаник во порака до која дошол Форбс. „Лудо“, одговорил познаникот.

Прочитај повеќе...

Автомобили

Наједноставен и најевтин начин за одржување на ланец за мотоцикл

Објавено пред

на

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Ланец и запчаници се најчестото финално решение за пренос на мотоцикли од сите кубикажи. Предностите и недостатоците на овој тип на пренос веќе се објаснети во текстот „Разлики помеѓу ланец, ремен и кардан“.

Преносот со ланец и запчаник е едноставен систем. Во индустријата се користи веќе еден век, пишува на веб-страницата Used Cars.

Кога станува збор за мотоцикли, ланецот еволуираше, па сега најмногу користиме запечатен ланец на друмски велосипеди.

Одржувањето на запечатен ланец, без оглед на различната конструкција, наспроти незапечатен е малку поинаков, но не и драматично.

Во овој текст ќе напишеме како да го одржувате ланецот на наједноставен и најевтин начин.

Зошто толку „драма“ за одржувањето на ланецот?

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи?

Некаде околу 2010 година, а можеби и порано, карданските преноси станаа норма за мотоциклите со голем капацитет.

Во тоа време, најпродаваниот мотоцикл во светот, BMW R1200GS, беше репер според кој беа оценувани сите негови конкуренти.

Затоа многу производители се префрлија на кардански пренос, бидејќи одржувањето на ланецот ќе се смета за „недостаток“ во споредба со главниот конкурент и кралот на класата.

Зошто мааната? Замислете да одите на долго патување, а по пат треба да го исчистите ланецот. Мора да клекнете околу мотоциклот, да чистите, па да прскате итн.

Дури и ако возите низ град, мора да се одржува и менувачот преку ланец и запчаник. Без разлика што и карданскиот менувач бара одржување, додава тежина на мотоциклот и не се расипува, во медиумите е претставен како подобро решение од ланецот.

Овој тренд на непобедливост на карданскиот пренос кулминира со изборот на производители на спрејови за подмачкување и чистење на ланецот.

Има навистина многу од нив на пазарот, па клиентите се изложени на многу информации за да го купат најдобриот. Така, од едноставна работа, од многу дискусии и презаситеност на информации, одржувањето на ланецот стана претерано.

Што треба да направам со ланецот?

Во повеќето прирачници за одржување на ланец на мотоцикли, производителите велат:

На 1000 км:

– Проверете ја затегнатоста на ланецот и прилагодете ја доколку е потребно.
– Проверете го усогласувањето на задното тркало
– Исчистете и подмачкајте. Исто така после секое возење на дожд или миење.

Ова може да варира од производител до производител, иако во повеќето случаи тоа е процедурата. Секогаш е добра идеја да го проверите упатството за конкретниот мотоцикл.

Процес на чистење

Во најголем дел, дури и не ви треба спреј за подмачкување на синџирот, спреј за чистење на ланецот или специјални четки или какви било алатки.

– Најдете соодветно место за работа

– Исечете го пластичното шише за да добиете отворен сад од дното

– Земете стара четка за заби.

– Користете петролеј за чистење. Евтино е, го има во секоја голема продавница за бои

Истурете петролеј во садот што го направивте од пластично шише. Потопете ја четката и истријте го ланецот. Член по член од сите страни. Не е лоша идеја да ставите картон одоздола за да не ја извалкате подлогата.

Не штедете на петролеј. Бришете со четката додека не ја исчистите секоја алка од ланецот. Во зависност од тоа колку сте фанатици, можете да правите две или три раце додека сè не свети, но тоа не е потребно.

Подмачкување

Ланецот што претходно го измивме исчистете го со петролеј, т.е. исушете со стара крпа. Добро измиен ланец е кога не се слуша прашина што крцка помеѓу запчаникот и ланецот.

Ние користиме масло од менувачот за подмачкување на ланецот. Можете да користите SAE90, 80W90, итн.

Како што го чистевте ланецот, сега го подмачкуваме со масло. Маслото може да се нанесе со четка (која е претходно чиста).

Еден литар од ова масло ќе ви трае со години. Можете исто така да користите пумпа за масло.

Не претерувајте со масло. Мотоциклот ќе го исфрли вишокот масло од ланецот додека се движи. Нема потреба да го извалкате мотоциклот. Кога нанесуваме масло, го нанесуваме на внатрешната страна на ланецот.

Главната работа за оваа концесија е да го соберете вишокот масло со крпа откако ќе завршите со подмачкување. Како што маслото ќе се прелее преку ланецот, ќе се формираат вишок „солзи“, кои треба да се отстранат со крпа.

Тој вишок инаку би завршил околу ланецот на мотоциклот. Тоа е тоа, ланецот е подготвен за возење.

Зошто масло за менувач наместо спреј?

На почетокот рековме дека повеќето ланци се запечатени, што значи дека се внатрешно фабрички подмачкани, а маснотиите се зацврстуваат со гумена заптивка. Тоа значи дека маснотиите не можат да излезат, но не можат ниту да влезат.

Можеме да заклучиме дека го миеме и подмачкуваме ланецот за да го ослободиме од нечистотија што го уништува ланецот, рѓата и подмачкувањето на валјакот што „гази“ на запчаникот. Се разбира, помеѓу него и запчаникот при контакт, секоја маст ќе биде исцедена, но ние мора да го одржуваме ролерот во движење што е можно подолго.

Затоа, за овие критериуми не е потребен посебен спреј за ланец. Спрејот дури има негативно својство да ја „собира“ нечистотијата што се лепи на него.

Потоа, наместо подмачкување, имате залепена прашина што крцка, како кристален шеќер на крофна меѓу забите. Конечно, тешко е да се измие ланецот.

Овде доаѓаме до фактот дека гореспоменатите критериуми: заштита од корозија, подмачкување со валјак, контаминација од прашина, сето тоа успешно и значително поевтино го изведува маслото за менувач. Добро, потребно е малку повеќе труд за да се нанесе наспроти спреј.

Ако мислиш дека маслото ќе ја загади околината и мојот раб, спрејот е постабилен и почист, во право си, но размисли уште еднаш. Маслото што ќе се загади со прашина едноставно ќе формира „грутка“ и ќе падне од ланецот.

Тоа значи дека кога ланецот е „сув“, ја собрал целата прашина и ја исфрлил. Малку повалкан мотоцикл е оправдан во овој случај. Маслото се мие полесно од прскањето. На крајот на краиштата, по честа употреба на спрејот, погледнете како изгледа предниот запчаник кога ќе го извадите капакот.

Има дебели слоеви на спреј измешани со сорго.

На крајот на краиштата, погледнете во прирачникот за вашиот мотоцикл што пропишува производителот за ланецот? Токму маслото за менувачот.

Зошто го следи керозинот?

Керозинот одамна е познат како средство кое добро ја растворува старата контаминација со маснотии. Остава мрсна фолија која штити од корозија и не ги суши гумените заптивки на ланецот. Тој е евтин и лесно достапен.

Ланецот го перам под притисок, што ќе му фали?

Перењето под притисок генерално треба да се избегнува на мотоцикл. Ланецот не е исклучок. Со миење со пушка, ризикувате да ги оштетите заптивките на ланецот .

Штом заптивката се олабави, ланецот на тој дел губи маснотија. Останува суво.

Друга работа, откако ќе го измиете ланецот со вода, мора целосно да го исушите. Не е доволно само да се избрише. Ова подоцна ќе доведе до корозија.

Да ја заклучиме целата приказна за одржување на ланецот

За долготраен ланец, доволно е едноставно периодично да го чистите ланецот со сува крпа и да го подмачкате со масло за менувач. Маслото исто така го чисти ланецот со собирање нечистотија и фрлање.

Значи, редовното подмачкување е всушност поважно од темелното чистење, во случај да се користи масло, а не со прскање.

Исто така, не тврдиме дека начинот на одржување и пристапот што го опишавме е единствениот правилен, дека е така и во никој случај не се разликува. Ова е еден од лесните и евтините начини за одржување на вашиот ланец.

/B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Временска прогноза8 часа

Оваа седмица продолжува периодот на под просечни температури за септември со чести врнежи од дожд и грмежи

Циклонската активност која не зафати уште од изминатата седмица, продолжува и во текот на оваа, и истата ќе условува да...

Спорт8 часа

Младата репрезентација на Македонија до 15 години со триумф го отвори УЕФА турнирот во Молдавија, додека женската репрезентација второ место на турнир во Италија

Младата репрезентација на Македонија до 15 години славеше победа над селекцијата на Ерменија во рамките на првиот натпревар од Уефа...

Македонија8 часа

Од ноќеска солидно намалување на цените на сите нафтени деривати

Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 се намалува за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за...

Автомобили9 часа

Tesla ќе го произведува моделот Y со шест седишта во Кина

Tesla планира да произведе варијанта со шест седишта на својот најпродаван електричен автомобил Model Y во Кина, објави Ројтерс, цитирајќи...

Автомобили9 часа

Калифорниската полиција купи Tesla Cybertruck за 150.000 долари

Полициската станица во Калифорнија стана една од првите што купи Tesla Cybertruck, трошејќи 150.000 долари за него, вклучително и 20.000...

Магазин9 часа

Британскиот регулатор го предупредува Google

Британскиот регулатор соопшти дека Google ја злоупотребува својата позиција во рекламната технологија. Британската антимонополска агенција го предупреди Google на казни...

Магазин9 часа

Еве кој модел на iPhone 16 беше најпродаван првиот викенд

Заснована на неговата анализа за променливите времиња на испорака на официјалната веб-страница на Apple за нарачки во САД, аналитичарот Минг-чи...

Магазин9 часа

Samsung Galaxy S25 Ultra: потенок, полесен и со заоблен дизајн

Неофицијалните рендери го покажуваат потенок и полесен дизајн на Galaxy S25 Ultra со заоблени рабови, со очекувани надградби на Samsung...

Автомобили10 часа

Наједноставен и најевтин начин за одржување на ланец за мотоцикл

Пред Интернет, одржувањето на ланец за мотоцикли не беше проблем. Што се случи? Ланец и запчаници се најчестото финално решение...

Хороскоп22 часа

Хороскоп за понеделник (16 септември)

ОВЕН Ќе бидете доста активни и подготвени да се ослободите од какви било обврски за кои инаку немате волја. Искористете...

НАЈЧИТАНИ