Автомобили
Половни гуми за мотоцикли: Дали навистина се алтернатива?

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми. Овој пат се гуми за мотоцикли.
Гумите се секогаш интересна тема во возните кругови. Од само четири црни тркалезни гуми, а во случај на мотоцикл само две, кога машината за демонтирање гуми ја одвојува гумата од бандажот, од неа излегуваат толку многу прашања, мислења и дилеми како да е отворена Пандорината кутија, пишува. веб-страницата Polovi automobili.
Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми за мотоцикли. Половните гуми се возат и продаваат, па дури и гумите што веќе ги имаме на мотоциклот веќе се користат по неколку илјади километри.
Во овој текст ќе се обидеме да видиме дали можеме да заштедиме пари со купување гуми и што ни носи таквиот избор.
Нема дискусија за гуми
Гума или поточно гума. Тоа е врската помеѓу мотоциклот и површината. Можеш да имаш најдобра суспензија, врвни сопирачки, ABS, TCS, можеш да имаш 220 коњски сили.
Сè што се случува на мотоцикл мора да биде поддржано од гумите. Нема добра гума, нема ништо, нема мотор. Нема врска.
Само нови гуми влегуваат во игра?
Би можеле многу лесно да ја затвориме дискусијата, новата гума е најдобра. Сите се согласуваме со овој факт. Сепак, реалноста е дека не е лесно да се одвојат пари за нов комплет гуми. Се купуваат во комплет и се поскапи.
Тој трошок не е лесен за поднесување, особено ако штотуку сте купиле мотоцикл на кој му треба промена на гумата, по регистрацијата или едноставно имате други трошоци кои не се поврзани со мотоциклизмот.
Колку чинат новите гуми?
Да дадеме пример.
Пред неколку години на пазарот се појави најновиот модел на спортски туринг гуми од еден од врвните производители. Во тоа време, тоа беше најновиот производ во својата класа, сè уште чекајќи одговор од конкуренцијата.
На премиерата во Шпанија, гумата доби одлични критики од новинарите и професионалните возачи, а само неколку месеци подоцна моделот пристигна овде по цена од околу 29.000 динари.
Во 2024 година за набавка на сличен комплет потребно е да се издвојат околу 40.000 динари. Покрај поскапувањето на гумите, поскапеа и услугите на вулканизерите.
Цената на услугите зависи од местото. Сметајте на не помалку од 3.000 динари. Во меѓувреме поскапеа и вентилите и услугите на курирските служби кои треба да доставуваат гуми.
На крајот доаѓаме до пресметката дека за просечен мотоцикл, нов комплет гуми, со нови вентили и монтажа може да чини и до 45.000 динари, односно 380 евра.
Дали е скапо или не, зависи од тоа кој плаќа. Алтернатива на тоа се користените гуми по пониска цена.
Дали користените гуми навистина се алтернатива?
Се додека на пазарот има половни гуми, тоа значи дека има понуда и побарувачка. Така и тие се. Не се сите користени гуми лоши, ниту пак искористената гума автоматски значи дека е лоша. Еве неколку примери за тоа како користената гума може да биде добра:
Обично задната гума има пократок животен век од предната. Ако на тој мотор се возеле двајца со багаж, можно е задната гума да се „заглавила“ и сопственикот да купил нов сет. Иако предната гума може да потисне километража колку и новата задна гума со која е поврзана. Ова остава совршено добра предна гума што сè уште може да се користи.
Гумите може да се издишат и тоа навистина се случува. Во овој случај, некои сопственици не поправаат гуми кои не се „речиси нови“, туку едноставно ги фрлаат и ги заменуваат со нов сет порано. Од старата гарнитура останува барем една гума, која може да се тркала уште неколку илјади километри.
Има и сопственици кои менуваат гуми поради старост или чувство на гума. На пример, ќе ги заменат гумите стари три години, а поминале само неколку илјади километри. Ако мотоциклот бил правилно паркиран во гаража каде што гумата не е замрзната или печена на сонце, тие гуми се уште се добри.
Добрите користени гуми можат да дојдат и од мотоцикл кој доживеал несреќа или дефект, чија поправка ја надминува вредноста на самиот мотоцикл.
Ова се само примери на ситуации во кои може да се најде добра користена гума. Ситуациите се различни. Само за разлика од купувањето нови гуми каде што не треба многу да размислуваме, при купување половни гуми мора да имаме барем елементарно знаење за нив за да препознаеме добра гума, а за тоа пишуваме во остатокот од текстот.
Цена на користени гуми, заштеда или потрошени пари?
Да земеме на пример дека нова предна гума за вашиот мотоцикл со димензии 120/70 R17 чини 12.000 динари. Од друга страна, имаме добра, користена гума, само 30% истрошена и чини 6.000 динари. Едноставна пресметка вели дека добивме 70% од животниот век на нова гума за половина од парите за купување нова. Тоа е во ред и разумно купување. Сè додека односот на потрошувачката и цената е еднаков или во корист на користената гума.
Ако гумата, на пример, 30% е потрошено, а продавачот бара 9.500 динари, а потоа подобро е да ги додадете останатите 20% од разликата во цената и да купите нова гума бидејќи ќе треба да платите за користена.
Што е добра користена гума?
Искористената гума не смее да има никакво физичко оштетување освен нормалното абење на шарата. Внимателно проверете ја гумата дали има пукнатини, пукнатини, дупнатини или исеченици. Погледнете ја надворешната, внатрешната и страничната страна на гумата.
Обрнете посебно внимание
и какосе носи шарата на гумата. Во случај мотоциклот да има проблеми со суспензијата, може да дојде до нерамномерно абење на шарата. Ова ќе го препознаете по тоа што гумата е, на пример, јасно видливо абење на едниот раб во споредба со другиот.
Можете да процените колку „живот“ останува во користената гума врз основа на длабочината на шарата. Имајте предвид дека предните и задните гуми имаат различни длабочини кога се нови. Длабочината зависи од производителот, но обично задната гума кога е нова има дебелина на шарата од 7-8мм, додека предната има помеѓу 5 и 6мм. Ова се однесува на гумите за спортски турнеи.
Конечно, обрнете внимание на познатата ознака DOT на гумата. Тоа е ознака што го означува времето во кое е произведена гумата. На пример, 2812. Тоа значи дека гумата е произведена во 28-та недела од 2012 година. Односно во тековната 2024 година има 12 години. Дури и ако таквата гума има „шара“, после толку време гумата ја изгубила својата флексибилност и мекост, па веќе не е за употреба туку за рециклирање.
Побарајте мислење од вулканизер
Кога монтирате користена гума, нагласете му на вулканизерот дека гумата е користена. Пред сè, затоа што вулканизерот е професионално лице со искуство кое може да забележи нешто што сте пропуштиле. Во право си ако велиш, што ми вреди кога веќе дадов пари. Да, но пред се треба да размислуваме за безбедноста. Затоа, земете го предвид мислењето на тој што ја монтира гумата.
Што можеме да заклучиме?
Доколку се исполнети основните критериуми во однос на состојбата и цената, тие можат да бидат добро решение, особено во ситуација кога нема услови за купување нови гуми. Се разбира, под услов да знаете што да барате и да ја процените состојбата на гумата. Ако не си сигурен, барем донесе некој искусен да добие друго мислење.
Секако, мора да знаете дека купувањето половни гуми мора да ја носи со себе резервацијата на мотоциклистот додека не знае како ќе се однесува гумата. Дали ќе протече после неколку недели, како ќе се однесува на различни површини и температури итн.
Затоа возете внимателно и резервирано додека не знаете што возите, не е ништо поразлично со новиот. Секогаш е добар совет да поминете неколку часа во опсегот правејќи вежби за сопирање, слалом и кружни вежби додека вашиот мозок не се сети на повратните информации од мотоцикл со заменети гуми.
/b92
Автомобили
Фолксваген продаде 1,5 милиони електрични автомобили и најави поевтини модели

Фолксваген постигна нов историски успех во преминот кон електрична мобилност – електричниот автомобил со сериски број 1.500.000 од семејството ID беше свечено предаден во фабриката во Емден.
Станува збор за црн ID.7 Tourer Pro со домет до 606 километри. Првите модели ID беа испорачани во септември 2020 година, а само пет години подоцна Фолксваген е лидер во статистиката за регистрации на електрични возила – не само во Германија, туку и во цела Европа.
ID.7 Tourer во првата половина на 2025 година беше најпродаваниот електричен автомобил на германскиот пазар.
Фабриката во Емден – целосно електрична
Фолксваген инвестираше повеќе од една милијарда евра за да ја трансформира фабриката во Емден во ексклузивен погон за електрични автомобили. Заедно со фабриките во Цвикау и Дрезден, ова е единствената фабрика на VW во светот што е целосно посветена на електрични модели.
Нови, поевтини модели од ID семејството
Фолксваген најави дека наскоро ќе понуди и поевтини електрични автомобили за пошироката публика:
-
ID.2all – компактен модел со цена под 25.000 евра (очекуван во 2026 година)
-
ID.Every – основен модел за околу 20.000 евра (очекуван во 2027 година)
„Целта е јасна – електромобилноста мора да биде достапна за сите, прифатлива по цена, сигурна и одржлива,“ изјави Мартин Сандер од Фолксваген.
Извор: B92
Автомобили
Што знаеме за легендарниот „BMW E21“ кој ги освои сите симпатии на експертите и купувачите

Првата BMW Серија 3 (E21), претставена во 1975 година, создаде сосема нова класа на возила и стана најпродаваниот премиум автомобил на своето време. Оваа прва генерација означи пресвртница во автомобилската индустрија и ги постави темелите за најуспешната линија на модели во историјата на брендот.
Револуција во дизајн и концепт
- Прв BMW со сосема нов систем за означување на моделите: 316, 318, 320, 320i
- Дизајн од легендарниот Пол Брак
- Спортска лимузина со 3 врати, луксузен ентериер, и кокпит ориентиран кон возачот – нешто невидено дотогаш
BMW вложи 35 милиони германски марки во развојот на наследникот на Серијата 02 – најголемата инвестиција на компанијата дотогаш.
Ризикот се исплатеше: E21 ги освои и експертите и купувачите.
Зошто E21 стана легенда?
✔️ Прв BMW со каросерија дизајнирана со зони на гужвање (пасивна безбедност)
✔️ Нов кокпит свртен кон возачот – подоцна станува заштитен знак на брендот
✔️ Спортска суспензија + висококвалитетен ентериер – комбинација без конкуренција
✔️ Моторна гама:
🔹 1.6 (90 КС)
🔹 1.8 (98 КС)
🔹 2.0 (109 КС)
🔹 2.0i (125 КС) – користен и во DTM трките
Шестцилиндричниот момент – 1977
Во 1977 година пристигнаа легендарните шестцилиндрични мотори:
- 320/6 и 323i
- До 143 КС
- Максимална брзина: 190 км/ч
Феноменален пазарен успех
📊 Резултатите не изостанаа:
- Најпродаван модел: 320i (31% од продажбата)
- 77% од купувачите ги навеле перформансите како главна причина за купување
- 2/3 од сопствениците рекле дека би купиле BMW повторно
До крајот на производството во 1983 година, беа произведени точно:
1.364.039 примероци,
од кои 4.595 беа кабриолет верзијата Baur – дотогаш незабележан успех во историјата на BMW.
Накратко:
E21 не беше само првата Серија 3.
Тоа беше автомобилот што ја редефинираше целата премиум класа – и засекогаш го промени BMW.
Извор: BMW automotive
Автомобили
Рекордна продажба на електрични возила во Европа

Западна Европа забележа рекорден број на нови регистрации на електрични автомобили во вториот квартал. Речиси 600.000 електрични возила на батерии (BEV) се појавија на патиштата помеѓу април и јуни, што е јасен знак за закрепнување на продажбата, која претходно растеше побавно од очекуваното.
Пристапноста како клуч за успех
-
Рекордната испорака, за која се предвидува дека ќе биде надмината во тековниот квартал, е резултат на појавата на попристапни модели на пазарот.
-
Според автомобилскиот аналитичар од Берлин, Матијас Шмит, ова е пресвртница бидејќи електричните возила конечно стануваат подостапни и попривлечни за приватните купувачи, а не само за корпоративниот сектор.
Раст поттикнат од европски и кинески производители
-
Европските компании како Stellantis и Renault воведуваат модели со пониска цена за да привлечат поширока публика и да ги исполнат регулативите на ЕУ за емисии.
-
Развојот на мрежата за полнење низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да најдат станица за време на патување.
-
Продажбата на кинески електрични возила, особено на BYD, расте значително и се натпреварува со Tesla за глобалното лидерство. Во моментов, едно од десет електрични возила во Европа е произведено во Кина.
Субвенции како дополнителен стимул
-
Во Франција повторно се воведува шема за социјален лизинг.
-
Владата на Велика Британија обезбедува субвенции до 3.750 фунти за одредени модели.
-
Сепак, попустот е ограничен на автомобили со цена под 37.000 фунти, што ги исклучува Tesla и дел од кинеските модели како BYD.
-
Хроника2 дена
Кичево и кичевско во тага по страшната трагедија која се случи вчера, каде по пад од четирицикл две малолетнички ги изгубија своите животи
-
Кичево15 часа
Кичево: Најавени градежни работи кон месност Крушино, за тоа време ќе има времен прекин на сообраќај
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (23 август)
-
Македонија1 ден
Времен прекин на сообраќај утре и задутре поради меѓународниот ФИС ролер-ски натпревар „Тодор Проески“
-
Македонија2 дена
Уште една измама со лажна сообраќајка, тетовчанка измамена за огромна сума на евра и швајцарски франци
-
Спорт2 дена
Утре започнува првото коло во втората македонска фудбалска лига, според новите правила само шампионот обезбедува место во ПМФЛ
-
Хороскоп7 часа
Хороскоп за недела (24 август)
-
Хроника17 часа
Уште една трагедија на македонските патишта, загина украинец пешак, го удрил жител на Косово од Германија