Следете не

Автомобили

Половни гуми за мотоцикли: Дали навистина се алтернатива?

Објавено пред

на

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми. Овој пат се гуми за мотоцикли.

Гумите се секогаш интересна тема во возните кругови. Од само четири црни тркалезни гуми, а во случај на мотоцикл само две, кога машината за демонтирање гуми ја одвојува гумата од бандажот, од неа излегуваат толку многу прашања, мислења и дилеми како да е отворена Пандорината кутија, пишува. веб-страницата Polovi automobili.

Една од секогаш присутните дилеми се употребените гуми за мотоцикли. Половните гуми се возат и продаваат, па дури и гумите што веќе ги имаме на мотоциклот веќе се користат по неколку илјади километри.

Во овој текст ќе се обидеме да видиме дали можеме да заштедиме пари со купување гуми и што ни носи таквиот избор.

Нема дискусија за гуми

Гума или поточно гума. Тоа е врската помеѓу мотоциклот и површината. Можеш да имаш најдобра суспензија, врвни сопирачки, ABS, TCS, можеш да имаш 220 коњски сили.

Сè што се случува на мотоцикл мора да биде поддржано од гумите. Нема добра гума, нема ништо, нема мотор. Нема врска.

Само нови гуми влегуваат во игра?

Би можеле многу лесно да ја затвориме дискусијата, новата гума е најдобра. Сите се согласуваме со овој факт. Сепак, реалноста е дека не е лесно да се одвојат пари за нов комплет гуми. Се купуваат во комплет и се поскапи.

Тој трошок не е лесен за поднесување, особено ако штотуку сте купиле мотоцикл на кој му треба промена на гумата, по регистрацијата или едноставно имате други трошоци кои не се поврзани со мотоциклизмот.
Колку чинат новите гуми?

Да дадеме пример.

Пред неколку години на пазарот се појави најновиот модел на спортски туринг гуми од еден од врвните производители. Во тоа време, тоа беше најновиот производ во својата класа, сè уште чекајќи одговор од конкуренцијата.

На премиерата во Шпанија, гумата доби одлични критики од новинарите и професионалните возачи, а само неколку месеци подоцна моделот пристигна овде по цена од околу 29.000 динари.

Во 2024 година за набавка на сличен комплет потребно е да се издвојат околу 40.000 динари. Покрај поскапувањето на гумите, поскапеа и услугите на вулканизерите.

Цената на услугите зависи од местото. Сметајте на не помалку од 3.000 динари. Во меѓувреме поскапеа и вентилите и услугите на курирските служби кои треба да доставуваат гуми.

На крајот доаѓаме до пресметката дека за просечен мотоцикл, нов комплет гуми, со нови вентили и монтажа може да чини и до 45.000 динари, односно 380 евра.

Дали е скапо или не, зависи од тоа кој плаќа. Алтернатива на тоа се користените гуми по пониска цена.
Дали користените гуми навистина се алтернатива?

Се додека на пазарот има половни гуми, тоа значи дека има понуда и побарувачка. Така и тие се. Не се сите користени гуми лоши, ниту пак искористената гума автоматски значи дека е лоша. Еве неколку примери за тоа како користената гума може да биде добра:

Обично задната гума има пократок животен век од предната. Ако на тој мотор се возеле двајца со багаж, можно е задната гума да се „заглавила“ и сопственикот да купил нов сет. Иако предната гума може да потисне километража колку и новата задна гума со која е поврзана. Ова остава совршено добра предна гума што сè уште може да се користи.
Гумите може да се издишат и тоа навистина се случува. Во овој случај, некои сопственици не поправаат гуми кои не се „речиси нови“, туку едноставно ги фрлаат и ги заменуваат со нов сет порано. Од старата гарнитура останува барем една гума, која може да се тркала уште неколку илјади километри.
Има и сопственици кои менуваат гуми поради старост или чувство на гума. На пример, ќе ги заменат гумите стари три години, а поминале само неколку илјади километри. Ако мотоциклот бил правилно паркиран во гаража каде што гумата не е замрзната или печена на сонце, тие гуми се уште се добри.
Добрите користени гуми можат да дојдат и од мотоцикл кој доживеал несреќа или дефект, чија поправка ја надминува вредноста на самиот мотоцикл.

Ова се само примери на ситуации во кои може да се најде добра користена гума. Ситуациите се различни. Само за разлика од купувањето нови гуми каде што не треба многу да размислуваме, при купување половни гуми мора да имаме барем елементарно знаење за нив за да препознаеме добра гума, а за тоа пишуваме во остатокот од текстот.
Цена на користени гуми, заштеда или потрошени пари?

Да земеме на пример дека нова предна гума за вашиот мотоцикл со димензии 120/70 R17 чини 12.000 динари. Од друга страна, имаме добра, користена гума, само 30% истрошена и чини 6.000 динари. Едноставна пресметка вели дека добивме 70% од животниот век на нова гума за половина од парите за купување нова. Тоа е во ред и разумно купување. Сè додека односот на потрошувачката и цената е еднаков или во корист на користената гума.

Ако гумата, на пример, 30% е потрошено, а продавачот бара 9.500 динари, а потоа подобро е да ги додадете останатите 20% од разликата во цената и да купите нова гума бидејќи ќе треба да платите за користена.
Што е добра користена гума?

Искористената гума не смее да има никакво физичко оштетување освен нормалното абење на шарата. Внимателно проверете ја гумата дали има пукнатини, пукнатини, дупнатини или исеченици. Погледнете ја надворешната, внатрешната и страничната страна на гумата.

Обрнете посебно внимание

и какосе носи шарата на гумата. Во случај мотоциклот да има проблеми со суспензијата, може да дојде до нерамномерно абење на шарата. Ова ќе го препознаете по тоа што гумата е, на пример, јасно видливо абење на едниот раб во споредба со другиот.

Можете да процените колку „живот“ останува во користената гума врз основа на длабочината на шарата. Имајте предвид дека предните и задните гуми имаат различни длабочини кога се нови. Длабочината зависи од производителот, но обично задната гума кога е нова има дебелина на шарата од 7-8мм, додека предната има помеѓу 5 и 6мм. Ова се однесува на гумите за спортски турнеи.

Конечно, обрнете внимание на познатата ознака DOT на гумата. Тоа е ознака што го означува времето во кое е произведена гумата. На пример, 2812. Тоа значи дека гумата е произведена во 28-та недела од 2012 година. Односно во тековната 2024 година има 12 години. Дури и ако таквата гума има „шара“, после толку време гумата ја изгубила својата флексибилност и мекост, па веќе не е за употреба туку за рециклирање.

Побарајте мислење од вулканизер

Кога монтирате користена гума, нагласете му на вулканизерот дека гумата е користена. Пред сè, затоа што вулканизерот е професионално лице со искуство кое може да забележи нешто што сте пропуштиле. Во право си ако велиш, што ми вреди кога веќе дадов пари. Да, но пред се треба да размислуваме за безбедноста. Затоа, земете го предвид мислењето на тој што ја монтира гумата.
Што можеме да заклучиме?

Доколку се исполнети основните критериуми во однос на состојбата и цената, тие можат да бидат добро решение, особено во ситуација кога нема услови за купување нови гуми. Се разбира, под услов да знаете што да барате и да ја процените состојбата на гумата. Ако не си сигурен, барем донесе некој искусен да добие друго мислење.

Секако, мора да знаете дека купувањето половни гуми мора да ја носи со себе резервацијата на мотоциклистот додека не знае како ќе се однесува гумата. Дали ќе протече после неколку недели, како ќе се однесува на различни површини и температури итн.

Затоа возете внимателно и резервирано додека не знаете што возите, не е ништо поразлично со новиот. Секогаш е добар совет да поминете неколку часа во опсегот правејќи вежби за сопирање, слалом и кружни вежби додека вашиот мозок не се сети на повратните информации од мотоцикл со заменети гуми.

/b92

Автомобили

Ferrari неприкосновен: Профит од 118.000 евра по автомобил

Објавено пред

на

Фото: Joshua Koblin @ unsplash
Фото: Joshua Koblin @ unsplash

Ferrari уште еднаш го потврдува статусот на најпрофитабилен автомобилски бренд во светот. Според финансиските резултати за првата половина од 2025 година, италијанскиот производител остварува 118.124 евра профит по продадено возило.

Ова е за речиси 10.000 евра повеќе од истиот период лани, со што Ferrari ја зацврстува својата доминација кога станува збор за заработка по автомобил.

Колку им треба на другите?

Анализата вклучи 34 производители, но никој не му се доближи на Ferrari. Најблиску беше Jaguar Land Rover (JLR), но и таму е потребно да се продадат 23 автомобили за да се достигне профитот што Ferrari го остварува со само еден.

Меѓу германските премиум марки ситуацијата е следна:

  • Porsche – 24 автомобили за едно Ferrari

  • Mercedes – 47 автомобили

  • BMW – 58 автомобили

Кинеските производители, и покрај масивните инвестиции, остануваат далеку од врвот.

Американски и јапонски падови

Големите западни компании како Ford и Mitsubishi бележат значителен пад на профитабилноста. Тоа е сигнал за сериозни предизвици во сегашниот пазарен контекст.

Компаниите со загуба

Состојбата е уште потешка кај брендовите кои завршија со негативен биланс во првата половина на 2025 година. Во загуба работат:

  • Mazda

  • Nissan

  • Xpeng

  • Stellantis

  • Volvo

  • Renault

  • Nio

  • Polestar

  • Rivian

  • Aston Martin

  • Lucid

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Автомобили

Bentley го враќа класичното купе со V8 мотор и погон на задни тркала

Објавено пред

на

Фото: Victor Furtuna @ unsplash
Фото: Victor Furtuna @ unsplash

Bentley не се откажува од електрификацијата, но реши дека октанските адути сè уште имаат свое место.

Supersports повторно се враќа

Производителот потврди дека подготвува нова, поекстремна верзија на Continental GT, која најверојатно ќе ја носи ознаката Supersports.
Моделот ќе добие:

  • редизајнирана каросерија,

  • поагресивен стил,

  • мерки за намалување на масата.

За разлика од хибридниот погон со 4×4, овој автомобил ќе користи рафиниран битурбо V8 мотор кој ја испраќа моќноста само на задните тркала.

Првиот тизер видео-клип веќе откри дел од изгледот и препознатливиот звук на моторот. Бентли ја придружи премиерата со порака:
„Враќањето на легендарното име во семејството Бентли е неизбежно, 100 години по неговото прво претставување. Ова ќе биде редок автомобил, подготвен за перформанси.“

Агресивен и динамичен дизајн

Моделот е инспириран од прототипите забележани од „шпионски“ фотографи, но сериската верзија изгледа уште порадикално:

  • преден браник со огромни отвори за воздух и истакнат сплитер,

  • страничен профил со црни алуминиумски тркала,

  • заден фиксен спојлер, дополнителни аеролинии и масивен дифузер со четири издувни цевки.

Моќ и перформанси

Иако официјалните бројки сè уште не се објавени, се очекува:

  • 4,0-литарски V8 битурбо мотор со околу 650 КС,

  • тежина намалена на околу 2.000 кг,

  • задниот погон и суспензијата да понудат поостро и поигриво возачко искуство.

Иако е послаб од GT Speed PHEV (770 КС) и претходниот Supersports W12 (710 КС), фокусот е ставен на чистото уживање во возењето, а не на „трката со коњски сили“.

Цена и ексклузивност

  • ќе се произведува во ограничен број примероци,

  • цената ќе биде значително повисока од Continental GT Speed (280.000 €),

  • се очекува новиот Supersports да чини над 300.000 €.

Извор: Index

Прочитај повеќе...

Автомобили

Доаѓа ли електричниот Volkswagen Lupo?

Објавено пред

на

Фото: Mathew Antony @ unsplash

Фолксваген повторно може да оживее име кое одамна не сме го слушнале – Lupo. Со новиот градски електричен автомобил, компанијата има цел да одговори на конкуренцијата од Кина и да привлече млади возачи кои штотуку ја добиле својата дозвола.

Каи Груниц, висок функционер од „Фолксваген“, во изјава за „Auto Express“ ја потврди амбицијата на брендот:

„Треба да имаме модел од почетно ниво. Ако ние не го направиме тоа, Кинезите ќе го направат. Ако младите возачи веднаш преминат на кинески брендови, постои ризик да им останат лојални.“

Сепак, Груниц признава дека предизвикот е голем – да се произведе компактен автомобил под 20.000 евра и тоа целосно дизајниран и конструиран во Европа.

Зошто само Volkswagen?

Воедно, тој ја оправда одлуката концептот ID.Every1 да не се дели со Seat, Škoda и Cupra:

„Сегментот на градски автомобили не е доволно голем за повеќе брендови. Доволна е една марка, а тоа ќе биде ‘Фолксваген’. Нашето име буквално значи ‘народен автомобил’.“

Нов живот за старо име

Новиот градски модел досега се нарекуваше Volkswagen ID.1, но постојат информации дека брендот сака да оживее познати имиња. Следната генерација електрични возила би можела да ги вклучи ID.Polo, ID.Tiguan, па дури и ID.Lupo.

Името Lupo би било паметен маркетиншки потег – не е користено речиси две децении, а моделот некогаш беше омилен кај европските возачи како мал, практичен градски автомобил.

Европа против Кина

Со растечката конкуренција од кинеските електрични автомобили, европските брендови се потпираат на својата најголема сила – традицијата и лојалноста на клиентите. Наместо да бега од тоа, Volkswagen изгледа решен да го искористи како предност.

Извор: B92

Прочитај повеќе...

Facebook

Последни објави

Технологија48 минути

„Snapdragon X2 Elite Extreme“ новото „чудовиште“ од процесор на „Qualcomm“ за најмоќните лаптопи и премиум мобилни телефони

Qualcomm ги претстави најновите членови на својата серија Snapdragon X процесори за лаптопи, паралелно со новиот систем-на-чип за премиум мобилни...

Македонија2 часа

Целосно затворен патен правец Велес-Тетово помеѓу Волково и Кондово, истиот ќе се одвива двонасочно поради градежни работи

Сообраќајот на патниот правец Велес-Тетово и обратно помеѓу клучките Волково и Кондово е целосно затворен поради изведба на градежни работи и истиот...

Хороскоп12 часа

Хороскоп за вторник (7 октомври)

ОВЕН Слободно ризикувајте и дозволете му на личноста на која постојано размислувате како се чувствувате и кои се вашите намери....

Македонија19 часа

Од вечерва горивата со намалена цена за литар

Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1), се намалуваат...

Хроника22 часа

Вчера утро на магистралниот пат Кичево-Охрид се случила трагична сообраќајка каде животот го загуби младо момче од кичевско

На 05.10.2025 околу 06:30 часот во ОВР Кичево е пријавено дека на магистралниот пат Кичево-Охрид, над с.Попоец, се случила сообраќајна...

Кичево23 часа

Денес се одбележува 82 години од најкрвавата битка кај с.Кленоец кичевско, додека на денешен ден загинал и Јосиф Јосифовски-Свештарот

Денес се одбележува 82 годишнина од една од најкрвавите битки во Втората светска војна што се одиграла во Македонија, наречена...

Хороскоп2 дена

Хороскоп за понеделник (6 октомври)

ОВЕН Брзиот раст што му се случува на Овенот во последно време, овој викенд може да биде малку премногу за...

Временска прогноза2 дена

Од утре повторно дождливо време, додека на планините и планинските превои не е изклучена можноста за нов снег

Под влијание на нов поголем влажен бран од запад и од северозапад од ноќва кон утрешниот ден (понеделник 6 октомври)...

Хороскоп3 дена

Хороскоп за недела (5 октомври)

ОВЕН Ќе бидете склони да се заљубите оваа недела. Важно е да ја оставите гордоста настрана и да и приоѓате...

Спорт3 дена

Кичевски ФК Напредок како во старите добри времиња, 4 погодоци против ФК Скендербегу на градски!

ФК Напредок во досегашниот дел од првенството одигра 3 и оствари 3 одлични победи. Уште една одлична фудбалска претстава на...

НАЈЧИТАНИ