Автомобили
Зошто автомобилските гуми се црни? Историски развој и значење
Автомобилските гуми не биле секогаш црни. Првично, производителите користеле природна гума, која има светла, млечна боја. Ова резултирало со гуми со бел или светол изглед. За да ја подобрат издржливоста на гумите, првично додавале цинк оксид, кој дополнително ги осветлувал гумите.
Воведување на саѓи
Со развојот на автомобилската индустрија на крајот на 20-тиот век, производителите се соочиле со зголемени барања за перформанси, брзина и трајност на гумите. Ова ги поттикнало да бараат начини за зајакнување на гумата. Во 1910-тите години, откриле дека додавањето на саѓи значително ги подобрува издржливоста и перформансите на гумите. Саѓите ја зајакнуваат структурата на гумата, ја прават поотпорна на абење и ја штитат од УВ зраци и топлина. Ова, исто така, ја намалува можноста за пукање и го продолжува животниот век на гумите.
Промена на стандардите
До 1920-тите години, додавањето на саѓи стана стандардна практика во производството на гуми. Ова ја направи гумата црна, а воедно ги подобри практичните аспекти, како што е отпорноста на нечистотија и полесното одржување. Оваа промена не само што ја подобри издржливоста, туку и ја намали фреквенцијата на замена на гумите, што значеше долгорочна заштеда за потрошувачите.
Влијанието врз пазарот
Подолгиот век на траење на гумите влијаеше на моделите на купување и ги натера производителите да развијат нови типови на гуми, како зимски гуми и гуми за високи перформанси. Употребата на саѓи, исто така, овозможи на производителите да ги задоволат различните потреби на глобалните пазари, особено во региони со лоша патна инфраструктура и екстремни временски услови.
Одржливост и иднината на гумите
Во последните години, поради растечките еколошки регулативи, производителите истражуваат алтернативни материјали и поеколошки методи за производство на гуми. Саѓите сè уште играат важна улога, но истражувањата се насочени кон создавање одржливи материјали кои ќе ја задржат функционалноста, а ќе имаат помало влијание врз животната средина.
Така, црната боја на автомобилските гуми не е случајност, туку резултат на долгогодишни истражувања и иновации кои ја подобриле нивната функционалност и издржливост.
Извор: B92
Автомобили
Како да го продолжите животниот век на вашиот акумулатор?
Често се слушаат тврдења дека акумулаторите траат колку што е гаранцијата плус неколку месеци.
Сепак, факт е дека многу акумулатори траат уште неколку години по истекот на гаранцијата, која обично трае 36-40 месеци.
Во продолжение, ќе споделиме совети за продолжување на животниот век на вашиот акумулатор, без разлика дали станува збор за нов или веќе користен.
Поголем акумулатор – повеќе штета отколку корист
Не купувајте акумулатор со значително поголем капацитет од оној што го препорачува производителот на автомобилот. Тоа само го скратува неговиот животен век.
Ако ставите акумулатор со преголем капацитет (изразен во Ah), системот за полнење можеби нема да може доволно да го наполни, бидејќи не е дизајниран за таква големина.
Идеално, акумулаторот треба да се полни до 100%. Ако не е доволно наполнет, може да се спушти до 60%-65% од капацитетот, што предизвикува хемиски промени кои трајно го оштетуваат.
Совет: Купувајте само акумулатори што ги препорачува производителот на вашето возило.
Не заборавајте да обрнете внимание и на струјата за ладен старт, изразена во ампери (A). Поголема струја за ладен старт е пожелна, но не треба да се претерува.
Навремено проверувајте го акумулаторот
Можете да го проверите акумулаторот во специјализирани сервиси, без разлика дали гаранцијата сè уште важи или не. Овие сервиси располагаат со уреди за тестирање што можат да предупредат на потенцијални проблеми.
Доколку сакате, можете сами да измерите напон со униметар, но имајте предвид дека напонот сам по себе не е секогаш доволен показател за состојбата.
Чести причини за краток век на акумулаторот
- Проблеми со полнењето: На пример, неисправен алтернатор.
- Паразитски струи: Уреди што трошат струја додека автомобилот е исклучен.
- Ретки или кратки возења: Особено во зима, кога акумулаторот тешко се полни.
- Корозија на терминалите: Лошите контакти го зголемуваат отпорот и предизвикуваат проблеми.
Совети за правилно одржување
- Периодично полнење: Дури и кога акумулаторот изгледа во ред, препорачливо е да го надополнувате неколку пати годишно.
- Паметни полначи: Инвестирајте во квалитетен полнач, кој ќе го одржува акумулаторот оптимално наполнет.
Ако автомобилот не се вози долго време:
Извадете го минусниот терминал за да го забавите празнењето. Но, имајте предвид дека акумулаторот и понатаму ќе се празни со текот на времето.
Во зима:
Извадете го акумулаторот од автомобилот и чувајте го на умерено ладно место. Проверувајте го напонот на секои два месеца и дополнете го доколку е потребно.
Избегнувајте грешки што го оштетуваат акумулаторот:
- Не користете електрични уреди (радио, фарови) додека моторот е исклучен.
- Избегнувајте чести кратки патувања.
- Редовно проверувајте дали акумулаторот е добро прицврстен.
Што ако акумулаторот се испразни?
Наполнете го што е можно поскоро. Ако остане празен подолго време, ќе претрпи трајни оштетувања. Полна батерија издржува многу пониски температури, додека празна може да замрзне и да се оштети.
Важно: Никогаш не стартувајте автомобил со замрзнат акумулатор – прво одмрзнете го и наполнете го.
Со правилно одржување и внимание, животниот век на акумулаторот може значително да се продолжи, дури и над гаранцијата.
Извор: B92
Автомобили
Истражување: Возачите најзадоволни од овие автомобилски брендови
Автомобили
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
Шпанија е земја во која е нелегално да се вози автомобил облечен во јакна. Значи, ако возите со зимска јакна и капут, може да добиете казна и до 200 евра. Идејата зад ова правило е дека зимската јакна ве ограничува при возење, односно го ограничува вашето движење зад воланот. Во Шпанија истото важи и ако носите шал или ракавици.
За потсетување, тестовите на германскиот автомобилски клуб (ADAC) покажаа дека може да имате друг тип на проблем со зимската јакна. Имено, ќе го оневозможи правилното затегнување на ременот, може да се лизне преку желудникот и да ги повреди цревата, црниот дроб или слезината, пишува ХАК Ревија.
Поради полнењето на зимската јакна, има простор помеѓу ременот и телото, па ременот длабоко се сече во стомакот во моментот на несреќата. Ова може да предизвика сериозни повреди на меките ткива, како што се цревата, црниот дроб или слезината, па дури и да доведе до внатрешно крварење. Поради ова, стресот на внатрешните органи е многу поголем отколку ако појасот е поблиску до телото. Затоа се препорачува пред да влезете да ја соблечете јакната или барем да ја ставите преку појас.
Децата, исто така, треба да се врзат на овој начин или, уште подобро, без дебела јакна.
Извор: n1info.rs
-
Кичево15 часа
Пополнета рубрика 2024: „Зошто вредиТ да си од Кичево“ – некои натписи сигурно за прв пат ќе ги прочитате
-
Временска прогноза2 дена
Според Европскиот центар за среднорочна прогноза во сабота го очекуваме првиот снег во Македонија и на Балканот, ова се последните информации..
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за вторник (19 ноември)
-
Хороскоп13 часа
Хороскоп за среда (20 ноември)
-
На денешен ден1 ден
На денешен ден – 19 ноември
-
Здравје и убавина1 ден
Овој е можеби единствениот напиток за отстранување на непријатната миризба од устата
-
Автомобили19 часа
Во оваа земја е забрането да се управува автомобил во зимска јакна, причината е едноставна..
-
Автомобили1 ден
Volkswagen останува без шефот за инвестиции