Свет
Важни информации кои треба да ги знаете за „Корона вирусот“, добро е да се сподели информацијата!
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2020/02/koronavirus.jpg)
Важни информации за Корона вирусот кои можеби не сте ги знаеле:
1. Короната е голем вирус. Дијаметарот на вирусот е 400-500 микро, така што секој вид маска може да спречи влез во нашите тела и не треба да користите скапи маски.
2. Корона вирусот не лебди во воздухот, туку се држи до предметите, така да не се пренесува низ воздухот.
3. Кога е закачен на металната површина, вирусот може да живее 12 часа. Доволно е миење на рацете со сапун и вода.
4. Поврзан со капка, вирусот Корона може да живее 9 часа, така што перењето облека или сушење на сонце е доволно 2 часа за да го убие.
5. Кога е закачен за рака, вирусот Корона може да живее 10 минути, така што стеризатор врз основа на алкохол може да е доволен за заштита.
6. Кога е во воздухот на температури 26-27° C, вирусот ќе умре, затоа не живее во жешките области. Покрај тоа, пиењето топла вода и топлото сонце е доволно како мерка за претпазливост.
Избегнувајте ладна храна и пијалоци, вклучувајќи го и сладоледот, ова е многу важно.
7. Правете гаргара длабоко во грлото со топла вода и сол. Тоа ќе го убие вирусот во грлото и ќе го спречи да влезе во белите дробови.
-Живее на метал подолго од 12ч. (од 24 до 72ч.)
-Топла вода и сол НЕ го убива!
-Миење раце после пазарење и допирање на што помалку продукти во маркетите Е заштита!
-Држете растојание од најмалку 1 метар на каса!
-И СЕДЕТЕ ДОМА (доволно е еден заболен да не ги почитува препораките за да го наруши здравјето на илјади наши сограѓани)
По овие инструкции е доволно за да се спречи вирусот Корона.
UNICEF
Испратете ја оваа информација за да ги спречите непотребните страдања.
Ве молиме споделете!
Свет
„ADAS“ минатата година измери 859,000 километри сообраќаен метеж во Германија
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2025/02/avtopat.jpg)
Германскиот ADAC минатата година објави статистика за сообраќајниот метеж на автопатите. Накратко, ситуацијата е катастрофална. А некои би сакале да се укине самиот месечен билет за јавен превоз кој е речиси единствената алтернатива на автомобилот.
Звучи парадоксално што во Германија, каде вкупната должина на автопатската мрежа е околу 13.200 километри, германскиот автомобилски клуб ADAC измери 859.000 километри метеж во 2024 година – повеќе од 21 пати низ целиот свет долж Екваторот. Но, во земја каде што автопатите некогаш беа синоним за одличен патен сообраќај, ова е тажен факт денес. И збирот од 516.000 прекини, колку што беа забележани минатата година. Вкупната должина на застојот е дури малку пократка отколку во 2023 година, но имаше уште 2.000 прекини и тие вкупно траеја подолго – 448.000 часа. Значи повеќе од 50 години лазење низ стагнација.
За професионалните возачи, Германија стана стапица, вели Свен Кравинкел, сопственик на семејна компанија за камиони од Елсдорф. Ова не само што ги чини возачите нерви, туку и го чини сопственикот на компанијата: камион што е закочен не заработува пари, а платата на возачот оди кај нив. Крачвинкел тврди дека надвор од Германија не е ни приближно толку лошо: во Шпанија или Франција тој проценува дека камионот ќе помине околу 850 километри за еден работен ден, а во Германија ќе има среќа ако успее да помине 500.
Компанијата Елсдорф е во Северна Рајна-Вестфалија. Тоа не е само најнаселената германска покраина, туку според статистиката на ADAC, таа е убедливо најлоша за возачите. Тоа претставува една третина од сообраќајниот метеж во Германија, иако сочинува само 17 отсто од автопатиштата во земјата. Низ оваа провинција не поминува само домашен транспорт, туку и транспорт од исток кон запад на Европа, од север кон југ. Поради толку густ сообраќај, патиштата во таа покраина мора постојано да се реновираат, а тоа изнесува две третини од работите на патиштата!
Крачвинкел го потврдува ова: „Можете да се движите низ Келн, на пример, доцна навечер или навечер, ако сакате да избегнете гужви“. Мораме да планираме за сето тоа, бидејќи за нас сето тоа се трошоците за Баварија (17 проценти) и Баден-Виртемберг (9 проценти) по бројот на прекини. Но, и во однос на вкупната должина на одложувањата (31,5 проценти) и времето поминато во одложувања (34,6 проценти), Северна Рајна-Вестфалија е неприкосновен крал на ужасите на германските автопати.
Соборен е уште еден рекорд од 2023 година: тогаш најдолгиот сообраќаен метеж беше долг „само“ педесет километри, а минатата година имаше еден од над 70 километри. И нема совет за возачите, особено за време на празниците. Апсолутно најлошо е во пресрет на долгите викенди, како што е минатогодишниот петок пред Педесетница на 17 мај (2.500 часа застој на околу 5.200 километри). Инаку, малку полоши денови обично се среда и четврток.
Германскиот ADAC инсистира на тоа дека многу одложувања, особено оние поради работи на патиштата, може донекаде да се ублажат со подобро планирање и побрза работа: на тендерите главниот критериум е редовно цената, а не колку долго ќе трае работата. ADAC, исто така, се приклучи на гласните критики на плановите, првенствено на германските демохристијани (CDU/CSU), за укинување на „Deutschlandticket“, месечен билет за градски и меѓуградски или регионален, воз, автобус и трамвај низ Германија, пренесува Дојче Веле.
Свет
Санторини не мирува, нов силен земјотрес регистриран пред неполн час, ова се информациите
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2025/01/zemjotres.jpg)
Земјотрес со јачина од 5,3 степени според Рихтеровата скала е регистриран во понеделник, 10 февруари, во 21 часот и 16 минути во областа Санторини во Грција. Според достапните податоци, епицентарот на земјотресот бил лоциран во областа со географски координати на географска ширина 36,6741 и географска должина 25,6137.
Епицентарот на земјотресот, според податоците на Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар, се наоѓа на длабочина од приближно 14 километри југозападно од областа Камарион, под површината на земјата.
![ФОТО: ЕМСЦ ФОТО: ЕМСЦ](https://porta.mk/wp-content/uploads/2025/02/gjc93_txaaazs16.jpg)
ФОТО: ЕМСЦ
Свет
Маск не е заинтересиран да го купи „ТикТок“
![](https://porta.mk/wp-content/uploads/2022/02/tiktok.jpg)
Американскиот милијардер Илон Маск за германскиот неделник „Велт“ изјави дека не е заинтересиран да ја купи социјалната мрежа „ТикТок“. Маск го даде интервјуто откако американскиот претседател Доналд Трамп го одложи спроведувањето на законот со кој се наложи на матичната компанија ByteDance да ја продаде социјалната мрежа, со можност TikTok да биде забранет во САД, пренесува порталот Tech Crunch со седиште во Сан Франциско.
Се појавија извештаи дека кинеската влада е отворена за договор во кој Маск, клучниот сојузник на Трамп, би го купил TikTok, според американскиот портал.
– „Немам никакви планови за тоа што би правел ако сум сопственик на TikTok. Претпоставувам дека би го погледнал алгоритамот и би се обидел да одлучам колку е корисен овој алгоритам и што може да се направи за да се промени алгоритмот за да биде попродуктивен и на крајот корисен за човештвото“, рече Маск во интервју за Велт.
Говорејќи пред новинарите, Трамп рече дека би сакал Маск или извршниот директор на Oracle, Лери Елисон, да го купат TikTok, а набргу потоа потпиша извршна наредба за создавање инвестициски фонд кој би можел да купи удел во TikTok.
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за петок (14 февруари)
-
Кичево7 часа
(ФОТО) Момчињата од „ФК Кичево“ денес одиграа два контролни меча со одличната екипа на „ФК Гостивар“ на гостински терен
-
Хороскоп23 часа
Хороскоп за сабота (15 февруари)
-
Спорт23 часа
(ВИДЕО) „Дијамантот“ го постигна „деби-голот“ за Торино, маестрален „лоб“, но мечот заврши во полза на домаќините
-
Магазин2 дена
Денес, 14 февруари се слави виното и љубовта
-
Lifestyle1 ден
Седум работи што не треба да ги чувате во бањата
-
Lifestyle1 ден
Неверојатен лет: Соколица прелета 10.000 километри за 42 дена
-
Спорт3 часа
Денес се одиграа мечеви од втората македонска фудбалска лига, утре започнува вториот дел од првата македонска фудбалска лига