Свет
Официјално започна најголемото чистење на океаните во светот
Планетата Земја е во опасност. Нашата планета се гуши во ѓубре што го оставаме зад себе. Пластиката ни го убива морскиот живот. Нашите ресурси се во опасност. Што можеме да сториме за тоа?
Неколку компании ги здружија силите во овој процес, а денес имаме доброволци кои го чистат нередот. Прво, да разгледаме некои статистики. Полошо е отколку што некогаш може да замислите.
– Се произведуваат над 300 милиони тони пластика секоја година
– Половина од овие пластични артикли се наменети за еднократна употреба. На пластиката што ја користите неколку секунди треба стотици години да се распаѓа
– Повеќе од 8 милиони тони пластика завршуваат во океаните
– 33% од морските видови се заглавени во пластика
– Над 90% од сите морска храна имаат парчиња пластика во стомакот
– 40% од целата пластика се користи за пакување производи
– Луѓето користат 500 милијарди пластични кеси секоја година или еден милион кеси секоја минута
– Во последната деценија, луѓето произведоа повеќе пластика отколку во изминатите 100 години
Разни водни месо, создавајќи вртливиот вител. Така се заглави целата пластика во оваа област. Пластиката не може да ги направи бреговите и не може да се исчисти. Патот за прв пат е откриен во средината на осумдесеттите години на минатиот век, а се наоѓа помеѓу Калифорнија и Хаваи.
Специјална технологија за расчистување
Силвија Ерл забележува дека океаните треба да се почитуваат и да се грижат, затоа што ние зависиме од нив.
Чистење на океаните се заложи за чистење на океаните и започна огромен проект. Компанијата користи напредна технологија за чистење на пластиката. Постои систем на лебдечки бум дизајниран да ја тестира ефикасноста на овој проект. Беше распоредено од заливот Сан Франциско. Компанијата објаснува дека нивната технологија може да исчисти половина од лепенката на секои пет години.
Силата на системот
Бојан Слат (18) ја основа компанијата во 2013 година. Холандскиот изумител имаше голема мисија напред. Денес, тие користат напредна технологија за расчистување на океаните. Системот опфаќа десетици лебдечки бум кои ќе ја заробат пластиката и ќе ја донесат на брегот. Секој бум може да фати 150.000 фунти пластика годишно.
Системите за бум беа ослободени 1.400 милји до лепенката минатиот октомври. Ова го означи почетокот на процесот и бумите ќе лебдат заедно со струите во форма на U. Системот се движи со струите, што го прави целиот процес многу полесен.
Има мрежа од 10 метри под секој бум. Неговата цел е да собере мали парчиња пластика. Штом се наполни бумот, флота излегува на бум и ја пренесува пластиката на бреговите. Пластиката подоцна се сортира и рециклира. Рибата може да се фати исто така, но од компанијата велат дека пребивањето е доволно мало за рибите да поминат под него без никакви проблеми.
Некои извори откриле дека компанијата ќе ги затвори напорите за расчистување на морињата. Сепак, ништо од ова не е точно. Компанијата објавува новости за успехот. Еден од бумот се распадна и се поправи.
Компанијата ќе ја рециклира и повторно употреби пластиката. Тие подоцна планираат да создадат висококвалитетни телефони, столови, очила за сонце, делови за автомобили и други производи.
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за недела (15 декември)
-
Кичево2 дена
Со „Integral House“ – Кичево, се ѐ полесно, тимот на професионалци вашиот дом ќе го направат во чекор со модерната „smart“ технологија, во движење и на дофат
-
Хороскоп9 часа
Хороскоп за понеделник (16 декември)
-
Македонија1 ден
Од предмалку воведена забрана за тешки товарни возила за превој Стража
-
Македонија2 дена
Охриѓанка била измамена, лицето кое ја измамило и кажал дека има пари на сметка од Биткоин
-
Свет2 дена
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
-
Македонија22 часа
Поголемиот дел од Македонија под дожд, превоите и скијачките терени под снег
-
Македонија18 часа
ДПИ со соопштение за мониторинг на цени на производи од „Новогодишна кошница“