Свет
Официјално започна најголемото чистење на океаните во светот
Планетата Земја е во опасност. Нашата планета се гуши во ѓубре што го оставаме зад себе. Пластиката ни го убива морскиот живот. Нашите ресурси се во опасност. Што можеме да сториме за тоа?
Неколку компании ги здружија силите во овој процес, а денес имаме доброволци кои го чистат нередот. Прво, да разгледаме некои статистики. Полошо е отколку што некогаш може да замислите.
– Се произведуваат над 300 милиони тони пластика секоја година
– Половина од овие пластични артикли се наменети за еднократна употреба. На пластиката што ја користите неколку секунди треба стотици години да се распаѓа
– Повеќе од 8 милиони тони пластика завршуваат во океаните
– 33% од морските видови се заглавени во пластика
– Над 90% од сите морска храна имаат парчиња пластика во стомакот
– 40% од целата пластика се користи за пакување производи
– Луѓето користат 500 милијарди пластични кеси секоја година или еден милион кеси секоја минута
– Во последната деценија, луѓето произведоа повеќе пластика отколку во изминатите 100 години
Разни водни месо, создавајќи вртливиот вител. Така се заглави целата пластика во оваа област. Пластиката не може да ги направи бреговите и не може да се исчисти. Патот за прв пат е откриен во средината на осумдесеттите години на минатиот век, а се наоѓа помеѓу Калифорнија и Хаваи.
Специјална технологија за расчистување
Силвија Ерл забележува дека океаните треба да се почитуваат и да се грижат, затоа што ние зависиме од нив.
Чистење на океаните се заложи за чистење на океаните и започна огромен проект. Компанијата користи напредна технологија за чистење на пластиката. Постои систем на лебдечки бум дизајниран да ја тестира ефикасноста на овој проект. Беше распоредено од заливот Сан Франциско. Компанијата објаснува дека нивната технологија може да исчисти половина од лепенката на секои пет години.
Силата на системот
Бојан Слат (18) ја основа компанијата во 2013 година. Холандскиот изумител имаше голема мисија напред. Денес, тие користат напредна технологија за расчистување на океаните. Системот опфаќа десетици лебдечки бум кои ќе ја заробат пластиката и ќе ја донесат на брегот. Секој бум може да фати 150.000 фунти пластика годишно.
Системите за бум беа ослободени 1.400 милји до лепенката минатиот октомври. Ова го означи почетокот на процесот и бумите ќе лебдат заедно со струите во форма на U. Системот се движи со струите, што го прави целиот процес многу полесен.
Има мрежа од 10 метри под секој бум. Неговата цел е да собере мали парчиња пластика. Штом се наполни бумот, флота излегува на бум и ја пренесува пластиката на бреговите. Пластиката подоцна се сортира и рециклира. Рибата може да се фати исто така, но од компанијата велат дека пребивањето е доволно мало за рибите да поминат под него без никакви проблеми.
Некои извори откриле дека компанијата ќе ги затвори напорите за расчистување на морињата. Сепак, ништо од ова не е точно. Компанијата објавува новости за успехот. Еден од бумот се распадна и се поправи.
Компанијата ќе ја рециклира и повторно употреби пластиката. Тие подоцна планираат да создадат висококвалитетни телефони, столови, очила за сонце, делови за автомобили и други производи.
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
Свет
Ќе се инвестира во првата „гигафабрика“ за литиум-сулфур батерии
Лајтен објави дека планира да инвестира повеќе од 1 милијарда долари во изградба на првата гигафабрика за батерии со литиум сулфур во светот. Објектот ќе се наоѓа во близина на Рено, Невада и ќе има можност да произведува до 10 GWh батерии годишно во полн обем. Фазата 1 од објектот е планирано да биде достапна во 2027 година. Фабриката на Lyten ќе произведува катодни активни материјали (CAM) и литиумски метални аноди и комплетно склопување на ќелии од литиум-сулфур батерии во цилиндрични и торбички формати. Lyten произведува CAM и литиумски метални аноди и склопува батерии во својата полуавтоматска пилот фабрика во Сан Хозе, Калифорнија од мај 2023 година.
„Денес е најновата пресвртница во деветгодишната историја на Литен. „Литиум-сулфурот е скок напред во технологијата на батерии, обезбедувајќи батерија со висока енергетска густина и лесна тежина направена од изобилно достапни локални материјали и 100% произведена во САД“, рече Ден Кук, ко-основач и извршен директор на Lyten.
Литиум-сулфурните ќелии на Lyten имаат висока енергетска густина, што ќе овозможи до 40% помала тежина од литиум-јонските и 60% полесни од литиум-железо-фосфатните (LFP) батерии. Ќелиите на Lyten се целосно произведени во САД и користат изобилно достапни локални материјали, со што се елиминира потребата од ископани минерали никел, кобалт, манган и графит. Користењето на евтини локални материјали од Lyten ја прави литиум-сулфурната батерија Lyten поевтина од литиум-јонската батерија.
Литиум-сулфурните батерии на Lyten влегуваат на пазарите за микромобилност, вселена, беспилотни летала и одбрана во 2024 и 2025 година. Lyten веќе има гасовод од стотици потенцијални клиенти, а гигафабриката во Невада е дел од стратегијата на Lyten да ја задоволи оваа растечка побарувачка.
Планираниот објект од 1,25 милиони квадратни метри, лоциран на кампус од 125 хектари во паркот Рено ЕрЛогистик, првично ќе вработи 200 луѓе, со полн капацитет на повеќе од 1.000, вклучувајќи истражувачи, инженери за производство, инженери за батерии, техничари и оператори, покрај административниот и помошниот персонал. Лајтен потпиша Меморандум за соработка со индустрискиот развивач Dermodi Properties за лоцирање на објектот на земјиште во сопственост на управата на аеродромот во Рено-Тахо.
Извор: autotech.news
Свет
SpaceX го лансираше својот петти, најсмел тест лет на Starship досега
SpaceX го лансираше својот петти пробен лет на својата ракета Starship во неделата и направи драматично прво фаќање на 20-ката високиот бустер на ракетата.
Достигнувањето претставува голема пресвртница кон целта на SpaceX да го направи Starship ракетен систем за повеќекратна употреба.
Компанијата на Илон Маск го лансираше Starship во 8:25 часот по средноевропско време од својот објект Starbase во близина на Браунсвил, Тексас. Засилувачот „Супер Хеви“ на ракетата се врати и слета во прегратките на лансираната кула на компанијата речиси седум минути по лансирањето.
„Дали се шегуваш со мене? Директорот за комуникации на SpaceX, Ден Хут, изјави на веб-емисијата на компанијата.
„Она што штотуку го видовме изгледаше како магија“, додаде Хуот.
Администраторот на НАСА, Бил Нелсон, му честиташе на SpaceX во објава на социјалните мрежи.
„Додека се подготвуваме да се вратиме на Месечината под Артемида, континуираното тестирање ќе не подготви за храбрите мисии кои претстојат“, напиша Нелсон.
Ѕвездениот брод се одвои и продолжи во вселената, орбитирајќи на половина пат околу Земјата пред повторно да влезе во атмосферата и да се заплисне во Индискиот Океан за да го заврши тестот.
Немаше луѓе на Starship Flight Five. Директорите на компанијата рекоа дека SpaceX очекува да лета стотици мисии на Starship пред да лансира ракети со екипаж.
Целиот систем на Starship веќе беше подложен на четири тестови за вселенски летови, со лансирање во април и ноември минатата година, како и овој март и јуни. Секој од тест-летовите постигна повеќе пресвртници од претходниот.
SpaceX нагласува дека се обидува да го изгради „на она што го научивме од претходните летови“ во својот пристап кон развојот на масивната ракета.
Извор: SeeBiz
-
Кичево23 часа
(ВИДЕО) Ново име на музичката сцена, кичевчанецот Христијан Трајаноски ја преработи „Само за тебе“ од доајенот на македонската народна песна Круме Спасовски
-
Хороскоп18 часа
Хороскоп за петок (15 ноември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за четврток (14 ноември)
-
Временска прогноза1 ден
Започнаа врнежи од дожд, на повисоките места истото ќе премине во снег, ова се денешните детали
-
Спорт1 ден
Младата репрезентација на Македонија до 18 години на тренинг камп во Кичево, каде ќе одиграат и контролен меч против тимот на Арсими
-
Временска прогноза7 часа
Викенд временска прогноза, ќе имаме и сонце но ќе биде ладно
-
Македонија2 дена
СВР Охрид вчера одржа состанок со надлежни субјекти по повод зимската сезона
-
Македонија3 часа
СВР Охрид денес реализираше превентивна кампања за безбедно патување во зима