Свет
Македонец го враќа култниот „Стоеден“ на голема врата – со нов и моќен изглед (ФОТО)
Без оглед на сите негови мани, моделот Zastava 101, односно Skala, односно Yugo 311, најпознат како „Стоеден“ или „Стокец“, засекогаш ќе остане срцата на многу генерации од повозрасните кои имаат прекрасни спомени поврзани со ова возило.
Иако не се произведува веќе 10 години, тој не е заборавен ниту од меѓународните автомобилски ентузијасти. Гордоста на југословенската автомобилска индустрија ширум цел свет беше продадена во повеќе од 800.000 примероци, па ќе остане запамтена и надвор од границите на бившата федерација.
Меѓутоа, приказната за „Стокецот“ ни одблиску го нема доживеано конечниот крај, благодарение на ентузијазмот на македонскиот дизајнер кој на мрежата „Behance“ постави фотографии од „Стоеден“ со футуристички дизајн.
Михаел Мерклер, кој на Behance е потпишан со потекло до Гостивар, го искористи култниот модел како инспирација за неговите дигитални дизајнерски визии.
Мерклер дава личен увид како би можела да изгледа современата верзија на „Стоеден“ доколку ја преживееше транзицијата, и тоа како спортски „хечбек“. Под името Yugo GT 5000 Concept, имате можност да видите „Стокец“ каков што никогаш не сте ни можеле да замислите.
Големината му е на Chrysler C 300, со LED светлосна група, 20-инчни фелни и гуми со ширина од 265 мм. Под хаубата располага со 5,0-литарски V8 мотор со турбополнач и погон на предната осовина кој се пренесува со помош на осумстепен автоматски менувач. Благодарение на моќта од 600 коњски сили, од 0 до 100 км/час забрзува за 2,8 секунди, а е графиран на максимална брзина од 320 км/час.
Она што е сигурно е фактот дека секој обожавател на популарниот „Стокец“ ќе сака да поседува еден ваков моќен повратнички модел.
Автомобилските носталгичари веќе почнаа да оставаат коментари на социјалните мрежи за тоа колку би било прекрасно популарниот „Стоеден“ повторно да се врати на производствените фабрички ленти, но во издание кое го нуди младиот дизајнер.
Свет
(ВИДЕО) Среќна Нова 2025 година од Сиднеј, Австралија
Новата 2025 година беше дочекана и во Сиднеј, со прекрасен огномет кој секоја година во живо го следат се повеќе луѓе.
Од пристанишниот мост беше поставен огномет, а спектаклот на небото во живо го следеа повеќе од милион луѓе.
Happy New Year 2025 from Sydney, Australiapic.twitter.com/IYLD7RZDmU
— Massimo (@Rainmaker1973) December 31, 2024
На приемот настапи британскиот пејач Роби Вилијамс, а музика ќе се користи и во Австралија за да им се оддаде почит на домородните племиња од таа земја.
Тие прво ја дочекаа Новата година на малиот остров Лајн, кој припаѓа на островската држава Кирибати во централниот дел на Тихиот Океан.
Последните населени места за добредојде на 2025 година ќе бидат островите Ниуе и Американска Самоа, лоцирани југозападно од Кирибати во јужниот дел на Пацификот.
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
-
Хроника2 дена
Кичевчанец додека работел на работни задачи на автопат Кичево-Охрид паднал и починал
-
Кичево1 ден
Учесници, спонзори, помагатели, фирми и луѓе со големо срце кои дадоа свој придонес за мега спектакуларниот кичевски „Хуманитарен Божиќен Базар“
-
Кичево12 часа
Вчера во Кичево глутница бездомни кучиња нападнале 12 годишно момче
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за петок (31 јануари)
-
Култура2 дена
Денеска е Св.Антониј Велики, честито име Антонио, Антоанета, Антониј..
-
Временска прогноза15 часа
На повидок краткотрајна пролет, температури во пораст до 20°C
-
Хороскоп2 часа
Месечен Хороскоп (февруари 2025)
-
Спорт1 ден
(ВИДЕО) Домаќинот Хрватска со победата над „големата“ Франција ќе игра во големото Финале!