Автомобили
Сè за зимското перење на автомобили

Ако се грижите за вашиот автомобил, веројатно нема да се откажете од одење на миење автомобили дури и во зима. Сепак, треба да се има предвид дека ова не е секогаш добра идеја.
Постојат различни мислења за соодветна грижа за автомобилот во зимски услови. Од советот дека автомобилот треба почесто да се мие во зима, поради сол и нечистотија, до тврдењето дека миењето автомобили треба да се избегнува во зима.
Во секоја од овие совети има вистина. Ако следите неколку принципи, кои беа истакнати од германскиот автомобилски клуб ADAC, миењето на автомобилот во зима не мора да има негативно влијание врз автомобилот.
Колку често треба да се мие автомобил во зима?
Често како во летните месеци. Неоспорен факт е дека чистиот автомобил е подобро забележан од валканиот, особено во услови на слаба видливост.
Ова е особено точно за валканите фарови. И ќе имате подобра прегледност додека возите ако вашиот автомобил е измиен и прозорците чисти.
Дали е вистина дека солта го оштетува автомобилот во зима?
Да и не. Тврдењето дека солта има агресивно влијание врз корозијата на телото не е точно. Штетно е само на места каде што е оштетена бојата на автомобилот, на пример поради гребнатини.
Сепак, беспрекорните површини лесно се справуваат со напади на нечистотија и сол. Дури и шасијата за автомобили на современите автомобили е добро заштитена. Долните делови се добро заштитени со заптивки, заштитен слој на шасијата, како и употреба на поцинкуван лим. Значи, ова е проблем што се однесува само на старите автомобили.
Кога не треба да се оди на миење автомобили во зима?
Ако температурата падне под -10 Целзиусови степени, тогаш не е добро да одите на миење автомобили. Бојата за автомобили е како човечка кожа, чувствителна на екстремни температурни флуктуации. Таквиот топлотен удар ги оштетува и гумените и пластичните компоненти на автомобилот.
Температурата на водата во миењето автомобили се движи од 10 до 30 степени Целзиусови. Доколку таквата вода се користи за миење на автомобил што се движеше на екстремно ниска температура до пред само неколку секунди, тоа сигурно нема да има позитивно влијание врз возилото.
Оштетените или ново фарбаните делови ќе бидат особено чувствителни на овој термички шок.
На што треба да обрнете внимание во авто-пералните во зима?
Како и во лето, и во зима е потребно да се следат основните правила.
Затворете ги прозорците и отворите на покривот добро, проверете го капакот на резервоарот за гориво, обрнете посебно внимание ако автомобилот има сензор за дожд, преклопете ги надворешните ретровизори и одвртете ја и извадете ја антената на покривот (ако вашиот автомобил има антена од тој тип). Во зима, постои еден специфичен услов.
Не заборавајте да ги отстраните мразот и закоравениот снег, ако некаде останал на телото. Делови од мразот на автомобилот, по дејството на четките за перење, делуваат како шмиргла.
Што е подобро – автоматско или рачно перење автомобили?
Тестот за миење автомобили ADAC покажа дека се препорачува рачно перење автомобили. Не поради четки, затоа што се изработени од мек полиетилен. Тоа не е поради средствата за чистење, бидејќи тие исто така се со сличен состав.
Главната разлика лежи во рачното претходно перење со вода под висок притисок, што ја отстранува нечистотијата дури и таму каде што четките од машината не можат да се приближат. Во зима, оваа предност на миењето на рацете е уште поизразена.
Кои се вашите искуства со миење автомобили во текот на зимата?
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија1 ден
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Временска прогноза11 часа
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Хороскоп5 часа
Хороскоп за недела (23 февруари)
-
Македонија13 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Мобилни уреди11 часа
Крај на една ера, „Apple“ ја прекина една од најпрепознатливите функции на „iPhone“ по 18 години
-
Автомобили2 дена
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo
-
Магазин2 дена
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети