Свет
Ако возите пребрзо во Естонија, со казната добивате и нешто многу пострашно
Естонската сообраќајна полиција се надева дека ќе го намали бројот на возачи кои возат пребрзо со новиот метод кој го имаат замислено при процедурата на казнување на несовесните учесници во сообраќајот.
Идејата им е, освен паричната казна за пребрзо возење, на несовесните возачи да им делат и картички за донирање органи.
Естонија има богата мрежа на камери за мерење на брзината на движење на патиштата, со што е позиционирана во врвот на европските земји со црна статистика за пребрзо возење. Годишниот за ваков прекршок се казнуваат од 1 до 15 насто од вкупниот број на естонски возачи.
„Секако, не очеквуаме дека оваа кампања ќе го зголеми бројот на донирани органи, но се надеваме дека возачите ќе бидат принудени да размислат малку повеќе и да намалат со брзината“, вели Андрес Синимери, шеф на сообраќајната полиција од естонскиот град Парнуа.
„Доаѓа зима и патиштата стануваат лизгави. Во такви услови брзината убива“, предупредува тој.
И возачите сметаат дека со оваа кампања барем некои од возачите ќе станат посовесни за тоа во што се впуштаат кога возат пребрзо.
„Тоа е добра идеја“, вели Имре Аија, фатен како вози пребрзо на естонските патишта.
Свет
Јапонската ракета „Каирос“ откажа неколку минути по полетувањето
Јапонската компанија Space One ја истражува причината за неуспехот на ракетата Kairos, која абортираше по десет минути поради нејзиниот автономен систем за самоуништување.
Јапонската „Спејс 1“ го прекина летот на својата ракета „Каирос“ набргу по полетувањето во средата, што го означи вториот неуспешен обид за девет месеци да стане првата јапонска приватна компанија што испрати сателит во вселената.
Тоа е најновото во низата неуспеси во развојот на ракетите на Јапонија, бидејќи владата се обидува да ја зајакне домашната вселенска индустрија со цел од 30 лансирање ракети годишно до почетокот на 2030-тите. Властите се посветени да ја претворат Јапонија во центар на азискиот вселенски сообраќај.
Вториот лет на Каирос, кој траеше само десет минути, беше прекинат затоа што „да се оствари неговата мисија би било тешко“, рече Space One во е-пошта до новинарите. „Несоодветните поставки за летот го активираа автономниот систем за самоуништување на ракетата, иако не беа пронајдени никакви хардверски проблеми“, рече Space One. Компанијата најави истрага.
Сликите во живо од локалната власт на префектурата Вакајама покажаа дека 18-метарската ракета со цврсто гориво полетала од вселенското пристаниште Кии во западна Јапонија во 11 часот по локално време, но ја губи стабилноста на својата траекторија додека се искачувала.
Ракетата, која се упати во орбитата на надморска височина од околу 500 километри над површината на Земјата, носеше пет мали сателити, вклучително и еден од Тајванската вселенска агенција.
Space One со седиште во Токио е основана во 2018 година од Canon Electronics, воздухопловната поделба на IHI Corporation, градежната компанија Shimizu и банката поддржана од државата, со цел до 2029 година да лансира 20 мали ракети годишно за да се задоволи зголемената побарувачка за лансирање сателити. .
На својот прв лет во март, Каирос, кој носеше јапонски владин сателит, експлодираше пет секунди по лансирањето.
Други неодамнешни јапонски проекти за ракети исто така се соочија со неуспеси.
Јапонската агенција за истражување на вселената (JAXA) го одложи дебитантскиот лет на новата ракета со цврсто гориво Epsilon S, откако нејзиниот тест минатиот месец по втор пат не успеа.
Поголемата ракета H3 на JAXA на течно гориво, исто така, не успеа при нејзиното инаугуративно лансирање во март 2023 година, но нејзините следни три летови оваа година сепак беа успешни.
Во 2019 година, Interstellar Technologies стана првата јапонска компанија која испрати ракета во вселената без товар, но нејзиниот орбитален фрлач Zero сè уште е во развој, пренесува balkans.aljazeera.net
Свет
Во Италија стапи на сила новиот ригорозен закон за возачи кои управуваат возило под дејство на алкохол
Во Италија стапи на сила новиот Закон за патишта. Овој закон, предложен од министерот за транспорт, Матео Салвини, ги заострува казните за користење на мобилни телефони при возење и возење под дејство на алкохол во обид да се спречат сообраќајни несреќи.
Законот ги зголеми казните за користење мобилни телефони за време на возење, во износ од 250 до 1.000 евра и еднонеделна забрана за возење доколку возачот веќе има негативни бодови, пренесе Анса.
Според новиот закон, тримесечна забрана за возење и глоба од 1.400 евра може да се изрече на возачите кои ќе го повторат прекршокот. Казните за возење под дејство на алкохол се движат од 573 до 2.170 евра и одземање на дозволата од три до шест месеци доколку нивото на алкохол во крвта е меѓу 0,5 и 0,8 промили.
На возачите со ниво на алкохол во крвта од 0,8 до 1,5 промили им се заканува парична казна до 3.200 евра, забрана за возење од шест месеци до една година и затворска казна од шест месеци. Доколку алкохолот е поголем од 1,5 промили, казната може да достигне и до 6.000 евра, тоа значи забрана за управување со возило до две години и затворска казна до една година.
Лицата фатени како возат под дејство на дрога се соочуваат со забрана до три години. Според новиот закон, луѓето кои ги напуштаат животните на страната на патот се соочуваат со губење на лиценцата меѓу шест месеци и една година.
Тие ризикуваат и седум години затвор доколку несреќата ја предизвика напуштено животно.
Извор: b92.net
Свет
Википедија под зголемена контрола во Индија
Судските постапки против Википедија во Индија продолжуваат, бидејќи земјата се стреми кон поголема контрола врз содржините на платформата. Министерството за информации и радиодифузија на Индија испрати официјално известување до Википедија поради загриженост за пристрасни и неточни информации на страницата. Овој развој е дел од поширок случај што се води пред Високиот суд во Делхи, каде Википедија се соочува со обвинувања за дезинформации.
Високиот суд во Делхи го опиша отворениот модел на уредување на Википедија како „опасен“, истакнувајќи загриженост за неограничените можности за уредување од страна на корисниците. Судот предупреди дека ваквите функции може да доведат до објавување на штетни или неточни информации и бара воспоставување на механизам за справување со потенцијалните злоупотреби.
И покрај притисокот, Википедија одбива да го открие идентитетот на корисниците кои ги направиле измените на спорните страници. Застапниците на Википедија го бранат нејзиниот модел на уредување, што значи дека судскиот процес би можел да стане подолг и покомплексен, со длабоки импликации за иднината на платформата во Индија.
Извор: indiatvnews
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (28 декември)
-
Кичево11 часа
(ФОТО) Предмалку заврши извлекувањето на „мини“ наградната игра во „Kelly Doner“, Александар и Јана од Кичево, како и Ѓоко од Демир Хисар беа најсреќните на ова извлекување
-
Временска прогноза2 дена
Ведро и студено за Новогодишната ноќ, еве какво време ќе имаме деновиве
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за недела (29 декември)
-
Lifestyle13 часа
Дали чашата вино навистина е добра за срцето?
-
Lifestyle13 часа
Колку часа дневно треба да спие вашето куче?
-
Социјални мрежи1 ден
„TikTok“ се соочува пред забрана во САД доколку „ByteDance“ не ја продаде мрежата до јануари 2025 година
-
Технологија1 ден
Гигантот „Apple“ се приближува до вредноста од 4 трилиони долари