Автомобили
Колку чини замена на батериите од моделите 3 на производителот „Тесла“

Покрај загриженоста за опсегот и времето на полнење на батеријата, постои уште една работа што потенцијално го нарушува спокојството на сопствениците на електрични автомобили
Станува збор за трошоците за замена на големите батерии кои се користат за напојување на погонскиот систем на возилото. Тука зборуваме за најскапата компонента на електричните автомобили, и додека производителите поговорно нудат дарежливи гарантни периоди на батерии за да го ублажат стравот на возачот, кога ќе дојде време за замена (надвор од гаранција), тоа може да биде многу „болно“. Особено, замената на батеријата за Tesla Model 3 чини скоро 16.000 долари, што е сума за која можете да купите повеќе од солиден „половен автомобил“.
Актуелната автомобилска компанија посочува дека иако повеќето гаранции за батерии во автомобилите се осум години или 160.000 милји, има работи што не се вклучени во него. Гаранцијата опфаќа дефекти и проблеми што произлегуваат во производството, но не и штета што може да биде предизвикана од сопственикот.
Во конкретниот случај, фактурата од 16.000 долари оди на сметката на автомобилот што очигледно слета на (премногу) голем камен, што резултираше со оштетување на батеријата, која лежи под кабината на возилото. Ударот на каменот беше третиран како „втора надворешна причина“, така што штетата не е покриена со гаранцијата.
Само батеријата, наведена под „ASY, HVBAT, 75 KWH, AWD, KELVIN, 1PH, M3, RMN (113737501-K)“ на фактурата, чини 13.500 американски долари, а „RMN“ значи „обновена“. Ова е вообичаена практика при обезбедени поправки, да се користат реновирани делови каде што е можно, така што ништо не изненадува. Она што изненадува е вкупната цена на штетата предизвикана од каменот – 16.550,67 американски долари, каде 2.299,27 американски долари се однесуваат на „рацете“. Вредноста на работниот час варира од услуга до услуга, но одделот на Тесла наплатува околу 175 УСД за работен час, а за комплетната работа потребни се нешто повеќе од 13 часа.
Во 16.550,67 американски долари се вклучени и трошоците за штета предизвикана од ударот на каменот, кој вклучува предни аеродинамички компоненти и заштитна плоча, која не е толку скапа – 165 или 200 долари. Заштитниот панел дефинитивно ќе треба да се отстрани за да дојде до батеријата. Постојат некои други работи што мораа да бидат заменети, како што се електрични инсталации и течноста за ладење на батеријата, па затоа е безбедно да се каже дека замена на батеријата на Тесла во овластен сервисен центар чини скоро 16 000 американски долари.
Иако секогаш сме за целосна замена на оштетените компоненти на телото, во случај на батерија, подобро е да се обнови пакетот. Како што знаеме, содржи скапи ретки минерали и е поеколошки за едноставно преработка. Батериите се скоро целосно изработени од рециклирани материјали, па зошто да не е случај и со погонските батерии?
Како што добро забележаа во „Тековна автомобилска компанија“, ова не е една голема ќелија, туку неколку модули, секој од нив содржи стотици ќелии. Ако еден модул не успее, остатокот може да функционира без него.
Автомобили
BMW претстави експериментален автомобил со “супермозок” ВИДЕО

BMW го претстави новиот експериментален електричен автомобил Vision Driving Experience, опремен со својот компјутер Heart of Joy. Овој автомобил не е наменет за производство, туку служи како тест платформа за нови технологии.
“Heart of Joy” – мозокот на идните модели
- Срцето на радоста (“Heart of Joy”) е клучниот систем за идните модели на Neue Klasse, кои ќе започнат да се произведуваат подоцна оваа година во фабриката во Дебрецен, Унгарија.
- Технологија на ново ниво: Heart of Joy ги комбинира контролата на возењето, сопирачките, регенерацијата, полнењето и управувањето во еден единствен систем, кој е 10 пати побрз од претходните независни контролни единици.
Подобрена прецизност и стабилност
- Побрзо и стабилно возење: Ова значи дека следната генерација на електричните модели на BMW ќе се движат попрецизно и постабилно во свиоците и ќе бараат помал придонес од возачот.
- Зголемена ефикасност: Напредната процесорска моќ овозможува поефикасно користење на енергијата, а BMW тврди дека напредниот регенеративен систем за сопирање ја подобрува ефикасноста за 25%.
Демонстрација на новата технологија
- Тестирање на вртежен момент: BMW тестира дали електрониката може да издржи колосалните 18.000 Nm вртежен момент.
- Боја на бандажите: Прототипот ја демонстрира работата на Heart of Joy користејќи боја на бандажите. Забрзувањето е прикажано во зелено, обновувањето на енергијата во сино, а сопирањето во портокалово.
Премиера на Саемот за автомобили во Шангај
- Светска премиера: BMW Vision Driving Experience ќе ја има својата официјална премиера на Саемот за автомобили во Шангај, кој ќе се одржи од 23 април до 2 мај.
Извор: B92
Автомобили
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo

Dacia, која веќе ја освежи својата понуда со моделот Spring, се подготвува да понуди нов електричен автомобил кој ќе биде уште попристапен. Овој автомобил, целосно електричен и дизајниран како градски, ќе има цена под 18.000 евра и се очекува да се појави на пазарот во средината на 2026 година.
Производство во Европа
- Разлика во производството: За разлика од актуелниот модел Spring, кој се произведува во Кина во соработка со Dongfeng Renault, новиот електричен автомобил ќе се произведува во Европа.
- Предности: Ова ќе помогне да се избегнат царините што Европската унија ги наметнува за увоз на кинески автомобили, што ќе ја зголеми конкурентноста на моделот.
Брз развој на моделот
- Рекорден развој: Лука де Мео, извршниот директор на Групацијата Renault, потврди дека развојот на новиот модел ќе трае само 16 месеци.
- Кинеска брзина на развој: “Се преселивме кон кинеската брзина на развој на автомобили”, изјави Де Мео, нагласувајќи дека соработката со кинеска консултантска компанија за истражување и развој помогнала во забрзување на процесот.
Намалување на трошоците
- Достапност на електрични возила: Dacia продолжува да се фокусира на намалување на трошоците за електричните возила, со што ќе го направи новиот модел уште поатрактивен за пошироката публика.
- Цена: Новиот модел ќе има почетна цена под 18.000 евра. За споредба, основната верзија на Dacia Spring во Германија чини 16.900 евра, додека конкурентниот модел, кинескиот Leapmotor T03, е производен во Европа од страна на Stellantis.
Очекувања од пазарот
- Конкуренција: Со оглед на построгите еколошки регулативи и зголемената побарувачка за достапни електрични возила, новиот модел на Dacia ќе биде сериозен конкурент на пазарот и ќе привлече голем број клиенти кои бараат економично и еколошко решение за градско возење.
Извор: Index
Автомобили
Овие половни автомобили значително поскапеа – дали возите еден од нив?

Пазарот за „young timers“ – автомобили стари помеѓу 15 и 25 години – бележи огромни промени во цените. Во некои случаи, за само една година, одредени модели ја удвоија, па дури и тројно зголемија својата вредност.
Според истражувањето на Classic Analytics, кое анализирало 3.500 понуди за 1.000 модели на автомобили, некои возила забележале вистински скок на цената.
Кои автомобили најмногу поскапеа?
Најголемото поскапување го има Renault Twingo (1992-1998) – од 1.200 евра во 2024 година, цената се искачи на 3.900 евра, што е зголемување од 225%.
Слично, VW Golf GTI кој лани чинел 6.200 евра, сега вреди 14.000 евра. А уште пореткиот модел Talbot Samba Rallye, кој чинел 6.800 евра, сега достигнува 18.000 евра.
Посебно се издвојуваат модели на Peugeot – како 306 Cabrio, S16 и 309 GTi 16V, кои станаа вистински колекционерски автомобили.
12 модели со најголем пораст на цената (јануари 2025 vs. јануари 2024):
- Renault Twingo (1992-1998) – +225%
- Peugeot 309 GTi 16V (1990-1993) – +188,9%
- Talbot Samba Rallye (1983-1986) – +164,7%
- Pontiac Firebird TransAm (1993-1998) – +154,5%
- Peugeot 306 2.0 16V S16 (1993-1996) – +151,5%
- Citroën CX 25 D Long Turbo 2 (1986-1989) – +145,9%
- Peugeot 306 2.0i Cabriolet (1994-1997) – +136,7%
- Lancia Ypsilon 1.1 (1995-2000) – +128,6%
- Talbot Sunbeam (1979-1981) – +127,8%
- VW Golf II GTI (1984-1987) – +125,8%
- Volvo 740DL (1982-1984) – +118,9
- Toyota MR2 Coupé T-Bar (1990-1994) – +113,3%
Зошто цените растат?
Главните фактори за ваквите поскапувања се:
✅ Сè поголем интерес за класични и ретки модели.
✅ Ограничена понуда на добро зачувани примероци.
✅ Зголемена побарувачка од колекционери и љубители на олдтајмери.
✅ Рестрикции за нови возила со мотори со внатрешно согорување, што ги прави постарите автомобили поатрактивни за љубителите на класиката.
Ако случајно поседувате некој од овие модели, можеби сега е вистинско време да размислите за негова продажба!
Извор: N1info
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за сабота (22 февруари)
-
Македонија1 ден
Кај Демир Капија – Смоквица до крај на месец мај ќе има измена на сообраќај, односно целосно затворање на „Тунел Т2“
-
Временска прогноза8 часа
Студот ќе попушти, ќе имаме магла и услови за слаби врнежи од дожд и од снег следната седмица!
-
Хороскоп3 часа
Хороскоп за недела (23 февруари)
-
Македонија11 часа
Во водите на охридско езеро минувачи забележале неексплодирана бомба
-
Мобилни уреди8 часа
Крај на една ера, „Apple“ ја прекина една од најпрепознатливите функции на „iPhone“ по 18 години
-
Автомобили1 ден
Dacia подготвува електричен автомобил поевтин од новото Twingo
-
Магазин1 ден
Како да ја зачувате батеријата на телефонот: Четири клучни совети