Автомобили
Колку чини замена на батериите од моделите 3 на производителот „Тесла“
Покрај загриженоста за опсегот и времето на полнење на батеријата, постои уште една работа што потенцијално го нарушува спокојството на сопствениците на електрични автомобили
Станува збор за трошоците за замена на големите батерии кои се користат за напојување на погонскиот систем на возилото. Тука зборуваме за најскапата компонента на електричните автомобили, и додека производителите поговорно нудат дарежливи гарантни периоди на батерии за да го ублажат стравот на возачот, кога ќе дојде време за замена (надвор од гаранција), тоа може да биде многу „болно“. Особено, замената на батеријата за Tesla Model 3 чини скоро 16.000 долари, што е сума за која можете да купите повеќе од солиден „половен автомобил“.
Актуелната автомобилска компанија посочува дека иако повеќето гаранции за батерии во автомобилите се осум години или 160.000 милји, има работи што не се вклучени во него. Гаранцијата опфаќа дефекти и проблеми што произлегуваат во производството, но не и штета што може да биде предизвикана од сопственикот.
Во конкретниот случај, фактурата од 16.000 долари оди на сметката на автомобилот што очигледно слета на (премногу) голем камен, што резултираше со оштетување на батеријата, која лежи под кабината на возилото. Ударот на каменот беше третиран како „втора надворешна причина“, така што штетата не е покриена со гаранцијата.
Само батеријата, наведена под „ASY, HVBAT, 75 KWH, AWD, KELVIN, 1PH, M3, RMN (113737501-K)“ на фактурата, чини 13.500 американски долари, а „RMN“ значи „обновена“. Ова е вообичаена практика при обезбедени поправки, да се користат реновирани делови каде што е можно, така што ништо не изненадува. Она што изненадува е вкупната цена на штетата предизвикана од каменот – 16.550,67 американски долари, каде 2.299,27 американски долари се однесуваат на „рацете“. Вредноста на работниот час варира од услуга до услуга, но одделот на Тесла наплатува околу 175 УСД за работен час, а за комплетната работа потребни се нешто повеќе од 13 часа.
Во 16.550,67 американски долари се вклучени и трошоците за штета предизвикана од ударот на каменот, кој вклучува предни аеродинамички компоненти и заштитна плоча, која не е толку скапа – 165 или 200 долари. Заштитниот панел дефинитивно ќе треба да се отстрани за да дојде до батеријата. Постојат некои други работи што мораа да бидат заменети, како што се електрични инсталации и течноста за ладење на батеријата, па затоа е безбедно да се каже дека замена на батеријата на Тесла во овластен сервисен центар чини скоро 16 000 американски долари.
Иако секогаш сме за целосна замена на оштетените компоненти на телото, во случај на батерија, подобро е да се обнови пакетот. Како што знаеме, содржи скапи ретки минерали и е поеколошки за едноставно преработка. Батериите се скоро целосно изработени од рециклирани материјали, па зошто да не е случај и со погонските батерии?
Како што добро забележаа во „Тековна автомобилска компанија“, ова не е една голема ќелија, туку неколку модули, секој од нив содржи стотици ќелии. Ако еден модул не успее, остатокот може да функционира без него.
Автомобили
Lamborghini го одложи првиот електричен модел до 2029 година
Иако Lamborghini со ентузијазам го промовира својот хибриден суперспортски автомобил Revuelta, нивниот прв целосно електричен модел, Lanzador, нема да биде подготвен за производство пред 2029 година.
Причини за одложувањето
Се претпоставува дека падот на побарувачката за електрични автомобили е клучната причина за одложувањето. Lamborghini се приклучува на листата на компании кои решија да ги одложат своите електрични модели, поради нестабилноста на пазарот и долгорочните предизвици.
Изјава на извршниот директор
Првиот човек на компанијата, Стефан Винкелман, потврди дека концептот на електричниот GT четирисед Lanzador, претставен минатата година, нема да започне со сериско производство пред 2029 година, што е 12 месеци одложување според првичните планови.
Во изјавата, Винкелман додаде дека компанијата сè повеќе размислува за употреба на синтетички горива, бидејќи верува дека суперспортските автомобили на електричен погон немаат долг рок на одржливост.
Поглед кон иднината
Дополнителна јасност околу иднината на индустријата и стратегијата на Lamborghini се очекува по конечната одлука на Европската унија за забрана на производство и продажба на возила со мотори со внатрешно согорување (ICE).
Извор: Index
Автомобили
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?
Јапонските производители на автомобили „Нисан Мотор“ и „Хонда Мотор“ наводно планираат да започнат преговори за спојување за подобра конкуренција во глобалната автомобилска индустрија која брзо се менува, објави во вторникот весникот „Никеи“ преку нивниот медиум nikkei.com
„Honda“ и „Nissan“ размислуваат да работат под холдинг компанија и наскоро ќе потпишат меморандум за разбирање, се вели во извештајот. Тие, исто така, сакаат на крајот да го доведат Mitsubishi Motors, во кој Nissan е најголем акционер со 24% удел, под холдинг компанија.
Комбинираната компанија Nissan-Honda-Mitsubishi би значела повеќе од 8 милиони продажби на возила годишно, според Nikkei. Тоа ќе ја стави компанијата меѓу најголемите светски производители на автомобили, но сепак под колегата јапонски производител на автомобили Toyota Motor, со 11,2 милиони во 2023 година, како и германскиот производител на автомобили Volkswagen, кој објави продажба од 9,2 милиони возила минатата година.
Japanese automakers Nissan Motor and Honda Motor reportedly plan to enter into negotiations for a merger, the Nikkei newspaper reports. https://t.co/RW4oSgykrE
— NBC News (@NBCNews) December 17, 2024
Во слични изјави, Honda и Nissan ниту ја потврдија ниту ја демантираа пријавата: „Пријавената содржина не беше објавена од нашата компанија“, рече Хонда. „Како што беше најавено во март оваа година, Honda и Nissan истражуваат различни можности за идна соработка, искористувајќи ги меѓусебните силни страни. Ќе ги известиме нашите засегнати страни за какви било ажурирања во соодветно време“.
Извештајот за спојување следи откако двата јапонски производители на автомобили формираа стратешко партнерство на почетокот на оваа година за заеднички автомобилски компоненти и софтвер.
Таквото поврзување би било најголемото спојување на автомобилската индустрија откако Fiat Chrysler се здружи со француската PSA Groupe за да го формира Stellantis во јануари 2021 година.
Авто-консултантите и другите експерти неодамна повикаа на повеќе спојувања и превземања за да ги споделат трошоците и подобро да се натпреваруваат со брзорастечките кинески производители на автомобили, како и со американскиот лидер на целосно електрични возила Тесла.
Акциите на Honda со кои се тргува во САД пораснаа за околу 2% во пладневното тргување во вторникот. Акциите на Nissan скокнаа за повеќе од 11% на отворениот пазар.
Извор: nikkei.com
Автомобили
Електричните возила и plug-in хибридите покажуваат повеќе дефекти од бензинските автомобили
Новата студија на Consumer Reports, спроведена врз повеќе од 300.000 автомобили, открива дека електричните возила и plug-in хибридите имаат значително повеќе технички проблеми во споредба со традиционалните автомобили со мотори со внатрешно согорување.
- Електричните автомобили имаат во просек 42% повеќе дефекти.
- Plug-in хибридите забележуваат дури 70% повеќе проблеми во однос на бензинските возила.
Причини за дефектите
Главната причина за овие проблеми е тоа што технологијата на електричните возила е релативно нова. Аналитичарот Стивен Елек од Consumer Reports истакнува дека:
- Електричните автомобили имаат дефекти што варираат од мали, како што се шкрипење на сопирачките и дефекти на внатрешните компоненти, до посериозни проблеми со батериите, моторите и погонските системи.
- Plug-in хибридите се особено проблематични поради нивната комплексност, која произлегува од користењето на два различни погонски системи: електричен мотор и мотор со внатрешно согорување.
Од друга страна, традиционалните хибриди, кои со текот на времето беа значително подобрени, покажуваат доверливост слична на бензинските автомобили.
Ризици од пожар кај електричните возила
Студијата посочува и на потенцијалните опасности од пожари кај електричните автомобили, предизвикани од батериите што содржат литиум и други хемикалии.
- Овие батерии можат да испуштаат токсични гасови при согорување, што може да предизвика оштетување на респираторниот систем.
- Гаснењето на пожарите кај електричните возила бара специјализирана опрема, што ја комплицира ситуацијата.
Доверливост на автомобилските марки
Во поглед на доверливоста:
- Toyota се истакнува како најсигурен производител.
- Rivian, американски бренд за електрични возила, има најнизок рејтинг поради предизвиците со новите технологии.
Извор: B92
-
Хороскоп20 часа
Хороскоп за четврток (19 декември)
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за среда (18 декември)
-
Кичево2 дена
Соопштение од кичевската црква Св.Петар и Павле по повод благословување и осветување на славските колачи за големиот ден Св.Николај Мирликијски
-
Кичево1 ден
Дедо Мраз пристигна во Кичево, на голема радост на најмилите
-
Кичево58 минути
Утре ќе се изведуваат градежни работи на патот кон „Крушино“ – с.Кнежино, за таа цел ќе има времен прекин на сообраќај додека не се завршат активностите
-
Временска прогноза2 часа
Детали за новиот студен бран кој доаѓа од утре, посебно внимание за тие кои ќе патуваат преку македонските превои
-
Култура1 ден
Пред нас е големиот празник Св.Никола, светоцот заштитник на децата, сиромашните и работниците, за многу години најчестата слава во македонските домови!
-
Автомобили2 дена
По нивното автомобилско стратешко партнерство, дали производителите на автомобили „Honda“ и „Nissan“ ќе се спојат?