Автомобили
Колку чини замена на батериите од моделите 3 на производителот „Тесла“
Покрај загриженоста за опсегот и времето на полнење на батеријата, постои уште една работа што потенцијално го нарушува спокојството на сопствениците на електрични автомобили
Станува збор за трошоците за замена на големите батерии кои се користат за напојување на погонскиот систем на возилото. Тука зборуваме за најскапата компонента на електричните автомобили, и додека производителите поговорно нудат дарежливи гарантни периоди на батерии за да го ублажат стравот на возачот, кога ќе дојде време за замена (надвор од гаранција), тоа може да биде многу „болно“. Особено, замената на батеријата за Tesla Model 3 чини скоро 16.000 долари, што е сума за која можете да купите повеќе од солиден „половен автомобил“.
Актуелната автомобилска компанија посочува дека иако повеќето гаранции за батерии во автомобилите се осум години или 160.000 милји, има работи што не се вклучени во него. Гаранцијата опфаќа дефекти и проблеми што произлегуваат во производството, но не и штета што може да биде предизвикана од сопственикот.
Во конкретниот случај, фактурата од 16.000 долари оди на сметката на автомобилот што очигледно слета на (премногу) голем камен, што резултираше со оштетување на батеријата, која лежи под кабината на возилото. Ударот на каменот беше третиран како „втора надворешна причина“, така што штетата не е покриена со гаранцијата.
Само батеријата, наведена под „ASY, HVBAT, 75 KWH, AWD, KELVIN, 1PH, M3, RMN (113737501-K)“ на фактурата, чини 13.500 американски долари, а „RMN“ значи „обновена“. Ова е вообичаена практика при обезбедени поправки, да се користат реновирани делови каде што е можно, така што ништо не изненадува. Она што изненадува е вкупната цена на штетата предизвикана од каменот – 16.550,67 американски долари, каде 2.299,27 американски долари се однесуваат на „рацете“. Вредноста на работниот час варира од услуга до услуга, но одделот на Тесла наплатува околу 175 УСД за работен час, а за комплетната работа потребни се нешто повеќе од 13 часа.
Во 16.550,67 американски долари се вклучени и трошоците за штета предизвикана од ударот на каменот, кој вклучува предни аеродинамички компоненти и заштитна плоча, која не е толку скапа – 165 или 200 долари. Заштитниот панел дефинитивно ќе треба да се отстрани за да дојде до батеријата. Постојат некои други работи што мораа да бидат заменети, како што се електрични инсталации и течноста за ладење на батеријата, па затоа е безбедно да се каже дека замена на батеријата на Тесла во овластен сервисен центар чини скоро 16 000 американски долари.
Иако секогаш сме за целосна замена на оштетените компоненти на телото, во случај на батерија, подобро е да се обнови пакетот. Како што знаеме, содржи скапи ретки минерали и е поеколошки за едноставно преработка. Батериите се скоро целосно изработени од рециклирани материјали, па зошто да не е случај и со погонските батерии?
Како што добро забележаа во „Тековна автомобилска компанија“, ова не е една голема ќелија, туку неколку модули, секој од нив содржи стотици ќелии. Ако еден модул не успее, остатокот може да функционира без него.
Автомобили
Како да препознаете дали е вратена километражата на автомобилот? Експертите објаснуваат!
Според годишното истражување на популарната веб-страница CarVertical, во просек, на половни автомобили километражата се враќа по речиси 80.000 поминати километри. Ова е еден од најчестите трикови што ги користат продавачите за да го зголемат вреднувањето на возилото.
На што да внимавате при купување половен автомобил?
Купувањето половен автомобил може да биде ризично, бидејќи продавачите често маскираат дефекти и ја враќаат километражата за да создадат впечаток на помалку користено возило. Сепак, постојат неколку начини како да откриете дали километражата е манипулирана:
- Преглед на внатрешни делови
Ако купувате автомобил со мала километража, но е постар од 5 години, посебно обрнете внимание на состојбата на внатрешните делови. Прегледајте го:- Менувачот и кожата околу него
- Воланот и копчињата на контролната табла
- Безбедносниот појас, рачката на вратата и седиштата
- Оштетувања и знаци на користење
Погледнете ја состојбата на:- Кровот на автомобилот
- Платнените панели на вратите
- Дршките за лактите меѓу седиштата
Овие детали можат да откријат колку автомобилот навистина бил користен.
- Проверка на просечни километри
Според експертите, возачите во просек патуваат меѓу 15 и 20 илјади километри годишно. Ако автомобилот е стар 5 години, а има помалку од 75.000 километри, треба да се запрашате за веродостојноста на бројката.- Совет од експертите: Ако километражата е значително пониска од очекуваното, прашајте го сопственикот за историјата на користење на возилото. Можеби автомобилот бил користен само на кратки релации или сезонски.
- Проверка на сервисната книга
Секој редовен сервис треба да биде забележан во сервисната книшка, со запишана километража. Ова е директен доказ за редовно одржување и може да помогне да се следи точната километража низ годините.- Ако сопственикот одбие да ви ја покаже сервисната книшка, тоа може да биде „црвено знаменце“. Ова значи дека автомобилот можеби не е редовно одржуван или дека километражата е манипулирана.
- Проверете ја историјата на возилото
Доколку е можно, консултирајте се со официјален сервисер и побарајте документација која може да го потврди бројот на поминати километри и историјата на одржување.
Со овие совети, можете значително да ја намалите шансата да бидете измамени и да се осигурате дека купувате половен автомобил со точна километража и состојба.
Извор: B92
Автомобили
Ова се седумте финални автомобили кои се борат за „Автомобил на годината“
Списокот на седумте финалисти за изданието за 2025 година е штотуку објавен, а 60-те поротници од 23 европски земји мораа да ги изберат меѓу 42 модели оние за кои сметаат дека имаат најголема веројатност да ја добијат континенталната награда. Добитникот на наградата „Автомобил на годината“ ќе биде објавен на 10 јануари, за време на меѓународниот автомобилски саем во Брисел.
Во септември се одржа првиот голем тест на кандидатите на Tannistest во Данска, а сега, по затворањето на првото гласање, избраните седуммина беа (по азбучен ред) Alfa Romeo Junior, Citroën C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 и Renault 5 / Alpine A290 (се смета за ист модел).
Поротниците отсега ќе имаат рок од 8 недели темелно да ги тестираат кандидатите и да фалсификуваат глас кој ќе им овозможи да ги изберат најдобрите во Европа. Конечно, сите седум модели на автомобили ќе се соберат на заеднички тест во постројката за тестирање Метет во Белгија до последното гласање за титулата Автомобил на годината за 2025 година.
За конечниот избор, секое жири може да подели 25 поени, нудејќи максимум 10 поени на автомобил и обврзано да гласа најмалку пет возила од седумте финалисти со победнички модел.
Минатогодишната континентална круна му припадна на Renault Scenic, кој победи во последното гласање пред шест други конкуренти – BMW Серија 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR и Volvo EX30.
Најгласен е Renault со 329 поени, победувајќи го BMW Серија 5 со 308 поени, а по него е Peugeot 3008 со 197 поени. Четвртото место му припадна на Kia EV9 (190 поени), петто за Volvo EX30 (168 поени), шесто за BYD Seal (131 поени) и седмо за Toyota C-HR со 127 поени.
Седумте финалисти за Автомобил на годината 2025:
- Alfa Romeo Junior
- Citroen C3/e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5 /Alpine A290
Извор: caroftheyear.org
Автомобили
Toyota ја менува стратегијата: Зголемено производство во Кина до крајот на деценијата
Toyota, јапонскиот автомобилски гигант, планира значително да го зголеми своето производство во Кина, со цел да ги врати изгубените позиции на најголемиот светски пазар за автомобили. Според три извори, компанијата планира да произведува најмалку 2,5 милиони возила годишно до крајот на деценијата, со можност оваа бројка да достигне и три милиони возила.
Промена во стратегијата
Оваа амбициозна цел сигнализира значајна промена во стратегијата на Toyota, која во последниве години беше потисната од домашни играчи како BYD, што брзо го зазедоа кинескиот пазар и почнаа агресивно да се прошируваат на странските пазари.
Зголемено производство
Планираното зголемување на производството во Кина би претставувало раст од 63% во однос на рекордните 1,84 милиони возила произведени во 2022 година. Во 2023 година, Toyota произведе 1,75 милиони возила во Кина. Компанијата веќе ги информирала своите добавувачи за оваа цел, испраќајќи јасна порака дека планира да ги зајакне своите односи со азискиот гигант за да обезбеди континуирано снабдување.
Подготовка за локализирано производство
„Со оглед на интензивната конкуренција на кинескиот пазар, ние постојано разгледуваме различни иницијативи“, соопштија од Toyota, истакнувајќи дека имаат намера да произведуваат „се подобри и подобри автомобили“ за кинеските купувачи.
За да ја зголеми ефикасноста, Toyota сака да постигне поблиска соработка меѓу своите производствени и продажни одделенија во Кина. Компанијата ќе работи со кинеските партнери за да го оптимизира производството и да ги задоволи преференциите на локалните потрошувачи.
Фокус на електрични возила
Toyota, исто така, има намера да го пренесе развојот на технологијата за електрични автомобили на своите работници во Кина. Според двајца извори, оваа стратегија ќе им овозможи на компанијата да ги искористи локалните знаења и искуства, што е од клучно значење за подобро разбирање на преференциите на кинеските потрошувачи.
Оваа нова стратегија на Toyota би можела да и помогне на компанијата да се врати во трката на кинескиот пазар, кој станува сè поконкурентен и доминиран од домашните производители на електрични возила.
Извор: The Wall Street Journal
-
Кичево2 дена
(ФОТО) На кичевско „Китино Кале“ наши сограѓанки од граѓанското здружение “Sunshine Kids” организираа културен настан „Мојот шарен град“
-
Спорт23 часа
(ФОТО) Во дерби мечот против „Еврогол“ од Прилеп, ФК Кичево денес оствари важна победа во одлично прикажана игра
-
Хороскоп2 дена
Хороскоп за недела (17 ноември)
-
Хороскоп14 часа
Хороскоп за понеделник (18 ноември)
-
Временска прогноза19 часа
Суво и стабилно до вторник, од среда нов влажен воздушен бран кој ќе донесе повремени врнежи од дожд, додека на планините снег
-
Временска прогноза13 часа
Попоски доцна вечерва издаде уште едно метео предупредување за силен ветер, на планинските места тој ќе достигне брзина до 100 км/ч
-
Спорт16 часа
Сејдини поднесе оставка од претседател на ФФМ, УО закажа вонредно изборно собрание за 22-ри декември
-
Спорт20 часа
(ВИДЕО) Миовски донесе нова победа на Македонија, овој пат против Ф.Острови – нов рекорд на нашата селекција без примен гол