Автомобили
(ФОТО) Револуционерниот концепт Mercedes F 100 го слави својот 30-ти роденден

Овој револуционерен концепт „Мерцедес-Бенц Ф100“ беше предвесник на многу иновативни решенија, кои некогаш беа третирани како „утопистички“, да станат вообичаени денес. модерни автомобили.
Презентирано на јавноста во јануари 1991 година, во НАИАС во Детроит, ова визионерско студио воодушеви со својата футуристичка опрема. Инженерите и дизајнерите на Мерцедес вметнаа повеќе пионерска технологија во F100 отколку во кој било концепт пред него, демонстрирајќи визија за иднината на патничките автомобили, со фокус на практична примена.
Според Вреле Гуме, овој автомобил може да се пофали со бројни детали кои ветија вистинска трансформација во однос на безбедноста и употребливоста. Користејќи ја експертизата достапна во тоа време, тимот одговорен за развој на ова возило ги покажа своите визионерски способности во однос на тоа како идните безбедносни атрибути ќе влијаат на технологијата на возилото и дизајнот на автомобилот. За да се осигура дека лицето зад воланот е во најбезбедна положба во кабината F100, експертите од Мерцедес го поставија возачкото седиште централно. Истражувањата покажаа дека ова е најбезбедна позиција во повеќето можни сценарија кога станува збор за сообраќајни несреќи.
Делови од подот и покривот на возилото се отвораат заедно со новите вртежни врати, за да се осигура дека возачот може лесно да влегува и да излегува од страната свртена кон сообраќајот. Зад возачот, двете седишта на патниците се наоѓаат надвор од централната оска и се заштитени со робусни лакови на задните тркала. Влезот и излезот се исто така многу олеснети со отсуството на конвенционални столбови Б и присуството на големи лизгачки врати, кои користеа рана верзија на механизмот за „меко затворање“.
F 100 беше опремен со централен дисплеј зад воланот, во рамките на видното поле на возачот, обезбедувајќи клучни информации како што се брзина или предупредување за непосредна опасност. Интегрирани се и многу напредни системи за помош на возачот, како што е активно откривање на слепи места или контрола на далечина, рана верзија на денешниот адаптивен контрол на крстарење, кој влезе во S-Class седум години подоцна како систем наречен DISTRONIC. Задната камера исто така беше присутна, а ќе дебитира во сериската верзија во 2005 година, секако во класата С.
За да се подобри видливоста во текот на ноќта, F 100 користи ксенонски фарови, додека сигналните светла содржат решетки во форма на призма, кои го активираат централниот извор на светлина, а она што е исто така интересно е дека тие можат веднаш да ја променат бојата и интензитетот на светлината. Масивниот преден бришач може да се премести по целата ширина на шофершајбната и автоматски се напојува со сензор за дожд. На задниот дел, бришачот е дискретно скриен под спојлерот на покривот, и не само што го брише задното стакло, туку и светлата.
Во фазата на развој на овој концепт автомобил, разгледани се многу опции кога станува збор за погонскиот систем, вклучувајќи го и моторот со внатрешно согорување, кој користи водород како гориво. Сепак, тимот на крајот се одлучи за конвенционален бензински мотор. Сепак, она што не беше конвенционално во никој случај е погон на предните тркала, иако Мерцедес ќе ја прекине традицијата шест години подоцна со лансирањето на првата А-класа.
Што се однесува до другите иновативни системи, кои играа пионерска улога, треба да се истакнат системот за електронско следење на притисокот во гумите, препознавање глас заснован на телефон или употреба на картичка наместо класични копчиња.
Иако не можеме да кажеме дека овој експериментален автомобил е еден од „најатрактивните“, Ф 100 без сомнение е еден од највлијателните. Денес можеме да го „посетиме“ во музејот „Мерцедес-Бенц“ во Штутгарт.
Автомобили
Volkswagen води на германскиот пазар на електрични автомобили, Tesla паѓа на осмото место
Германската Федерална управа за патен сообраќај (KBA) ги објави податоците за новите регистрации на електрични возила во првиот квартал од 2025 година, каде што Volkswagen доминира, а Tesla бележи значителен пад.
Регистрации на електрични возила: Јануари–Март 2025
Во овој период се регистрирани вкупно 112.968 нови чисто електрични возила, а листата на најпродавани марки изгледа вака:
-
Volkswagen – 25.393 регистрации
-
BMW – 10.315
-
Škoda – 9.258
-
Audi – 8.634
-
Seat – 8.063
-
Mercedes – 7.090
-
Hyundai – 5.316
-
Tesla – 4.935
Со тоа, Tesla паѓа на осмото место, иако лани во истиот квартал беше најпродаваниот бренд, а на крајот на годината заврши на третата позиција.
Причини за падот на Tesla
Неколку фактори влијаеле врз овој пад:
-
Одложени регистрации од производителите за да се исполнат новите регулативи за CO₂ емисии.
-
Политички контроверзии поврзани со извршниот директор Илон Маск.
-
Рестилирањето на Model Y, кое можеби не се прифати најдобро од купувачите.
Иако Tesla останува глобално влијателна во електричната индустрија, овие резултати покажуваат дека германските брендови, особено Volkswagen, ја зацврстуваат својата позиција на домашниот пазар.
Извор: Blic
Автомобили
(ВИДЕО) Toyota најавува надградена верзија на GR „Corolla“, премиерата закажана на есен
Toyota најавува надградена верзија на GR Corolla чија премиера е закажана за наесен. Дотогаш Јапонците прикажуваат камуфлиран развоен прототип. Сепак, направени се некои значајни промени во споредба со обичниот модел. Сега има отвори на хаубата и предните браници, а има и поголемо задно крило.
Се издвојуваат 18-инчните мат црни ковани тркала BBS со гуми 245/40 ZR18 (Michelin Pilot Sport Cup 2 наместо Pilot Sport 4). Тојота забележува дека работела и на 1,6 литарскиот бензински турбо мотор за да извлече поголем вртежен момент, но не открива детали.
Трицилиндричниот мотор има и „уникатно подесување“, иако не се споменуваат дополнителни коњски сили над стандардните 300 КС.
Сè уште нема слика од внатрешноста.
Извор: AutoBlog.rs
Автомобили
Што се случува на пазарот на електрични автомобили во Европа?
На почетокот на 2025 година продолжува силниот раст на продажбата на електрични возила на пазарот на Европската унија. Во првите два месеци од годината, целосно електричните автомобили (BEV) достигнаа пазарен удел од 15,2%, што е значително зголемување во однос на 11,5% во истиот период во 2024 година.
Според податоците на Асоцијацијата на европски производители на автомобили (ACEA), бројот на новорегистрирани BEV модели пораснал за 28,4%, достигнувајќи 255.489 возила. Овој раст е јасен показател за сè поголемото прифаќање на електричната мобилност од страна на европските потрошувачи.
Хибридите доминираат на пазарот
Уште поимпресивен е растот на хибридните електрични возила, кои сега се најчестиот избор кај купувачите, со пазарен удел од 35,2%. Во комбинација со BEV моделите, тие сочинуваат повеќе од половина од целокупниот автомобилски пазар во ЕУ, туркајќи ги традиционалните погони на маргините.
Конвенционалните мотори во пад
Пазарниот удел на бензинските и дизел возила продолжува нагло да опаѓа. Нивниот комбиниран удел е намален на 38,8%, што е голем пад во однос на 48,5% во истиот период минатата година. Според податоците на Review HAK, оваа динамика ја одразува промената на навиките и приоритетите на европските потрошувачи.
Најголемите пазари со рекорден раст
Германија, Белгија и Холандија – три од четирите најголеми пазари на електрични возила во ЕУ – забележаа двоцифрен раст на продажбата. Германија води со пораст од 41%, потоа следи Белгија со 38% и Холандија со 25%. Овие бројки го потврдуваат брзиот премин кон електрификација во најразвиените земји на Унијата.
Пресвртна година за автомобилската индустрија
Тековните трендови укажуваат дека 2025 година може да биде пресвртна точка за автомобилската индустрија во Европа. Првпат се очекува електричните и хибридните модели да заземат над 50% од сите нови регистрации. Овој развој се совпаѓа со климатските цели на Европската унија и планот за постигнување јаглеродна неутралност.
Повеќе опции и подобра инфраструктура
За потрошувачите, ова значи поширок избор на електрични модели, подобрена инфраструктура за полнење и пониски трошоци за користење и одржување. Производителите, пак, интензивно инвестираат во нови електрични платформи и технологии за батерии, прилагодувајќи ги своите стратегии кон иднината без фосилни горива.
Извор: Telegraf
-
Македонија2 дена
Во Кичево во текот на вчерашниот ден најмногу изречени казни за возачи кои возеле побрзо
-
Хороскоп1 ден
Хороскоп за вторник (15 април)
-
Временска прогноза2 дена
Според најновото метео ажурирање следува доста нестабилно време, ова се информациите
-
Македонија17 часа
Регионалниот центар за гранични работи „Запад“, приведоа 13 албански државјани кои немале дозвола за работа
-
Македонија2 дена
Лишени од слобода седум возачи на територија на СВР Тетово поради пребрзо возење, регистрирана брзина и од 193 км/час
-
Македонија18 часа
По 5 месеци денес промена на цената од авто-плинот на бензинските станици
-
Технологија1 ден
Поради царината на Америка ултра популарната конзола ја менува цената
-
Спорт1 ден
Младата женска репрезентација на Македонија во фудбал до 16 години ја победи Бугарија во пенал рулетот, избраничките на Милеска со тоа остварија прва победа!